Ga naar inhoud

Nieuwe gezinswagen (Mooseman)


ex-Mooseman

Nieuwe gezinswagen  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van de twee...

    • Mercedes C220d Break AMG-line
      12
    • BMW 318 GT Exclusive
      1
    • Mercedes C220d Break AMG-line/Avantgarde
      2


Aanbevolen berichten

Wegens een onverwachte move gaat mijn bedrijfswagen terug naar afzender, en heb ik op korte termijn een vervanger nodig.  Een stockwagen, demo, of misschien zelfs een heel verse tweedehandse.

1) ik heb geen tijd noch zin om naar Duitsland te fietsen

2) Budget: max. 45.000 btw in

3) CO2 moet niet te zot zijn, net als VAA

4) break of gelijkaardig is een csqn

5) geen SUV noch monovolume, GEEN SUV !

momenteel heb ik twee concrete opties, en een rationelere keuze:

- BMW 318 GT exclusiveline in Sapphire zwart demo, 6000 km

zwart dakotaleder, Styling 416 18”, panodak, professional gps, keyless entry en start, achteruitrijcamera, verwarmde stoelen (geen sportstoelen), DAB, zwarte dakhemel, automaat, spiegelpakket, opbergpakket, lichtpakket, 150 pk, LED koplampen (statisch), houtinleg interieurlijsten, sfeerverlichting 

- Mercedes C220d break AMGline in obsediaan-zwart, demo, 10.000 km

zwart leder, elektrisch verstelbaar en verwarmd, Burmester audio, Comand, camera en parkeersensoren (met automatisch parkeren), HUD, panodak, dashboard in Articoleder, verkeersbordenherkenning, keyless start, elektrische achterklep, afgeplat AMG-stuur met dikkere velg, AMG-pedalen, zwarte dakhemel, privacyglass, opbergpakket, spiegelpakket, vijfspaak AMG-velg 18”, intelligent LED koplampen, 163 pk , 9G-automaat

- Mercedes C220d break AMG-line exterieur, Avantgarde interieur in canvasietblauw, stockwagen 0 km

zwart Artico-kunstleder, verwarmde en elektrisch verstelbare voorstoelen (met comfortpack)  Garmin-GPS, standaardaudio, zwarte dakhemel, parkeersensoren, met camera, 170 pk, 9G-automaat, elektrische achterklep, privacyglas, spiegelpakket, opbergpakket, LED koplampen. 18” vijfspaak AMG-velg 

De BMW staat bij Stancke in Roeselare, de Mercedessen bij een andere goede kennis bij Ghistelinck in Waregem.

Qua prijs is de BMW het goedkoopst, de zwarte Mercedes het duurst, maar veel ontlopen ze elkaar niet (<4.000 euro).  Ook CO2-uitstoot is min of meer gelijk (119 vs 120 gr). 

 

pro-BMW: 

- ik wil een forummer een plezier doen

- ruimere achterbank, grotere laadruimte

- houtinleg ipv tere pianoplastiek

contra-BMW

- net te lang: past maar nipt in onze garage 

- ziet er meer gepensioneerd uit

- velgen met veel te veel spaken om proper te houden

Dit is de ‘bezadigde’ keuze

pro Mercedes zwart, de keuze van het hart (en van de dochters en madam Moose)

- meest dynamische looks van het pak

- rijkelijk uitgerust, meer dan ik zelf zou speccen

- zetels kan ik perfect zetten, dankzij uitschuifbare dijsteun en viervoudig verstelbare lendensteun

contra:

- duurste

- heeft al 10.000 km

- hoogste Ronny-gehalte

- panodak pakt wat hoofdruimte weg

- pianoplastiek op de middenconsole: niet proper noch krasvrij te houden (ervaringsdeskundige)

- akoestisch glas zit er niet op (heb ik nu en scheelt hemel en aarde)

- facelift komt eraan (al is die miniem, maar de uitstoot zou beter moeten zijn)

 

pro blauwe Mercedes, de rationele keuze.

- nieuwe auto

- goedkopere oplossing

- heeft de spec zoals ik die ongeveer zou doen (al zou ik wel voor de AMG-binnenkant en de Comand gaan)

- canvasietblauw is iets klassieker dan het zwart, waardoor de auto een lager pooiergehalte heeft.

- zitcomfortpakket

contra:

- Garmin: gebruik ik nu quasi nooit, wegens te traag en niet altijd even logische routes

- Avantgarde-interieur: het afgeplatte stuurtje heb ik nu, en dat valt echt zalig in de hand

- pianoplastiek

- geen akoestisch glas

- facelift

 

Ik beperk me tot deze twee modellen, ik heb met alletwee relatief veel ervaring, die voor beide zeer positief is.  

En de andere die ik overwogen heb:

- geen fan van het interieur van een A4

- grote liefhebber van de Giulia, waar je dan ook nog eens zotte voorwaarden krijgt, maar geen break.  En de Stelvio vind ik te obees.

- Passat: mèh, neen

- Insignia: idem. 

- V60 : niet leverbaar voor september, wat te laat is.

- 3-reeks: volgend jaar compleet nieuw model, en dat begin je te zien

- Skoda Superb: gigantisch groot, maar niet echt veel rijbeleving, en estetisch veto van Madam Moose

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe Benz zou bij mij al afvallen wegens Garmin en geen AMG interieur. 

Pianolak-zwart kan tegenwoordig vervangen worden door een minder gevoelig materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel kiezen voor de blauwe Benz.
Zwart is te saai en zo'n 3GT vind ik 'willen maar niet kunnen' tov de 5GT.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe Benz zou bij mij al afvallen wegens Garmin en geen AMG interieur. 
Pianolak-zwart kan tegenwoordig vervangen worden door een minder gevoelig materiaal.

de auto’s staan beide bij de dealer.
Is het dan nog steeds een betaalbare optie om dat te veranderen.
Bij de blauwe Benz heb ik net dezelfde bedenkingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel kiezen voor de blauwe Benz.
Zwart is te saai en zo'n 3GT vind ik 'willen maar niet kunnen' tov de 5GT.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk



De 3GT is een auto die je moet gereden hebben om die te kunnen appreciëren. De verhoudingen vind ik beter meevallen dan bij de zeekoe die de 5GT dan weer is. 5GT is nu trouwens een 6 geworden, en weer wat duurder. Out-of-budget, en veel te groot voor mij
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ex-Mooseman zei:


de auto’s staan beide bij de dealer.
Is het dan nog steeds een betaalbare optie om dat te veranderen.
Bij de blauwe Benz heb ik net dezelfde bedenkingen

Denk dat het iets van een 500-600 euro moet kosten om dat te veranderen. Dus niet het einde van de wereld. Als het zwart naar de knoppen is steek je een minder krasgevoelig exemplaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top-idee!
Bedankt voor de tip. De ventilatieroosters links en rechts blijven dan wel, maar dat zal niet al te veel opvallen.
Als ik zie hoe die waar ik nu mee rij er al last van heeft, na iets meer dan een jaar (en 55000 km [emoji12]), en wetende hoe secuur ik er op ben, dan mag ik niet denken hoe deze er zou uitzien.
De bedoeling is dat deze eerst voor mij is, en daarna doorgeschoven wordt naar Madam Moose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem heel snel moet hebben en je je budget in de reden wilt houden (mocht je misschien weer een bedrijfswagen krijgen later, slik je minder verlies)

ik weet een mooie allroad staan. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt ook een bedrijfswagen ;), maar de mijne.
En ik heb er aan gedacht, ook aan de rammelkast van onze containerman.
Maar de die van jou vond ik te veel ervaring hebben, en die van@BMWMB zuipt gelijk een tempelier en het zou een hele uitdaging zijn omdat gerammel weg te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net 100k gelopen idd, kreeg deze foto gisteren van Sally.

 

wel btw wagen en nergens een kraakje of een piepje :D

IMG-20180301-WA0003.thumb.jpg.3de1773365eeecf6cb7fe0b1152f79f6.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt ook een bedrijfswagen [emoji6], maar de mijne.
En ik heb er aan gedacht, ook aan de rammelkast van onze containerman.
Maar de die van jou vond ik te veel ervaring hebben, en die van[mention=86]BMWMB[/mention] zuipt gelijk een tempelier en het zou een hele uitdaging zijn omdat gerammel weg te krijgen.

11l gemiddeld. En het gerammel, kom het zelf aanhoren. Volgens sommigen ben ik een zeurpiet. [emoji2]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het ook. Dwarsrichels en ruw betonoppervlak laten het interieur rammelen. Ik heb al meerdere mensen meegenomen die het normaal vinden voor zo'n stug afgeveerde auto, maar mijn blijft het storen. Ik heb al met andere C450's gereden, en die hadden het allemaal, dus die van u zal niet beter zijn dan de mijne, maar ik merk dat jij er minder problemen mee hebt.
9,8 liter gemiddeld is echt wel weinig. Doe je dan heel veel lange afstanden, want op de snelweg aan 130 kom ik ook aan net iets boven de 9 liter. Maar eens ik van de snelweg ben, en het vermogen durf aan te spreken, gaat het verbruik snel richting de 13 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel constant rijden op woon-werk verkeer

7 kruispunten ‘binnendoor’ op 25km ofwel snelweg aan 127

Binnendoor is oa Leuven Neerijse Huldenberg; begrenzer op 59 en proberen nergens te remmen (in Neerijse wel voorbij de kerk)

Zonde v/d pk’s die onbenut blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonde v/d pk’s die onbenut blijven

Met zo’n rijstijl is dat idd perfect mogelijk. Maar, waarom koop je dan een C450? Ik heb ‘m echt gekocht om van het vermogen te genieten. Ik rijd nooit in eco of comfort, maar 80% in sport en 20% in Sport+. Qua rijplezier is het echt 1 vd leukste auto’s die ik heb gehad, en ik vind het 1 vd mooiste auto’s die ik ooit heb gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid