Ga naar inhoud

Nieuwe gezinswagen (Mooseman)


ex-Mooseman

Nieuwe gezinswagen  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van de twee...

    • Mercedes C220d Break AMG-line
      12
    • BMW 318 GT Exclusive
      1
    • Mercedes C220d Break AMG-line/Avantgarde
      2


Aanbevolen berichten

Ik ga nog weinig snelweg doen. Alles lokaal, verste regelmatige bestemming wordt iets van een 30 km.
Nu doe ik er een kleine 50k op jaarbasis. Met de helft of minder gaat het in toekomst ook wel lukken.
Maar ik zou me dus mateloos ergeren aan dat gerammel. Ik ben drie keer in de garage geweest tot ze de stoel compleet kraak- en piepvrij hebben gekregen. Windgeruis werkte ook op mijn systeem, ook aangekaart en opgelost gekregen.
Alvast optie genomen tot zaterdag op de zwarte C

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, BMWMB zei:

Met de C450 is het toch ook plezant om binnendoor te rijden, niet?

is grotendeels bebouwde kom of zone 50

:noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Ik ga nog weinig snelweg doen. Alles lokaal, verste regelmatige bestemming wordt iets van een 30 km.
Nu doe ik er een kleine 50k op jaarbasis. Met de helft of minder gaat het in toekomst ook wel lukken.

Waarom dan een diesel?

Haal je een 330e, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Waarom dan een diesel?

Haal je een 330e, klaar.

Benzine is 

1) amper te vinden

2) uitstoot is hoger > fiscaal minder interessant

3) in een voertuig in die categorie vind ik een turbogeblazen diesel aangenamer en comfortabeler dan een benzinemotor met evenveel vermogen

4) herverkoopwaarde van diesels zal m.i.  wel ferm kunnen zakken, maar gezien deze, eens afgeschrevn, dan doorgeschoven worden naar Madam Moose, en nog eens zoveel jaar later als Afrika-taxi mag dienen, speelt dit maar een beperkte rol in deze

5) een diesel verbruikt toch nog altijd een heel deel minder brandstof dan een benzine: ik zie hier 11 liter passeren, ik zit aan de helft, zonder moeite te doen.  Mijn schoonbroer heeft een S204 220cdi met een manuele 6bak.  Hij doet nog een halve liter beter dan ik, op identiek traject, zelfde rijstijl, zelfde snelheid (samen op reis, soms doet de ene kop, dan weer de andere), evenveel volk in de auto

ideaal voor mijn dagelijks gebruik zou een elektrische of een echte hybride zijn.  Dat laatste zit nu wat in een impasse, met een heel beperkt aanbod, meer vraag dan wat er te krijgen/leveren is.  Geen demo’s en tweedehands verre van evident.  BMW 530e zou kunnen maar dat is geen break.  Bij de collega’s rijden er met een nieuwe XC60 hybride, GLC350e, 530e, en zelfs een Tesla.  

Een Tesla zou perfect zijn, maar ik verkeer nu nog niet in een positie om een dergelijke investering te verantwoorden.  We gaan niet al te zot doen, en ten gepaste tijde evalueren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik tot september met de fiets gaan werken.  Of iets tussentijds kopen.

En de madam zit niet goed in de veelgeroemde Volvo-stoelen (hoofdsteun komt te veel vooruit voor haar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Dan moet ik tot september met de fiets gaan werken.  Of iets tussentijds kopen.

En de madam zit niet goed in de veelgeroemde Volvo-stoelen (hoofdsteun komt te veel vooruit voor haar)

Dat was eigenlijk mijn eerste gedachte toen ik je post las. Je lijkt me verstandig genoeg om geen domme dingen te doen, dus ik vermoed dat je al met zekerheid (op papier) overeenkomsten met klanten hebt. Want als dat niet het geval zou zijn en je gewoon als zelfstandige wil beginnen en dan gewoon zien hoe het loopt vind ik die zwarte Mercedes al een te dikke kar om te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons zeggen dat ik niet meteen in het onbekende niets spring. Ik ben niet het type om hoger dan mijn gat te schijten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Dan moet ik tot september met de fiets gaan werken.  Of iets tussentijds kopen.

En de madam zit niet goed in de veelgeroemde Volvo-stoelen (hoofdsteun komt te veel vooruit voor haar)

De nieuwe modellen hebben die kromme hoofdsteunen niet meer ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, J3nkins zei:

De blauwe Benz :inlove: 

Dat blauw met de uitrusting van de zwarte, dan was het een no-brainer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid