Ga naar inhoud

ALPINA XD3 & XD4


Phil

Aanbevolen berichten

The new BMW ALPINA XD3 and XD4 models

csm_BMW_ALPINA_XD3XD4_01_940x296_7dfe1b2csm_BMW_ALPINA_XD3XD4_02_940x296_88824f4


Unparalleled Performance

The engine delivers 285 kW (388 hp) over an impressively wide bandwidth ranging from 4000 to 5000 rpm and delivers a maximum torque of 770 Nm.

Quad-Turbo

Drivetrain based on the state-of-the-art BMW 3.0-liter straight-six engine with four turbochargers and common-rail high-pressure direct injection.

No Boundaries

Performance oriented all-wheel drive transmits power to all four wheels. Based on the intelligent BMW xDrive system and featuring an ALPINA specific torque distribution, it guarantees maximum traction, neutral driving dynamics and high levels of safety.


... SUPERIOR in any SITUATION ...

BMW_ALPINA_XD3XD4.png

The new BMW ALPINA XD3 builds on the great success of its predecessor, taking performance, driving dynamics and versatility to a new level.

For the first time ALPINA combines the popular characteristics of a sport utility vehicle with a sleek and dynamic silhouette of a coupé – the all new BMW ALPINA XD4.


Best-In-Segment

Accelerating from 0 to 100 km/h in just 4.6*seconds and on to a top speed of 266 resp. 268* km/h means the new BMW ALPINA XD3 and XD4 models are best-in-segment.

Driving Experience Control

The Driving Experience Control switch allows the driver to change between different vehicle set-ups at the push of a button – from Sport+ through to Comfort+.

Superior Handling and Dynamics

ALPINA sport suspension with electronically adjustable dampers together with an active rear limited slip differential ensures superior handling and dynamics without compromising ride comfort.

BMW_ALPINA_XD3XD4_03_940x296.jpg

 

Sporty and Dynamic

BMW_ALPINA_XD3_04_940x296.jpg

...8-Speed Sport-Automatic Transmission with ALPINA SWITCH-TRONIC

The new ZF 8-Speed Sport-Automatic Transmission with ALPINA SWITCH-TRONIC harmonises perfectly with the powerful drivetrain, offering both a very comfortable and smooth or decidedly sporty and dynamic operation.


ALPINA CLASSIC

Beautiful new lightweight forged ALPINA CLASSIC 22” wheels (optional) highlight the powerful and dynamic design of the new BMW ALPINA XD3 and XD4. Trademark ALPINA CLASSIC 20” wheels with lockable wheel covers and concealed air valves come as standard.

BMW_ALPINA_XD3_XD4_03_940x296.jpg

 
 

World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP)

From September 2017 onwards, the WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) will gradually replace the current NEDC (New European Driving Cycle) as the test procedure for measuring motor vehicle fuel consumption and CO2 emissions. From September 2018 all motor vehicles will be certified and measured according to WLTP. Due to a significantly more dynamic driving cycle, the WLTP more realistically reflects real driving behaviour than the NEDC. Despite there being no change in a vehicle’s real fuel consumption, the new WLTP and its associated driving cycle will result in higher fuel consumption and CO2 emissions values being measured. 

 

Information* on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:

BMW ALPINA XD3 / XD4                                                                                                             XD3 AWD*                    XD4 AWD*
Fuel consumption, combined:                                                                                                     9.0* l/100 km                9.0* l/100 km
CO2 emissions combined:                                                                                                          238* g/km                     238* g/km
CO2 efficiency category:                                                                                                            E                                E

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BWS zei:

Hebben ze bij Alpina de diesel-memo niet ontvangen? 

Intervieuw op youtube eens bekijken dan (rijdend in B7)

Link naar reactie
Delen op andere sites

238 gram?! :blink:

Dat zijn benzinewaarden...

Voor de rest wel een heerlijk pakket. 770 Nm in een X3 :inlove:

Begrijp wel niet waarom ze daarvoor 4 turbo's nodig hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 turbo's :silly:

En hebben die velgen nu weer een nieuw design gekregen? Lijken zo bol te staan op die laatste foto.

Dat ze eens een B1 of B2 uitbrengen!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, William Blake zei:

238 gram?! :blink:

Dat zijn benzinewaarden...

 

Gaat toch bij alle merken het probleem zijn wegens WLTP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Vicious zei:

4 turbo's :silly:

En hebben die velgen nu weer een nieuw design gekregen? Lijken zo bol te staan op die laatste foto.

Dat ze eens een B1 of B2 uitbrengen!

Ook die vraag: zie interview!

39 minuten geleden, Vicious zei:

Link us up, Scotty!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

No boundaries!

het zegt me niks, sorry jongens

geef me maar een D3 touring in alpina blauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, binnenmuisarchitekt zei:

No boundaries!

het zegt me niks, sorry jongens

geef me maar een D3 touring in alpina blauw

Over de kleur kunnen we nog discussiëren :D  (Champagne Quartz graag)

Nochtans vind ik de X4 in deze trim wel pakken mooier dan zijn voorganger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, William Blake zei:

Voor de rest wel een heerlijk pakket. 770 Nm in een X3 :inlove:

Begrijp wel niet waarom ze daarvoor 4 turbo's nodig hebben? 

Ze hebben er geen 4 nodig om zo'n waarde te halen, ze gebruiken er 4 om het spel goed te doen aanvoelen. Respons in lage toeren, vermogen in de hogere

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BWS zei:

Gaat toch bij alle merken het probleem zijn wegens WLTP?

I know, maar dan nog is dat aan de hoge kant vind ik.

Zeker voor een X3/4-formaat.

Een G500 met 4 liter benzine V8 van +/- 2500 kg zit aan 263 gram.

2 uren geleden, PJH zei:

Ze hebben er geen 4 nodig om zo'n waarde te halen, ze gebruiken er 4 om het spel goed te doen aanvoelen. Respons in lage toeren, vermogen in de hogere

Dat doet de 40d ook al goed met z'n 2 turbo's hoor.

4 is echt absurd veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, William Blake said:

I know, maar dan nog is dat aan de hoge kant vind ik.

Zeker voor een X3/4-formaat.

Een G500 met 4 liter benzine V8 van +/- 2500 kg zit aan 263 gram.

@William Blake

Van MB.com:

G 500: fuel consumption combined: 12.1-11.5 l/100 km; combined CO₂ emissions: 276-263 g/km.*

Mercedes-AMG G 63: Fuel consumption combined: 13,1 l/100 km; combined CO₂ emissions: 299 g/km.*

G 350 d: fuel consumption combined: 9,9 l/100 km; combined CO₂ emissions: 261 g/km.*

* The indicated values were determined according to the prescribed measurement method. These are the "NEDC CO₂ values" according to Art. 2 No. 1 Implementing Regulation (EU) 2017/1153.

Oesje... ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de nieuwe X3 awesome (knap design, zalig interieur, kar heeft stance itt de vorige generaties, enz.). Needless to say dat ik zo'n XD3 compleet zou zien zitten als family car. :inlove:  My God wat een beestig ding.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Da's vreemd, waarom is dat nog geen WLTP?

Omdat Mercedes wacht tot het laatste moment? :mellow: Ik gok met WLTP dat dat voor een G500 en G63 x25 CO² zal zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Stancke said:

Omdat Mercedes wacht tot het laatste moment? :mellow: Ik gok met WLTP dat dat voor een G500 en G63 x25 CO² zal zijn

x25. :lol:

Je bedoelt +25% hoop ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2018 om 04:28, BWS zei:

Hebben ze bij Alpina de diesel-memo niet ontvangen? 

BMW heeft die echt niet ontvangen zo lijkt het.

upcoming M340d, X4 M40d, en dan heb je Alpina, die massa inzit op Diesels.

Ik vind al die hypocriete zever compleet van de pot gerukt. Ben blij dat BMW het zich niet aantrekt. Plots is diesel allemaal brol, terwijl ze het ons jaren door de strot hebben geramd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, William Blake zei:

I know, maar dan nog is dat aan de hoge kant vind ik.

Zeker voor een X3/4-formaat.

Een G500 met 4 liter benzine V8 van +/- 2500 kg zit aan 263 gram.

Dat doet de 40d ook al goed met z'n 2 turbo's hoor.

4 is echt absurd veel.

Ik ga misschien iets doms zeggen: misschien is dat gewoon omdat ze dan met 4 kleinere kunnen werken ipv 2 grote, en zodoende spoelen die sneller op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, William Blake zei:

Da's vreemd, waarom is dat nog geen WLTP?

Ook hier bitter weinig verschil tussen diesel en benzine.

Das toch ook de reden waarom de E63 AMG S zomaar effe 50 gr minder uitstoot dan de M5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid