Rabbit 2.711 Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Iemand een idee welke sleet driften veroorzaakt naast de banden ? Uiteraard de banden, maar wat nog? in mijn geval gaat het hoogstens om soms eens een bocht uit driften, maar goed ik vroeg het me onlangs wel af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Bij auto’s met elektronisch sper slijten de achterste remblokken ook een pak sneller. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2018 1 uur terug, brjefs zei: Bij auto’s met elektronisch sper slijten de achterste remblokken ook een pak sneller. En met mijn Drexler? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Fuck die sleet, driften die kar Nu ja, ik hou me ook wel in op heel ruwe banen in het droge Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.472 Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Roulementen slijten sneller. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 2 uren geleden, Rabbit zei: En met mijn Drexler? Die remblokken zien alleen af als ze als ediff gebruikt worden, en eventueel door electronische stabiliteitscontrole als ge wild doet maar dat is al een grootteorde minder. Met een Drexler moet ge u geen zorgen maken om de remmen. Misschien wat om de koppeling - sommigen durven hun koppeling verslijten, maar vooral om uw auto heel te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Het Drexler sper in een Alpina zorgt er net voor dat je auto veel gecontroleerder grip verliest. Je moet de auto zo een pak minder afbeulen om dwars te zetten, wat slijtage merkbaar minder maakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.927 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Al uw ophangingsrubbers (silent blocs), differentieel, chassis, motor en versnellingsbaksteunen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
///NFSThunder 204 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Afhankelijk van de grip ondergrond/banden kunnen je ophangingsbussen ook sneller slijten. (voornamelijk droge ondergrond/ rookwolk driften) Bij regen/water ondergrond is die sleet verwaarloosbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 27 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2018 Bedankt voor de bevestiging, van een paar dingen die ik al dacht Ik zal het dus maar wat proberen te beperken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.261 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 En als je volgas drift zodat je banden echt geen kans hebben om grip te hebben? Soms als je te braaf bent voel je dat de auto te hard wil grippen. Dat dat veel slijtage bij zich neemt kan ik voorstellen, maar soms lijkt het wel alsof je op zeep rijdt. Is dat dan ook zo slecht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Als ge hem op zijn zij zet en met 1 wiel drift moet ge ook opletten de velgen niet te beschadigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
///NFSThunder 204 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 2 uren geleden, Alexx zei: En als je volgas drift zodat je banden echt geen kans hebben om grip te hebben? Soms als je te braaf bent voel je dat de auto te hard wil grippen. Dat dat veel slijtage bij zich neemt kan ik voorstellen, maar soms lijkt het wel alsof je op zeep rijdt. Is dat dan ook zo slecht? Alles hangt af van de frictie coefficient tussen de 2 materialen (rubber - asphalt/concrete). Ook moet je het verschil tussen dynamische en statische frictie coefficient in gedachte houden. die frictiecoeffecienten kan je vinden in tabel in volgende link: https://www.engineeringtoolbox.com/friction-coefficients-d_778.html Het effect dat je voelt als je te traag over de gripgrens gaat is het verschil in statische en dynamische frictie coefficient. Globaal ligt de statische gripgrens hoger, dus hoe sneller en bruter je hierover gaat, hoe makkelijker je gaat driften. het effect van water, reduceert de frictie coefficient met 30 tot 50%, waardoor de krachten/schokken op je hele powertrain ook beperkt blijven. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.483 Geplaatst: 28 april 2018 Delen Geplaatst: 28 april 2018 Op 27-4-2018 om 13:30, Rabbit zei: Bedankt voor de bevestiging, van een paar dingen die ik al dacht Ik zal het dus maar wat proberen te beperken Gewoon doen. Ik zou me meer zorgen maken om rechtbankproblemen, dan om slijtage. En als het nat ligt al helemaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S2000BE 27 Geplaatst: 17 mei 2018 Delen Geplaatst: 17 mei 2018 Sleet aan je ego als het niet goed loopt. Had ik dit weekend last van in Lelystad met de S2000. 'Niet de beste om het te leren' werd me verteld. Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 18 mei 2018 Delen Geplaatst: 18 mei 2018 18 hours ago, S2000BE said: Sleet aan je ego als het niet goed loopt. Had ik dit weekend last van in Lelystad met de S2000. 'Niet de beste om het te leren' werd me verteld. Maar o zo rewarding met een S2000 eens je het onder de knie hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 18 mei 2018 Delen Geplaatst: 18 mei 2018 On 4/26/2018 at 11:57 PM, brjefs said: Het Drexler sper in een Alpina zorgt er net voor dat je auto veel gecontroleerder grip verliest. Je moet de auto zo een pak minder afbeulen om dwars te zetten, wat slijtage merkbaar minder maakt. En in een M135i? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 18 mei 2018 Delen Geplaatst: 18 mei 2018 ZWIJGEN 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S2000BE 27 Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 Maar o zo rewarding met een S2000 eens je het onder de knie hebt Op droog heel moeilijk. Nat is doenbaar mits veel oefenen. Zelfs Dale Lomas vindt het een taaie rakker om te driften. Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 14 minutes ago, S2000BE said: Op droog heel moeilijk. Nat is doenbaar mits veel oefenen. Zelfs Dale Lomas vindt het een taaie rakker om te driften. Banee. Op droog mits achterbanden van een zekere rijpingsgraad lukt prima. Enige moeilijke is dat je voor langere drifts soms onvoldoende power hebt om drift aan te houden. Maar grote ronde punten zijn best doenbaar. In 't nat op pakweg Weeze vind ik een S2000 (mits voorgaande driftervaring) een zeer voorspelbaar en precies driftapparaat. Helemaal niet moeilijker dan andere wagens IMO. Enkel wat meer stuuruitslag zou nog welkom zijn. Al dat gemekker over 'snap oversteer' op veelal Amerikaanse fora vind ik maar gezever.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S2000BE 27 Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 Banee. Op droog mits achterbanden van een zekere rijpingsgraad lukt prima. Enige moeilijke is dat je voor langere drifts soms onvoldoende power hebt om drift aan te houden. Maar grote ronde punten zijn best doenbaar. In 't nat op pakweg Weeze vind ik een S2000 (mits voorgaande driftervaring) een zeer voorspelbaar en precies driftapparaat. Helemaal niet moeilijker dan andere wagens IMO. Enkel wat meer stuuruitslag zou nog welkom zijn. Al dat gemekker over 'snap oversteer' op veelal Amerikaanse fora vind ik maar gezever.. Dat kan ik voorlopig niet beamen. Veel oefenen vind ik beetje jammer voor de auto. Liever mezelf verbeteren op circuit dan. Grip dus. Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.716 Geplaatst: 1 juni 2018 Delen Geplaatst: 1 juni 2018 Me dunkt is circuit rijden een pak belastender/sletiger voor de wagen dan wat liggen driften op Weeze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S2000BE 27 Geplaatst: 1 juni 2018 Delen Geplaatst: 1 juni 2018 Niet akkoord. Ligt er aan hoe vaak je dat doet. En met onder welke omstandigheden en met welk beleid. Zoals reaguurder hierboven beweert te kunnen driften als de beste in het droog of in het nat maakt ook een groot verschil. Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.716 Geplaatst: 1 juni 2018 Delen Geplaatst: 1 juni 2018 Ik heb het over driften op weeze (Nat, gladde tarmac) vs circuit rijden. Bij driften ga je niet constant motor & rem vermogen zitten vragen, je remt nauwelijks, je wagen ziet nauwelijks G-krachten,... Mijn drifthok doet nu al 10+ driftdagen zonder iets van onderhoud (buiten een oliewisseltje). Ik ben zeker dat die geen halve circuit dag overleeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 1 juni 2018 Delen Geplaatst: 1 juni 2018 On 5/29/2018 at 8:59 PM, Alexis said: Al dat gemekker over 'snap oversteer' op veelal Amerikaanse fora vind ik maar gezever.. En al die S2000's die naast de piste gaan in Ecuyers ook zeker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.