Ga naar inhoud

Welke sleet veroorzaakt driften?


Rabbit

Aanbevolen berichten

34 minutes ago, S2000BE said:

Niet akkoord. Ligt er aan hoe vaak je dat doet. En met onder welke omstandigheden en met welk beleid. Zoals reaguurder hierboven beweert te kunnen driften als de beste in het droog of in het nat maakt ook een groot verschil.
 

Waar beweer ik dat als de beste te kunnen? Ik zei simpelweg dat het best mogelijk is. Geen onhandelbare wagen om te driften, nat of droog. 

En idd, op Weeze driften is altijd op natte ondergrond. Zeker met vrij gare achterbanden en een goeie techniek veroorzaakt dat weinig slijtage IMO. 
Wel merkbaar verschil met bvb een E46 M3 die bakken meer mechanische grip heeft, daar voelt dat al sneller wat bruter aan, wint ook sneller aan tempo. Opnieuw: afhankelijk van de banden die er op liggen :) 

Trouwens: van waar in Gent ben je? Ik weet hier enkele S2000's rondrijden, maar bijna allen met nog een oude non-Europese nummerplaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

En al die S2000's die naast de piste gaan in Ecuyers ook zeker :P 

Kan ik niet aan doen dat die niet kunnen rijden :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het over driften op weeze (Nat, gladde tarmac) vs circuit rijden.
Bij driften ga je niet constant motor & rem vermogen zitten vragen, je remt nauwelijks, je wagen ziet nauwelijks G-krachten,...
Mijn drifthok doet nu al 10+ driftdagen zonder iets van onderhoud (buiten een oliewisseltje). Ik ben zeker dat die geen halve circuit dag overleeft. 
Daarvoor is het ook een driftauto. En m'n S2000 niet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar beweer ik dat als de beste te kunnen? Ik zei simpelweg dat het best mogelijk is. Geen onhandelbare wagen om te driften, nat of droog. 
En idd, op Weeze driften is altijd op natte ondergrond. Zeker met vrij gare achterbanden en een goeie techniek veroorzaakt dat weinig slijtage IMO. 
Wel merkbaar verschil met bvb een E46 M3 die bakken meer mechanische grip heeft, daar voelt dat al sneller wat bruter aan, wint ook sneller aan tempo. Opnieuw: afhankelijk van de banden die er op liggen [emoji4] 
Trouwens: van waar in Gent ben je? Ik weet hier enkele S2000's rondrijden, maar bijna allen met nog een oude non-Europese nummerplaat. 
Daarom dat ik het ook uitprobeerde op natte ondergrond dat driften. Lelystad om het niet te noemen.

Van de Muide, Weba area, waar Duitse wagens heersen, doorbreek ik de hegemonie met een Japanse
'sportliche'.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moh, aan de Weba nochtans heel wat leuke driftbochtjes :D 

Sowieso een goed idee om het te leren op natte ondergrond. Moet je minder moeite doen om de gripgrens te breken, snelheden liggen lager, etc.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/1/2018 at 2:31 PM, S2000BE said:

Daarvoor is het ook een driftauto. En m'n S2000 niet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

Uw S2000 is 10000 keer meer driftauto dan mijn "driftauto" :D
Again, ik blijf er bij, driften op een deftig nat gehouden driftcircuit, zeker met rommelbandjes achteraan (oude winterbanden, liefst op wat te veel druk), veroorzaakt vele male minder sleet dan circuit rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 6/2/2018 at 3:14 PM, Asserti said:

Dat elektrisch stuurhuis draagt toch niet bij aan de communicatie. 

Maar het is wel erg kort, denk dat Avantus dat bedoelt. 
Als de kont onverwachts stapje zijwaarts zet kan je heel snel corrigeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid