Ga naar inhoud

McLaren 600 LT


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

The 600-horsepower supercar will make its debut at Goodwood in July.

[UPDATE, June 26] 19 new spy shots have been added at the beginning of the gallery, below.

Earlier in the month, McLaren teased us with two images of its upcoming, more-aggressive 570. Shortly thereafter, video captured a prototype of the sports car almost completely uncovered, testing alongside a Senna, and a 675LT. But now we have our first official spy photos of the vehicle in question – and it looks mean.

Images show the hardcore 570 – either dubbed the 570LT or the 600LT – testing on the Nürburgring, covered from head to toe in camouflage. Just like previous teasers, the exhausts are mounted vertically in the engine bay, and the diffuser is aggressively sculpted and finished in carbon fiber; and don’t forget that massive rear wing. Most of those components will come courtesy of McLaren’s MSO department.

McLaren 600LT Spy Photos  McLaren 600LT Spy Photos

More of the hot new McLaren 570:

Details on the front fascia are less pronounced. Most of the grille is covered up, with only a small sliver of visible detail under the headlights. The camo appears to be hiding more sculpted vents. The headlights looks almost identical to the current model, but the wheels are unique, and there appears to be some extra body detailing on the side profile.

The new McLaren 570LT (or 600LT) will benefit "from increased power, minimized weight, optimized aerodynamics, and enhanced driver engagement," says McLaren. Rumors suggest the supercar could produce upwards of 600 horsepower (447 kilowatts) thanks to an updated version of McLaren’s signature 3.8-liter biturbo V8.

We’ll have to wait until July to see it in the sheet metal, though; the new McLaren will make its debut at the Goodwood Festival of Speed in the U.K., where it will compete in the event’s famous hill climb. We’ll know more details closer to the vehicle’s debut.

Source: CarPix, Automedia

McLaren 600LT spy photo

mclaren-600lt-spy-photo.jpg

mclaren-600lt-spy-photo.jpg

mclaren-600lt-spy-photo.jpg

mclaren-600lt-spy-photo.jpg

mclaren-600lt-spy-photo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, vince522 zei:

Verhouding band/velg achteraan is echt perfect 😍

Echt hé. Lekker beefy rubber, yum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, LT staat weer voor Longtail.

 

Op het circuit gaat McLaren dezer dagen voor geen meter, maar naast de baan gaat het merk als een speer. In relatief korte tijd is het Britse merk uitgegroeid tot een speler waar merken als Ferrari, Lamborghini en Porsche toch serieus rekening mee moeten houden. Dat hebben ze dus net op tijd voor elkaar weten te boksen op basis van hun F1-faam voordat het F1-team the way of the Williams Dodo gaat.

McLaren heeft inmiddels een overzichtelijk gamma opgebouwd dat onderverdeeld is in de Sports Series, Super Series en Ultimate Series. De eerste categorie is het domein van de 540C en 570S, de tweede dat van de 720S en de derde is voor hypercars als de Senna en P1. Zoals de concurrentie dat ook zo effectief doet, biedt McLaren met name binnen de Sports Series en Super Series verschillende versies van hun modellen aan om klanten nog wat meer geld te laten spenderen precies te kunnen bieden wat ze willen. Ga je voor een coupé of een cabrio, meer vermogen of iets minder vermogen, een sportieve afstelling of iets meer comfort? Enfin, je kent de keuzes.

 

Elk sportief model moet natuurlijk ook een topper hebben, zoals een Performante, Pista of GT2 RS. Bij McLaren maakt men er nu een traditie van om de ‘LT’, wat een afkorting is voor Longtail, de ultieme versie van ieder model te maken. Dit is een historisch verantwoord concept, dat teruggaat naar de McLaren F1 GTR Longtail uit de jaren ’90. Meer recent was er ook al een 675LT, het sterkere broertje van de 650S (rijtest).

De nieuwste telg aan de LT-familie is deze 600LT. Gezien bovenstaande verhaal zal je inmiddels wel doorhebben dat het hierbij gaat om de sterkere (en iets langstaartigere) versie van de 540C en 570S. De 600LT is 96 kilo lichter dan de 570S, 74 millimeter langer dan de 570S en heeft -jawel- 600 pk. Aan de binnenkant heb je ook het gevoel dat je in iets speciaals zit dankzij de koolstofvezel sportstoelen die recht uit de P1 komen.

Exacte prestatiecijfers voor de 600 LT geeft McLaren nog niet op. Het merk wil wel kwijt dat de auto ‘in een beperkte hoeveelheid’ gebouwd zal worden (zonder daarbij een getal te noemen). Over het prijskaartje doet Macca daarentegen totaal niet moeilijk: in het Verenigd Koninkrijk zal de auto 185.500 Pond gaan kosten inclusief belasting.

McLaren-600LT-01.jpgMcLaren-600LT-013.jpgMcLaren-600LT-02.jpgvMcLaren-600LT-03.jpgMcLaren-600LT-04.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoelen zijn toch die van de Senna en niet van de P1, in tegenstelling tot wat in de tekst staat?
Ik vind het geheel op het eerste zicht nogal tuner-achtig overkomen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid