Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

chrysler-me412-me-four-twelve-me-412-153

Chrysler ME Four-Twelve

The 2004 ME Four-Twelve is the coolest thing to come from Chrysler this century, packing a carbon monocoque and a Mercedes V-12 engine. It was a fully running prototype, ready to be driven. Sadly, the financial crisis squashed any hope of it seeing production.

Geplaatst:
9 minuten geleden, Soul zei:

buick-avista-concept-2016-1600-04-155628

Buick Avista

In 2016, Buick revealed something stunning. A two-door coupe designed by Ed Welburn, based on the Camaro's Alpha platform with a 400-hp twin-turbo V-6 and looks that hark back to great Buick concepts of the past. We hoped it'd see the light of day, but it was just a design study to generate hype.

Insignia coupé, ging in de wandelgangen als nieuwe Calibra geproduceerd worden. En toen kwam de overname...

• 3 weken later...
Geplaatst:

300d-test-car.jpg

Testen van een 300D

e461.jpg

e463.jpg

Geplaatst:
40 minuten geleden, Soul zei:

300d-test-car.jpg

Testen van een 300D

Staat in het MB-museum

Geplaatst:

BMW E12 5-reeks:

bmw-e12-5-series-prototype1.jpg

BMW E32 7-reeks:

bmw-e32-7-series1.jpg

Fiat 126

fiat-126-21.jpg

fiat-126-31.jpg

Lancia Beta sedan

lancia-beta1.jpg

Mercedes S-klasse W116

mercedes-w123-prototype1.jpg

mercedes-w123-prototype-21.jpg
Geplaatst:
mercedes_190_stadtwagen_prototype_3-1024x576.jpg

Mercedes op basis van de W201 van wat een Golf-concurrent moest worden

mercedes-benz-190-e-stadtwagen-compact-car-white-front-side-750.jpg
Geplaatst:

Een 190E City, als het ware. Ik weet wel niet wie er eerst was.

Geplaatst:
image
image
image
image
image
image
image

LMX Sirex 2300 HCS Spyder Prototype, 1969.

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:
image
image
image
image
image

Toyota All-Aluminum-Body Experimental Vehicle, 1977.

Geplaatst:
Op 21/11/2023 om 12:54, Soul zei:
image
image
image
image
image
image
image

LMX Sirex 2300 HCS Spyder Prototype, 1969.

Dat is grotendeels een C3 Corvette, lijkt mij.

• 4 weken later...
Geplaatst:
Op 1/8/2023 om 19:46, berengun zei:

Kan je oudere prototypes of concept cars eigenlijk ook privé kopen ?  Ik heb daar al wel es aan gedacht om zoiets in de living te zetten ipv de MX5, en nu ik dit topic zie moet ik eraan denken ... vb de Lancia Fulvia van midden jaren 90, dat is eentje toen wij hem zagen dat we direct gezegd hebben "die kopen we als ik ie uitkomt" maar hij is er nooit gekomen.  Ik heb hem ergens in een museum zien staan (dacht Italie) maar er zijn er waarschijnlijk ook genoeg andere die gewoon ergens in een loods staan te verkommeren ?

IMG_4574.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:
image
image
image
image

Saab 98 Prototype, 1974, by Coggiola. Code named X14, designed by Björn Envall, this was an option for Saab to extend their range using the 95 as a base, to create a “Combie Coupé.” The project was abandoned as they concentrated on developing the 99 instead.

Geplaatst:
Is het werkelijk de velg die de auto maakt, of is het de bestuurder die de velg maakt? Wat bepaalt uiteindelijk de ware waarde en stijl van een voertuig?
Geplaatst:
image
image
image
image
image

Alfa Romeo Delfino, 1983, door Bertone.

Een futuristische coupé-ontwerpstudie gebaseerd op de Alfa 6 ontworpen door Marc Deschamps. Gepresenteerd op de Autosalon van Genève, dit was in een tijd dat Alfa Romeo nog een staatsbedrijf was, maar in financiële problemen verkeerde, dus de Delfino kwam nooit verder dan de prototypefase.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

(7)%201989%20Jiotto%20Caspita%20%E2%80%9

Jiotto Caspita (1989)

Billed as offering ‘F1 on the road’ the Caspita (Italian for ‘good heavens’) was the brainchild of lingerie magnate Yoshikata Tsukamoto and the president of Dome Motors, Minoru Hayashi.

Dome had form in the supercar world, because it had previously developed the Dome Zero, but sadly that also never got past the driving prototype stage. 

The Caspita’s F1 marketing claim wasn’t just hyperbole, it was initially powered by Subaru F1’s abortive 1235 flat-12 engine, with power switching later to a Judd GV V10.

The latter gave the MkII Caspita a top speed of 199mph and 60mph in just 3.4 secs – that’s, hypothetically, McLaren F1 quick.

Geplaatst:

(9)%201991%20BMW%20Nazca%20M12%20%E2%80%

BMW Nazca M12 (1991) 

Ever since the introduction of its game-changing M1, BMW made its supercar intentions clear. Fresh from a financially buoyant 1980s, the Munich firm had big plans, part of which involved a new-for-the-1990s, 12-cylinder-powered, mid-engined supercar. 

The BMW Nazca M12 was the first automotive design to emerge from Fabrizio Giugiaro, son of legendary pen-smith Giorgetto.

It wasn’t simply jaw-dropping to behold, it backed up its looks with c300HP, courtesy of the firm’s 5.0-liter M70 engine. Two further prototypes emerged, including the open-top C2 Spider in 1993 but, sadly, that was the M12’s swansong. 

Geplaatst:

(16)%201997%20Italdesign%20Alfa%20Romeo%

Italdesign Alfa Romeo Scighera (1997)

To commemorate an enviable racing history, Alfa Romeo pitched Italdesign to come up with a car that would emulate the cloverleaf racers of the past, while featuring revolutionary tech and knowledge gained from competition – the Scighera was the dramatic result. 

Meaning mist in Milanese Italian, this gullwinged statement of intent was powered by a twin-turbo version of Alfa’s legendary Busso V6. In 3.0-liter trim it made a thumping 405HP at 6250rpm, together with a four-wheel-drive system that gave it the traction to hit 60mph in just 3.7 secs.

A carbonfiber-clad racing version was also made but, sadly, that was it. Oh, and if it looks familiar, that’s down to Need for Speed III; Hot Pursuit.

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

20240630549989?resize=720

The Holden Torana GTR-X,  concept uit 1970, 3 prototypes, 3.0 l 6 in lijn en fibreglass body.

Geplaatst:

2002_Irmscher_InspiroConcept3.jpg

2002_Irmscher_InspiroConcept1.jpg

2002 Irmscher Inspiro Concept

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Rinspeed eXasis

Concept uit 2007

th?id=OIP.bOl4D-Lv4N3JiZhVBVGf9QHaE7%26p

Het Zwitserse Rinspeed staat bekend om zijn extreme creaties. We meldden eerder al de komst van de eXasis concept, nu hebben we meer fotomateriaal.

Het Zwitserse Rinspeed staat bekend om zijn extreme creaties. We meldden eerder al de komst van de eXasis concept, nu hebben we meer fotomateriaal.
Het opvallendste aan de showauto is dat deze doorzichtig is. Om die reden zou je denken dat de auto van glas is gemaakt, maar niets is minder waar. Voor de eXasis heeft Rinspeed hightech plastic gebruikt met een gele laag erop.

th?id=OIP.KVBEWk-nUXqqprs2riLJCQHaEK%26p
Verder vallen de open wielen en de sigaarvorm van de Zwitserse auto op. Door de sigaarvorm zit de passagier achter de bestuurder. Rinspeed benadrukt de overeenkomsten met de legendarische Auto Union raceauto's uit het begin van de vorige eeuw.
Een 0,75-liter motortje perst er door een supercharger maar liefst 150 pk uit. Doordat de motor geschikt is voor bioethanol en een leeggewicht van slechts 750 kilogram is de eXasis ook milieuvriendelijk.
Van 6 tot en met 18 maart is de Rinspeed eXasis op de Autosalon van Genève te zien.

th?id=OIP.vF9Tnu-2JbFS4iYBO-OsXgHaE7%26p

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/meer-informatie-rinspeed-exasis/

Geplaatst:

Vector-Avtech-WX-3-Prototype-Car-1600x12

De Vector Avtech WX-3 was misschien wel de meest indrukwekkende Amerikaanse supercar van zijn tijd, met een middenmotor die tot 1200 pk kon leveren, een futuristische stijl en natuurlijk een prijskaartje dat alleen betaalbaar was voor de weinige gelukkigen.

Helaas zou de Vector Avtech WX-3 nooit voorbij de prototypefase komen. Het tumultueuze verhaal wordt hieronder in meer detail verteld, maar er is één functioneel prototype gemaakt en dat wordt nu te koop aangeboden.

https://silodrome.com/vector-avtech-wx-3-prototype/

• 2 weken later...
Geplaatst:

Paulin VR Concept

Dat uit Zweden meer komt dan Ikea en knäckebröd, wisten we sinds de komst van supersportwagenfabrikant Koenigsegg al. Binnenkort komt er nog een tweede exotisch exportproduct bij: de auto's van Paulin Motor Company.
Het eerste wapenfeit van de Zweden is de VR Concept, die in 2012 op de markt moet komen. Met de auto geeft Daniel Paulin, ex-ontwerper van Ford, aan hoe auto's er in de toekomst uit komen te zien. De Paulin Motor Company gaat volgens de Zweedse ontwerper de komende jaren meerdere modellen onthullen, die 'allemaal de eenvoud en functionaliteit hebben die typerend voor het Zweedse design is'.
Paulin heeft in het verleden meerdere ontwerpen voor Ford verzorgd. Zo tekende hij de C-Max, de Focus Concept en de zeswieler FAB1 voor de film Thunderbirds. Tegenwoordig maken meerdere grote fabrikanten gebruik van de diensten van de Zweed: Hyundai, Kia, Volvo Trucks en Iveco behoren tot zijn clientèle.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/zweedse-schone-paulin-vr-concept/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.qwant.com%2F

Paulin VR Concept, meer dan op het eerste gezicht lijkt

Geplaatst:

Suzuki LC

suzuki_lc_concept_front34.jpg?w=827&h=46

Als je op de een of andere manier een kitten in een auto zou kunnen veranderen, dan zou het er zo uitzien. Behalve dat je deze niet steeds uit de gordijnen moet halen. Dit is de in 2005 op de Tokyo Motor Show onthulde Suzuki LC Concept, een korte en helaas halfslachtige poging een retro-stadsautootje te maken à la Fiat 500. Op dat evenement maakten trouwens ook de Mitsubishi i, Toyota Previa en Bugatti Veyron hun debuut. Wat je zegt, opwindende tijden. Het was een compleet ander tijdperk in het algemeen, al zouden we nu best wat van dat ongebreidelde optimisme dat de Suzuki LC uitstraalt kunnen gebruiken. De nieuwe Mini was er al sinds 2001 en de 500 zou twee jaar later komen, maar dit kleine conceptje had al meteen meer karakter dan zo’n beetje al het andere in die vroege jaren nul. Hoe zou je zo’n snoetje ooit iets kunnen weigeren?

suzuki_lc_concept_rear34.jpg?w=827&h=465
Inspiratie uit het verleden voor de Suzuki LC
De Suzuki LC greep terug naar wat je de Gouden Periode van Suzuki zou kunnen noemen. De neus en het kleine cabine’tje betoonden eer aan de Fronte 360 uit 1967. Leuk feitje: toen die auto werd geïntroduceerd, huurde men als marketingstunt Stirling Moss in om het ding over de Strada del Sole in Italië te rijden, wat hij deed met een gemiddelde snelheid van 122 km/u. Suzuki verwijst sowieso graag naar oudere modellen: vergelijk de achterkant van de huidige Ignis maar eens met die van de Whizzkid uit 1979.

suzuki_lc_concept_interior_seats.jpg?w=8

https://topgear.nl/autonieuws/suzuki-lc-2005-concept/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in