Ga naar inhoud

Nieuwe leasekist


vince522

Nieuwe leasekist  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?

    • BMW 520dA (140kW) berline sport line
    • Volvo S90 D4 Geartronic (140kW) 90th Anniversary Edition
    • VW Passat Variant 2.0TDI (140kW) DSG R-line
    • Audi A4 Avant 2.0TDI (110kW) S-tronic Business pack
      0


Aanbevolen berichten

De 5 natuurlijk, wat een auto.

Rijdt fantastisch en veruit de beste infotainment qua gebruiksgemak.

Wat betreft opties zit ook het voornaamste (en zelfs meer) er op, al zou ik zelf (mits eventueel wat opleg) een schuifdak verkiezen boven zonnewerend glas.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Liquid Li0n said:

En een Arteon? Dat zijn wel knappe wagens voor een eind twintiger!

Moet ik eens bekijken, zit ook in lijst van modellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, vince522 zei:

Moet ik eens bekijken, zit ook in lijst van modellen.

Zeer knappe kar vind ik dat, krijgt precies weinig aandacht...

 

Op die leeftijd zou ik ook niet meteen voor een 5-reeks of S90 kiezen eerlijk gezegd. Het zijn knappe bakken, met de nadruk op bakken.
Ik zou dan eerder richting A4 Avant gaan en die dik uitrusten :)

Hoeveel km's doe je op jaarbasis?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Passat 140kW is al even niet meer beschikbaar. De A4 te klein en de Volvo te log. Geef maar de BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enneuh, kiezen tussen die 4.

Geen idee.

De 5 en de S90 zijn direct zo typische kaderbakken voor de grijzende 50-ger. Maar nu doe ik aan stereotypering.

De Volvo blijft fantastisch, zeker de S90 heeft bakken karakter. Maar ik zou nu eerder neigen naar de nieuwe V60. Veel betere proporties. De S90 en V90 zijn zooooo groot.

De 5 mist voor mij karakter en de F10 en F11 waren wat mij betreft echt mooier.

Kies voor iets vlot, iets goed uitgerust. Ik zou zeggen een...330e. Maar dat gaat dus niet. Is ook uit produktie.

Moeilijk. Maar uiteindelijk ook gewoonweg een luxeprobleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe V60 zou perfect zijn, zeker als die even goed uitgerust is als de S90, helaas is het nieuwe model nog niet beschikbaar in de configurator. :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, vince522 zei:

De nieuwe V60 zou perfect zijn, zeker als die even goed uitgerust is als de S90, helaas is het nieuwe model nog niet beschikbaar in de configurator. :(

 

Kan je bij de dealer wel al samenstellen... Zéér mooie wagen (toch in de boekjes :-P)

aangepast door thaenzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

@thaenzy alles verloopt via de fleet en een specifieke tool, ik kan dus niet zomaar bij dealers gaan en samenstellen :)

Probleem van A4 en A5 is dat een basisuitvoering (2.0TDI S-tronic) al bijna 95% van mijn budget in neemt en er enkel nog plaats is voor een Business pack, ik zie niet in waarom je dat zou verkiezen boven een dik uitgeruste Passat of Arteon. Vraag me niet hoe de prijzen bepaald worden, ik zeg alleen wat ik zie :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er hier toch veel zitten die de capaciteiten van een S-V90 onderschatten als het over sportief rijden gaat ( voor zover dat kan met wagens in deze klasse ) :lol:

Een 5-serie gaat al zeker niet sneller een hoek om en een A6 al zeker niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, kefkie said:

Een 5-serie gaat al zeker niet sneller een hoek om

Dat misschien niet, maar wel een stuk aangenamer.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, janvkn said:

Hoe komt het dat 520dA wel gaat en 420dA niet?

3 en 4 zijn erg duur in lease ook momenteel, het nieuwe model komt er aan. Enkele van mijn collega's zijn gaan kijken voor een 3 of 4 gc en die konden veel minder aanvinken dan de collega's die vorig jaar eentje konden kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Monterey Jack said:

3 en 4 zijn erg duur in lease ook momenteel, het nieuwe model komt er aan. Enkele van mijn collega's zijn gaan kijken voor een 3 of 4 gc en die konden veel minder aanvinken dan de collega's die vorig jaar eentje konden kiezen.

Ah okee, best efkes wachten om mijn 1 in de prak te rijden dus :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, janvkn said:

Ah okee, best efkes wachten om mijn 1 in de prak te rijden dus :D 

Of just wel om nog een allerallerlaatste RWD eend te kunnen bestellen... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je uiteindelijk zo een full option Arteon kiest, wat je gaat doen :D, moet je deze zeker op een volgende meet eens komen showen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kefkie zei:

Ik denk dat er hier toch veel zitten die de capaciteiten van een S-V90 onderschatten als het over sportief rijden gaat ( voor zover dat kan met wagens in deze klasse ) :lol:

Een 5-serie gaat al zeker niet sneller een hoek om en een A6 al zeker niet.

S80 versus 5-reeks F11 was toch een wereld van verschil.

De S80 ging zeer hard de hoek om (met Michelin Pilot Sports :D ) maar het stuur kende zeer veel omwentelingen, ik moest me echt vasthouden aan het stuur wegens compleet van mijn stoel schuivend, etc. etc. Hij wilde niet de bocht om, maar kon het als de beste.

De F11 wilde graag de bocht om, was uitgebalanceerder.

En toen stapte ik in een F31 met sportonderstel en sportstoelen. Wat een verademing voor de sportievere bestuurder :)

Ergo... in het geval van de topicstarter: als rijplezier niet primeert zou ik voor de 5 reeks gaan. En anders een formaat kleiner proefrijden om vast te stellen of een A4 met sportonderstel effectief de stap richting 'sportiviteit' maakt. Voor zover zoiets in deze klasse bestaat natuurlijk. Het is allemaal nogal relatief, het blijvende goed gedempte en gefilterde kilometervreters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, janvkn zei:

Ah okee, best efkes wachten om mijn 1 in de prak te rijden dus :D 

Ik hou de negers alvast binnen dan :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, msxx zei:

S80 versus 5-reeks F11 was toch een wereld van verschil.

De S80 ging zeer hard de hoek om (met Michelin Pilot Sports :D ) maar het stuur kende zeer veel omwentelingen, ik moest me echt vasthouden aan het stuur wegens compleet van mijn stoel schuivend, etc. etc. Hij wilde niet de bocht om, maar kon het als de beste.

De F11 wilde graag de bocht om, was uitgebalanceerder.

En toen stapte ik in een F31 met sportonderstel en sportstoelen. Wat een verademing voor de sportievere bestuurder :)

Ergo... in het geval van de topicstarter: als rijplezier niet primeert zou ik voor de 5 reeks gaan. En anders een formaat kleiner proefrijden om vast te stellen of een A4 met sportonderstel effectief de stap richting 'sportiviteit' maakt. Voor zover zoiets in deze klasse bestaat natuurlijk. Het is allemaal nogal relatief, het blijvende goed gedempte en gefilterde kilometervreters.

S80 mag je écht niet met een S90 vergelijken op dat vlak. Een 5-reeks zal waarschijnlijk wel sportiever door de bocht kunnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van een testrit met een 520dA (thanks @Phil), op vlak van comfort valt daar niets op aan te merken, letterlijk een wereld van verschil met mijn 3. Versnellingsbak blijft vlot op- en afschakelen ook bij traag rijden in Sport, de schokken waren in die mate afwezig dat ik telkens twijfelde of hij effectief in Sport stond, verder valt de afwezigheid van alle soorten rij- en windgeluiden op, kortom fantastisch om te cruisen en km's afhaspelen.

Dan nog wat baantjes gedaan waar ik leerde motorrijden en ook al voel je dat je met een sloep op baan bent, hij gaat toch telkens vlot de bocht om. Ik mis wel de vinnigheid van mijn 3 en ook al heeft deze iets meer vermogen en koppel, het voelt net omgekeerd.

So far so good, nog even langs thuis gereden om de madam haar mening te vragen en de garagetest. Net op dat laatste faalt hij keihard want het is praktisch onmogelijk om die 5 in onze autolift te rijden. Had ik nog 10min langer staan prutsen was het mogelijks wel gelukt maar om vanuit de garage terug in de lift te geraken moet ik een nog kortere bocht nemen en dat leek me onmogelijk dus wijselijk beslist om hem op straat te parkeren.

De S90 heeft een grotere draaicirkel (FWD) en is langer dus dat is ook zo goed als onmogelijk. In 70% van de gevallen staat de Mini in de garage omdat het een privé wagen is, maar ik vind het toch een enorme handicap.

Stof om over na te denken

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid