Ga naar inhoud

Nieuwe leasekist


vince522

Nieuwe leasekist  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?

    • BMW 520dA (140kW) berline sport line
    • Volvo S90 D4 Geartronic (140kW) 90th Anniversary Edition
    • VW Passat Variant 2.0TDI (140kW) DSG R-line
    • Audi A4 Avant 2.0TDI (110kW) S-tronic Business pack
      0


Aanbevolen berichten

Just now, Dawud said:

Wat is de reden om zo een grote auto's te verkiezen? 

Zie OP ;) 

Lang verhaal kort, ik wil minstens 150pk en een automaat, bij voorkeur ook RWD, door WLTP zitten heel wat van de bestaande premium D-segment bakken boven mijn CO2 beperking. Raar maar waar, een 5 reeks neemt ook veel minder budget in dan pakweg een A4 met zelfde motorisatie en opties. Het is dus kiezen tussen een klasse hoger shoppen of een kale kist rijden (cru gezegd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, vince522 zei:

Zie OP ;) 

Lang verhaal kort, ik wil minstens 150pk en een automaat, bij voorkeur ook RWD, door WLTP zitten heel wat van de bestaande premium D-segment bakken boven mijn CO2 beperking. Raar maar waar, een 5 reeks neemt ook veel minder budget in dan pakweg een A4 met zelfde motorisatie en opties. Het is dus kiezen tussen een klasse hoger shoppen of een kale kist rijden (cru gezegd).

Dat is wel jammer. Hoewel een 5 of V90 knappe wagens zijn, vind ik die gewoon te groot voor mij om dagelijks mee rond te bollen. Mijn budget laat het ook niet toe, dus geen issue hier :D. Uit je lijstje zou ik voor de BMW gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vince522 zei:

Net terug van een testrit met een 520dA (thanks @Phil), op vlak van comfort valt daar niets op aan te merken, letterlijk een wereld van verschil met mijn 3. Versnellingsbak blijft vlot op- en afschakelen ook bij traag rijden in Sport, de schokken waren in die mate afwezig dat ik telkens twijfelde of hij effectief in Sport stond, verder valt de afwezigheid van alle soorten rij- en windgeluiden op, kortom fantastisch om te cruisen en km's afhaspelen.

Dan nog wat baantjes gedaan waar ik leerde motorrijden en ook al voel je dat je met een sloep op baan bent, hij gaat toch telkens vlot de bocht om. Ik mis wel de vinnigheid van mijn 3 en ook al heeft deze iets meer vermogen en koppel, het voelt net omgekeerd.

So far so good, nog even langs thuis gereden om de madam haar mening te vragen en de garagetest. Net op dat laatste faalt hij keihard want het is praktisch onmogelijk om die 5 in onze autolift te rijden. Had ik nog 10min langer staan prutsen was het mogelijks wel gelukt maar om vanuit de garage terug in de lift te geraken moet ik een nog kortere bocht nemen en dat leek me onmogelijk dus wijselijk beslist om hem op straat te parkeren.

De S90 heeft een grotere draaicirkel (FWD) en is langer dus dat is ook zo goed als onmogelijk. In 70% van de gevallen staat de Mini in de garage omdat het een privé wagen is, maar ik vind het toch een enorme handicap.

Stof om over na te denken

Niet alleen overbetaald, ook nog eens boven je stand leven.

Wat zei je ook al weer over de prijs per m2 😛 vrijdag?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een een 325d mag je dus niet nemen vanwege de te hoge co2...Wel echt zonde dat die lange auto's niet binnengeraken.

Heb je al met een dikke Passat of Arteon gaan testrijden en proberen in je parkinglift te geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Een een 325d mag je dus niet nemen vanwege de te hoge co2...Wel echt zonde dat die lange auto's niet binnengeraken.

Heb je al met een dikke Passat of Arteon gaan testrijden en proberen in je parkinglift te geraken?

Als ik puur visueel afga op de parking op het werk dan moest een Passat R-Line geenszins onderdoen qua afmetingen tegenover mijn F11 indertijd. Ik vrees er dus wat voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Quill said:

Alfa Giulia is geen optie zeker? 

Toch wel, maar slachtoffer van restwaarde waardoor die zonder opties al op randje zit van mijn budget.

@Rabbit een Passat heb ik hier al zien staan dus dat moet lukken. G3x is wel pak langer dan F1x en breder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎11‎/‎07‎/‎2018 om 12:42, vince522 zei:

Net terug van een testrit met een 520dA (thanks @Phil), op vlak van comfort valt daar niets op aan te merken, letterlijk een wereld van verschil met mijn 3. Versnellingsbak blijft vlot op- en afschakelen ook bij traag rijden in Sport, de schokken waren in die mate afwezig dat ik telkens twijfelde of hij effectief in Sport stond, verder valt de afwezigheid van alle soorten rij- en windgeluiden op, kortom fantastisch om te cruisen en km's afhaspelen.

Dan nog wat baantjes gedaan waar ik leerde motorrijden en ook al voel je dat je met een sloep op baan bent, hij gaat toch telkens vlot de bocht om. Ik mis wel de vinnigheid van mijn 3 en ook al heeft deze iets meer vermogen en koppel, het voelt net omgekeerd.

So far so good, nog even langs thuis gereden om de madam haar mening te vragen en de garagetest. Net op dat laatste faalt hij keihard want het is praktisch onmogelijk om die 5 in onze autolift te rijden. Had ik nog 10min langer staan prutsen was het mogelijks wel gelukt maar om vanuit de garage terug in de lift te geraken moet ik een nog kortere bocht nemen en dat leek me onmogelijk dus wijselijk beslist om hem op straat te parkeren.

De S90 heeft een grotere draaicirkel (FWD) en is langer dus dat is ook zo goed als onmogelijk. In 70% van de gevallen staat de Mini in de garage omdat het een privé wagen is, maar ik vind het toch een enorme handicap.

Stof om over na te denken

Als een 5 er niet in kan, gaat een A4 of Passat met hun FWD er toch ook niet in kunnen lijkt mij?

Toch wel bizar, die hele policy.

Ik zou toch ook neigen naar de 5 denk ik, zeker als je ook nog een Cooper S in de garage hebt staan als je die baantjes waar je leerde motorrijden nog eens wil gaan afknallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Phil is optie [534] Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies een meerwaarde tegenover std 2-zone klimaatregeling op een 5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, vince522 said:

@Phil is optie [534] Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies een meerwaarde tegenover std 2-zone klimaatregeling op een 5?

Meerwaarde wel, noodzaak echter niet imo. :)

Biedt o.a. een sync functie, een max. airco functie en een extra filter afaik.

Ik maak dit vooral duidelijk aan mensen die optie 534 reeds hadden op hun vorige 5 Reeks, zodat ze geen functie moeten missen.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid