Ga naar inhoud

2019 Porsche Macan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Wat betreft die knoppen: ik hou wel van fysieke knoppen omdat je "haptic feedback" hebt. Je voelt dat je een knop indrukt en zo kan je dat bij wijze van spreken doen zonder echt te kijken. Bij een touch screen is dat minder evident en ben je verplicht te kijken.  Tot zover mijn nutteloze bijdrage. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maaher said:

Wat betreft die knoppen: ik hou wel van fysieke knoppen omdat je "haptic feedback" hebt. Je voelt dat je een knop indrukt en zo kan je dat bij wijze van spreken doen zonder echt te kijken. Bij een touch screen is dat minder evident en ben je verplicht te kijken.  Tot zover mijn nutteloze bijdrage. :D

+1.

Ik ben ook geen fan van touch screens want je moet constant kijken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maaher zei:

Wat betreft die knoppen: ik hou wel van fysieke knoppen omdat je "haptic feedback" hebt. Je voelt dat je een knop indrukt en zo kan je dat bij wijze van spreken doen zonder echt te kijken. Bij een touch screen is dat minder evident en ben je verplicht te kijken.  Tot zover mijn nutteloze bijdrage. :D

Die haptic feedback ok...

Maar dat blindelings gaat niet op als er 20 knoppen staan en je dus nooit zonder kijken kan vinden welke je knop is dat je nodig hebt...

1 uur terug, ir_fuel zei:

Waarom niet?

porsche-macan.jpg

 

Dit is de oude...

1 uur terug, ir_fuel zei:

+1.

Ik ben ook geen fan van touch screens want je moet constant kijken.

Ok in een auto met 10 knoppen dan kan je dat blindelings vinden, niet als er 50 knoppen staan en soms 10 op een rij... Dan moet je ook kijken en zoeken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja ik vond het al raar, omdat het in de Panamera anders was:

f743dda7695880774d8ca95cc9943d80.jpg

 

Ja dit is idd geen vooruitgang. Dat zijn wel knoppen maar je voelt ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maaher said:

Wat betreft die knoppen: ik hou wel van fysieke knoppen omdat je "haptic feedback" hebt. Je voelt dat je een knop indrukt en zo kan je dat bij wijze van spreken doen zonder echt te kijken. Bij een touch screen is dat minder evident en ben je verplicht te kijken.  Tot zover mijn nutteloze bijdrage. :D

iDrive...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Aja ik vond het al raar, omdat het in de Panamera anders was:

f743dda7695880774d8ca95cc9943d80.jpg

 

Ja dit is idd geen vooruitgang. Dat zijn wel knoppen maar je voelt ze niet.

Dat is een Cayenne :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik toch niet... Maar zonder kijken de juiste vinden is wel niet zo makkelijk zulle...

Dan kan je net zo goed op je touchscreen klikken...

En dan die rij knoppen onder de screen zijn gewoon sneltoetsen naar functies op de touchscreen waarvoor er links altijd een touch balk beschikbaar is... Dus overbodige knoppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ieder zijn mening zeker...

Ik ben daarmee niet akkoord... Als er daar 5 knoppen staan ja, maar zo vloed aan knoppen ga je automatisch ook snel kijken. Dezelfde blik die je moet doen om je vinger de laatste cm correct te positioneren op het tochscreen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bof, het merendeel van de knoppen ga je niet vaak gebruiken, denk ik dan. Ik heb liever fysieke knoppen, zeker omdat je ook niet in een statische omgeving zit. De auto beweegt en dan is de kans op fouten nog groter bij een touch screen.  Maar zoals je zelf zegt: ieder zijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Dan snap ik er niks meer van ...

 

Op de website van Porsche:

 

 

Screenshot 2019-07-11 at 14.01.30.jpg

Dat zijn toch knoppen die je perfect kan voelen?

Da’s de Macan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Maaher said:

Oh my word. Dát is een ander paar mouwen. 

One giant physical button to rule them all.

Een toonbeeld van gebruiksgemak. Daarrond enkele shortcut knoppen, allen blindelings te bedienen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken geleden ook gereden met ene (nen S wel) .. helemaal eens wat interieur betreft .. er staan veel, maar dan ook veel te veel knoppen op die middentunnel en de kwaliteit viel me ook tegen.

Zoiets vind ik handiger: 2017-Porsche-911-Turbo-S-Cabriolet-inter

Of zo een draaiknop als bij Audi, Mercedes, BMW ... Vorige week wat tijd doorgebracht in een nieuwe E klasse. De combinatie van het touch screen, moderne look (mits wat volwassen kleurtjes) en toch fysieke knoppen vond ik persoonlijk zeer geslaagd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkingen verwonderen me wel ... ik ben grote fan van t interieur van een Macan, zeker met wat aankleding!

@Naish die waarmee jij rijdt is idd basic (list 67k geloof ik ..) maar steek daar volledig leer in, GT stuur, Carbon afwerking, 18 way zetels en t is een dag en een nacht ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alexanderr zei:

Opmerkingen verwonderen me wel ... ik ben grote fan van t interieur van een Macan, zeker met wat aankleding!

@Naish die waarmee jij rijdt is idd basic (list 67k geloof ik ..) maar steek daar volledig leer in, GT stuur, Carbon afwerking, 18 way zetels en t is een dag en een nacht ..

Ja, steek daar overal leder op en zal al een heel verschil maken... De stoelen zitten in principe nog niet slecht... Gevoel zit hem idd grotendeels in de bekleding van stoelen en interieur dat opgelost is met leder, maar het blijft voor mij wel een vrij klassiek interieur... 

Nu ja, ik ben hier ook de enige die het interieur van de 992 tig keer beter vind dan de 991 dat ik zelfs ronduit ouderwets vind...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Phil zei:

One giant physical button to rule them all.

Een toonbeeld van gebruiksgemak. Daarrond enkele shortcut knoppen, allen blindelings te bedienen.

Ik kijk daar toch altijd ook nog even naar ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet overweg kunnen met de lege knoppen. Constant worden geconfronteerd met opties die je niet genomen hebt. 

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Phil zei:

Oei...

Als je daar dagelijks in zit misschien maar ik moet toch even zien als ik een telefoontje wil doen dat ik niet van media source verander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid