Gast wooter Geplaatst: 2 oktober 2018 Delen Geplaatst: 2 oktober 2018 Eerste merk op mijn lijst van merken die niet mee zijn met de tijd en riskeren te verdwijnen: Mazda:https://www.businessgreen.com/bg/news/3063747/mazda-speeds-towards-2030-electric-future Met tegen 2030 95% hybrides en 5% elektrische auto’s, vermoed ik dat ze 5 tot 10 jaar achter zitten op hun collega’s. Andere merken zijn veel ambitieuzer om tegen 2020-2022 al hun modellen als hybride te leveren, en al enkele volledig elektrische modellen te hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.173 Geplaatst: 2 oktober 2018 Delen Geplaatst: 2 oktober 2018 *ignore* 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Mazdastruction 3.750 Geplaatst: 3 oktober 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Je pretentie en de graad waarin je jezelf interessant vindt, bereikt opnieuw ongekende hoogtes. 8 16 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 15 minuten geleden, Mazdastruction zei: (on)gekende hoogtes. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.814 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Was het maar waar ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Ik heb er nog eentje gevonden dat in slechte papieren zit http://uk.businessinsider.com/how-tesla-could-go-bankrupt-2018-5?r=US&IR=T Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.814 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Dat zal volgens onze Tesla-oogkleppenman wel fake news zijn . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Wat is dit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Just now, William Blake said: Wat is dit De grote meneer Wooter show. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Je pretentie en de graad waarin je jezelf interessant vindt, bereikt opnieuw ongekende hoogtes. Wel ik hoor graag argumentatie waarom het niet zo zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.245 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 https://www.automotiveworld.com/news-releases/global-sales-mazda-posts-third-straight-record-year/ Quote Responding to intensifying competition, stricter regulations and other changes in the business environment, Mazda plans to build a solid foundation for future growth over the next three years by increasing investment and maximising production efficiency. Besides its next-generation models, the focus is on new technology like the SKYACTIV-X, which is slated to be the world’s first commercially available compression-ignition petrol engine, as well as electrification, autonomous driving according to the Mazda co-pilot concept, connectivity and the carmaker’s KODO designs. The goal is to maintain annual sales volume growth of 50,000 units and fully utilise existing global production capacity of 1.8 million units until completion of the new U.S. plant in Huntsville, Alabama. https://spectrum.ieee.org/transportation/efficiency/mazdas-new-skyactivx-engine-gives-new-life-to-internal-combustion Quote “The biggest thing I believe Skyactiv-X does is demonstrate that the internal combustion engine is not dead and that EVs are not a shoo-in,” says George Peterson, president of industry consultancy AutoPacific. “There’s a lot of life left in internal combustion power trains until cost and range issues with EVs are solved.” Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Ik weet dat, maar de verwachting is dat tegen 2020 de kostprijs van een BEV gelijk wordt aan een ICE. Het is te bezien wanneer dat precies gebeurt maar als dat zo is, en de regels voor benzine en diesels strenger worden, dan verwacht ik toch echt een verschuiving naar elektrisch, en dat is niet waar Mazda naartoe werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Ik weet dat, maar de verwachting is dat tegen 2020 de kostprijs van een BEV gelijk wordt aan een ICE. Het is te bezien wanneer dat precies gebeurt maar als dat zo is, en de regels voor benzine en diesels strenger worden, dan verwacht ik toch echt een verschuiving naar elektrisch, en dat is niet waar Mazda naartoe werkt. Is er tegen 2020 dan wel genoeg productiecapaciteit op wereldwijd iedere auto van een batterij te voorzien? Tegen die tijd produceert Mazda allemaal euro 6d motoren die wel overal gaan toegelaten worden. En als ze de prijs concurrentieel kunnen houden zie ik geen probleem. Tenzij tegen 2020 de elektrische autos aan € 25000 verkocht zullen worden met 500 km rijbereik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Tegen 2020 nog niet, maar 2025? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 (aangepast) 8 minuten geleden, wooter zei: Tegen 2020 nog niet, maar 2025? Iedere verkochte auto... hmm.. zou heel straf zijn. Mazda is met straffe motoren op komst. Google maar eens. https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Mazda-to-launch-electric-car-with-rotary-engine-in-2020 https://asia.nikkei.com/Business/Business-Trends/Mazda-to-release-diesel-hybrid-based-on-CX-5-in-2020 https://www.theverge.com/2018/2/1/16950638/mazda-skyactiv-x-engine-internal-combustion 3 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 2 uren geleden, wooter zei: Wel ik hoor graag argumentatie waarom het niet zo zou zijn. Ik heb nog geen enkel zinnig argument gelezen waarom wel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 980 Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 We zitten nu al met maatregelen voor een eventuele periode zonder stroom, laat staan als we binnen 10 jaar allemaal met een EV zouden moeten rijden.... Zal nog wel even benzine blijven hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 4 uren geleden, 3000 zei: We zitten nu al met maatregelen voor een eventuele periode zonder stroom, laat staan als we binnen 10 jaar allemaal met een EV zouden moeten rijden.... Zal nog wel even benzine blijven hoor Dat vraag ik me dus ook af. Die mongolen in Brussel taxeren ons hier kapot omdat ze ons officieel richting elektrische auto's willen duwen. Maar ze zitten nu al met afschakelplannen. Bende idioten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 5 oktober 2018 Delen Geplaatst: 5 oktober 2018 (aangepast) Ik zie het anders, ze laten ons geloven dat we richting elektrisch moeten gaan. Maar er is geen betaalbaar elektrisch alternatief. Het is dus eeen zuivere belastingverhoging. En ze strooien zand in ons ogen. En wij Maar kibbelen. Tegen 2030 moet iedereen zonnepanelen hebben, met warmtepomp verwarmen, elektrisch rijden, allemaal investeringen in een groeieconomie.... kassa kassa zet daar de groenen nog, bij en iedereen is tevree en onze zakken leeg. Kunnen we allemaal nog harder lopen in de rat race.. en klagen we niet. Want we hebben het allemaal goed, en leven gezond. En leven we in een land waar iedereen graag naartoe komt en leeft zonder bij te dragen. We leven in een wereld met twee snelheden... De sterkte schouders dragen de grootste last... Maar willen we dat... 5 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 oktober 2018 Delen Geplaatst: 5 oktober 2018 Er is ook niet echt tijd om te blijven rijden op benzine en diesel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 oktober 2018 Delen Geplaatst: 5 oktober 2018 Maar je moet het ook breder kijken dan België alleen. Ik denk dat België qua EV's niet echt een koploper is, in tegenstelling tot Noorwegen, Nederland en Engeland, net zoals in Afrika niemand wakker ligt van Euro6. En laten we ook eerlijk zijn: de reden dat de brandstofprijzen nu zo hoog zijn is niet de fout van de overheid de laatste 2-3 jaren. We komen van een dal, en daarvoor hadden we een even grote piek na jaren van stijgende brandstofprijzen. Er is nu niets specifiek dat de overheid extra doet om brandstofwagens te ontmoedigen, behalve een cliquetsysteem voor dieselwagens omdat men eindelijk realiseert dat diesel echt wel slecht is, en constructeurs sjoemelden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 5 oktober 2018 Delen Geplaatst: 5 oktober 2018 5 uren geleden, wooter zei: Maar je moet het ook breder kijken dan België alleen. Ik denk dat België qua EV's niet echt een koploper is, in tegenstelling tot Noorwegen, Nederland en Engeland, net zoals in Afrika niemand wakker ligt van Euro6. En laten we ook eerlijk zijn: de reden dat de brandstofprijzen nu zo hoog zijn is niet de fout van de overheid de laatste 2-3 jaren. We komen van een dal, en daarvoor hadden we een even grote piek na jaren van stijgende brandstofprijzen. Er is nu niets specifiek dat de overheid extra doet om brandstofwagens te ontmoedigen, behalve een cliquetsysteem voor dieselwagens omdat men eindelijk realiseert dat diesel echt wel slecht is, en constructeurs sjoemelden. Hoe je het ook bekijkt, we betalen meer belastingen. Alleen verpakken ze het mooi. Nu terug on topic, info gelezen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.340 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 fak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 Is dat hier met die horloges? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 27 november 2018 Delen Geplaatst: 27 november 2018 Ik verwacht niet onmiddellijk GM op dit lijstje (hoewel ze recent al eens failliet zijn gegaan), maar ze maken zich wel klaar: https://techcrunch.com/2018/11/26/gm-plans-to-cut-more-than-14000-jobs-close-factories-as-downturn-looms/ https://www.10news.com/home/homepage-showcase/gm-is-slashing-14700-jobs-in-north-america-may-close-5-factories 2 van de 5 fabrieken liggen in of vlak bij Detroit, 1 in de buurstaat Ohio en 1 in de Canadese provincie ernaast Oshawa, vlakbij Toronto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.