Ga naar inhoud

Merken deadwatch


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Eerste merk op mijn lijst van merken die niet mee zijn met de tijd en riskeren te verdwijnen:

 

Mazda:

https://www.businessgreen.com/bg/news/3063747/mazda-speeds-towards-2030-electric-future

 

Met tegen 2030 95% hybrides en 5% elektrische auto’s, vermoed ik dat ze 5 tot 10 jaar achter zitten op hun collega’s. Andere merken zijn veel ambitieuzer om tegen 2020-2022 al hun modellen als hybride te leveren, en al enkele volledig elektrische modellen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.automotiveworld.com/news-releases/global-sales-mazda-posts-third-straight-record-year/

Quote

Responding to intensifying competition, stricter regulations and other changes in the business environment, Mazda plans to build a solid foundation for future growth over the next three years by increasing investment and maximising production efficiency. Besides its next-generation models, the focus is on new technology like the SKYACTIV-X, which is slated to be the world’s first commercially available compression-ignition petrol engine, as well as electrification, autonomous driving according to the Mazda co-pilot concept, connectivity and the carmaker’s KODO designs. The goal is to maintain annual sales volume growth of 50,000 units and fully utilise existing global production capacity of 1.8 million units until completion of the new U.S. plant in Huntsville, Alabama.

https://spectrum.ieee.org/transportation/efficiency/mazdas-new-skyactivx-engine-gives-new-life-to-internal-combustion

Quote

“The biggest thing I believe Skyactiv-X does is demonstrate that the internal combustion engine is not dead and that EVs are not a shoo-in,” says George Peterson, president of industry consultancy AutoPacific. “There’s a lot of life left in internal combustion power trains until cost and range issues with EVs are solved.”

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik weet dat, maar de verwachting is dat tegen 2020 de kostprijs van een BEV gelijk wordt aan een ICE. Het is te bezien wanneer dat precies gebeurt maar als dat zo is, en de regels voor benzine en diesels strenger worden, dan verwacht ik toch echt een verschuiving naar elektrisch, en dat is niet waar Mazda naartoe werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
1 minuut geleden, wooter zei:

Ik weet dat, maar de verwachting is dat tegen 2020 de kostprijs van een BEV gelijk wordt aan een ICE. Het is te bezien wanneer dat precies gebeurt maar als dat zo is, en de regels voor benzine en diesels strenger worden, dan verwacht ik toch echt een verschuiving naar elektrisch, en dat is niet waar Mazda naartoe werkt.

Is er tegen 2020 dan wel genoeg productiecapaciteit op wereldwijd iedere auto van een batterij te voorzien? 

Tegen die tijd produceert Mazda allemaal euro 6d motoren die wel overal gaan toegelaten worden. En als ze de prijs concurrentieel kunnen houden zie ik geen probleem. Tenzij tegen 2020 de elektrische autos aan € 25000 verkocht zullen worden met 500 km rijbereik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
8 minuten geleden, wooter zei:

Tegen 2020 nog niet, maar 2025?

Iedere verkochte auto... hmm.. zou heel straf zijn. Mazda is met straffe motoren op komst. Google maar eens.

https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Mazda-to-launch-electric-car-with-rotary-engine-in-2020

https://asia.nikkei.com/Business/Business-Trends/Mazda-to-release-diesel-hybrid-based-on-CX-5-in-2020

 

https://www.theverge.com/2018/2/1/16950638/mazda-skyactiv-x-engine-internal-combustion

 

 

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:


Wel ik hoor graag argumentatie waarom het niet zo zou zijn.

Ik heb nog geen enkel zinnig argument gelezen waarom wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten nu al met maatregelen voor een eventuele periode zonder stroom, laat staan als we binnen 10 jaar allemaal met een EV zouden moeten rijden.... Zal nog wel even benzine blijven hoor ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, 3000 zei:

We zitten nu al met maatregelen voor een eventuele periode zonder stroom, laat staan als we binnen 10 jaar allemaal met een EV zouden moeten rijden.... Zal nog wel even benzine blijven hoor ;) 

Dat vraag ik me dus ook af. Die mongolen in Brussel taxeren ons hier kapot omdat ze ons officieel richting elektrische auto's willen duwen. Maar ze zitten nu al met afschakelplannen. Bende idioten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Ik zie het  anders, ze laten ons geloven dat we richting elektrisch moeten gaan. Maar er is geen betaalbaar elektrisch alternatief.

Het is dus eeen zuivere belastingverhoging. En ze strooien zand in ons ogen. En wij Maar kibbelen. 

Tegen 2030 moet iedereen zonnepanelen hebben, met warmtepomp verwarmen, elektrisch rijden, allemaal investeringen in een groeieconomie.... kassa kassa  zet daar de groenen nog, bij en iedereen is tevree en onze zakken leeg.

Kunnen we allemaal nog harder lopen in de rat race..  en klagen we niet. Want we hebben het allemaal goed, en leven gezond. 

En leven we in een land waar iedereen graag naartoe komt en leeft zonder bij te dragen.

We leven in een wereld met twee snelheden...  De sterkte schouders dragen de grootste last... 

Maar willen we dat...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Maar je moet het ook breder kijken dan België alleen. Ik denk dat België qua EV's niet echt een koploper is, in tegenstelling tot Noorwegen, Nederland en Engeland, net zoals in Afrika niemand wakker ligt van Euro6.

En laten we ook eerlijk zijn: de reden dat de brandstofprijzen nu zo hoog zijn is niet de fout van de overheid de laatste 2-3 jaren. We komen van een dal, en daarvoor hadden we een even grote piek na jaren van stijgende brandstofprijzen. Er is nu niets specifiek dat de overheid extra doet om brandstofwagens te ontmoedigen, behalve een cliquetsysteem voor dieselwagens omdat men eindelijk realiseert dat diesel echt wel slecht is, en constructeurs sjoemelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
5 uren geleden, wooter zei:

Maar je moet het ook breder kijken dan België alleen. Ik denk dat België qua EV's niet echt een koploper is, in tegenstelling tot Noorwegen, Nederland en Engeland, net zoals in Afrika niemand wakker ligt van Euro6.

En laten we ook eerlijk zijn: de reden dat de brandstofprijzen nu zo hoog zijn is niet de fout van de overheid de laatste 2-3 jaren. We komen van een dal, en daarvoor hadden we een even grote piek na jaren van stijgende brandstofprijzen. Er is nu niets specifiek dat de overheid extra doet om brandstofwagens te ontmoedigen, behalve een cliquetsysteem voor dieselwagens omdat men eindelijk realiseert dat diesel echt wel slecht is, en constructeurs sjoemelden.

Hoe je het ook bekijkt, we betalen meer belastingen. Alleen verpakken ze het mooi.

Nu terug on topic, info gelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik verwacht niet onmiddellijk GM op dit lijstje (hoewel ze recent al eens failliet zijn gegaan), maar ze maken zich wel klaar:

https://techcrunch.com/2018/11/26/gm-plans-to-cut-more-than-14000-jobs-close-factories-as-downturn-looms/

https://www.10news.com/home/homepage-showcase/gm-is-slashing-14700-jobs-in-north-america-may-close-5-factories

2 van de 5 fabrieken liggen in of vlak bij Detroit, 1 in de buurstaat Ohio en 1 in de Canadese provincie ernaast Oshawa, vlakbij Toronto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid