Ga naar inhoud

Merken deadwatch


Gast wooter

Aanbevolen berichten

1 hour ago, gewoon ik said:

hadden die geen Ampere of zo?

Opel Ampera, in de vs de Chevy Volt. Die productie stopt volgend jaar ook. Hun Chevy Bolt, een 100% EV, wordt nog geproduceerd maar haalt niet meer de verkoopaantallen van voor de komst van de Model 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

Ik verwacht niet onmiddellijk GM op dit lijstje (hoewel ze recent al eens failliet zijn gegaan), maar ze maken zich wel klaar:

https://techcrunch.com/2018/11/26/gm-plans-to-cut-more-than-14000-jobs-close-factories-as-downturn-looms/

https://www.10news.com/home/homepage-showcase/gm-is-slashing-14700-jobs-in-north-america-may-close-5-factories

2 van de 5 fabrieken liggen in of vlak bij Detroit, 1 in de buurstaat Ohio en 1 in de Canadese provincie ernaast Oshawa, vlakbij Toronto.

trump heeft net op het nieuws gezegd dat ze toegeven dat de chevy cruse niet verkoopt. zijn reactie was dan ook simpel. dat ze dan maar snel een wel verkopend model maken, en er niet moeten aan denken ohio te sluiten. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat Hennessey allicht eens failliet gaat. Een geboren afzetter. Ze hebben een handvol stoere auto's gebouwd waar ze bakken aandacht mee kregen, veel auto's worden inferieur opgeleverd, en véél mensen betalen maar krijgen nooit hun auto terug.

https://jalopnik.com/ex-employees-say-hennessey-is-a-bigger-mess-than-you-ev-1778134112

https://www.porscheboost.com/content.php?6912-Why-has-the-automotive-world-forgotten-what-a-piece-of-shit-John-Hennessey-is-and-how-is-he-still-in-business

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/10/2018 om 06:53, Dirk75 zei:

Ik zie het  anders, ze laten ons geloven dat we richting elektrisch moeten gaan. Maar er is geen betaalbaar elektrisch alternatief.

Het is dus eeen zuivere belastingverhoging. En ze strooien zand in ons ogen. En wij Maar kibbelen. 

Tegen 2030 moet iedereen zonnepanelen hebben, met warmtepomp verwarmen, elektrisch rijden, allemaal investeringen in een groeieconomie.... kassa kassa  zet daar de groenen nog, bij en iedereen is tevree en onze zakken leeg.

Kunnen we allemaal nog harder lopen in de rat race..  en klagen we niet. Want we hebben het allemaal goed, en leven gezond. 

En leven we in een land waar iedereen graag naartoe komt en leeft zonder bij te dragen.

We leven in een wereld met twee snelheden...  De sterkte schouders dragen de grootste last... 

Maar willen we dat...

Veel onzin. Een investering in zonnepanelen of warmtepomp kost niet extreem veel en haal je er op middellange termijn vlot uit.

We leven helemaal niet gezond. We zijn nog nooit zo dik geweest en de luchtkwaliteit is erbarmelijk.

De sterkste schouders dragen helemaal de zwaarste lasten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helemaal akkoord. Maar je moet het artikel ook wel lezen, om de eigenlijke bronnen en nuances te vinden.

Deze vond ik belangrijk:

Quote

McKenzie sat down with Carsten Breitfeld who previously ran BMW’s i3 and i8 electric car programs. According to Breitfeld, "They’re doing too many cars right now with the old technology, earning a lot of money out of it, being very profitable." The board directors at these companies are focused on three-to-five-year outcomes instead of the long term, says Breitfeld. “They’re concentrating very much on today’s and tomorrow’s businesses.”

Da's dan niet de mening van een webshop of van een ex-Tesla werknemer...

Quote

Dr. Carsten Breitfeld is a world-renowned expert in electro mobility with a PhD in mechanical engineering. He spent the past 20 years at BMW, leading a range of key engineering divisions within chassis development, powertrain development and corporate strategy, for more than 10 years as a BMW Group Vice President. 

In 2010, Dr. Breitfeld was named head of BMW's i8 vehicle program, which gave birth to the game-changing i8 luxury plug-in hybrid model. His leadership and introduction of a revolutionary development process helped launch the BMW i8 successfully in merely 38 months. The model surpasses all vehicle standards in performance, materials used and efficiency of development, setting new benchmarks in the auto industry. Through his efforts, innovative sales and customer service techniques and systems have been established to market the BMW i8. 

Ik sprak toevallig dit weekend met iemand die kennis heeft van het Dyson EV project, waar de contacten met de klassieke constructeurs erg moeilijk verlopen omdat de constructeurs niet willen veranderen en niet weten hoe ze moeten veranderen. Hier en daar zijn er die aan de kar willen trekken en duwen, maar na een tijd houdt dat human capital er ook mee op en gaat het wat anders doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor dat Tesla hun elektronica op een gans ander niveau van de concurrentie zit. Ik zou het eens wat beter moeten bekijken. Veel moderne elektronica lijkt veel te complex aan het worden, op een slechte manier. Vooral moeilijk te herstellen, zeker wanneer alles wat ouder wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid