Ga naar inhoud

Suzuki Jimny


tuscani

Aanbevolen berichten

Zalig :D 

Hoe hard is dat een G-kloon, seg. Die dakplaat en regengoten b.v. :shock:  Maar bon, net daardoor ziet 't ding er wel puik uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit! Geen geld voor een goede offroader.

Heb in 2006 nog leren rijden met een Suzuki Samurai die toen 20 jaar was, vmax 100km/h als de wind meezat 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, jvc zei:

 

Heb in 2006 nog leren rijden met een Suzuki Samurai die toen 20 jaar was, vmax 100km/h als de wind meezat 😂

Ideaal toch voor uw nageslacht. Geen snelheidmonster, maar toch wel bakken karakter. Sally verklaart me wel zot, als ik dat zou voorstellen mocht de abarth moeten vervangen worden. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die smalle versie is wel cool, die krijgen wij niet zeker?

 

edit: ben mee, nee dus, smalle versie is de 660cc kei versie, de bredere (Sierra hier) is de versie die wij krijgen, 1500cc.

Zo'n cool guitig ding zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

De nieuwe Jimny is de kleinste maar strafste offroader op de markt. 

Hij heeft een 1.5 viercilinder benzinemotor met 102 pk (75 kW) bij 6.000 t.p.m. en 130 Nm trekkracht. Deze is groter en krachtiger dan die van zijn voorganger, én zuiniger

Je kan kiezen tussen een manuele 5-versnellingsbak en een 4-trapsautomaat, beide voorzien van hoge én lage gearing. Hoge gearing schakel je aan voor extra grip op glibberige terreinen. Begeef je je op zand of modder, of begin je aan een steile klim, gebruik dan de lage gearing voor uitzonderlijke grip. 

Klimmen is trouwens kinderspel. De nieuwe Jimny heeft namelijk een hellingshoek van 36°C vooraan en 48°C achteraan. En een overrijhoek van 27°C. Dankzij de Hill Start Assist rol je bovendien nooit terug. Ook verticaal kan je dus je mannetje staan! 

Bij de nieuwe Jimny draait het vooral rond de ultieme offroad-ervaring. Zijn ladderchassis, 3-link starre wielophanging en vierwielaandrijving geven je steeds maximale controle, op welke ondergrond je ook rijdt.

https://campaign.suzuki.be/nieuwe-jimny-2018-suzuki/

 

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Waky said:

Denk dat hij aantal pk/l bedoelt van de motor. 

Correct. Mijn 1.5 koekendoos uit 2006 heeft 177 pk.

Nu, ik verwacht geen 177 pk in een jimny, maar wat meer koppel voor een offroader/werkbeest(je) had toch mooi geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Waky said:

Een hellingshoek in graden Celcius? 🤨 En over welke hellingshoeken gaat dat dan? 

Gaat over de temperatuur van het water waar hij kan doorrijden! Auteur schrijft duidelijk te veel over temperaturen, dat die Clecius er automatisch bij komt.

Die hoeken duiden aan waartegenaan je kan rijden zonder vast te zitten met het koetswerk. Gaat dus niet over de helling van een baan waar hij naar boven kan rijden.

100715rk_PL02845_cut4000angles.jpg

 

Wijs ding wel deze Jimny. Vorige generatie zag er maar triest uit. Deze heeft echt te veel matchbox potentieel om nog serieus genomen te worden, maar hij geraakt er mee weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
49 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Correct. Mijn 1.5 koekendoos uit 2006 heeft 177 pk.

Nu, ik verwacht geen 177 pk in een jimny, maar wat meer koppel voor een offroader/werkbeest(je) had toch mooi geweest.

Kan verschillende redenen hebben:

* prijs van de motor 

* uitstoot

Met een lage gearing, kan hij 2x zoveel als uw koekendoos in het veld. Met de lage gearing gaat het koppel minimaal het dubbele zijn dan van uw koekendoos.

Met welke koekendoos vergelijk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Dirk75 said:

 Kan verschillende redenen hebben:

* prijs van de motor 

* uitstoot

Met een lage gearing, kan hij 2x zoveel als uw koekendoos in het veld. Met de lage gearing gaat het koppel minimaal het dubbele zijn dan van uw koekendoos.

Met welke koekendoos vergelijk je?

Ik denk vooral dat eerste. Wat ook perfect begrijpelijk is. En voor offroad use wil je een atmo motor die zijn kracht al heeft vanaf heel lage toerentallen, en niet een motor die je eerst moet wat in toeren jagen voordat de turbo begint te werken.

Maar toch, ik had gehoopt op iets meer koppel/vermogen. Mijn E30 1600cc van 1989 had 102 pk... (30 jaar geleden)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
3 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Ik denk vooral dat eerste. Wat ook perfect begrijpelijk is. En voor offroad use wil je een atmo motor die zijn kracht al heeft vanaf heel lage toerentallen, en niet een motor die je eerst moet wat in toeren jagen voordat de turbo begint te werken.

Maar toch, ik had gehoopt op iets meer koppel/vermogen. Mijn E30 1600cc van 1989 had 102 pk... (30 jaar geleden)

 

Je geeft het antwoord zelf... maar met die e30 in de sneeuw rijden...  

versnellingsbakverhoudingen zijn alles bij een 4x4

youtube: defender vs ram eens opzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Dirk75 said:

Je geeft het antwoord zelf... maar met die e30 in de sneeuw rijden...  

versnellingsbakverhoudingen zijn alles bij een 4x4

youtube: defender vs ram eens opzoeken

Daar heb ik het toch allemaal niet over...
Ik heb het louter over het feit dat anno 2018 er gerust wel iets meer pk/koppel uit dat 1.5 blokje gehaald zou moeten kunnen worden, zonder dat het enorm duur blok wordt (met turbo/compressor/...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid