Ga naar inhoud

Suzuki Jimny


tuscani

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Dirk75 zei:

Je geeft het antwoord zelf... maar met die e30 in de sneeuw rijden... 

.. is een aanrader! Met winterbanden dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
4 uren geleden, jan.van.gent zei:

Daar heb ik het toch allemaal niet over...
Ik heb het louter over het feit dat anno 2018 er gerust wel iets meer pk/koppel uit dat 1.5 blokje gehaald zou moeten kunnen worden, zonder dat het enorm duur blok wordt (met turbo/compressor/...)

Sorry, voor het misverstand dan. Maar ik twijfel eerlijk gezegd, dat er zonder te dure ingrepen in het laag toerental uit een 1500cc meer te halen valt.

Wat ik zelfs niet weet, heeft deze een turbo ?

Mazda haalt uit een 1500cc  zonder turbo 131 pk uit aan 7000 tpm, maar in een jimny heeft dit geen zin. Toch?

Mazda mx5: 150 Nm bij 4800 tmp / 131pk bij 7000 tpm

jimny: 130 Nm bij 4000 tpm en 100 pk bij 4000 tpm

Is toch niets mis mee ?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chassis blijft hetzelfde als het vorig model, ik daag iedereen hier uit om er eens mee te gaan rijden, rijdt bagger, we hebben er zelf twee rijden.

Over die viertraps V-bak zwijg ik nog :D , de samurai was in het algemeen veel beter! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dirk75 zei:

Sorry, voor het misverstand dan. Maar ik twijfel eerlijk gezegd, dat er zonder te dure ingrepen in het laag toerental uit een 1500cc meer te halen valt.

Wat ik zelfs niet weet, heeft deze een turbo ?

Mazda haalt uit een 1500cc  zonder turbo 131 pk uit aan 7000 tpm, maar in een jimny heeft dit geen zin. Toch?

Mazda mx5: 150 Nm bij 4800 tmp / 131pk bij 7000 tpm

jimny: 130 Nm bij 4000 tpm en 100 pk bij 4000 tpm

Is toch niets mis mee ?

Beter voor offroad, sneller koppel en pk's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Krikkie zei:

Chassis blijft hetzelfde als het vorig model, ik daag iedereen hier uit om er eens mee te gaan rijden, rijdt bagger, we hebben er zelf twee rijden.

Over die viertraps V-bak zwijg ik nog :D , de samurai was in het algemeen veel beter! 

Dit🙂. Is ideaal voor in de bos te ploeteren maar aan de rand van het bos moet je hem laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, d_s zei:

Dit🙂. Is ideaal voor in de bos te ploeteren maar aan de rand van het bos moet je hem laten staan.

In het bos zijn ze heer en meester, daar niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vorige indertijd als patrouillewagen gehad. Bagger, maar o zo leuk. Beetje regen en je waant in The fast & the furious Tokyo drift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vorige indertijd als patrouillewagen gehad. Bagger, maar o zo leuk. Beetje regen en je waant in The fast & the furious Tokyo drift.



Zalig [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
3 uren geleden, Dimitri zei:

Op het salon stond er geen Jimny meer, navraag bij de verkoper leerde dat die pas binnen een jaar terug verkocht worden.

Maar nu lijkt het erop dat de Jimny hier niet meer gaat verkocht worden dankzij de EU.

 

https://www.carthrottle.com/post/the-suzuki-jimny-set-to-be-killed-off-in-europe/

Toen ik onlangs op de site keek van Suzuki, stond er bij 'Uitverkocht'. Jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dimitri zei:

Op het salon stond er geen Jimny meer, navraag bij de verkoper leerde dat die pas binnen een jaar terug verkocht worden.

Maar nu lijkt het erop dat de Jimny hier niet meer gaat verkocht worden dankzij de EU.

 

https://www.carthrottle.com/post/the-suzuki-jimny-set-to-be-killed-off-in-europe/

Ergens stond van wel maar dan alleen bog als lichte vracht En in sommige landen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar wat mensen rondgevoerd op een evenement, in zo'n jimny. Echt wel een sympathieke en capabele auto, betaalbaar offroad rijden.  In Vlaanderen hoeft 99% van de mensen nooit offroad te gaan, niet bepaald zinvol om dan zoiets te kopen.  De meeste defenders en range rovers dienen hier gewoon voor het macho en bling bling gehalte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, teus_ zei:

Vorig jaar wat mensen rondgevoerd op een evenement, in zo'n jimny. Echt wel een sympathieke en capabele auto, betaalbaar offroad rijden.  In Vlaanderen hoeft 99% van de mensen nooit offroad te gaan, niet bepaald zinvol om dan zoiets te kopen.  De meeste defenders en range rovers dienen hier gewoon voor het macho en bling bling gehalte. 

Heb je een bron van die statistieken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/24/2020 at 5:28 PM, flupke73 said:

En in Evo stond dat de prijs v/d UpGti nu verhoogd is met de EU-boete zoals een forum-garagist had voorspeld...

 

Hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, CharlesV zei:

Lijkt me heerlijk om in de Ardennen rond te bollen. Echt zalig hoeveel Jimny's je daar ziet rijden 😄

@quadrifoglio en ik zijn daar ook nog iedere keer véél te enthousiast over :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 1 jaar later...

maar:

Maruti Suzuki will assemble the Jimny 5-Door at the Gurugram plant and is already taking orders in India where it'll go on sale in May. Other markets will follow, including Africa, Australia, and Latin America.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid