Ga naar inhoud

ABARTH Punto SuperSport


TCT

Aanbevolen berichten

abarth_supersport.jpg

Met 180pk en 270Nm koppel heb je als Abarth SuperSport-rijder weinig reden tot klagen. De gloednieuwe SS heeft recht op een unieke buitenkleur genaamd Grigio Campovolo, kreeg performance remblokken, KONI schokdempers met FSD-kleppen (Frequency Selective Damping), Jaeger-tellers en tal van andere addenda die deze versie verder moet onderscheiden van zijn minder exclusieve collega’s. En toch sluipt er een gevoel van teleurstelling rondom de allernieuwste telg in de familie; reden is de ongewijzigde 1.4 MultiAir die gevoelsmatig toch tekort komt - zeker in vergelijking met de concurrentie die geblazen 1.6′en inzet. Of het aan de motor zelf ligt dan wel aan de politiek erachter, zal misschien nooit blijken. Intussen blijft de SuperSport de zoveelste limited edition zonder écht substantiële toevoegingen. [Pieter Ameye]

www.drivr.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er knap uit.

Voor mij is het iets teveel van het goede 180pk is niet interessant om te rijden met voorwiel. De combinatie gewicht power is vragen om tractieproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er knap uit.

Voor mij is het iets teveel van het goede 180pk is niet interessant om te rijden met voorwiel. De combinatie gewicht power is vragen om tractieproblemen.

Clio RS, Megane RS/R26R, Focus RS ... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn één voor één verschillende wagens.

Clio rs: Atmo veel geleidelijkere kracht

Megane rs: zwaardere wagen

Focus rs: veel beter onderstel, ook wel brutte kracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knap en exclusief ding. Alleen hadden ze er beter een 1.8/2.0 of zo ingelepeld met evt. zelfs een kleinere turbo, kwestie van een ideale krachtontplooiing te hebben. Ik kan me inbeelden dat die 1.4 te zwak voelt. Maar goed, met al de nieuwe emissie-normen.. uiteindelijk gaat iedereen die kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn één voor één verschillende wagens.

Clio rs: Atmo veel geleidelijkere kracht

Megane rs: zwaardere wagen

Focus rs: veel beter onderstel, ook wel brutte kracht

100% gelijk, maar je had het erover dat 180PK op de voorwielen niet interessant was. Ik wou aantonen dat er voorbeelden zijn die het tegendeel beweerden.

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zijn definitie van aangenaam is anders natuurlijk.

Op de autostrade optrekken vanaf 100 dan maakt het echt niet uit of je 150 of 250 pk hebt, daar ga je daar bv totaal geen last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt daar anders ook geen problemen mee. Of ik zou toch niet weten hoe je daar problemen kunt mee hebben.

Jij beweert dat je nooit problemen kan hebben met +200 pk op de voorwielen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer kan je daar nu problemen mee hebben? Moet je toch al als een debiel rijden.

Als je zo redeneert is elke pk meer dan 90 ook teveel want daar heb je enkel geniet van als je als een debiel rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij hebt toch soms rare kronkels in uwe kop ze :)

Dus al da werk dat Ford en Renault steken in het optimaliseren van de voortrein om dat vermogen deftig kwijt te geraken op de voorwielen is volgens u compleet zinloos, want daar heb je alleen last van als je als een debiel rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Gij hebt toch soms rare kronkels in uwe kop ze :)

Dus al da werk dat Ford en Renault steken in het optimaliseren van de voortrein om dat vermogen deftig kwijt te geraken op de voorwielen is volgens u compleet zinloos, want daar heb je alleen last van als je als een debiel rijdt.

Over rare kronkels gesproken, moet ge bij ook alles tot in de puntjes uitleggen?

Dat er voor die modellen iets extra gedaan wordt is logisch, die zijn ook bedoeld om eventueel mee tot op het uiterste te rijden. Maar op de openbare weg, hoe debiel moet je niet rijden om in de problemen te geraken? Dan kan je ook zeggen dat een RWD met meer dan 200pk niet hoort. Ik spreek toch regelmatig de vele paardjes van mijn A3 aan, en ik kom toch niet in de problemen. Je moet natuurlijk met een FWD kunnen rijden, en er niet mee rijden alsof het een RWD is. En voor alle duidelijkheid, want ik hoor u al afkomen, ik heb het niet over snel rechtdoor rijden.

Je mag me anders eens uitleggen welke problemen je sowieso gaat hebben met meer dan 200pk op de voorwielen. Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Gas geven in een bocht is als een debiel rijden?

Doe ik zelf ook, en stevig genoeg. Geen enkel probleem. Als je dan toch problemen hebt heb je volgens mij iets anders debiel gedaan. Zoals teveel gas geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

En ik ga afronden met deze post, want anders wordt het hier toch maar gezever.

Zoals gezegd rijd ik ook regelmatig stevig door, en niet enkel rechtdoor. En dit met een FWD met genoeg paarden. De problemen die jullie zeggen te hebben met FWD en dergelijk vermogen heb ik helemaal niet. Dus ofwel heb ik een uitzonderlijke FWD, ofwel ben ik een ongelooflijk talent qua rijden met een FWD, ofwel verlangen jullie zaken van een FWD die niet kunnen, en kunnen jullie dus niet met een FWD rijden zoals het hoort.

Jullie mogen zelf kiezen of opties toevoegen, maar ik denk te weten wat het is. En het is zeker niet optie 1 of 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is optie 3, jij hebt nog geen ervaring met een deftige FWD ;)

Jij zult wel weten bij hoeveel gas geven ("stevig genoeg") in een vrij scherpe bocht dat ding van je begint te ondersturen. Als je dan meer gas geeft krijg je veel onderstuur en een auto die niet meer luistert = "rijden als een debiel" in jouw ogen (wat op zich niet fout is qua uitspraak, want je respecteert de limieten van je voertuig niet). Wat je blijkbaar niet beseft is dat een kar met een deftige voortrein veel meer aankan eer hij gaat ondersturen. Dat klinkt hier precies als "ik rijd sportief met mijne A3 en iedereen die nog harder rijdt/wilt rijden is een onverantwoorde zot op de baan, dus een beter systeem is compleet zinloos op de openbare weg".

Vraag het anders eens aan herr wax-it. We hebben een back to back test gedaan. Hij met de Golf GTI (vergelijkbaar met uwe ketel ongeveer qua ophanging) met 245pk en ik met mijne Megane. We zijn wat in het industrieterrein gaan rijden en wat ronde puntjes gaan pakken. Vervolgens hebben we eens van auto gewisseld. Zijn reactie sprak boekdelen.

I quote:

"Ik ben gene fan van de styling of van de afwerking van die auto, tot ge nekeer achter het stuur zijt gekropen. OMG :shock:"

Het verschil is echt groot maar dat wil jij blijkbaar niet gehoord hebben. Ik begin hier een analogie te zien met een bepaald ander onderwerp ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid