Ga naar inhoud

ABARTH Punto SuperSport


TCT

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin

Ik ging niet meer reageren, maar soit. Ten eerste beweer ik niet dat er geen betere FWD's zijn. Ik zeg gewoon dat meer dan 200pk op de voorwielen niet wil zeggen dat je er problemen mee krijgt. Dat die Megane beter is wil ik gerust geloven, al moet je dat vooral eerst ondervinden. Maar als je de limieten van je wagen respecteert, dan mag die nog duusdmiljard pk hebben, dan kom je niet in de problemen. En het is daar waarop ik gereageerd heb, op het feit dat +200pk op een FWD voor problemen zou zorgen.

Uw laatste 2 zinnen zijn dan ook belachelijk, beschuldigingen die kant noch wal raken. Als je iemand natuurlijk woorden in de mond legt die hij niet gezegd heeft ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die manier van redeneren kom je idd ook niet in de problemen met 1000pk op de voorwielen .... zolang je maar de limieten respecteert.

Om maar te zeggen wat een non-argument dat kant noch wal raakt dit is. Feit is dat je met een sub-optimale kar zit, en daar gaat het om. Je krijgt 200+pk gewoon niet DEFTIG (<--- let op het adjectief!!!) aan de grond gezet als je ophanging er niet voor gemaakt is (+ eventueel een sper). Zelfs rechtdoor krijg je dan last van torque steer.

Zo kan je ook zeggen dat een goeie stevige ophanging ook niet nodig is en je gerust met een gigantisch zwalpende boot kan rijden en nooit in de problemen komt, zolang je de limieten maar respecteert en het dus niet van belang is dat een fabrikant een goeie ophanging onder een auto steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Dat is helemaal geen non-argument. Hier werd geopperd dat +200pk op de voorwielen sowieso voor problemen zou zorgen, en dat is gewoon bullshit. En dan heb je natuurlijk gelijk wat je aanpassingen betreft, maar dat heb ik ook. En zeker als je weet met wat het allemaal begon:

Ziet er knap uit.

Voor mij is het iets teveel van het goede 180pk is niet interessant om te rijden met voorwiel. De combinatie gewicht power is vragen om tractieproblemen.

Wetende dat dit over een Abarth Punto SuperSport gaat, waarvan we toch mogen uitgaan dat daar geen flutophanging en dergelijke onder ligt. Soit, zinloze discussie, want wat ik zeg is toch zinloos. Boeie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een flutophanging heeft niks te maken met of daar nu gewone dempers onder steken of een KW variant 3 of een PSS10, of dikkere of smallere ARBs. Dat gaat over de hele opbouw van die ophanging en bij mijn weten heeft een Fiat Punto SuperSport niet zo een speciale ophanging. Ik denk dat ge gewoon de clue niet snapt.

Ter illustratie:

Revoknuckle_01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwestie van toch maar even voorbeelden aan te halen van hoe het niet moet? :lol:

raar maar waar, ik kon het ook eerst niet geloven, maar de corsa opc nurburgring edition schijnt eindelijk zeer goed te rijden.

Een flutophanging heeft niks te maken met of daar nu gewone dempers onder steken of een KW variant 3 of een PSS10, of dikkere of smallere ARBs. Dat gaat over de hele opbouw van die ophanging en bij mijn weten heeft een Fiat Punto SuperSport niet zo een speciale ophanging. Ik denk dat ge gewoon de clue niet snapt.

die punto zijn ophanging is indd maar een triestig iets, maar misschien hebben ze nu met die koni's de boel meer onder controle.

die revoknuckle is blijkbaar een fantastisch iiets, zou er ook graag eens mee rijden. Maar zoals op enkele circuitdagen reeds is gedemonstreerd is het nog altijd het mannetje achter het stuur. Ik herinner me de eerste dagen van werner in zijn focus (chambley) waar hij constant over de vooras schoof en na een halve dag ver zijn banden opgereden had. Tot iemand hem wees op de kunst van doseren e.d. Even later op ecuyers heb ik even mogen meerijden met hem en was toen zwaar onder de indruk van de wagen, en van de progressie van werner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ford heeft da idee gepikt van Renault :ninja:

Ja het probleem met een voorwielaandrijver blijft dat je dat ding zijn voorbanden op circuit compleet aan frut kunt rijden als je niet gaat doseren, veel meer dan bij achterwiel want die breekt uit als je te bruut gas geeft, ongeacht de ophanging of andere prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar veelbelovende posts, alles was aanwezig voor een mooie storm een koude en warmtefront, wat wind van links en rechts, maar ondanks deze elementen was het net niet voldoende om tot een leuk onweertje met wat hagel te komen. Blijven we zitten met een kleine depressie ........

Met dank aan weatherservices.com

Ps: moet het topic nog eens helemaal lezen want ik vond de posts soms behoorlijk verwarrend. Feit is dat een auto zijn limieten heeft en dat dit niet pk gebonden is. Je kan best veel pk kwijt met een fwd en dat is bij een vertrek idd wat moeilijker volledig op de tarmac te zetten, eens op snelheid kunnen de pk verschillen behoorlijk oplopen. Hoe snel je door een bocht kan (de limiet) heeft met andere zaken dan pk's te maken. Zo kan je in bijna alle tests lezen dat de focus RS zijn prestaties beter zijn, dan de megane RS terwijl de Megane op een circuit duidelijk snellere rondetijden laat noteren.

aangepast door Jokke_vlo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid