Gast wooter Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Ik ben op zoek naar een aanhangwagen. Ik ben er nog niet op uit of ik kijk naar een multifunctionele alles-in-een, of beter kijk naar 2 aanhangwagens. Ik zoek nl een aanhangwagen voor 2 dingen: motortransport van 1, soms 2 motorfietsen aanhangwagen om vanalles te vervoeren; tuinafval, bagage, ... Omdat mijn motorfiets nogal zwaar is (+400kg) zie ik het niet echt zitten om met een oprijplank en een gewone aanhangwagen te werken; met +400km zo hoog lijkt me dat er heel wat mis kan gaan. Ik heb geen vanzelfsprekende stollingsplaats voor de aanhangwagen, dus neig naar een vouwbare oplossing. Ik heb al wat ideeën bekeken (Humbaur HKT, Unsinn, Stema WOM XT, ...) maar ik ken niks van die markt dus weet niet of ik er mis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 https://www.iforwilliams.net/nl/gamma/tiltbed/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.291 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 http://www.aanhangwagens-eduard.be/machinetransporter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.977 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Passen die in die stollingsplaats? Trouwens, ze zijn ook geen 400km hoog... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Hoeveel gewicht mag je auto trekken? En mag je met BE-aanhangers rijden? Anders vallen er al veel mogelijkheden weg.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Ik ga voor mijn BE. Auto mag 2268kg trekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Dan heb je keus genoeg en ga je inderdaad beter voor een multitransporter met kantelbaar frame & zijborden.. Vooral icm met je motards kan dat handig zijn. Mocht je toch richting een conventionele multitransporter gaan met oprijplaten zou ik eerder uitkijken naar een gewone handelaar/bouwer. Die zijn meestal een pak goedkoper dan de grote merken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Om een motor en wat huis/tuin/keuken dingen te vervoeren een BE halen is in mijn ogen al overbodig. Daarnaast zou ik zeggen dat een gewone (dubbelas) aanhangwagen die je voorziet van een rail voor je motor all round het meest geschikt is. Voor de prijs die je aan het rijbewijs BE geeft heb je zo'n aanhangwagen. Je hoeft er niet mee naar de keuring EN als dat stil staat kost het ook niets. Voor de motor is dat niet het meest ideaal, maar het werkt evenzeer. Dat gaat heus niet kantelen in de eerste bocht... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Daar denk ik ook aan. Ja, ik kan voor 4K een mooie nieuwe aanhangwagen scoren met huif en kantelbaar frame, maar voor 500€ een tweedehands dubbelasser en het toch riskeren met een 150€ oprijplaat is financieel geen slecht idee, en met een ketting rond een lantaarnpaal hangen ben ik er ook van verlost. Ik heb hier weken lang een dubbelasser gehad en dat was super handig. BE doe ik eerder voor de toekomst. Zowat alles wat je kan huren bij de lokale Boels is +750kg en daar ben je best toch mee in orde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 1 hour ago, ST TDCi said: Om een motor en wat huis/tuin/keuken dingen te vervoeren een BE halen is in mijn ogen al overbodig. Daarnaast zou ik zeggen dat een gewone (dubbelas) aanhangwagen die je voorziet van een rail voor je motor all round het meest geschikt is. Voor de prijs die je aan het rijbewijs BE geeft heb je zo'n aanhangwagen. Je hoeft er niet mee naar de keuring EN als dat stil staat kost het ook niets. Voor de motor is dat niet het meest ideaal, maar het werkt evenzeer. Dat gaat heus niet kantelen in de eerste bocht... BE halen kost 35 euro voor het examen en wat klein geld voor je voorlopig rijbewijs denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.977 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 BE halen zonder lessen is niet makkelijk zulle... Vooral die manoeuvres met de tips van die instructeur zijn toch een meerwaarde. Trouwens, is ook al niet eenvoudig om een correcte combinatie te regelen voor je examen te doen. Moet bepaalde gewicht hebben, minimum afmetingen, met een opbouw,... Simpele oplossing van een paardenkar is al niet voldoende als ik me niet vergis. Caravan is ok, maar dan zit je met probleem dat die dan weer onpraktisch wordt voor je manoeuvres... Dus al minstens rekenen op een kost voor met de rijschool je examen te doen en dan zit je met een combinatie waar je nooit mee geoefend hebt. Je kan dat wel doen met opleidingscheques Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.291 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Kmoportefeuille idd Instructeur zegt zaken die belangrijk zijn waar je anders nooit zo zou op letten. Geen handschoenen bvb bij het aankoppelen? Gedaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fonny 275 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Zojuist, ICM zei: Kmoportefeuille idd Instructeur zegt zaken die belangrijk zijn waar je anders nooit zo zou op letten. Geen handschoenen bvb bij het aankoppelen? Gedaan Over de dissel stappen, ook gedaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 2 uren geleden, wooter zei: Daar denk ik ook aan. Ja, ik kan voor 4K een mooie nieuwe aanhangwagen scoren met huif en kantelbaar frame, maar voor 500€ een tweedehands dubbelasser en het toch riskeren met een 150€ oprijplaat is financieel geen slecht idee, en met een ketting rond een lantaarnpaal hangen ben ik er ook van verlost. Ik heb hier weken lang een dubbelasser gehad en dat was super handig. BE doe ik eerder voor de toekomst. Zowat alles wat je kan huren bij de lokale Boels is +750kg en daar ben je best toch mee in orde. Idd, en zelfs een nieuwe dubbelasser heb je voor 800 btw in.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 16 minutes ago, Naish said: BE halen zonder lessen is niet makkelijk zulle... Vooral die manoeuvres met de tips van die instructeur zijn toch een meerwaarde. Trouwens, is ook al niet eenvoudig om een correcte combinatie te regelen voor je examen te doen. Moet bepaalde gewicht hebben, minimum afmetingen, met een opbouw,... Simpele oplossing van een paardenkar is al niet voldoende als ik me niet vergis. Caravan is ok, maar dan zit je met probleem dat die dan weer onpraktisch wordt voor je manoeuvres... Dus al minstens rekenen op een kost voor met de rijschool je examen te doen en dan zit je met een combinatie waar je nooit mee geoefend hebt. Je kan dat wel doen met opleidingscheques Klopt, ik heb 3u les genomen en één dag een remork gehuurd. Voor alles samen ben ik rond de 250 kwijt geweest denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.713 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Daar denk ik ook aan. Ja, ik kan voor 4K een mooie nieuwe aanhangwagen scoren met huif en kantelbaar frame, maar voor 500€ een tweedehands dubbelasser en het toch riskeren met een 150€ oprijplaat is financieel geen slecht idee, en met een ketting rond een lantaarnpaal hangen ben ik er ook van verlost. Ik heb hier weken lang een dubbelasser gehad en dat was super handig. BE doe ik eerder voor de toekomst. Zowat alles wat je kan huren bij de lokale Boels is +750kg en daar ben je best toch mee in orde.Het is niet omdat een aanhanger +750kg is dat je een BE rijbewijs nodig hebt.Ik trek legaal een 1500 mtm auto transporter met een e46 320d zonder BE.Of mijn 1100 Mtm caravan met de 530i ook zonder BESent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Het totale MTM moet dan onder de 3.5t blijven dus MTM van het trekkend voertuig en die van de aanhanger. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 33 minuten geleden, jan.van.gent zei: Het is niet omdat een aanhanger +750kg is dat je een BE rijbewijs nodig hebt. Ik trek legaal een 1500 mtm auto transporter met een e46 320d zonder BE. Of mijn 1100 Mtm caravan met de 530i ook zonder BE Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Idd, Op voorwaarde dat de MTM van aanhangwagen + MTM van het trekkend voertuig niet meer bedraagt dan 3500 kg. Ik weet nie wat het MTM van een Model X is maar dat lijkt me te hoog om om een deftige geremde aanhanger te kunnen trekken zonder BE.. Tevens nog een vraagje (Sorry voor OT) Ik rij vaak met een MTM 2.7 ton autoremorque terwijl het voertuig max 2.5ton mag trekken. Het effectief gewicht van aanhanger + lading ligt nooit hoger dan 2300 kg. Ben ik dan wettelijk in orde? Ik had gehoord dat de wetgeving op dat vlak aangepast is.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fonny 275 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 32 minuten geleden, Jan zei: Idd, Op voorwaarde dat de MTM van aanhangwagen + MTM van het trekkend voertuig niet meer bedraagt dan 3500 kg. Ik weet nie wat het MTM van een Model X is maar dat lijkt me te hoog om om een deftige geremde aanhanger te kunnen trekken zonder BE.. Tevens nog een vraagje (Sorry voor OT) Ik rij vaak met een MTM 2.7 ton autoremorque terwijl het voertuig max 2.5ton mag trekken. Het effectief gewicht van aanhanger + lading ligt nooit hoger dan 2300 kg. Ben ik dan wettelijk in orde? Ik had gehoord dat de wetgeving op dat vlak aangepast is.. Met een lichte vracht klopt dit, ik dacht met een personenwagen niet. Vraag me nu niet waarom dit zo is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 22 minutes ago, fonny said: Met een lichte vracht klopt dit, ik dacht met een personenwagen niet. Vraag me nu niet waarom dit zo is. Is met een personenwagen net zo. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.291 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 3 hours ago, fonny said: Over de dissel stappen, ook gedaan. Juist Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 550 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 Iets in de verkeerde volgorde aansluiten of loskoppelen: niet geslaagd, geen handschoenen gebruiken: niet geslaagd.En inderdaad zo simpel zijn die manoeuvres niet echt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 De tips die je krijgt zijn gewoon heel handig, en dat maakt een wereld van verschil. En zoals eerder al gezegd: je hebt niet zomaar de geschikte combinatie in huis om het examen mee te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 29 december 2018 Delen Geplaatst: 29 december 2018 3 uren geleden, Jupke zei: Is met een personenwagen net zo. Dus dan ben ik toch wettelijk en route. Had dit eens horen vallen tussen pot en pint.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn 89 Geplaatst: 30 december 2018 Delen Geplaatst: 30 december 2018 MTM van een model X is 3t blijkbaar dus zonder BE mag de trailer 100kg wegen, lijkt me wat weinig ... Wel jammer want boven de 3.5t heb je weer andere beperkingen dacht ik? Zoals inhaalverbod en 90km/u max, of zijn die ondertussen ook anders? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.