ir_fuel 58.279 Geplaatst: 3 november 2025 Geplaatst: 3 november 2025 11 minutes ago, Krikkie said: Kan je dan aan elke laadpaal laden via je Tesla die gekoppeld is aan je creditcard? Nee, enkel bij Tesla 1 Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 7 november 2025 Geplaatst: 7 november 2025 Er is net een update geweest, waarmee je je sleutelkaart kan activeren als laadpas. Zo kan je bij bv Fastnet en andere superchargers gemakkelijk laden zonder verschillende app's te moeten installeren (of je kredietkaart). Gewoon sleutelkaart tegen charger houden en je laadbeurt start. afrekening is via het factuur van je Tesla-account. 2 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 7 november 2025 Geplaatst: 7 november 2025 Hemels. Mijn vorige laadpas kwam ook met een key fob. De nieuwe laadpas heeft dat niet. Wat een gedoe telkens (voor iemand zonder portefeuille ). Iemand ervaring met het maken van "custom" key fobs? Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Op 6/10/2025 om 15:13, tuscani zei: Ik denk er net aan. Onlangs is de Shell app veranderd en moest je de nieuwe downloaden. Aangezien ik de app waarschijnlijk al een jaar niet meer gebruikt heb, en het misschien weer pas eens tijdens een schoolvakantie zal zijn, dat ik hem weer gebruik.... Lees ik het juist dat je terug je bankgegevens moet invullen? Voor hetgeen ik begrijp zijn die eruit en moet je opnieuw je kredietkaart koppelen. ( kwestie dat ik in de herfstvakantie hem nog eens kan gebruiken indien nodig. ) Ik heb wel ook mijn badge, die zal zal nog scannen vermoed ik? Vermoedelijk stopt Shell met de Recharge app en centralizeren ze alles op de "gewone" shell app. Deze heeft inderdaad niet de laadgeschiedenis die de Recharge app had. Als ik de laatste berichten hier lees, is een Shell laadkaart aan te raden als je prive in het buitenland wilt laden? Heb een Shell recharge kaart van de werkgever, enkel mag deze niet gebruikt worden prive in het buitenland. Iemand die nog een goed alternatief voor de Shell kaart kent? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 On 11/7/2025 at 2:27 PM, Polygoon said: Hemels. Mijn vorige laadpas kwam ook met een key fob. De nieuwe laadpas heeft dat niet. Wat een gedoe telkens (voor iemand zonder portefeuille ). Bij mij steekt die in de zonneklep Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 38 minuten geleden, BelgianRally zei: Vermoedelijk stopt Shell met de Recharge app en centralizeren ze alles op de "gewone" shell app. Deze heeft inderdaad niet de laadgeschiedenis die de Recharge app had. Als ik de laatste berichten hier lees, is een Shell laadkaart aan te raden als je prive in het buitenland wilt laden? Heb een Shell recharge kaart van de werkgever, enkel mag deze niet gebruikt worden prive in het buitenland. Iemand die nog een goed alternatief voor de Shell kaart kent? ik heb toevallig de app vorige maand nodig gehad/getest. en de oude werkt dus nog steeds, want gisteren mijn afrekening gekregen. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 33 minuten geleden, ir_fuel zei: Bij mij steekt die in de zonneklep Bij mij ook maar moet toch vaak terug naar de wagen als ik al aan m’n voordeur sta. Zou graag zelf een key fob schrijven maar is er nog niet van gekomen (en ik vind online ook geen uitsluitsel of dat zou werken). Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Op 3/11/2025 om 16:52, tuscani zei: Voor wat de nieuwe app nodig was weet ik ook niet. Toevallig dit weekend in de ardennen eens gaan laden, bij een 60kW lader en badge gescand. Werkte nog ( oef, want was weer een jaar geleden ) en als ik op de nieuwe app kijk, komt er niets van laadgeschiedenis, en in de oude app staat er wel de laadbeurt en kost. Nu werkt de laadgeschiedenis ook in de “normale” Shell app. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Op 6/10/2025 om 15:13, tuscani zei: Ik denk er net aan. Onlangs is de Shell app veranderd en moest je de nieuwe downloaden. Aangezien ik de app waarschijnlijk al een jaar niet meer gebruikt heb, en het misschien weer pas eens tijdens een schoolvakantie zal zijn, dat ik hem weer gebruik.... Lees ik het juist dat je terug je bankgegevens moet invullen? Voor hetgeen ik begrijp zijn die eruit en moet je opnieuw je kredietkaart koppelen. ( kwestie dat ik in de herfstvakantie hem nog eens kan gebruiken indien nodig. ) Ik heb wel ook mijn badge, die zal zal nog scannen vermoed ik? Ik heb enkel maar een Shell Recharge laadpas, en tot vandaag werkt deze nog perfect. Geen weet van een andere Shell app om te downloaden. EDIT Toch de Shell app eens gedownload, maar die kent mijn laadpas niet, en je moet terug betaalgegevens ingeven, en je kan de factuur niet meer op een BTW-nummer zetten. Zolang de Shell Recharge app en kaart werkt, blijf ik die gebruiken. Nu ook gezien dat er een Shell Fleet app is voor bedrijven, maar die kent mijn login niet, dus moet ik een nieuwe account aanmaken. Laat voorlopig maar zijn. Wat een miserie! Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 18 december 2025 Geplaatst: 18 december 2025 8 uren geleden, BMWMB zei: Ik heb enkel maar een Shell Recharge laadpas, en tot vandaag werkt deze nog perfect. Geen weet van een andere Shell app om te downloaden. EDIT Toch de Shell app eens gedownload, maar die kent mijn laadpas niet, en je moet terug betaalgegevens ingeven, en je kan de factuur niet meer op een BTW-nummer zetten. Zolang de Shell Recharge app en kaart werkt, blijf ik die gebruiken. Nu ook gezien dat er een Shell Fleet app is voor bedrijven, maar die kent mijn login niet, dus moet ik een nieuwe account aanmaken. Laat voorlopig maar zijn. Wat een miserie! Die shell app is zo onoverzichtelijk als hij groot is. Punten van hier, promo´s van daar. Ik moet dat allemaal niet weten. Ik wil gewoon kunnen laden indien nodig. En idd terug betaalgegevens ingeven en dergelijke. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 december 2025 Geplaatst: 18 december 2025 Op 7/11/2025 om 14:27, Polygoon zei: Hemels. Mijn vorige laadpas kwam ook met een key fob. De nieuwe laadpas heeft dat niet. Wat een gedoe telkens (voor iemand zonder portefeuille ). Iemand ervaring met het maken van "custom" key fobs? ik wil dat ook voor de laadpas van mijn madam haar auto Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 Bestaan er geen apps zodat je kan betalen door de iPhone tegen de scanner van de laadpaal te houden, zoals bij Apple pay? Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 21 december 2025 Geplaatst: 21 december 2025 Op 18/12/2025 om 17:04, ex-Mooseman zei: ik wil dat ook voor de laadpas van mijn madam haar auto D'Ieteren Energy heeft laadbadges, een tijdje terug niet meer gedaan maar veel commentaar op gekregen (waaronder ikzelf) en terug aangeboden. Ik zou niets anders moeten hebben, ik snap die kaarten ook niet. Dat of gsm, hoe moeilijk moeten ze t maken. https://www.dieterenenergy.be/shop/badge-de-recharge-1137 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 Ik heb dat ook, van Pluginvest, en die token hangt aan mijn sleutel. Zo gemakkelijk. Haar auto is dus met een National Network-kaart (Shell), en dat is dus iedere keer gaan grabbelen naar die kaart in de middenconsole. Hoeveel keer ik al proberen te laden heb met haar parkeerkaart Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 1 uur geleden, ex-Mooseman zei: Ik heb dat ook, van Pluginvest, en die token hangt aan mijn sleutel. Zo gemakkelijk. Haar auto is dus met een National Network-kaart (Shell), en dat is dus iedere keer gaan grabbelen naar die kaart in de middenconsole. Hoeveel keer ik al proberen te laden heb met haar parkeerkaart Ik heb geen sleutel meer, dus een kaart is eens zo makkelijk. 'k Zou nog liever hebben dat je gewoon ergens zou kunnen intekenen voor chassisnummer gekoppeld aan bankrekening zoals bij Tesla, gewoon inpluggen en de rekening volgt wel. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Ik heb dat ook, van Pluginvest, en die token hangt aan mijn sleutel. Zo gemakkelijk. Haar auto is dus met een National Network-kaart (Shell), en dat is dus iedere keer gaan grabbelen naar die kaart in de middenconsole. Hoeveel keer ik al proberen te laden heb met haar parkeerkaart Ik heb in de BMW links een vakje, alles zit daarin. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 De iX1 heeft een vakje in de middenconsole. En daar zit ook alles in, en ik bedoel dan ook ALLES. Dus ook haar parkingbadge voor de parkeergarage aan het werk, de P-card van Interparking (terwijl je die eigenlijk nooit nodig hebt, wegens nummerplaatherkenning),…. En dan nog een hoop andere womensurvivalspullen. Pik daar maar de juiste kaart uit. Zo’n token is duizend keer makkelijker. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 35 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Pik daar maar de juiste kaart uit. Zo’n token is duizend keer makkelijker. Voor mij niet want ik loop niet rond met een sleutelbos 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 22 december 2025 Geplaatst: 22 december 2025 Ik begrijp het probleem niet echt, in mijn middenconsole zitten ook verschillende kaarten (Interparking, BMW Charge, Shell Recharge, badge van het werk, ...) en de juiste kaart nemen is echt niet zo moeilijk. Zo'n ding aan mijn sleutelbos zou een pak lastiger zijn, want ik weet nooit waar ik mijn sleutels gestoken heb 2 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Idem hier. Kaartjes allemaal netjes in het opbergvak onder de armsteun van de middenconsole. Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 ik begrijp het probleem ook niet? ik heb gewoon zo'n tokending (zo'n plastieken druppel) van Shell in mijn middenvak liggen. geen honderduizend laadpassen of mogelijkheden. 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Luxeproblemen. We worden allemaal luier en gemakzuchtiger. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Als die kaart of token in de auto blijft liggen, moet je ze 1) terug in de auto wegsteken als je je laadproces gestart hebt, en 2) er weer uithalen als je je kabel weer gaat oprollen. Als dat op bestemming is, is dat geen issue: je steekt die kaart in je zak (Secrid-wallet, natuurlijk), en als je terug komt bij je opgeladen wagen, stop je ze terug in de middenconsole, en rij je weg. Thuis is het anders: MadamMoose komt toe, koppelt haar wagen aan de laadpaal (en badget). Neemt de kaart mee, in haar handtas, naar binnen. Mooseman wil een paar uur later vertrekken met die auto... Waar is die kaart ? In de sjakoche... probleem: 1) welke handtas ? 2) durf ik daar wel in gaan roefelen ? 3) als ik dat zou durven, ga ik dan vinden wat ik zoek ? Als ik bovenstaand stappenplan doorloop, maak ik me wel de bedenking dat haar sleutel met de token vermoedelijk ook wel in de handtas zal zitten, en dat ik dus nog altijd hetzelfde probleem heb. Quote
Joske 922 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 (aangepast) 5 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Als die kaart of token in de auto blijft liggen, moet je ze 1) terug in de auto wegsteken als je je laadproces gestart hebt, en 2) er weer uithalen als je je kabel weer gaat oprollen. Da is toch al heel lang geleden dat ik voor 2) mijn kaart nog es heb moeten uithalen. Meestal auto ontgrendelen en kabel uittrekken aan 2 kanten klaar... (Wel eerst uit de auto trekken) 24 december 2025 aangepast door Joske 1 Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Voordeel bij mij is wel idd, dat ik mijn eigen laadpaal heb, zonder te hoeven inloggen, want hij hangt aan de zekeringskast van de winkel. (moet dus geen laadbeurten of logboek bijhouden voor terugbetaling) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.