Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Polygoon zei:

Zal wel geen Europese regelgeving zijn, nog niet althans.

Wat denk je zelf? Dat ze zoiets logisch zelf zouden uitvinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, d_s zei:

Zover ik begrepen heb is het juist wel Europese regelgeving.

Moh!

55 minuten geleden, gewoon ik zei:

Wat denk je zelf? Dat ze zoiets logisch zelf zouden uitvinden?

Ook waar.

Had de titel en de intro al een paar keer zien passeren maar geen HLN abo dus niet in detail gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg net bericht dat ik mijn Travelcard tank/laadpas nu kan koppelen als betaalmethode in de Tesla app, en dus met hetzelfde facturatiesysteem Tesla Superchargers kan gebruiken.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden beter zorgen dat het systeem werkt waarbij je via identificatie van de auto en gekoppeld facturatiesysteem kan laden zonder dat je iets moet doen en enkel maar de stekker insteken.

En waar ik mij vooral aan stoor is feit dat er ook wel eens iets mag gebeuren om de prijzen waaraan je gaat laden gecommuniceerd worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2023 om 21:00, gewoon ik zei:

En op reis.

als je werkgever een europese tankkaart geeft wel, maar de meeste bedrijven geven een nationale tankkaart dus zullen zich ook houden aan een nationale laadkaart

dus als particulier met een leasewagen heb je dan geen eigen account of kaarten meer nodig en kan je gewoon met je prive betaalkaart betalen zoals de naft nu. goede vooruitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Naish zei:

Goeie vooruitgang?

Investeren in oude tech bedoel je...

het systeem dat jij voorstelt, is ook het huidige laadpassen systeem, maar dan "automatisch". Je gaat je dus nog steeds mogen registreren op duusd verschillende aanbieders om het automatisch gefactureerd te krijgen.

En dan hapert er iets in het automatisch lezen en dan ben je helemaal gescheten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Naish zei:

Goeie vooruitgang?

Investeren in oude tech bedoel je...

een bankkaart oude tech?

jij geeft liever je data overal aan nog wat meer privé bedrijven, naast de banken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gewoon ik zei:

het systeem dat jij voorstelt, is ook het huidige laadpassen systeem, maar dan "automatisch". Je gaat je dus nog steeds mogen registreren op duusd verschillende aanbieders om het automatisch gefactureerd te krijgen.

En dan hapert er iets in het automatisch lezen en dan ben je helemaal gescheten.

Waarom registeren bij duisd aanbieders... 

Platform die chassisnummer linkt aan een betaalsysteem en daar valideert voor laden en de afrekening doorstuurt.

Is iets dat al lang bestaat hoor, want in de winkel staan toch ook geen aparte terminals voor de verschillende banken...

11 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

een bankkaart oude tech?

jij geeft liever je data overal aan nog wat meer privé bedrijven, naast de banken dus.

Bankkaart is oude tech...

Enige waar ik de mijne nog voor gebruik is thuis voor het ondertekenen van betalingsbestanden die ik oplaad omdat die niet kunnen gevalideerd worden via itsme. 

Ergens betalen doe ik altijd met mijn gsm of cash.

Welke data: chassisnummer linken aan een provider en een klantnummer. Enkel mijn provider heeft mijn privé data, beetje zoals je bankkaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus eigenlijk wil je je bankkaart linken aan een chip in je auto die ingelezen wordt door de laadpaal?

Je weet dat dit niet zal gebeuren tenzij er een wet voor komt. Als er iets komt, zal het zijn dat ze eerst elk hun platform (dat ze nu al hebben) gaan uitbereiden naar automatisch lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zou een platform met automatisch lezen al genoeg zijn...

Gewoon een extra laagje alu folie dan om mijn gegevens 'geheim' te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Naish zei:

Voor mij zou een platform met automatisch lezen al genoeg zijn...

Gewoon een extra laagje alu folie dan om mijn gegevens 'geheim' te houden

awel ja, maar dan gaat elk zijn eigen app dat doen, waardoor je alsnog voor elk hun eigen platform dat gaat mogen doen.

Er zit voor die mannen geen meerwaarde in, om te spreken met andere platformen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gewoon ik said:

awel ja, maar dan gaat elk zijn eigen app dat doen, waardoor je alsnog voor elk hun eigen platform dat gaat mogen doen.

Er zit voor die mannen geen meerwaarde in, om te spreken met andere platformen.

 

Idd. Net zoals ze ze nu al moeten verplichten bankkaarten te aanvaarden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gewoon ik zei:

awel ja, maar dan gaat elk zijn eigen app dat doen, waardoor je alsnog voor elk hun eigen platform dat gaat mogen doen.

Er zit voor die mannen geen meerwaarde in, om te spreken met andere platformen.

 

Ik snap al de hassle trouwens ook niet. Ik heb een kaart die bijna overal werkt en nog nooit miserie mee gehad. En dan heb ik idd nog 1 backup kaart voor die uitzonderlijke gevallen waarbij die ene niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat jullie willen is dus wat Tesla al van in t begin doet :D 

Inderdaad.

Wij bieden 't nu aan op alles vanaf OS8.5, maar enkel bij ondersteunende palen. Ionity dus. Gene vette...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Inderdaad.

Wij bieden 't nu aan op alles vanaf OS8.5, maar enkel bij ondersteunende palen. Ionity dus. Gene vette...

:lolz: ik zie het nog zo gebeuren dat elke aanbieder daar ook nog zijn eigen systeem voor gaat verzinnen.

Weeral 5jaar verder zal er wel een wet zijn die gaat zeggen welk protocol ze daarvoor moeten gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tommie zei:

Inderdaad.

Wij bieden 't nu aan op alles vanaf OS8.5, maar enkel bij ondersteunende palen. Ionity dus. Gene vette...

Ja met ionity alleen ben je idd niet veel :lolz: 

10 minuten geleden, gewoon ik zei:

:lolz: ik zie het nog zo gebeuren dat elke aanbieder daar ook nog zijn eigen systeem voor gaat verzinnen.

Weeral 5jaar verder zal er wel een wet zijn die gaat zeggen welk protocol ze daarvoor moeten gebruiken.

Tgoh jij denkt enkel aan providers...

Er zal wel zoiets komen als banksys die eigenlijk geen bank is, maar enkel de betaalprovider zal worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En beste wet die er zou kunnen komen is dat iedere EV verplicht een koppeling moet hebben met een betaalprovider.

Want op dit moment als er bvb geen internet beschikbaar is voor de paal, dan kan die niets controleren.

Als je als laadstation echter weet dat iedere EV een backup betaalsysteem heeft, dan zou je perfect kunnen laten laden als je 'offline' bent en dan nadien doorgeven dat auto X zoveel heeft geladen en betaald worden via die betaalprovider die er sowieso is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid