Jump to content

Koenigsegg Lovers


GinoV
 Share

Recommended Posts

52 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een supercar bouwen is peanuts in vergelijking met nieuwe technologieën ontwikkelen zoals een auto zonder versnellingsbak, of die freevalve technologie.

Zo een gewone supercar (ik heb het dan niet over van die high tech hybrid toestanden) ineen steken kan "iedereen" met wat centen. 

'Wat centen' is nog wat vaag maar het argument lijkt me goed. De freevalve technologie doen ze blijkbaar niet alleen. Daar zit een grote Chinees tussen (Qoros).

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Ik ben niet mee. Waar zijn die inkomsten dan?

Die Aziatische constructeur gaat toch betalen voor heel de studie voor zijn motor? Koenigsegg gaat dat niet gratis als proof of concept aanbieden (anders zouden ze wel een groter automerk uitkiezen).

Ze hadden zelf een proof of concept gedaan op een Saab motor. Dat zorgde voor interesse van de Aziaten. Die gaan dan in zee met Koenigsegg om de haalbaarheid van de ombouw te onderzoeken en betalen daar voor. Die inkomsten zullen wel voldoende geweest zijn voor hun proof of concept terug te betalen, de ombouw van de Aziatische motor te ontwikkelen en nog wat winst (die dan naar de eigen auto's gaat). En ondertussen hebben ze hun product kunnen verbeteren.

Natuurlijk zijn ze er niet veel mee zolang niemand het in productie neemt. Maar voor de volgende geïnteresseerde zal het al wat goedkoper zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest wooter

Eigenlijk is die Regera een EV met V8 bijgemonteerd. Er zit geen versnellingsbak in, maar de elektromotor doet de acceleratie en de V8 doet de snelheid en het opladen van de batterijen.

Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, wooter zei:

Eigenlijk is die Regera een EV met V8 bijgemonteerd. Er zit geen versnellingsbak in, maar de elektromotor doet de acceleratie en de V8 doet de snelheid en het opladen van de batterijen.

niet correct vrees ik

de V8 gaat rechtstreeks op de achterwielen via hun KDD, er zit dus wel een 'transmissie' in maar eentje met maar 1 versnelling en hydraulische koppeling

de elektromotoren op de crank en in elk achterwiel zijn daar ter ondersteuning (lage snelheid pick-up, torque-fill, torque-vectoring, etc etc)

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, wooter zei:

Best het filmpje zien :). In weze heb je gelijk maar het spel kan functioneren zonder benzinemotor, voor beperkte afstand.

ik hoef daarvoor het filmpje niet te zien :)

het is een hybride die een EV-mode heeft, en niet andersom

 

Link to comment
Share on other sites

Guest wooter

... behalve dat alle andere hybrides met een versnellingsbak komen en de elektromotoren ondersteuning bieden. Hier krijg je de auto niet vertrokken zonder de elektromotoren.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, wooter said:

Hier krijg je de auto niet vertrokken zonder de elektromotoren.

Zoals zo goed als elke auto dus.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, wooter zei:

... behalve dat alle andere hybrides met een versnellingsbak komen en de elektromotoren ondersteuning bieden. Hier krijg je de auto niet vertrokken zonder de elektromotoren.

een Regera kan ook vertrekken direct op de V8 hoor, uiteraard nadat de E-motor op de krukas het ding in gang gedraaid heeft

en zoals gezegd heeft die weldegelijk een vbak, met 1 gear en met hydraulische koppeling en die laatste kan hij laten slippen om te vertrekken, gepaard met de E-motoren ter ondersteuning

 

Link to comment
Share on other sites

43 minuten geleden, Soundstorm zei:

Zoals zo goed als elke auto dus.

Een sport tijdens m'n studententijd op kot. Auto 't straat uit laten bollen en in 2e in gang laten bollen, zonder gebruik startmotor. Lukte alleen niet als ik 'm moest starten om 't parkeerkot uit te rijden (wat helaas vaak 't geval was). Maar als ik aan de overkant stond net voor de inrit van de garagepoort van m'n overburen (of op 't einde van de parkkeerrij links aan mijn kant van de straat): feest!

https://www.google.be/maps/@51.0437086,3.7232829,3a,75y,12.14h,86.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_fzCfGGqbF128v3yfBmT0Q!2e0!7i13312!8i6656

Daar heb ik m'n ecologische voetafdruk nogal eentje verkleind, mijne vriend

#makingtheworldhealthyagain #greenisthenewgold #ecologyislaw

  • Like 1
  • Funny 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...

Ik open dit topic om datzelfde filmpje te komen posten, absurd...
Terug beginnen kijken na de voorstelling van de Gemera.
Die mannen staan op eenzame hoogte, ongelooflijk wat voor innovatie, oog voor detail, ... ze daar hebben. :o 
De achterkant vind ik niet zó knap, maar die voorkant is machtig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik vraag me af of dat allemaal goed rijdt eigenlijk, maar de engineering is gek en vernieuwend.

en hoe lang gaat het allemaal mee...

Link to comment
Share on other sites

Heb ooit ergens gelezen dat CvK gezegd had, dat hun testwagens met 65-100k km de hoogste km stand wereldwijd hebben. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
On 3/6/2020 at 11:15 PM, William Blake said:

en hoe lang gaat het allemaal mee...

Van wat ik gehoord heb staan die dingen toch wel eens in panne.

Kan ook bijna niet anders.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions