Soul 5.212 Geplaatst: 26 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2019 Jawa Minor II of Aero Minor uit Tsjechoslowakije op de RAI autotentoonstelling, 1950. RAI autotentoonstelling, 1950. Stand General Motors, RAI autotentoonstelling 1957. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 28 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2019 AutoRAI. 1960. Links vooraan de Chevrolet Corvair. 1973. De Fiat-stand in opbouw. 1983. Citroën-stand in opbouw. 1983. Honda-stand. 1983. Mazda-stand in opbouw. 1983. Mercedes-Benz 190 wordt voor het eerst in Nederland getoond. 1983. Honda Prelude en daarachter de Lancia-stand met onder meer een Delta. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 8 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2019 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 8 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 8 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2019 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.110 Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 Op 8/6/2019 om 18:29, Soul zei: Damn, ik wist niet dat Alfa zélf zo'n duidelijk onderscheid maakte tussen AR en AR Alfasud... Grappig ook dat ze bij Alfasud net hun meest zwakke onderdeel (de carrosserie) in een tech display hebben staan, alsof ze willen aantonen op iets nieuws hoe snel en waar het ding meteen aan 't roesten gaat slaan. Ik blijf dat wel een zalig model vinden De Series I dan toch (de II veel minder). Van de latere versies is de Ti Quadrifoglio een zeer bekende hothatch voor iedereen die voor 1985 geboren is (schat ik). De Sprint ... i'm not sure. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2019 Rond die tijd ging mijn voorkeur in de Alfa-stal uit naar deze : Alfa Romeo GTV 2.5 V6 Mid jaren '80. Een motor zie ongeveer 150 pk sterk was. Uiteraard in de kleur Alfa Rosso. Op weg naar school zag ik er toen vaak eentje geparkeerd staan. Met een antenne die een meter hoog uitstak uit het achterste spatbord... Dubbele koplampen vooraan Was toen een tegenhanger van de Opel Manta, die dan weer show verkocht in het rallywereldje. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 23 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Foto van een listing op ebay : https://www.ebay.co.uk/itm/DATSUN-260C-260-C-4-Door-Saloon-Original-UK-Market-Car-Sales-Brochure-c-1978-/183760015699 Mijn eerste herinnering aan het autosalon. Met de ouders mee op zondag. Toen bestonden nog echt plastieke zakken waarop geen taks te betalen was. Ik herinneren me nog dat de toch wel stevige zak zo gevuld was met brochures dat de handvat bijna sneed in mijn hand. Brochures, je kreeg ze dan ook zonder veel moeite mee. Thuis gekomen was het etenstijd, maar dat kon niet snel genoeg achter de rug zijn, want de tafel moest leeg zijn om alle brochures uit te spreiden. Deze Datsun brochure zat er tussen. Waarom ? Omdat ie snel was ? Omdat ie zuinig was ? (De wagen, niet de brochure !) Neen, hoor, gewoon omdat die wagen groot leek en omdat de brochure groot en op dik papier gedrukt was. Waar is de tijd ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.472 Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 2 uren geleden, Soul zei: Foto van een listing op ebay : https://www.ebay.co.uk/itm/DATSUN-260C-260-C-4-Door-Saloon-Original-UK-Market-Car-Sales-Brochure-c-1978-/183760015699 Mijn eerste herinnering aan het autosalon. Met de ouders mee op zondag. Toen bestonden nog echt plastieke zakken waarop geen taks te betalen was. Ik herinneren me nog dat de toch wel stevige zak zo gevuld was met brochures dat de handvat bijna sneed in mijn hand. Brochures, je kreeg ze dan ook zonder veel moeite mee. Thuis gekomen was het etenstijd, maar dat kon niet snel genoeg achter de rug zijn, want de tafel moest leeg zijn om alle brochures uit te spreiden. Deze Datsun brochure zat er tussen. Waarom ? Omdat ie snel was ? Omdat ie zuinig was ? (De wagen, niet de brochure !) Neen, hoor, gewoon omdat die wagen groot leek en omdat de brochure groot en op dik papier gedrukt was. Waar is de tijd ? Ja, nu raak je m'n gevoelige snaar. De Cedric, zo miskend. Zag er ook niet uit, maar steeds een comfortabele slee. Kon de concurrentie op vlak van comfort zeer zeker aan (maar dan was het ook alles). En als je hem dan uiteindelijk kocht, roestte ie weg voor je ogen, en zo geraakten ze aan hun slechte naam. Terecht, want het was echt erg. En het autosalon, het is niet overdreven wat je zei. Ik had elke keer twee of drie zakken bomvol. Maar echt bomvol. Ik kon ze amper dragen, de handvatjes scheurden door. Ook de zakken waren soms kunstwerken. En dan kreeg je nog allerlei prullaria mee. Bij Datsun kreeg ik een mini-bokshandschoentje in leder als sleutelhanger. Heb ik lang gebruikt. Heerlijke tijden, nu zou het niet eens meer kunnen of toegelaten worden. Maar ook dit vind ik ergens niet erg. Want als je aan iedereen die die salons meegemaakt heeft vraagt of ze die brochures nog hebben: allemaal na 2 of 3 weken weggegooid. En sorteren bestond zelfs nog niet Ik heb ze nog, gelukkig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 16 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 4 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 4 september 2019 Delen Geplaatst: 4 september 2019 oude Peugeots jep, vroeger, ook zakken bomvol brochures en dan thuis de "buit" bekijken. Nostalgie. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.472 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 En heb je ze nog? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 5 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2019 16 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei: oude Peugeots jep, vroeger, ook zakken bomvol brochures en dan thuis de "buit" bekijken. Nostalgie. Wat was het toch een mooie tijd, voor het internet er kwam... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 6 september 2019 Delen Geplaatst: 6 september 2019 21 hours ago, Bompa said: En heb je ze nog? Nee, na een paar weken vloog dat in de vuilbak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.273 Geplaatst: 6 september 2019 Delen Geplaatst: 6 september 2019 Ik had ook hele stapels van die boekjes. Toen de legplanken in mijn kast er plotseling de brui aan gaven, heb ik die moeten weg doen van mijn pa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 6 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2019 Oplossing was eigenlijk kasten bij zetten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 22 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.212 Geplaatst: 18 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2020 Parijs 1996 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.479 Geplaatst: 20 april 2020 Delen Geplaatst: 20 april 2020 In deze tijden lijkt het me ideaal om eens wat oude fotos boven te halen. en ik kwam deze tegen, door mezelf genomen op het Brusselse autosalon van 1998 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.479 Geplaatst: 20 april 2020 Delen Geplaatst: 20 april 2020 Nog enkele oudere tegengekomen, wederom door mezelf genomen in Brussel. We schrijven 1994 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.479 Geplaatst: 20 april 2020 Delen Geplaatst: 20 april 2020 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.479 Geplaatst: 20 april 2020 Delen Geplaatst: 20 april 2020 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 20 april 2020 Delen Geplaatst: 20 april 2020 Cool, analoge foto's uit de jaren '90.Van die blauwe Ferrari heb ik ook nog een Burago 1/24 schaalmodel, ook in 't blauw. Wist niet dat die al zo oud was (ergens eind de jaren '90 gekregen maar wist niet dat het model al van '94 was). Tijdloos model. Van die gele Diablo heb ik ook nog een Burago 1/18 schaalmodel liggen (gekregen op kerstavond, m'n neven kregen er ook elk één, waarvan eentje een paarse was ipv een gele, maar de gele vond ik mooier). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 567 Geplaatst: 15 september 2021 Delen Geplaatst: 15 september 2021 RIP het autosalon waarschijnlijk: Quote Volgens meerdere bronnen van De Tijd besliste D'Ieteren dinsdag om niet deel te nemen aan het Autosalon. De holding is de invoerder van de Volkswagen-merken Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bentley en Bugatti. Daar komt nu nog bij dat ook Stellantis overweegt zijn kat te sturen. De nieuwe fusiegroep van FCA (Fiat, Chrysler, Jeep) en PSA (Peugeot, Citroën, DS en Opel) weigerde al in mei, toen de eerste intentieverklaringen voor het Autosalon werden opgesteld, zich te engageren. Een woordvoerder van Stellantis beperkte zich gistereb tot "geen commentaar", aldus De Tijd. Volgens goed ingelichte bronnen van de krant ligt het dossier op het bureau van Stellantis-CEO Carlos Tavares. Die moet vandaag de knoop doorhakken. Als Stellantis niet deelneemt, stort de grootste jaarlijkse beurs van ons land als een kaartenhuis in elkaar. Veel andere merken hebben als voorwaarde voor hun deelname gesteld dat minstens twee derde van de markt aanwezig is. De D'Ieteren-merken en Stellantis zijn samen goed voor bijna de helft van alle nieuw verkochte auto's in ons land. Zonder die twee heeft het Autosalon geen overlevingskans. Als het Autosalon dit jaar niet doorgaat, dreigt volgens kenners van de sector het definitieve einde voor de grootste beurs van het land. Doodzonde, weer een jaarlijkse traditie dat wegvalt hier 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.