Ga naar inhoud

BMW X5 30d of Q8 50tdi ?


The Swede

X5 30d of Q8 50 TDi?  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. X5 30d of Q8 50 TDi?



Aanbevolen berichten

Moet hier de volgende twee weken een hoop kilometers bollen en mag ofwel een Q8 50 TDi meepakken of een nieuwe X5 30d. 

Heb nog met geen van de twee gereden. Iemand die dat wel deed?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen keus. Moet een trailer achter en moet een hoop in de koffer => kan S450 niet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het die Audi wordt, is het gelukkig maar voor twee weken, want langer wil je daar toch niet in gezien worden. Zo'n lelijk spel, vooral de neus.

Dus voor de BMW gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemeen geweten dat ik me niks aantrek van looks. Als ik erin zit, zie ik die niet. 

Audi gekozen gebaseerd op vermogen vgl met X5 30d.

Tot hiertoe een dikke tegenvaller. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/25/2019 at 12:13 AM, The Swede said:

Algemeen geweten dat ik me niks aantrek van looks. Als ik erin zit, zie ik die niet. 

Audi gekozen gebaseerd op vermogen vgl met X5 30d.

Tot hiertoe een dikke tegenvaller. :(

Wat valt er tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, D Squaloid said:

Wat valt er tegen?

- Zetels als kerkstoelen: harde vulling, korte zit die niet kan verlengd worden en geen zijdelingse steun. Vergeleken met de fauteuils uit de S is dit een pijniging. Voor een auto van deze prijs is dit erg teleurstellend en voor een reisauto bijzonder oncomfortabel (net 1400km op twee dagen mee afgelegd)

- Afwerking beneden peil : binnenin gewoon zelfde plastics en goedkope stoffen bekleding van stijlen en dakhemel als in een Polo of een Skoda Fabia (ze hebben echt nul inspanning gedaan om het te laten voelen als een luxewagen van 100k), pianoplastic over de gehele boordplank en console waar je elke vingerafruk op ziet (gezien alles met touchscreen werkt, voelt je interieur dus constant vuil aan), geen streepje hout of leder te bekenen :(

- vermogen is redelijk maar de manier waarop de motor reageert is minder: gaspedaal induwen en ge moet de reactietijd meten met een kalender. Geluid is erg gewoontjes. Ik dacht dat Audi zijn sportievere modellen probeerde een wat lolliger geluid mee te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er u dan wijsgemaakt dat je met een sportieve Audi op de baan bent?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


- Afwerking beneden peil : binnenin gewoon zelfde plastics en goedkope stoffen bekleding van stijlen en dakhemel als in een Polo of een Skoda Fabia (ze hebben echt nul inspanning gedaan om het te laten voelen als een luxewagen van 100k), pianoplastic over de gehele boordplank en console waar je elke vingerafruk op ziet (gezien alles met touchscreen werkt, voelt je interieur dus constant vuil aan), geen streepje hout of leder te bekenen [emoji20]


Alez man, wij hebben sinds 2 weken een nieuwe A4 en ik ben echt verrast door de kwaliteit van dat interieur. Zeker in vgl met de Mercedes die is vervangen en de BMW’s die we zijn gaan testrijden. Van zo’n Q8 verwacht je natuurlijk meer; Zonde dat ze dat zouden nalaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, The Swede zei:

 

- Afwerking beneden peil : binnenin gewoon zelfde plastics en goedkope stoffen bekleding van stijlen en dakhemel als in een Polo of een Skoda Fabia (ze hebben echt nul inspanning gedaan om het te laten voelen als een luxewagen van 100k), pianoplastic over de gehele boordplank en console waar je elke vingerafruk op ziet (gezien alles met touchscreen werkt, voelt je interieur dus constant vuil aan), geen streepje hout of leder te bekenen :(

Gisteren zag ik toevallig een stukje van de loop van Fleet.TV.  Men was er o.a. een V90 T8 aan het 'testen', en even later ook de nieuwe Porsche 911.  Eén ding viel meteen op: het stof op de touchscreens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, D Squaloid zei:

😂 Ik moet hardop lachen met uw overdrijvingen. Maar ok, I get the point. Al vind ik het wel erg overdreven allemaal.

Ik moet eerder braken van zo'n prietpraat. Kruip eens in een Tesla :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/5/2019 om 10:09, The Swede zei:

- Zetels als kerkstoelen: harde vulling, korte zit die niet kan verlengd worden en geen zijdelingse steun. Vergeleken met de fauteuils uit de S is dit een pijniging. Voor een auto van deze prijs is dit erg teleurstellend en voor een reisauto bijzonder oncomfortabel (net 1400km op twee dagen mee afgelegd)

- Afwerking beneden peil : binnenin gewoon zelfde plastics en goedkope stoffen bekleding van stijlen en dakhemel als in een Polo of een Skoda Fabia (ze hebben echt nul inspanning gedaan om het te laten voelen als een luxewagen van 100k), pianoplastic over de gehele boordplank en console waar je elke vingerafruk op ziet (gezien alles met touchscreen werkt, voelt je interieur dus constant vuil aan), geen streepje hout of leder te bekenen :(

- vermogen is redelijk maar de manier waarop de motor reageert is minder: gaspedaal induwen en ge moet de reactietijd meten met een kalender. Geluid is erg gewoontjes. Ik dacht dat Audi zijn sportievere modellen probeerde een wat lolliger geluid mee te geven.

zit verlengen is via het navigatiescherm/boordcomputer, zie wagen--> zetels

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Gisteren zag ik toevallig een stukje van de loop van Fleet.TV.  Men was er o.a. een V90 T8 aan het 'testen', en even later ook de nieuwe Porsche 911.  Eén ding viel meteen op: het stof op de touchscreens.

Dat is idd nadelig.

zeker als de zon door het panodak komt, valt dat nog harder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Waky said:

Ik moet eerder braken van zo'n prietpraat. Kruip eens in een Tesla :D

Kan goed zijn. Maar een Tesla is dan ook een ikeakast op wielen. 

En voor die prijs vergelijk ik niet met een Tesla maar met een S-klasse of een A8 (die laatste heeft dezelfde rampzalige touchscreens maar is wel met veel warmere materialen afgewerkt).

 

Zag beiden op het recente autosalon in Brussel en ik merkte aan de verkoper op dat de A8 veel nobeler was afgewerkt dan de Q8. Zijn antwoord was: “ik weet het. De A8 trekt echter een heel ander publiek aan dat conservatiever is en veeleisender.”.

Q8 voelt voor mij aan als m’as-tu vu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Challazer said:

zit verlengen is via het navigatiescherm/boordcomputer, zie wagen--> zetels

Geprobeerd. Lukt bij deze niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Luv4DLM said:

Wie heeft er u dan wijsgemaakt dat je met een sportieve Audi op de baan bent?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

Ding prijkt met 50tdi achterop. De reactietijd van de motor is echt ergerlijk en onveilig. U snel ergens uit de voeten maken is levensgevaarlijk. 

 

Heb echter het meest rampzalige nu opgemerkt: de draaicirkel 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

In Monaco kan je dus geen enkele parking in of uit rijden zonder om de zoveel meter es achteruit te moeten. De gemiddelde spiraalvormige uitrit is duidelijk nauwer dan wat ze bij Audi in gedachte hadden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid