Ga naar inhoud

BMW X5 30d of Q8 50tdi ?


The Swede

X5 30d of Q8 50 TDi?  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. X5 30d of Q8 50 TDi?



Aanbevolen berichten

On 5/28/2019 at 10:24 AM, Naish said:

Waar is het forum naartoe???

Niemand, dus moet ik het maar doen?

 

Meer foto's van de madam :ninja:

 

E007556B-F352-422E-BED8-35AAE51802CD.jpeg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleurke is wel schoon, zelfs voor ne kleurenblinden [emoji38]
BB3F162E-C154-4D22-A8FF-CCA95906ABB4.thumb.jpeg.55335402c46680fb401c373c294f581e.jpeg
Q8 zou ik nemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q8 zou ik nemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik liever Shell

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Urus is ook dezelfde wagen. 
Is dat met hetzelfde onderstel ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Speedhunter said:

Is dat met hetzelfde onderstel ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Zelfde platvorm => zelfde ophangingsafmetingen...

Begrijp me niet verkeerd, het is niet omdat het aandrijfgeheel van de Q8 met de snelheid van een gemiddelde gletsjer reageert, dat het ding de baan niet houdt. Het onderstel is goed. T is de rest die niet volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, binnenmuisarchitekt said:

ik vind dat wel een coole kist eigenlijk

Mooi is hij zeker. Moest die vertraging er niet inzitten bij het gasgeven, dan vergaf ik hem sl 70% van zijn zonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maand met die Q8 nu gereden en gisteren bij wissel van de wacht die X5 meegenomen. Had ik in de eerste plaats moeten doen. Rijdt stukken beter. (maar is echt slecht afgewerkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, The Swede said:

Maand met die Q8 nu gereden en gisteren bij wissel van de wacht die X5 meegenomen. Had ik in de eerste plaats moeten doen. Rijdt stukken beter. (maar is echt slecht afgewerkt).

No shit Sherlock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Marvin said:

No shit Sherlock.

Is dat dan zo evident?

De logica zegt me dat een wagen die zich "sportiever" profileert zoals de Q8 en het opschrift 50TDi op zijn koffer draagt (hierbij aangevend dat de motor het vermogen van een 5.0 moet hebben) een stuk beter zou moeten rijden dan een 3.0d familiebus.

En dat de afwerking zo tegenvalt, is ook niet evident. Blijkbaar valt het mee als je volleder, andere dakhemel en lederen dashboardbekleding meeneemt in de opties maar gebruiken ze in het basispakket materialen die veel minder passen bij een wagen die toch een 100k kost... 🤔

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, The Swede said:

Is dat dan zo evident?

De logica zegt me dat een wagen die zich "sportiever" profileert zoals de Q8 en het opschrift 50TDi op zijn koffer draagt (hierbij aangevend dat de motor het vermogen van een 5.0 moet hebben) een stuk beter zou moeten rijden dan een 3.0d familiebus.

En dat de afwerking zo tegenvalt, is ook niet evident. Blijkbaar valt het mee als je volleder, andere dakhemel en lederen dashboardbekleding meeneemt in de opties maar gebruiken ze in het basispakket materialen die veel minder passen bij een wagen die toch een 100k kost... 🤔

Dat eerste is marketing en daar kan jij ook doorkijken. Maar het siert je wel dat je de marketing hebt gefactcheckt. 

Het tweede is een cliché (dat BMW's minder goed afgewerkt zijn in basis dan concurrenten), maar ook hier weer: het siert je dat je het cliché hebt gefactcheckt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Marvin said:

Dat eerste is marketing en daar kan jij ook doorkijken. Maar het siert je wel dat je de marketing hebt gefactcheckt. 

Het tweede is een cliché (dat BMW's minder goed afgewerkt zijn in basis dan concurrenten), maar ook hier weer: het siert je dat je het cliché hebt gefactcheckt. 

Het eerste punt is gekend: ik heb als autoliefhebber een hekel aan "all show and no go". (dixit @RRD ). Jij hebt hier wel bevestigd (sorry, gefactcheckt) dat je mij nog niet kent.

Voor het tweede punt moet je dit topic er eens op nalezen want ik geef de povere afwerking van de Q8 ook aan als een serieuze tegenvaller. Bij Audi is de Q8 afgewerkt als een dikke Polo. De A8 zit op een gelijkaardig prijsniveau en is toch veel beter afgewerkt als je naar de details kijkt. 
Wanneer ik iemand van Audi hierover aansprak, gaf hij dat gewoon botweg toe en zei hij dat de A8 zich tot een heel ander (veeleisender) publiek richt. 

Bij BMW zijn ze blijkbaar in hetzelfde bedje ziek. Heb in de winter een hele tijd met een 7 moeten rondrijden. Die was veel zorgvuldiger afgewerkt dan deze "grote X1". Op dit niveau is goedkope kunststof deurbekleding en dashboard bekleding gewoon niet aanvaardbaar naar mijn mening. 
Je kan zeggen dat je het als optie kan aanvinken van volleder etc te hebben. Dan kom ik naar u terug met de vraag: waarom kan je de 7 voor die prijs deftig afwerken en de X5 niet? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

 Dan kom ik naar u terug met de vraag: waarom kan je de 7 voor die prijs deftig afwerken en de X5 niet? 

 

Zou parels voor de zwijnen zijn. X5, Q8 en andere SUV's zijn toch enkel maar voor de pats en uiterlijk vertoon. Fatsoenlijke auto's zijn conventionele berlines (uitgezonderd Range).

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, The Swede said:

Het eerste punt is gekend: ik heb als autoliefhebber een hekel aan "all show and no go". (dixit @RRD ). Jij hebt hier wel bevestigd (sorry, gefactcheckt) dat je mij nog niet kent.

Voor het tweede punt moet je dit topic er eens op nalezen want ik geef de povere afwerking van de Q8 ook aan als een serieuze tegenvaller. Bij Audi is de Q8 afgewerkt als een dikke Polo. De A8 zit op een gelijkaardig prijsniveau en is toch veel beter afgewerkt als je naar de details kijkt. 
Wanneer ik iemand van Audi hierover aansprak, gaf hij dat gewoon botweg toe en zei hij dat de A8 zich tot een heel ander (veeleisender) publiek richt. 

Bij BMW zijn ze blijkbaar in hetzelfde bedje ziek. Heb in de winter een hele tijd met een 7 moeten rondrijden. Die was veel zorgvuldiger afgewerkt dan deze "grote X1". Op dit niveau is goedkope kunststof deurbekleding en dashboard bekleding gewoon niet aanvaardbaar naar mijn mening. 
Je kan zeggen dat je het als optie kan aanvinken van volleder etc te hebben. Dan kom ik naar u terug met de vraag: waarom kan je de 7 voor die prijs deftig afwerken en de X5 niet? 

 

Mijn punt was: hoeveel auto's die verkocht worden als sportief, zijn er sportief? Zich "profileren als sportief" betekent hoegenaamd niets. Kijk naar het type auto en je kan het toch zo afleiden? Een sportieve SUV is eerder uitzondering dan regel, dus is het mooi dat je dat even geverifieerd hebt, maar de kans was groter dat het géén sportieve kar zou zijn, dan wel. En dat die badge 50 TDI hoge verwachtingen schept, nja, wat moet een mens daarop zeggen? Verwacht je bij Audi's 30 TDI ook dat hij rijdt als een drieliter ondanks zijn 116 pk? 

En over het tweede: je had het expliciet over de afwerking van de BMW, niet over de Audi. Dus ging mijn opmerking ook over de BMW. Dat de Audi pover afgewerkt is heeft niets te maken met de reputatie van de afwerking van BMW. Maar ik begrijp wel dat je daar meer van had verwacht voor dat (prijs)segment van auto. 

Zoals @Lotuzzz zegt zal dat wel minder nodig zijn voor het doelpubliek dat waarschijnlijk meer waarde hecht aan "sportief" en "agressief" en "jong" (als ze dat zelf geloven) dan aan een auto die misschien een klassiekere reputatie heeft en beter afgewerkt is? En dan komen we weer bij marketing, imago en doelgroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/19/2019 at 9:35 PM, Lotuzzz said:

Zou parels voor de zwijnen zijn. X5, Q8 en andere SUV's zijn toch enkel maar voor de pats en uiterlijk vertoon. Fatsoenlijke auto's zijn conventionele berlines (uitgezonderd Range).

Dat klopt.

Nu moet ik echt wel toegeven, dteek in die X5 een vollederen interieur, masserende zetels en een goede benzinemotor en ze mogen die direct komen afleveren. Want dit is echt wel een steengoede auto. (Ik geloof dat ik dat ik dikwijls zeg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

X5 moet terug naar BMW. 

Krijg keuze uit S450 en 750i.

Zelf heb ik een voorkeur voor het zachte van de S. Maar nog niet met 750i gereden (wel 750d).

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

X5 moet terug naar BMW. 

Krijg keuze uit S450 en 750i.

Zelf heb ik een voorkeur voor het zachte van de S. Maar nog niet met 750i gereden (wel 750d).

Iemand hier ervaring mee?

Als je kan zou ik voor de S730 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

X5 moet terug naar BMW. 
Krijg keuze uit S450 en 750i.
Zelf heb ik een voorkeur voor het zachte van de S. Maar nog niet met 750i gereden (wel 750d).
Iemand hier ervaring mee?
Facelift 7-reeks?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid