Ga naar inhoud

Wat is je automotive barnfind/koopje/topdeal ?


Soul

Aanbevolen berichten

Een Porsche 924S (2.5 motor) die al tien jaar onder een boom stond:
Wist hem al jaren staan tot hij plots op Kapaza te koop kwam zonder prijs bij de advertentie, snel tot daar gereden en auto gekocht voor 1800€, man had juist nog een nieuwe distributieriem laten steken voor hij te koop kwam.
Je zou denken dat het een moneypit zou zijn na zolang stil te staan onder een boom maar het tegenovergestelde was waar, geen roest of mechanische panne gehad en tientallen trackdays mee gedaan en drie jaar als daily gebruikt. 
Één van mijn enigste auto's waar ik spijt van had nadat hij verkocht was, nu zou hij ook bijna het tienvoudige waard zijn. 
 
race20wars20200820122.jpg.98b9ce0da61df5b857b0637f180f1078.jpg
Die vindt je nu ook niet meer voor die prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Niko80 zei:

Die vindt je nu ook niet meer voor die prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Geen idee eigenlijk, waren wel redelijk zeldzaam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee eigenlijk, waren wel redelijk zeldzaam. 
Onlangs een propere gevonden voor een 8000€.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Niko80 zei:

Onlangs een propere gevonden voor een 8000€.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Net ook eens gekeken op AS en je vindt er vanaf 3k tot 18k, denk wel dat ik hem nu traag ga vinden 😁 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n eerste E30, een 316 pre-facelift 4-deurs met 87.500 km op de teller in originele staat (niet perfect maar wel proper). Gekocht voor €1000 gekeurd voor verkoop, in 2011. Klein jaar later verkocht voor een paar €100 meer (had er ook een paar €100 kosten aan gedaan, dus ongeveer break-even) met 94.000 km op de teller.

Had 'm beter wat langer gehouden, nu gaat eentje in dezelfde staat met die km's makkelijk €6000 of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ook eens gekeken op AS en je vindt er vanaf 3k tot 18k, denk wel dat ik hem nu traag ga vinden [emoji16] 
Na uw Golf waarschijnlijk wel. Hoewel het gevoel vaker anders is.

Als ik uit de Mini in de MX5 stap voelt die MX5 totaal niet traag. De beleving is anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

En dan hang je eraan.

"1500 is goed"

En dan ga je ineens meer geven? Straks ruikt ze onraad en blaast ze de verkoop af om iemand te zoeken die er meer van kent.

Dat denk ik dus ook. Als je dan toch meer wil geven, doe je dat achteraf. Maar dan weet het arm vrouwtje ook dat ze in de zak gezet is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Ian said:

M'n eerste E30, een 316 pre-facelift 4-deurs met 87.500 km op de teller in originele staat (niet perfect maar wel proper). Gekocht voor €1000 gekeurd voor verkoop, in 2011. Klein jaar later verkocht voor een paar €100 meer (had er ook een paar €100 kosten aan gedaan, dus ongeveer break-even) met 94.000 km op de teller.

Had 'm beter wat langer gehouden, nu gaat eentje in dezelfde staat met die km's makkelijk €6000 of meer.

In Sterrebeek staat een minte Olijfgroene 2-deurs e30 318i met chroombumpers nog op. Als ik er nog is passeeer zal ik is proberen een foto te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

M'n oma rijdt al mijn hele leven met een XM turbodiesel (nieuw gekocht, in '90 dacht ik). Gewoon model, niet de break. Als kind af en toe meegereden op de achterbank. Ruikt nog steeds hetzelfde (naar nieuw). :inlove: Was altijd speciaal met die ophanging die eerst *psssshhhht* naar de juiste rijhoogte moest komen. En vet als hij geparkeerd plat op z'n buik ligt. :D Zweefde over de macadam vergeleken met onze eigen 2dehands Kadett E break. Heb er zelf nog maar één keer mee gereden een paar jaar geleden, maar dat reed niet slecht.

Heeft nog altijd maar iets tussen de 80k en 90k km's op de teller. Helaas aan de buitenkant niet smetteloos meer (m'n oma wordt er 84 deze zomer), eens een paaltje geraakt achteraan, ferme bluts in de achterdeur (weet niet meer hoe dat juist kwam) en hier en daar wel wat bumperschade. Is eigenlijk geen goeie auto voor haar qua zicht rondom (ze is ook nogal klein). Maarja, destijds reed m'n opa (vandaag trouwens exact 25 jaar geleden verongelukt, in '95) er het meest mee denk ik. Een tweetal jaar geleden was ze aan het overwegen iets anders (kleiners, en 2dehands) te kopen, omdat er ook wat kosten aan waren (veerbollen) en ie al ruim een jaar stilstond (nonkel had beloofd van hem te herstellen maar kwam er niet van), maar toen is ze uiteindelijk weer van gedacht veranderd, 'ip minne leeftijd is 't de moeite ni mèr vo nuj nog nen andern ootoo te kwupn, njè'.

Ervoor hebben ze ook enkele andere leuke karren gehad die ik helaas nooit 'gekend' heb. O.a. een Citroën DS, een Dyane en een Mercedes W114 (Bar 8).
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid