Ga naar inhoud

Oude fiscaliteit: zou je nog steeds met dezelfde wagen rijden?


The Swede

Stel dat de oude belastingsregels op bedrijfswagens nog gelden (voor CO2 regelgeving), zou je dan nog met dezelfde bedrijfswagen rijden als nu?  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat de oude belastingsregels op bedrijfswagens nog gelden (voor CO2 regelgeving), zou je dan nog met dezelfde bedrijfswagen rijden als nu?



Aanbevolen berichten

37 minuten geleden, flupke73 zei:

was dat geen 3.5?

Eerst wel, nu is dat een 3,7. Denk niet dat Hyundai ooit de Kona optioneel met de 3.5 aangeboden heeft in het hybrid-pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst wel, nu is dat een 3,7. Denk niet dat Hyundai ooit de Kona optioneel met de 3.5 aangeboden heeft in het hybrid-pack.
In Duitsland en Nederland wel, in België enkel via parallel import.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:
8 minuten geleden, gTa zei:
Eerst wel, nu is dat een 3,7. Denk niet dat Hyundai ooit de Kona optioneel met de 3.5 aangeboden heeft in het hybrid-pack.

In Duitsland en Nederland wel, in België enkel via parallel import.

Dus een 3,7. :D

Omdat we nu toch bij Nissan zitten: naar 't schijnt zou Tesla in hun Nordschleife-recordauto twee units VR38DETT hebben steken, super-geluidsgeïsoleerd en met "active noise cancelling" in de uitlaat (Bose-technologie zoals in headphones, toegepast op een uitlaatlijn, via speakers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

De vraag gaat ook over vandaag: Zou je een 330e of een Tesla nemen indien de fiscaliteit niet ifv de CO2 uitstoot zou gebeuren?

't Ding is, dat zou willen zeggen dat ik met hetzelfde budget "meer" auto kan kiezen (dan de M4)..., wat er eerlijk waar niks aan zou veranderen want dit is de auto die ik wou.

Tijden veranderen en verandering van spijs doet eten. Ik zie een EV wel zitten omwille van de stilte, snelle gasrespons en 'one-pedal-driving'. Ik wil dat écht hebben (niet puur voor de fiscale voordelen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou nog met dezelfde wagen rijden. Mijn VAA is niet hoog, ik wist op voorhand dat de uitstoot laag was en ik ben ook van het principe dat ik alleen auto's koop die ik 2x kan betalen. Ik hoef maw van VAA of uitstoot niet wakker te liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Wel eerlijk blijven, hé. Je moet erbij vertellen dat je de hybride-versie gekozen hebt met de 3,7-liter V6 en dat je 'm altijd en high power mode rijdt;

Staat hier wel openbaar he gast ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:
3 hours ago, The Swede said:
Ik had nochtans es willen weten of ze met de oude fiscaliteit nog steeds EV zouden rijden.

9/10 wss wel.

Ik geloof er geen hol van.

Niemand had dan al eentje gekocht om het te ervaren als daily, om te beginnen. Ja, mssch 1/10.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nochtans es willen weten of ze met de oude fiscaliteit nog steeds EV zouden rijden.


Daar kent iedereen het antwoord op maar dat mag natuurlijk niet geweten zijn
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik geloof er geen hol van.

Niemand had dan al eentje gekocht om het te ervaren als daily, om te beginnen. Ja, mssch 1/10.

Daar volg ik je in. Er zouden er inderdaad weinig een gekocht hebben. MAar ik geloof wel dat wie er nu een heeft 9/10 niet terug zou keren naar een ICE, ook als de fiscaliteit gelijk getrokken zou worden. Al zal ook dat afhangen van hoe de markt evolueert. Zo denk ik ook dat er best wel wat mensen niet opnieuw een Tesla zouden willen maar een volwaardig alternatief van een meer klassieke of andere constructeur die een algemeen beter en minder wispelturig product op de markt zet. 

 

Uiteraard is het allemaal hypothetisch, maar dat is gans dit topic.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/10/2019 om 16:07, The Swede zei:

De vraag gaat ook over vandaag: Zou je een 330e of een Tesla nemen indien de fiscaliteit niet ifv de CO2 uitstoot zou gebeuren?

Kan je dan op z'n minst uitleggen hoe je de berekening maakte in het oude systeem? Ik ben beginnen werken net toen ze het nieuwe invoerden, dus ik heb geen idee hoe voordelig (?) dat oud systeem in elkaar zat.

Wat ik mij wel nog levendig herinner, is dat bij de invoering van het nieuwe systeem de E92 M3 van de baas binnen de maand van den hof vloog.

aangepast door Goesting
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Goesting said:

Kan je dan op z'n minst uitleggen hoe je de berekening maakte in het oude systeem? Ik ben beginnen werken net toen ze het nieuwe invoerden, dus ik heb geen idee hoe voordelig (?) dat oud systeem in elkaar zat.

Wat ik mij wel nog levendig herinner, is dat bij de invoering van het nieuwe systeem de E92 M3 van de baas binnen de maand van den hof vloog.

Was niet CO2 gebonden. De theorie was dat men de VAA ging berekenen op basis van het prive gebruik vs professioneel gebruik. Bij velen was dat uiteraard een schatting. Of je nu een ecologisch vriendelijke BMW 520d had of een 330i, indien die hetzelfde kostten ongeveer, dan ging je evenveel belastingen betalen.

Vandaar dat je hier toen ook AMG's, Porsche's en andere M3's zag "op den bvba"... tot strikje langskwam en de excessen ging er proberen uitwerken door het allemaal CO2 afhankelijk te maken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, The Swede said:

Was niet CO2 gebonden. De theorie was dat men de VAA ging berekenen op basis van het prive gebruik vs professioneel gebruik. Bij velen was dat uiteraard een schatting. Of je nu een ecologisch vriendelijke BMW 520d had of een 330i, indien die hetzelfde kostten ongeveer, dan ging je evenveel belastingen betalen.

Vandaar dat je hier toen ook AMG's, Porsche's en andere M3's zag "op den bvba"... tot strikje langskwam en de excessen ging er proberen uitwerken door het allemaal CO2 afhankelijk te maken.  

Niet alleen CO2.

De catalogusprijs werd ineens ook mee in de formule getrokken, wat dus niet het geval was ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge maar ver genoeg in de tijd gaat was het lolliger, 'k heb het helaas niet mogen meemaken. De directieparking bij Medialaan 1 zag er toen heel wat sportiever uit alleszins (<2001) vrije keuze / 100% aftrekbaarheid)? 2002 (?) 50% van de BTW dat gedropt werd. De voordelen zijn er (tijdelijk) min of meer terug, als je maar braafjes binnen de uitgestippelde groene lijntjes kleurt. Dat zet natuurlijk ook een nieuwe groene economie in gang, wat geen slechte zaak is denk ik (waar mijn eigen willetje onderschikt aan is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Niet alleen CO2.

De catalogusprijs werd ineens ook mee in de formule getrokken, wat dus niet het geval was ervoor.

Werd tevoren de leasekost nie meegenomen?

(sorry voor de vraag, nooit een bedrijfswagen gehad in België)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid