Jump to content
Germinal

Porsche Taycan of 992

Recommended Posts

Germinal    324
Germinal

Het klinkt misschien raar, maar ik overweeg één van deze wagens aan te schaffen.

 

Sommigen zullen wel weten dat ik momenteel met een model s rijd. Dat ik het elektrisch rijden genegen ben en de aandrijflijn geweldig vind. Net zoals autopilot.

 

Anderzijds ben ik niet 100% tevreden van de dynamische aspecten - of beter gebrek daaraan -

van de model s.

 

Ook heeft elektrisch rijden zijn beperkingen. Je moet, hoe je het draait of keert, rekening houden met de beschikbare range en oplaadpunten zijn er veeel veeel minder dan tankstations. winter en korte afstanden is ook een hel.

 

Ook mis ik wel het mechanische aspect van een verbrandingsmotor. Het schakelen ( al is dat dan met de flippers van een PDK) het hoog in de toeren gaan, het geluid... kortom iets meer betrokken zijn bij het rijden.

 

Ik overweeg een 992 naast de model s omdat Tesla nog steeds een serieuze voorsprong heeft met zijn supercharger netwerk. Ionity stelt daartegenover momenteel quasi niets voor.

 

De taycan zal ongetwijfeld beter rijden en vind ik wel een begeerlijke auto maar vrees dat die de nadelen van elektrisch rijden blijft behouden. (2.3 ton, minder range dan een model s en amper mogelijkheden om snel op te laden )

 

Anderzijds ben ik wel pro elektrisch en wringt het een beetje om zo een vervuiler als een 992 aan te schaffen.

 

Soit, een taycan zal nooit zo goed rijden als een 992 en daarmee is alles gezegd zeker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    97
stijn82

Geld genoeg blijkbaar ;) De 992 dan maar.

Vorige week een model 3 dual motor gereden, dat was toch wel behoorlijk impressionant, nooit met een model s of porsche gereden maar ik kan me niet voorstellen dat een grote lompe s even dynamisch rijdt. Dan denk ik , voor 60k € is die model 3 een koopje.

Edited by stijn82

Share this post


Link to post
Share on other sites
J3nkins    860
J3nkins

Combinatie Model 3 en 992, iedereen content (behalve uw portefeuille, wellicht). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede

Ik zie maar 1 optie die een Porsche is. Voor het ander zijn er nog geen lelijk genoege woorden in het woordenboek om het concept te beschrijven.

 

Maar laten we het zo stellen: Koop die soepmixer en elke keer dat je een 911 ziet rijden ga je dromen dat je met een 911 zou rijden... Dus waarom belachelijk veel geld uitgeven voor een Tesla met Porsche logo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeroen_M5    684
Jeroen_M5

Uiteraard de 992, als je er nog een vierdeurs naast kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SpeedExceed    86
SpeedExceed

992 naast een Tesla model S is het beste van beide werelden? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel

Sorry, maar wat een vergelijking.

Dit gaat werkelijk nergens over.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeroen_M5    684
Jeroen_M5

Ik vind het trouwens een beetje hypocriet om te doen alsof een Taycan kopen je een wereldverbeteraar maakt. Als het om vervuiling gaat moet je gewoon met die oude Model S blijven rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    4,151
flupke73

Alpine 110s naast je Tesla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    324
Germinal
Alpine 110s naast je Tesla


Inderdaad ook al aan gedacht.. die S versie zou een serieuze verbetering zijn tov de huidige
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel
33 minutes ago, Germinal said:

 


Inderdaad ook al aan gedacht.. die S versie zou een serieuze verbetering zijn tov de huidige

 

"serieuze verbetering", daar moet je toch niet in overdrijven IMO.

Het is nu niet alsof de basisversie een slechte auto is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede
3 hours ago, ir_fuel said:

Sorry, maar wat een vergelijking.

Dit gaat werkelijk nergens over.

This remark makes up for all the shit we have disagreed over in the last 5 years :lolz: 

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    1,879
Speedhunter
10 uren geleden, ir_fuel zei:

Sorry, maar wat een vergelijking.

Dit gaat werkelijk nergens over.

Zou de Taycan nemen. Bij Porsche doen ze er alles aan dat die rijdt als een echte Porsche. Die weten waarmee ze bezig zijn. Dat zal anders dan een Tesla rijden. Wie weet beter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    6,931
dragonfly

Tesla houden en 992 kopen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede
3 hours ago, Speedhunter said:

Zou de Taycan nemen. Bij Porsche doen ze er alles aan dat die rijdt als een echte Porsche. Die weten waarmee ze bezig zijn. Dat zal anders dan een Tesla rijden. Wie weet beter ?

ir_fuel weet beter.

 

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    324
Germinal
Sorry, maar wat een vergelijking.
Dit gaat werkelijk nergens over.


Waarom niet ? Ik weet ook det het compleet verschillende wagens zijn en ik zei ook : het is misschien raar om te twijfelen tussen beide wagens.. moest ik geen model s hebben dan zou ik ze graag beide nemen en dan moet er geen keuze gemaakt worden.

Nu zit ik met een model s en dan lijkt het mij het interessants om een 992 “erbij” te nemen omdat een taycan nooit gaat zijn en/of worden wat een 992 wel is.

Daarom snap ik ook wel dat er geen vergelijk mogelijk is

Misschien is de meer correcte vraag : is een 992 ‘speciaal’ genoeg als tweede wagen. Of is het niet meer logisch zoiets als daily te rijden zoals Naish

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    4,151
flupke73

't blijft een 911, maar wel een HEEL comfortabele hé

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luv4DLM    211
Luv4DLM
stijn82    97
stijn82

Weet me te zeggen wat het benzineverbruik is bij korte ritjes in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede

Als je een auto van 150k wil kopen en je zit in met het benzineverbruik, dan ben je slecht bezig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede
4 hours ago, Germinal said:

 


Waarom niet ? Ik weet ook det het compleet verschillende wagens zijn en ik zei ook : het is misschien raar om te twijfelen tussen beide wagens.. moest ik geen model s hebben dan zou ik ze graag beide nemen en dan moet er geen keuze gemaakt worden.

Nu zit ik met een model s en dan lijkt het mij het interessants om een 992 “erbij” te nemen omdat een taycan nooit gaat zijn en/of worden wat een 992 wel is.

Daarom snap ik ook wel dat er geen vergelijk mogelijk is emoji848.png

Misschien is de meer correcte vraag : is een 992 ‘speciaal’ genoeg als tweede wagen. Of is het niet meer logisch zoiets als daily te rijden zoals Naish

 

Een vergelijking Tayan vs Porsche, kan ik niet volgen, maar je redenering van een tweede wagen wel.

Vraag is inderdaad of je als "tweede wagen" iets wil dat comfortabel is, zoals een 992, dan wel of je iets wil dat echt wat verschillend is.

Ik herinner me destijds toen ik m'n S320 reed en de Impreza STi erbij nam, dat de BMW 330i en de Jaguar X-Type 3.0 Sport ook kandidaten waren. Mijn redenering toen was "De 330i/Jag zijn beiden eigenlijk sportieve luxeberlines... die net niet verschillend genoeg zijn van de S dat ik in het weekend waarschijnlijk al weer snel in de S ga springen als ik ergens naartoe moet". Dat heeft me toen de Impreza doen kiezen want die was ECHT verschillend.

Zoals er hier iemand hoger zegt, waarom eerder niet richting een GT3 997 kijken (waar je ook minder geld aan riskeert te verliezen)? 

(om eerlijk te zijn, ikzelf zou gewoon 40k uitgeven en me een mooie simpele 997 kopen waar ik ook hopen plezier zou aan beleven in het weekend en de >100k die ik uitspaar in vastgoed steken).

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    97
stijn82
6 minutes ago, The Swede said:

Als je een auto van 150k wil kopen en je zit in met het benzineverbruik, dan ben je slecht bezig. 

Ja maar ik zeg dat omdat germinal klaagt over het verbruik van de tesla bij korte ritjes in de winter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel
14 minutes ago, stijn82 said:

Ja maar ik zeg dat omdat germinal klaagt over het verbruik van de tesla bij korte ritjes in de winter. 

Ja maar als je op 5 minuten da spel vol smijt is dat geen issue. Dat is wel een probleem bij een elektrische wagen.

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    1,879
Speedhunter
3 uren geleden, Luv4DLM zei:

Prachtig exemplaar. Eerste keer dat ik een wit exemplaar zie. De 997.2 GT3 ziet er perfect uit. Doet me denken aan de 996 GT3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • PJPorsche
      By PJPorsche
      Wie heeft er hier meer info over de nieuwste porsche 911 model 992 GT3?
      Ben benieuwd naar de reacties...

    • Audi S8
      By Audi S8
      https://www.motor1.com/news/370288/porsche-cayman-gt4-rs-spied/
    • Audi S8
      By Audi S8
      All that glass: The Taycan has up to 53 inches of screen real estate.
      Do you like displays? Because the 2020 Porsche Taycan has all of them. Following a teaser on August 20, Porsche has released six images of the new electric car’s cabin ahead of its early September debut, showing a digitally intensive cockpit that brings the company’s interior design language firmly into the 21st century.
      That’s not to say the Taycan abandons Porsche design tradition. The dash retains a two-element layout with a horizontally focused “upper wing” with an upright face and a narrow “lower wing” where the transmission tunnel would be on a gas-powered car. Look at the Taycan’s cabin alongside a 911 (we've conveniently made that possible below – forgive the offset angle in the 911) and the resemblance is obvious.
      There’s never been a 911 with so many displays, though. The crown jewel of the Taycan’s cockpit is an enormous 16.8-inch curved display atop the steering column. The design is, frankly, striking. Our reaction to seeing it earlier this week at an embargoed backgrounder was a bit like the first time we saw the massive center display in the Tesla Model S – there’s never been anything like this attached to a mass-produced car before. Surrounding the display are touch-capacitive buttons that control the headlights, stability control, suspension firmness, and judging by the image released, the vehicle’s ride height.
      The huge screen should be plenty functional, too, giving drivers four separate preset modes which they can easily cycle through via the steering wheel. The standard setup (shown below) will be familiar to any Porsche enthusiast, as it emulates the five-dial layout that’s adorned the brand’s vehicles for decades. A center “dial” features a digital speedometer with a power meter surrounding it, in place of a central tachometer. Two separate “dials” flank the central portion, with information getting less important the further from the center you look. Two map settings turn the cluster into an extension of the navigation screen, including a reduced mode that simply replaces the center dial. A Full Map mode takes up the entire 16.8-inch display. Finally, a Pure setting limits the display to just the speed, traffic signs, and a simple arrow for navigation.
      Look right of the instrument cluster and there’s a 10.9-inch touchscreen where you’d expect it. Look even further and there’s yet another screen where you wouldn’t – right in front of the passenger. When these screens are off, though, they blend neatly into the dash. Praise be to Porsche for resisting the tablet-style temptation that’s gripping the auto industry.
      Both displays use an operating system that’s distinct from the infotainment you’d find in other modern Porsches. A customizable home screen looks cleaner and smarter than Porsche’s current infotainment, although the three-tile layout (shown on the passenger display, below) reminds us a bit too much of the current version of BMW’s iDrive system. A screen showing individual tiles allows the driver to access specific apps and put the appropriate information front and center, if the reconfigurable three-tile setup is too much.
      The center console houses a third (or fourth, if you tick the box for the passenger display) screen, spanning 8.4 inches. It’s the primary interface for the climate controls, but the lower portion doubles as a haptic touchpad. It’s like an idealized version of Lexus’ trackpad setup and it also includes handwriting recognition. The lower screen can also show the charge level while parked and plugged in.
      The forward-thinking nature of Taycan’s cabin does have a downside and it comes in the form of yet another virtual assistant for us to argue with. Simply say “Hey Porsche” followed by a natural-language command, and the car responds. We’re expecting similar functionality (for better or worse) to the systems introduced by rivals Mercedes-Benz and BMW.
      Another advanced nod comes in the form of electrically controlled climate control vents. Paired with a “Virtual Airflow Control” system, owners can select presets for airflow from the climate control system and adjust the electric shutters independently. Finally, an additional 5.9-inch display manages the climate controls in the rear as part of an optional four-zone climate control package. Porsche says traditional louvers belong in the past – we’ll need to play with these electric things more before we’ll agree, though.
      Beyond the overhaul to the design and the implementation of a glass cockpit that’d make an F-22 Raptor pilot jealous, Porsche has taken some steps toward sustainability, too. Optional “Race-Tex” upholstery, made from recycled polyester fiber, produces far less carbon dioxide during production. The floor carpets also use recycled materials. Unfortunately, we didn’t get to interact with either of these materials, although we fully support the use of sustainable cabin materials.
      We’ll have much more on the Porsche Taycan, including a full deep dive, when it debuts on September 4.
      Source: https://www.motor1.com/news/366633/porsche-taycan-interior-revealed-official/
    • nTx
      By nTx
      Hallo, 
      Ik ben volledig nieuw hier, en ik kom er maar niet uit als ik een gt4 zou kopen of een gts? Ik heb een 718 cayman s test gereden en die sprak me niet aan qua sound, klinkt als een Subaru en op hogere toeren is het nog acceptabel maar niet echt 'porsche' maar voor de rest was ik volledig overtuigd!
      Daarom zou ik kiezen voor het vorige model, namelijk de 981 die de laatste 6 cilinder is, de gts en de gt4 zijn beide 6 cilinders, 3.4 met 340 pk voor de gts en de gt4 met de 3.8 en 385 pk. 
      Ik heb een daily dus zou dit zou m'n weekend/trackday speeltje worden, ik denk 80 % rondritjes, en 20 % trackdays. De gt4 is natuurlijk meer gericht voor trackdays mee te doen, terwijl ik denk dat de gts meer comfortabel is om bv eens mee te gaan knallen op de baantjes in de Ardennen 😍
      Moeilijke keuze, maar financieel is de gts ook 'iets' interessanter, ik heb hier de ongeveer te betalen cijfers: biv en taks voor de gts: 4500, jaarlijks 1550 euro taks, voor de gt4: biv en taks 7700 en jaarlijks 2400 euro taks. De gts is natuurlijk veel voordeliger, maar de gt4 is qua looks alleen al iets meer m'n keuze, natuurlijk denk ik dan ook aan het confort, daarom m'n twijfel 🤷‍♂️
      Wat is jullie mening? 
      Oja, ik kom van een 2015 rs3 met 445 pk en 600 nm ( snel in een rechte lijn) en 5 cilinder met turbo, stage 1 tuning 
       


    • Timo
      By Timo
      Prijzen zitten dicht bij elkaar/amper verschil. Voornamelijk qua looks, wat draagt de voorkeur?
      Ik zag afgelopen week nog zo'n AMG rijden, die achterkant is absurd lekker met het dak er af. 


       


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions