Ga naar inhoud

Waarom zijn electrische autos niet gebouwd naar de kwaliteitsstandaard van de conventionele autos?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik moest gisteren act de presence geven op de opening van het salon in Brussel. 

Bij het zien van de nieuwe VW ID.3, was ik echt... teleurgesteld. Ipv een Golf te zijn die electrisch rijdt, krijg je een plastic gedrocht met een interieur van Fisher Price en afwerking van de jaren 70. WTF :fp:  De achterkant van de voorzetels is dezelfde triest simili afwerking als op mijn Mazda 626 van 1991 en de Mitsubishi Galant van 1986 van ons grootmoeder. Zelfs een Dacia ziet er binnenin beter uit.

Ik begrijp dat er een nieuwe structuur wordt gebouwd die afgestemd is op een electrische aandrijving ipv een structuur te nemen van een Golf bvb waar nog steeds plaats werd voorzien voor een verbrandingsmotor, transmissie, uitlaatlijn, etc. Maar moet daar dan echt zo een vreselijk plastic interieur inkomen dat in schril contrast staat met de erg verzorgde afwerking van de Golfjes en Polos die ernaast staan? Voor 40000 euro, verwacht ik toch een wagen die deftig is afgewerkt.

En je ziet dat bij alle merken. De Mercedes EQC400 zit mijlenver van de afwerking en materiaalgebruik van de conventionele Benzen. Een Tesla is een tablet op wielen met een hoop plastiek errond (al zitten die wel weer op het afwerkingsniveau van de gemiddelde Amerikaanse kist met veel materialen van lage kwaliteit)(al is de gemiddelde Ford Taurus wel 4 keer goedkoper dan een Tesla). 

De andere merken zijn niet beter. De enige uitzonderin, is de Audi eTron waar je echt het gevoel hebt in een luxewagen te zitten. 

Waarom in godsnaam moeten die electrische bakken zo kinds zijn afgewerkt zijn? 

  

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, The Swede said:

Ik moest gisteren act de presence geven op de opening van het salon in Brussel. 

Bij het zien van de nieuwe VW ID.3, was ik echt... teleurgesteld. Ipv een Golf te zijn die electrisch rijdt, krijg je een plastic gedrocht met een interieur van Fisher Price en afwerking van de jaren 70. WTF :fp:  De achterkant van de voorzetels is dezelfde triest simili afwerking als op mijn Mazda 626 van 1991 en de Mitsubishi Galant van 1986 van ons grootmoeder. Zelfs een Dacia ziet er binnenin beter uit.

Ik begrijp dat er een nieuwe structuur wordt gebouwd die afgestemd is op een electrische aandrijving ipv een structuur te nemen van een Golf bvb waar nog steeds plaats werd voorzien voor een verbrandingsmotor, transmissie, uitlaatlijn, etc. Maar moet daar dan echt zo een vreselijk plastic interieur inkomen dat in schril contrast staat met de erg verzorgde afwerking van de Golfjes en Polos die ernaast staan? Voor 40000 euro, verwacht ik toch een wagen die deftig is afgewerkt.

En je ziet dat bij alle merken. De Mercedes EQC400 zit mijlenver van de afwerking en materiaalgebruik van de conventionele Benzen. Een Tesla is een tablet op wielen met een hoop plastiek errond (al zitten die wel weer op het afwerkingsniveau van de gemiddelde Amerikaanse kist met veel materialen van lage kwaliteit)(al is de gemiddelde Ford Taurus wel 4 keer goedkoper dan een Tesla). 

De andere merken zijn niet beter. De enige uitzonderin, is de Audi eTron waar je echt het gevoel hebt in een luxewagen te zitten. 

Waarom in godsnaam moeten die electrische bakken zo kinds zijn afgewerkt zijn? 

  

Gisteren dezelfde bemerkingen gemaakt. Afwerking is inderdaad triest, misschien pinnen ze hun afwerking vast aan die van Tesla :)

En men blijft volhouden aan die piano lak, verschrikkelijk is dat. Net als die touch buttons die je nu begint te zien, is waardeloos.

 

aangepast door lancer-evo
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Tommie said:

Ben je gepasseerd aan de Polestar.

Ja. Die coupe ziet er best uit met een afwerking die volwassen is. Maar de prijs is dan ook ridicuul. >160000 euro voor een wagen die de C70 eigenlijk opvolgt ?? 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Tommie said:

Neenee, 't was geen vraag. Ik ben jou gepasseerd aan de Polestar. :D 

Mogelijk. Had daar met een partner afgesproken. En stond er ook een tijd met een klant te praten.

Waarom zijt ge gene goeien dag komen ? Ik bijt nie.  :lol:

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dinsdag met mijn schoonvader voor een electrische te kiezen naar het salon. Ik hoop dat de betaalbare zoals een 2008 en Kona en dergelijke op dat vlak meevallen, het is te zeggen hetzelfde presteren als hun benzine varianten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, josenjef said:

Ik ga dinsdag met mijn schoonvader voor een electrische te kiezen naar het salon. Ik hoop dat de betaalbare zoals een 2008 en Kona en dergelijke op dat vlak meevallen, het is te zeggen hetzelfde presteren als hun benzine varianten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Als het dan toch moet kijk je beter bij Kia ipv de Kona. Beter afgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, josenjef said:

Ik ga dinsdag met mijn schoonvader voor een electrische te kiezen naar het salon. Ik hoop dat de betaalbare zoals een 2008 en Kona en dergelijke op dat vlak meevallen, het is te zeggen hetzelfde presteren als hun benzine varianten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

We hebben het niet over presteren hier, of over gewone autos die electrisch zijn gemaakt. Wel over wagens die puur als electrisch werden ontworpen en waar de afwerking gewoon niet mee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten ergens op de kost besparen. Nog een geluk dat het nog geen afwerking is uit opgevist gerecycleerde plastiek met 28 verschillende kleuren. Dat pas eigenlijk wel bij het EV imago. Dat daar nog niemand is opgekomen? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

12 uren geleden, utah zei:

Ze moeten ergens op de kost besparen. Nog een geluk dat het nog geen afwerking is uit opgevist gerecycleerde plastiek met 28 verschillende kleuren. Dat pas eigenlijk wel bij het EV imago. Dat daar nog niemand is opgekomen? 

 

In een Taycan kan je een zgn. ledervrij interieur nemen ...

Quote

 A new feature is the fully leather-free interior with state-of-the-art surface textures. “Race-Tex” material is used, a high-quality microfiber material partially consisting of recycled polyester fibers. Its production has 80 percent less CO2 than traditional materials. The floor covering uses the recycled fiber “Econyl®”, which is made from, among other things, recycled fishing nets.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Alexanderr zei:

In een Taycan kan je een zgn. ledervrij interieur nemen ...

En daarmee is hij dan plots wat milieuvriendelijker? Er ontbreken 2 koeien in de wei die methaangas produceren. Het is wat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, utah said:

En daarmee is hij dan plots wat milieuvriendelijker? Er ontbreken 2 koeien in de wei die methaangas produceren. Het is wat.

Omgekeerd he, twee koeien die blijven staan!

De vacht van een schaap kan je herhaaldelijk scheren, maar de huid van een rund verwijderen, doodt het dier meestal.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten ergens op de kost besparen. Nog een geluk dat het nog geen afwerking is uit opgevist gerecycleerde plastiek met 28 verschillende kleuren. Dat pas eigenlijk wel bij het EV imago. Dat daar nog niemand is opgekomen? 
Ik dacht dat er bij i3 ook gerecycleerd materiaal was gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, josenjef said:

Ik dacht dat er bij i3 ook gerecycleerd materiaal was gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Voor een wagen van die prijs is de afwerking ook niet op het niveau van een conventionele BMW van die prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Voor een wagen van die prijs is de afwerking ook niet op het niveau van een conventionele BMW van die prijs.

‘t Is vrees ik inderdaad een kwestie van de prijs te drukken. Als ze elektrisch rijden toegankelijk willen maken voor Jan Modaal, moeten er ook modellen zijn die niet de helft kosten van die mensen hun huis. Aangezien de technologie/techniek nieuwer en complexer (?) is, is ze automatisch ook duurder. En dan wordt er beknibbeld op andere vlakken, zoals onder andere het interieur.

Als je dat niet wil, moet je diep in de buidel tasten :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een electrische is al kleiner dan een gewone wagen van dezelfde prijsklasse...

En als je die dingen wil lanceren en de mensen wil aantrekken met die plastic bakken. Hmm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een wagen van die prijs is de afwerking ook niet op het niveau van een conventionele BMW van die prijs.
Maar wel voor een BMW van die klasse. In technologie is het niet zo gek dat je een product koopt met middelmatige afwerking maar high end core.

Een Medion laptop kan qua prestaties even goed scoren dan een HP die 20% duurder is. Dat wil niet zeggen dat die HP in een klasse hoger hoort.

Het doel bepaald een klasse niet de prijs.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Kona EV en kia e-niro zijn niet slechter afgewerkt dan hun ICE broertjes, en vind ik persoonlijk best OK. Ze staan niet op het niveau van een ICE duitser, maar wellicht wel boven het niveau van de VW ID.3 (welke blijkbaar een teleurstelling is). 

Qua el cheapo interieur is het wel de vorige renault zoe die de kroon spant. Daar is echt elke euro bespaard, je waant je terug in een renault 5. Met mechanische handrem en de stoelverwarming zet je aan met een draaiknop ergens aan je voeten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, The Swede said:

Voor een wagen van die prijs is de afwerking ook niet op het niveau van een conventionele BMW van die prijs.

Sorry maar alle conventionele BMW's onder de 5 reeks zijn bagger. Of 't moet met de nieuwe 3 reeks beter gesteld zijn.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens op de kilometer teller van de vw id tikt trilt het allemaal. Precies heel goedkoop materiaal vergelijkbaar met de plastic ballen uit zo een draaibak.

Bij de Taycan is het iets beter maar heel goedkoop voor de prijs die ze vragen.

De deurpanelen van de id zijn afschuwelijk.
Een Dacia zou daar de volle laag voor krijgen.

Het *leder* is er ook maar losjes overgegooid.

66a31bbbf4d7fad6b5ca83b99ff092dd.png


Dan nog de Alfa.
In het midden van de bumper zit er een verticale lijn die niet centraal op het embleem uit komt.
Daaronder loopt ze verder en vertrekt ze weer niet uit het centrum maar aan de andere kant dan bovenaan.

Wat doet die lijn daar?
Kunnen ze dat niet in 1 deel gieten?

Heb er wel maar bij ene op gelet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid