Ga naar inhoud

Powerdaily: RS6 - E63S - Panamera ST TEH - M5C


Rabbit

Powerdaily  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke Anti greta powerdaily

    • E63 AMG S
      25
    • M5C
      8
    • Panamera TEH
      12
    • RS6
      11


Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Greg zei:

Je ziet zo het verschil in lichtvoetigheid.. De nieuwe RS6 zou wel een stuk levendiger rijden tov de vorige door onder meer 4-wielsturing maar het lijkt nog steeds als op rails te gaan (saai m.a.w. :D)

de E63 stuurt in gelijk een hot hatch, echt bizar hoe je daarmee kan 'spelen'

M5 Comp idem, ongelofelijk agiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, William Blake zei:

de E63 stuurt in gelijk een hot hatch, echt bizar hoe je daarmee kan 'spelen'

M5 Comp idem, ongelofelijk agiel

En toch blijft voor mij die vering niet echt wat het moet zijn, de motor is ronduit WAAUW. Over sturen ben ik het veel minder met je eens.

Het blijft een auto die bij de bron/oorsprong ontwikkelt is als diesel van 60.000 euro........... waarna men er bij wijze van spreken ander veren ondersteekt en nen dikke moteur. 

In tegenstelling tot de GT bv.

Wel is er een serieuze verbetering tov vroeger maar ze zijn er nog niet.

Mijn bescheiden mening he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

En toch blijft voor mij die vering niet echt wat het moet zijn, de motor is ronduit WAAUW. Over sturen ben ik het veel minder met je eens.

Het blijft een auto die bij de bron/oorsprong ontwikkelt is als diesel van 60.000 euro........... waarna men er bij wijze van spreken ander veren ondersteekt en nen dikke moteur. 

In tegenstelling tot de GT bv.

Wel is er een serieuze verbetering tov vroeger maar ze zijn er nog niet.

Mijn bescheiden mening he. 

denk toch dat ze iets meer doen dan andere veren en moteur :D

maar snap uw punt wel, het grote probleem is dat die auto's te 'hard' zijn omdat ze te zwaar zijn

maar ik bekijk een auto altijd in zijn totaliteit, en niks is perfect uiteraard, net zoals in dit geval het 'uitgangspunt'

in die optiek is een Alpina 'beter', maar nog niet eens de helft zoveel fun

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt een hilarsche berline wil, ga tweedehands en koop u een M760i.

Dat ding rijdt echt nog zotter dan wat je hier overweegt. Het is bovendien zo krachtig dat je het extra gewicht of de extra omvang helemaal niet voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Als je echt een hilarsche berline wil, ga tweedehands en koop u een M760i.

Dat ding rijdt echt nog zotter dan wat je hier overweegt. Het is bovendien zo krachtig dat je het extra gewicht of de extra omvang helemaal niet voelt.

Ik kan me echt niet inbeelden dat dat leuker rijdt dan een E63 !? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, William Blake said:

het 'zotste' is dat die z'n launch control vanuit z'n 2 doet, verder is dat qua beleving niet zo spectaculair imo

Waar/hoeveel heb jij met de M760i gereden dat je de beleving minder vond dan de beleving van de M5 of E63? 

En wat zag je dan als aspect “beleving” dat je miste? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

Ik kan me echt niet inbeelden dat dat leuker rijdt dan een E63 !? 

Geen van beiden heeft een sportwagenbeleving. Dus op dat gebied zijn ze voor mijn part gelijkwaardig. Zwaar, luxueus en snel. Het verschil zit in kleine nuances. 

Waar ik de M760Li lolliger vond, was dat dat ding eens op snelheid nog steeds toeliet te accelereren alsof je een 0-100 deed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Geen van beiden heeft een sportwagenbeleving. Dus op dat gebied zijn ze voor mijn part gelijkwaardig. Zwaar, luxueus en snel. Het verschil zit in kleine nuances. 

Waar ik de M760Li lolliger vond, was dat dat ding eens op snelheid nog steeds toeliet te accelereren alsof je een 0-100 deed. 

Ja dat moet inderdaad wel fun zijn. 
De fun zit er hem voornamelijk in, dat je dat van zo'n slagschip minder verwacht dan van een M5 of AMG denk ik... En dat is altijd lachen natuurlijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Maxime S said:

Ja dat moet inderdaad wel fun zijn. 
De fun zit er hem voornamelijk in, dat je dat van zo'n slagschip minder verwacht dan van een M5 of AMG denk ik... En dat is altijd lachen natuurlijk! 

En dat dat “slagschip” ook sneller is dan een M5, M4, etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28 februari 2020 om 17:02, The Swede zei:

Waar/hoeveel heb jij met de M760i gereden dat je de beleving minder vond dan de beleving van de M5 of E63? 

En wat zag je dan als aspect “beleving” dat je miste? 

Motor is mega, 6,6 liter is machtig qua gevoel.

heb een kleine 50-60 km gebold, pre fl model. Wijs geluid, machtige motor dus maar qua remmen en sturen echt niet sportief.

Hoeft ook niet in een 7, in vgl; m5 comp en e63 is echt wel wezenlijk anders qua beleving, veel lichtvoetiger

maar zo vet dat BMW het maakt

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er een klein week mee rondgebold en geen last gehad van remmen of sturen. 

De AMG en M5 blijven zelf trouwens ook te zware wagens. 

En als ik dan toch zwaar en snel wil, doe dan maar direct het beste en niet een kist die probeert sportief te zijn ondanks haar gewicht en daardoor mossel nog vis wordt. 

Dat is trouwens wat ik spijtig vind aan deze “sportberlines” : ze zijn niet comfortabel meer om dagelijks mee te rijden of lange ritten mee te doen en eens het bochtig wordt, worden ze door de eerste de beste Megane RS of 308 GTI recht naar huis gereden. 

Ik vond zelfs mijn S63 op lange ritten irritant worden. Allemaal plezant en indrukwekkend om eens 40km mee te bollen. Dagelijks snel rijden? Doe maar een 7, of een Alpina. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/27/2020 at 10:48 AM, PJH said:

Waarom zou je van mij de Porsche verwachten?  Bij de M5 is RWD mogelijk en ik heb iets tegen sportwagenmerken die plots andere rommel gaan produceren (ook al snap ik dat ze het nodig hebben om te blijven leven).

Bovendien is de M5 badge eentje die ik altijd al eens wou hebben (wel liefst E28 of E39). De porsche voegt geen sportwagen toe aan het wagenpark, heritage heeft het ook al niet, ik ben anti-hybrid rommel enz enz.

Ik vind de Porsche wel de mooiste van de 4, maar als ik iets moois wil zien ga ik wel bij Beau tegen 't raam hangen :D

Edit: en 't is genen echten! :D

Je maakt hier een interessante bemerking. Ik zat zelf in dit topic ook te denken dat, indien geld geen bezwaar was, ik eerder een E34 M5 in mint conditie zou willen kopen dan een nieuwe M5. 

Zijn er hier nog zo?

Bij de AMG en RS6 (van de Porsche is geen "oud" model), zie ik niet echt een ouder model dat ik liever zou rijden. (ook al vond ik de RS6 in V10 versie de machtigste die ze ooit maakten).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat eigenlijk continue. Nieuwe auto's spreken toch totaal niet meer tot de verbeelding met hun OPF, super efficiëntie, hoge gewichten en logge afmetingen.

Ik zou 1000 keer liever de tragere M3 V8 hebben dan de nieuwe nu, of de E39 M5 over dat nieuw spel, of een LP640 over een Aventador, een 355 over een gewone 488, een F1 over een Speedtail 😛, CGT over een 918, ....

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, PJH said:

Ik heb dat eigenlijk continue. Nieuwe auto's spreken toch totaal niet meer tot de verbeelding met hun OPF, super efficiëntie, hoge gewichten en logge afmetingen.

Ik zou 1000 keer liever de tragere M3 V8 hebben dan de nieuwe nu, of de E39 M5 over dat nieuw spel, of een LP640 over een Aventador, een 355 over een gewone 488, een F1 over een Speedtail 😛, CGT over een 918, ....

Niet overtuigd. Ik heb zo met Rabbit's E46 M3 gereden, op z'n minst gezegd een icoon, en dat was toch niet om van omver te vallen. Dat moet indertijd geniaal zijn geweest, maar eens je uit een F80 komt...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ICM zei:

Niet overtuigd. Ik heb zo met Rabbit's E46 M3 gereden, op z'n minst gezegd een icoon, en dat was toch niet om van omver te vallen. Dat moet indertijd geniaal zijn geweest, maar eens je uit een F80 komt...

 

Mja, puur qua speed is dat inderdaad niet meer om van omver te vallen.

Maar de beleving en de rijsensatie in zo'n E46 M3 vind ik toch nog altijd héél leuk ! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PJH zei:

Ik heb dat eigenlijk continue. Nieuwe auto's spreken toch totaal niet meer tot de verbeelding met hun OPF, super efficiëntie, hoge gewichten en logge afmetingen.

Ik zou 1000 keer liever de tragere M3 V8 hebben dan de nieuwe nu, of de E39 M5 over dat nieuw spel, of een LP640 over een Aventador, een 355 over een gewone 488, een F1 over een Speedtail 😛, CGT over een 918, ....

Dat geldt niet voor iedereen, heb zo eens een verkoop van een E30 M3 verloren na een testrit. Alles was in kannen en kruiken, man kwam van Italië, had het geld mee, zijn platen geregeld en al, maar was zeer teleurgesteld na het rijden. 

Was zijn droomauto sinds hij klein was, maar was totaal niet onder de indruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat altijd al gehad met de E30 M3. Wel nooit eentje compleet van z'n sokken gereden, altijd "voorzichtig" (en ik kan me vergissen maar dat lijkt me een auto die je helemaal op z'n limiet moet proberen rijden) en ook nooit eentje met meer dan 200ish pk, misschien dat een 2.3 Evo II of een 2.5 SportEvo wel impressionanter is qua power ... maar ik vond dat, zelfs 20 tot 25 jaar geleden, eigenlijk vooral een tamme doos. :oops:   Misschien moet je wennen aan die kar, moet je 'm leren kennen? @Alexanderr @Mayonaise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien lijkt zo een E30 M3 enigszins op een GT86. Die laatste zal volgens mij ook veel volk teleurstellen bij testritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een E30 M3 zal altijd teleurstellen als je kijkt naar het prijsverschil met een 325i/318is. Je spreekt over een auto die 0-100 doet in 7 sec, snel is dat niet. Maar de charme en het karakter zit hem zoals altijd niet in motorvermogen. zo'n spel is zeer rewarding om snel mee te gaan, omdat je dat echt moet uitwringen. Op de limiet moet dat dus fantastisch zijn inderdaad, maar niet aan de lichten in een sprint tegen een 320d :D

Mijn E30 blijft de max, ook na 10j in bezit, maar ik zou hem niet wegdoen voor een M3 want dat is 5 keer zo duur maar niet 5 keer zo leuk.

Bij veel van die echt duurdere bakken is het de geschiedenis die de prijs bepaald, niet de rijeigenschappen. Daarom vermelde ik ook bewust een M3 V8, en geen E30 M3 in mijn opsomming eerder. Ik denk dat de V8 het beste totaalpakket is en de meest beheerlijke van de hoop qua eigenschappen.

Als het om te rijden is zou ik wss gaan voor deze volgorde: M3 V8 > E36 M3 > E30 M3 > E46 M3 > F80 M3. Wil je de hooligan uithangen komt de F80 al achter de V8 en staat de E30 samen met de E46 wss laatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, PJH said:

Een E30 M3 zal altijd teleurstellen als je kijkt naar het prijsverschil met een 325i/318is. Je spreekt over een auto die 0-100 doet in 7 sec, snel is dat niet. Maar de charme en het karakter zit hem zoals altijd niet in motorvermogen. zo'n spel is zeer rewarding om snel mee te gaan, omdat je dat echt moet uitwringen. Op de limiet moet dat dus fantastisch zijn inderdaad, maar niet aan de lichten in een sprint tegen een 320d :D

Mijn E30 blijft de max, ook na 10j in bezit, maar ik zou hem niet wegdoen voor een M3 want dat is 5 keer zo duur maar niet 5 keer zo leuk.

Bij veel van die echt duurdere bakken is het de geschiedenis die de prijs bepaald, niet de rijeigenschappen. Daarom vermelde ik ook bewust een M3 V8, en geen E30 M3 in mijn opsomming eerder. Ik denk dat de V8 het beste totaalpakket is en de meest beheerlijke van de hoop qua eigenschappen.

Als het om te rijden is zou ik wss gaan voor deze volgorde: M3 V8 > E36 M3 > E30 M3 > E46 M3 > F80 M3. Wil je de hooligan uithangen komt de F80 al achter de V8 en staat de E30 samen met de E46 wss laatst.

Begeerlijk, en van dat in het vet ben ik niet zo zeker. Ik heb ze beiden gereden, de F80 is veel bruter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid