Ga naar inhoud

Powerdaily: RS6 - E63S - Panamera ST TEH - M5C


Rabbit

Powerdaily  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke Anti greta powerdaily

    • E63 AMG S
      25
    • M5C
      8
    • Panamera TEH
      12
    • RS6
      11


Aanbevolen berichten

Ik mis de Giulia QV (manueel te krijgen) in de poll trouwens.

  

15 minuten geleden, ICM zei:


Niet nodig om te schieten met scherp. Mijn mening is veel te gekleurd en zeker niet van toepassing op het gros van de mensen. Ik ben zeer extreem in mijn ideeën over hoe een auto moet zijn, ik besef dat dat niet aansluit bij de massa en dat is maar goed ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, PJH zei:

Een E30 M3 zal altijd teleurstellen als je kijkt naar het prijsverschil met een 325i/318is. Je spreekt over een auto die 0-100 doet in 7 sec, snel is dat niet. Maar de charme en het karakter zit hem zoals altijd niet in motorvermogen. zo'n spel is zeer rewarding om snel mee te gaan, omdat je dat echt moet uitwringen. Op de limiet moet dat dus fantastisch zijn inderdaad, maar niet aan de lichten in een sprint tegen een 320d :D

Mijn E30 blijft de max, ook na 10j in bezit, maar ik zou hem niet wegdoen voor een M3 want dat is 5 keer zo duur maar niet 5 keer zo leuk.

Bij veel van die echt duurdere bakken is het de geschiedenis die de prijs bepaald, niet de rijeigenschappen. Daarom vermelde ik ook bewust een M3 V8, en geen E30 M3 in mijn opsomming eerder. Ik denk dat de V8 het beste totaalpakket is en de meest beheerlijke van de hoop qua eigenschappen.

Als het om te rijden is zou ik wss gaan voor deze volgorde: M3 V8 > E36 M3 > E30 M3 > E46 M3 > F80 M3. Wil je de hooligan uithangen komt de F80 al achter de V8 en staat de E30 samen met de E46 wss laatst.

 

29 minuten geleden, ICM zei:

Begeerlijk, en van dat in het vet ben ik niet zo zeker. Ik heb ze beiden gereden, de F80 is veel bruter.

Wat ICM zegt. Ik heb ze allemaal gereden behalve de E30 en wanneer ik mag kiezen dan is mijn rangschikking chronologisch aflopend. Ik zou nog altijd heel graag een E92 M3 hebben, maar enkel als omgebouwde circuitauto. In standaardtrim is dat allemaal zo bijzonder niet, dan is de F80 op alle vlakken net dat tikje meer. Behalve qua geluid, daarin blijft de V8 onovertroffen.

Om toch ontopic te antwoorden: voor mij de AMG graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een beetje bizar? 

Toen ie uitkwam was niemand er echt enthousiast over. Motor miste karakter, ophanging was niet goed, rijgedrag bagger... 
En nu plots de beste ooit? 
Ok ze hebben hem blijven verbeteren, maar ik heb nooit dezelfde klik gehad als met een E46 of E92.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, gTa said:

Ik heb dat altijd al gehad met de E30 M3. Wel nooit eentje compleet van z'n sokken gereden, altijd "voorzichtig" (en ik kan me vergissen maar dat lijkt me een auto die je helemaal op z'n limiet moet proberen rijden) en ook nooit eentje met meer dan 200ish pk, misschien dat een 2.3 Evo II of een 2.5 SportEvo wel impressionanter is qua power ... maar ik vond dat, zelfs 20 tot 25 jaar geleden, eigenlijk vooral een tamme doos. :oops:   Misschien moet je wennen aan die kar, moet je 'm leren kennen? @Alexanderr @Mayonaise

Sinds al die camionettemoteurs in autos zijn beginnen liggen, is iedereen lui geworden. Men verwacht prestaties terwijl men in een luie zetel ligt. Actief rijden deden er vroeger al weinig, nu nog veel minder. Dus als ze in een oude kist kruipen, dan zijn ze teleurgesteld. ... Tegenwoordig zijn er zelfs “die hard” BMW fans die een zes-in-lijn BMW berline op naft maar niks vinden ... en maar Calvostijl bij 2500t/m opschakelen...

Ik vind dat juist zalig aan die oude bakken. Ge kunt rustig rijden en je zit altijd binnen de snelheidsbeperkingen. Geen risico bij 2” onoplettenheid tegen de lamp te lopen. Geen onnozele Waze nodig. 

En als je echt wil rijden: toerenteller boven de 4500 houden, hand constant op de pook en sleuren maar :)  En dan word je beloond met échte feedback en écht rijplezier. :inlove:

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eventjes verder te gaan op de e30 M3 zever: 

Een e30 M3 is wel degelijk de shit. En rijdt wijzer dan een e30 318is/325i. Het enige wat hem niet supersnel maakt in acceleratie tgov de lagere modellen is de ietwat trage boite en de lange verhoudingen. Daar tegenover staat wel dat je echt het gevoel hebt dat je moet werken en 1 bent met de machine. 

De @PJH redenering zou je anders kunnen doortrekken bij alle top-end modellen. Waarom nog een e36 M3 kopen als je voor de helft v/d prijs een 325i/328i kan hebben, waarom een 190 2.3 16 als je een 190 2.6 kan kopen? En waarom een Exige kopen als je een Elise kan kopen voor zoveel minder? etc etc.  (voor dat laatste zal per toeval wel een geldige reden zijn :D )

Een e30 M3 aan de huidige marktprijzen >50k zou ik niet kopen, maar hetzelfde geldt voor de huidige marktprijzen voor een basic maar propere e30 318is  >10k. Maar mocht ik budgetten op overschot hebben wil ik direct een e30 M3 terug in de garage. :D 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee autos waar ik ook zeker de oude versie van wil ipv de nieuwere zijn de Mitsubishi Evo en de Subaru Impreza STi.

De laatste echte Evo was de IX. De laatste Impreza (in Europa) de blobeye STi van 2004. (In Japan kon je de “hawkeye” nog in 2.0 krijgen tot 2007). 

Nadien zijn het janettenkisten geworden voor posers. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid