Ga naar inhoud

Cadillac Escalade - 5e generatie (2021)


gTa

Aanbevolen berichten

Ketel blijft de max, doe mij maar ne meter vijfendertig aub. Maar heeft die nu geen concurrentie binnenshuis met de Cadillac XT6?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TCT zei:

Ketel blijft de max, doe mij maar ne meter vijfendertig aub. Maar heeft die nu geen concurrentie binnenshuis met de Cadillac XT6?

Da's een "midsize" SUV met V6-benzinemotor. (Ongeveer formaat X5/GLE.)
De Escalade is "fullsize" SUV met V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Sportversie"? Wat is daar sport aan? Behalve dat dat groot genoeg is om een basketploeg te vervoeren? 😂

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk zoiets, en qua lengte zoals een X7. lekker goedkoop op LPG

enkel vind ik de voorkant toch niet zo mooi, of ik moet wat wennen hieraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Call me crazy, maar ik vind dit een vette ketel. Ik zou daar toch wel eens een weekendje willen mee rijden.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Phil zei:

Daar is de X7 een beauty met kleine grille tegen!

Interieur toch wel een paar BMW-invloeden.

Niet enkel het interieur, ik vind dat die kar best veel X7-trekjes heeft (wat, gezien ik de X7 echt yum vind, voor mij dan ook gewoon een voordeel is :D ).
De X7 blijkt in de USA ook echt een voltreffer dus ik denk dat Cadillac met recht en reden in die richting heeft gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bompa zei:

Call me crazy, maar ik vind dit een vette ketel. Ik zou daar toch wel eens een weekendje willen mee rijden.

Idem :oops: guilty pleasure, I guess. Ik vond de vorige ook al zo extreem maf. :inlove:  voorbeeldje

Ik denk dat zoiets, mocht ik in een land wonen waar er tenminste een beetje plaats is i.p.v. dit hyper cramped klotelandje, zoiets als daily zou kiezen. Stel dat ge British Columbia (CDN) of Washington State (USA) uw thuis kunt noemen, dan moet zoiets de max zijn. :inlove:  (Edit: samen met - uiteraard - een Challenger Hellcat ernaast, in de garage.)

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

En een interieur waarin het geen straf is om in te vertoeven, integendeel. Een beetje als een s-klasse, maar goedkoper. OK, na 5j zal er al wat sleet op zitten, maar dat neem je erbij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Joske zei:

"Sportversie"? Wat is daar sport aan? Behalve dat dat groot genoeg is om een basketploeg te vervoeren? 😂

Licht heeft, hoe miniem ook, nog altijd een zekere massa (albeit geen massa meetbaar in gram, maar eerder in energievorm; cfr. Einsteins relativiteitstheorie voor meer uitleg). De "Sport" heeft een ontchroomd radiatorrooster, dat dus minder licht moet weerkaatsen dan een chroom exemplaar, waardoor de "Sport" een (weliswaar minuscuul) klein beetje minder weerstand (door lichtweerkaatsing) ondervindt en dus per definitie wat sneller aka sportiever is. Q.e.d.

En nou opkrassen met die lastige vragen van je, richting Opel-topic ofzo! :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Die captain chairs op de tweede rij :inlove:

Sinds we een Chrysler Voyager hadden weet ik hoe heerlijk dat is.

Heb nu 3 keer X7 grondig proefgezeten, eentje daarvan had dat ook. (Is een optie.) Ik zou dat gelijk niet moeten hebben. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het niet echt knap, maar zo'n boot heeft wel iets. Ooit als rental een Yukon XL gehad in de states (staat zeker op zelfde platform als de Escalade?). Wat een serieus groot spel was me dat! Ik moet wel toegeven dat - ondanks dat ik er geen fan van was - het wel plezant voelde om met zo'n groot ding door het verkeer te begeven. Klonk ook niet slecht :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alle generaties van de Escalade delen hun basis met o.m. GMC Yukon en Chevy Tahoe, afaik.

Hoe kan dat niét goed klinken, een redelijk dikke (6,2 liter) atmosferische 90° V8 met cross plane krukas dus veel uneven beat = always win qua sound. :inlove: 
Zelfs die Ami limo's die helemaal pottoe zitten in de uitlaat en waar je zo goed als geen motorgeluid meer hebt, klinken nog altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, gTa zei:

Idem :oops: guilty pleasure, I guess. Ik vond de vorige ook al zo extreem maf. :inlove:  voorbeeldje

Ik denk dat zoiets, mocht ik in een land wonen waar er tenminste een beetje plaats is i.p.v. dit hyper cramped klotelandje, zoiets als daily zou kiezen. Stel dat ge British Columbia (CDN) of Washington State (USA) uw thuis kunt noemen, dan moet zoiets de max zijn. :inlove:  (Edit: samen met - uiteraard - een Challenger Hellcat ernaast, in de garage.)

volledig mee akkoord. En zeker met die prijzen daar vergelijken met wat je hier er maar voor krijgt.

39 minuten geleden, Wutputt zei:

Die Amerikaanse V8-en blijven heerlijk klinken 😍. Jammer dat ze dat niet vaker als rental meegeven

Ik heb in Florida eens zo een GMC Yukon Denali XL meegekregen, wat een heerlijke auto was me dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jvc zei:

Precies een camionette qua uiterlijk, zal voor de rest wel comfortabel rijden :)

haha dan wel luxe met alles leder, elektrisch en veel power

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, gTa said:

pixeldichtheid van een 4K-televisie

Is dat niet zeer laag voor zo'n klein scherm om als top-spec te beschrijven? Tenzij ze een 10" 4K televisie bedoelen.

Wel nog zot om eens een Europees interieur te zien in zo'n Amerikaanse bak. Gaat daar ongetwijfeld goed verkopen. Mocht de koets wat mindder hoog zijn (neem 5cm weg tussen wielbogen en horizontale designlijn), zou die hier waarschijnlijk ook nog in de smaak vallen. Nu is hij gewoon te massief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Klopt, alle generaties van de Escalade delen hun basis met o.m. GMC Yukon en Chevy Tahoe, afaik.

Hoe kan dat niét goed klinken, een redelijk dikke (6,2 liter) atmosferische 90° V8 met cross plane krukas dus veel uneven beat = always win qua sound. :inlove: 
Zelfs die Ami limo's die helemaal pottoe zitten in de uitlaat en waar je zo goed als geen motorgeluid meer hebt, klinken nog altijd goed.

Je moet eens die nieuwe V8 van Cadillac, de Blackwing twin-turbo (epic naam) horen.

Remote coldstart met de sleutel, zo heerlijk. Geen OPF of strenge geluidsnormen hier...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid