Ga naar inhoud

Interessante tweedehands auto's


mrbbs

Aanbevolen berichten

Vond niet meteen topic terug over leuke tweedehands auto's dus hierbij open ik maar een topic die interessant kan zijn voor ieder van ons.

Heel nette Golf V GTI 240 Edition (Nederlans, gelimiteerd model op 240 auto's, met 240pk)

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1531207388/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

1.jpg

aangepast door lancer-evo
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, lancer-evo said:

Vond niet meteen topic terug over leuke tweedehands auto's dus hierbij open ik maar een topic die interessant kan zijn voor ieder van ons.

Heel nette Golf V GTI 240 Edition (Nederlans, gelimiteerd model op 240 auto's, met 240pk)

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1531207388/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

 

Kan toch niet dat dit het originele plaatje is van die 240 edition? 
Zo slecht afgewerkt zeg. En blijkbaar op 300 stuks gemaakt dan? Wat een gemiste kans :lolz: 

 

761571299_Screenshot2020-04-03at09_34_18.png.bcb058d66d9dc95f0a5e7c59d562a9b7.png

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan toch niet dat dit het originele plaatje is van die 240 edition? 
Zo slecht afgewerkt zeg. En blijkbaar op 300 stuks gemaakt dan? Wat een gemiste kans [emoji38]z: 
 
761571299_Screenshot2020-04-03at09_34_18.png.bcb058d66d9dc95f0a5e7c59d562a9b7.png
Toch wel, Pon heeft gewone GTI's besteld Software opgezet voor 240pk en er zelf gemaakte badges gekleefd.

Dat ziet er niet altijd even proper uit.

https://www.google.com/search?q=gti+limited+edition+240&client=ms-unknown&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk00F7KhcATgtJr32_AMh4uFTr7iH-w:1585900729649&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwib2I7N5MvoAhVD2aQKHUhXC7cQ_AUoAXoECAsQAQ&cshid=1585900755705&biw=412&bih=757&dpr=2.63#imgrc=gc24ZOCol2VPZM

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Grappig 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is PON officiële dealer dan? 

Geef mij dan maar een Edition 30, officieel van VW ipv dit zootje :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zoiets zelfs mocht van de piefen in Wolfsburg. Duidelijk teveel roetdeeltjes geïnhaleerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is PON officiële dealer dan? 
Geef mij dan maar een Edition 30, officieel van VW ipv dit zootje [emoji3] 
Neen, maar als invoerder kan je soms zelf beslissen wat je met bepaalde auto's doet.

D'ieteren besliste bij de MK7 Golf om als enig land de Golf aan te bieden met ACC als standaard .

Dus ze hebben wel wat vrijheid.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10u rijschool en m'n rijexamen gedaan met een Golf Mk5 (1.9 TDI wss). Vond dat dat niet mis reed. Ogen tegenwoordig wel wat gedateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's van bouwjaar 1992 zijn interessant, die vallen nog net in het oldtimer regime. E36 325i, Porsche 964,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij leuke wagen voor iemand die wil beginnen driften of gewoon er iets bij wil waarbij het niet zo nauw steekt :)

Bij interesse laat je maar iets weten, dan bezorg ik coördinaten

Na 45.000 km met de Lexus gereden te hebben word het tijd voor iets anders.

Wat korte specs:
Motorcode : 1G-FE
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 155 pk
Kenteken: 99-DG-SZ
KM stand: 275.555

Vorige eigenaar heeft er rond de 230.000 een vers onderstel onder gezet bestaande uit bilstein B6 dempers en Eibach veren.
Ook is de voorras voorzien van polyurethaan bussen.
Ook heeft de auto een sper.

Afbeelding

Ik heb er in mijn tijd het volgende aan gedaan of laten doen.

Dorpels gelast en gespoten 11-2018
Nieuwe bougies en bobines 1-2019
Olie wissel 2-2019
Olie wissel 9-2019
Nieuwe achterbanden 11-2019
Olie wissel 12-2019
Nieuwe thermostaat 12-2019
Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020


Prijs voor dit moois is €2500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouwjaar? Euronorm? CO2? Dat laatste zou 231 gram zijn. Benieuwd wat voor taksen je hiervoor moet betalen.

Eerste simulatie was 750 BIV + 580 VB. Toch al niet weinig als je evengoed met een oldtimer wrak kan leren driften. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, lancer-evo zei:

Lijkt mij leuke wagen voor iemand die wil beginnen driften of gewoon er iets bij wil waarbij het niet zo nauw steekt :)

Bij interesse laat je maar iets weten, dan bezorg ik coördinaten

Na 45.000 km met de Lexus gereden te hebben word het tijd voor iets anders.

Wat korte specs:
Motorcode : 1G-FE
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 155 pk
Kenteken: 99-DG-SZ
KM stand: 275.555

Vorige eigenaar heeft er rond de 230.000 een vers onderstel onder gezet bestaande uit bilstein B6 dempers en Eibach veren.
Ook is de voorras voorzien van polyurethaan bussen.
Ook heeft de auto een sper.

Afbeelding

Ik heb er in mijn tijd het volgende aan gedaan of laten doen.

Dorpels gelast en gespoten 11-2018
Nieuwe bougies en bobines 1-2019
Olie wissel 2-2019
Olie wissel 9-2019
Nieuwe achterbanden 11-2019
Olie wissel 12-2019
Nieuwe thermostaat 12-2019
Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020


Prijs voor dit moois is €2500.

 

Ik blijf ze knap vinden, ik heb zelf een is300 sportcross gehad, had wat meer poeier maar dan zat je vast met een automaat, klinken beide wel hemels :inlove:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden een IS300 berline. Was inderdaad een lollig ding. Maar plakte wel deftig aan de baan. De achterkant laten uitbreken was niet zo simpel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/4/2020 om 17:58, lancer-evo zei:

Lijkt mij leuke wagen voor iemand die wil beginnen driften of gewoon er iets bij wil waarbij het niet zo nauw steekt :)

Bij interesse laat je maar iets weten, dan bezorg ik coördinaten

Na 45.000 km met de Lexus gereden te hebben word het tijd voor iets anders.

Wat korte specs:
Motorcode : 1G-FE
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 155 pk
Kenteken: 99-DG-SZ
KM stand: 275.555

Vorige eigenaar heeft er rond de 230.000 een vers onderstel onder gezet bestaande uit bilstein B6 dempers en Eibach veren.
Ook is de voorras voorzien van polyurethaan bussen.
Ook heeft de auto een sper.

Afbeelding

Ik heb er in mijn tijd het volgende aan gedaan of laten doen.

Dorpels gelast en gespoten 11-2018
Nieuwe bougies en bobines 1-2019
Olie wissel 2-2019
Olie wissel 9-2019
Nieuwe achterbanden 11-2019
Olie wissel 12-2019
Nieuwe thermostaat 12-2019
Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020


Prijs voor dit moois is €2500.

 

Beestjes zuipen voor dood. Ook nog naar gekeken toen ik de G wou vervangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 jaren later...

In België zijn het vooral de PHEV's die zware klappen krijgen. Je ziet het idd. bij de X5 maar ook bij de Cayenne. 

De vraag is gedecimeerd nu sinds 30/6 de fiscale voordelen voor professionelen zijn weggevallen en er zijn er maar weinig die zoiets privé kopen. Die dingen werden massaal gekocht toen ze nieuw waren in '18 en '19 en net nu komen er op een slecht moment heel veel op de markt die afgeschreven zijn (en dat zal alleen nog maar toenemen). 

Maar wat er pas echt als een baksteen aan het vallen is, zijn de Tesla's en dan vooral de Model S. Prijzen voor ene van 4-5j. oud zijn op een jaar 30-40% gezakt.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fr79 zei:

In België zijn het vooral de PHEV's die zware klappen krijgen. Je ziet het idd. bij de X5 maar ook bij de Cayenne. 

De vraag is gedecimeerd nu sinds 30/6 de fiscale voordelen voor professionelen zijn weggevallen en er zijn er maar weinig die zoiets privé kopen. Die dingen werden massaal gekocht toen ze nieuw waren in '18 en '19 en net nu komen er op een slecht moment heel veel op de markt die afgeschreven zijn (en dat zal alleen nog maar toenemen). 

Maar wat er pas echt als een baksteen aan het vallen is, zijn de Tesla's en dan vooral de Model S. Prijzen voor ene van 4-5j. oud zijn op een jaar 30-40% gezakt.

Dat is tegenwoordig (of toch al langer gaande) niets om van te verschieten? enkel kleine wagens behouden nog goed hun waarde.

De Q7 gekocht aan 74K (met een nieuwprijs van 120K) en verkocht voor 46K op 4j, dat is ook bijna 50% op 4j. Niemand wilt nog grote wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de herverkoopwaarde (dit is voor mij belangrijk als particulier) ben ik blij dat ik een EV genomen heb in plaats van PHEV. Gezien ik 10 000km per jaar rij hoop ik binnen x aantal jaren nog een mooie prijs (alles is relatief natuurlijk) voor mijn Enyaq te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, tuscani zei:

Dat is tegenwoordig (of toch al langer gaande) niets om van te verschieten? enkel kleine wagens behouden nog goed hun waarde.

De Q7 gekocht aan 74K (met een nieuwprijs van 120K) en verkocht voor 46K op 4j, dat is ook bijna 50% op 4j. Niemand wilt nog grote wagens.

Ik verschiet er ook niet van 😉, het was enkel een vaststelling. Denk ook niet dat de waardedaling tot alleen de grote SUV PHEV's beperkt zal blijven, de rest komt nog wel aan de beurt.

Persoonlijk heb ik wel graag een grote auto, maar dan wel een iets kleinere voor erbij 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Speedhunter zei:

Voor de herverkoopwaarde (dit is voor mij belangrijk als particulier) ben ik blij dat ik een EV genomen heb in plaats van PHEV. Gezien ik 10 000km per jaar rij hoop ik binnen x aantal jaren nog een mooie prijs (alles is relatief natuurlijk) voor mijn Enyaq te krijgen. 

Zo'n dingen zijn lastig te voorspellen. In 4-5 j. kunnen batterij- en laadtechnologieën drastisch evolueren. Als die dan niet backwards compatible zouden blijken, dan ben je ook gejost met je restwaarde.

Ik blijf erbij dat een PHEV nog altijd zijn merites heeft, op voorwaarde dat je rijprofiel er op is afgestemd met in hoofdzaak relatief korte ritten en laaddiscipline. Hadden ze die fiscale voordelen niet afgeschaft, dan gingen bedrijven, leasing maatschappijen, zelfstandigen etc.  die blijven kopen. De grap is dat ze het doen net nu de PHEV's beter zijn dan ooit en je er makkelijk 50-60km en meer kunt mee afleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid