mrbbs 2,211 Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 (edited) Vond niet meteen topic terug over leuke tweedehands auto's dus hierbij open ik maar een topic die interessant kan zijn voor ieder van ons. Heel nette Golf V GTI 240 Edition (Nederlans, gelimiteerd model op 240 auto's, met 240pk) https://www.marktplaats.nl/plaats/m1531207388/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller Edited April 2, 2020 by lancer-evo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrbbs 2,211 Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 Renautl Mégane II RS F1 Edition https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1514024415-renault-megane-rs-r25-f1-edition-nr-662-nl-auto-255pk.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis 5,474 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 12 hours ago, lancer-evo said: Vond niet meteen topic terug over leuke tweedehands auto's dus hierbij open ik maar een topic die interessant kan zijn voor ieder van ons. Heel nette Golf V GTI 240 Edition (Nederlans, gelimiteerd model op 240 auto's, met 240pk) https://www.marktplaats.nl/plaats/m1531207388/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller Kan toch niet dat dit het originele plaatje is van die 240 edition? Zo slecht afgewerkt zeg. En blijkbaar op 300 stuks gemaakt dan? Wat een gemiste kans 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luv4DLM 846 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Kan toch niet dat dit het originele plaatje is van die 240 edition? Zo slecht afgewerkt zeg. En blijkbaar op 300 stuks gemaakt dan? Wat een gemiste kans [emoji38]z: Toch wel, Pon heeft gewone GTI's besteld Software opgezet voor 240pk en er zelf gemaakte badges gekleefd.Dat ziet er niet altijd even proper uit.https://www.google.com/search?q=gti+limited+edition+240&client=ms-unknown&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk00F7KhcATgtJr32_AMh4uFTr7iH-w:1585900729649&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwib2I7N5MvoAhVD2aQKHUhXC7cQ_AUoAXoECAsQAQ&cshid=1585900755705&biw=412&bih=757&dpr=2.63#imgrc=gc24ZOCol2VPZMVerstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJH 17,921 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Prachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis 5,474 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Is PON officiële dealer dan? Geef mij dan maar een Edition 30, officieel van VW ipv dit zootje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis 5,474 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Dat zoiets zelfs mocht van de piefen in Wolfsburg. Duidelijk teveel roetdeeltjes geïnhaleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,843 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 PON is het D’Ieteren van Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luv4DLM 846 Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Is PON officiële dealer dan? Geef mij dan maar een Edition 30, officieel van VW ipv dit zootje [emoji3] Neen, maar als invoerder kan je soms zelf beslissen wat je met bepaalde auto's doet.D'ieteren besliste bij de MK7 Golf om als enig land de Golf aan te bieden met ACC als standaard . Dus ze hebben wel wat vrijheid.Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niko80 5,997 Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Nooit fan van de Golf 5 geweest, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ian 511 Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 10u rijschool en m'n rijexamen gedaan met een Golf Mk5 (1.9 TDI wss). Vond dat dat niet mis reed. Ogen tegenwoordig wel wat gedateerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geertt 3,271 Posted April 6, 2020 Share Posted April 6, 2020 Op 2/4/2020 om 20:59, lancer-evo zei: Renautl Mégane II RS F1 Edition https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1514024415-renault-megane-rs-r25-f1-edition-nr-662-nl-auto-255pk.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 Was wel interessant blijkbaar, is intussen van het net... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedhunter 4,351 Posted April 7, 2020 Share Posted April 7, 2020 Auto's van bouwjaar 1992 zijn interessant, die vallen nog net in het oldtimer regime. E36 325i, Porsche 964,... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrbbs 2,211 Posted April 8, 2020 Author Share Posted April 8, 2020 Lijkt mij leuke wagen voor iemand die wil beginnen driften of gewoon er iets bij wil waarbij het niet zo nauw steekt Bij interesse laat je maar iets weten, dan bezorg ik coördinaten Na 45.000 km met de Lexus gereden te hebben word het tijd voor iets anders.Wat korte specs:Motorcode : 1G-FEAantal cilinders: 6Vermogen: 155 pkKenteken: 99-DG-SZKM stand: 275.555Vorige eigenaar heeft er rond de 230.000 een vers onderstel onder gezet bestaande uit bilstein B6 dempers en Eibach veren.Ook is de voorras voorzien van polyurethaan bussen.Ook heeft de auto een sper.Ik heb er in mijn tijd het volgende aan gedaan of laten doen.Dorpels gelast en gespoten 11-2018Nieuwe bougies en bobines 1-2019Olie wissel 2-2019Olie wissel 9-2019Nieuwe achterbanden 11-2019Olie wissel 12-2019Nieuwe thermostaat 12-2019Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020Prijs voor dit moois is €2500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goesting 294 Posted April 8, 2020 Share Posted April 8, 2020 Bouwjaar? Euronorm? CO2? Dat laatste zou 231 gram zijn. Benieuwd wat voor taksen je hiervoor moet betalen. Eerste simulatie was 750 BIV + 580 VB. Toch al niet weinig als je evengoed met een oldtimer wrak kan leren driften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krikkie 7,617 Posted April 8, 2020 Share Posted April 8, 2020 6 uren geleden, lancer-evo zei: Lijkt mij leuke wagen voor iemand die wil beginnen driften of gewoon er iets bij wil waarbij het niet zo nauw steekt Bij interesse laat je maar iets weten, dan bezorg ik coördinaten Na 45.000 km met de Lexus gereden te hebben word het tijd voor iets anders.Wat korte specs:Motorcode : 1G-FEAantal cilinders: 6Vermogen: 155 pkKenteken: 99-DG-SZKM stand: 275.555Vorige eigenaar heeft er rond de 230.000 een vers onderstel onder gezet bestaande uit bilstein B6 dempers en Eibach veren.Ook is de voorras voorzien van polyurethaan bussen.Ook heeft de auto een sper.Ik heb er in mijn tijd het volgende aan gedaan of laten doen.Dorpels gelast en gespoten 11-2018Nieuwe bougies en bobines 1-2019Olie wissel 2-2019Olie wissel 9-2019Nieuwe achterbanden 11-2019Olie wissel 12-2019Nieuwe thermostaat 12-2019Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020Prijs voor dit moois is €2500. Ik blijf ze knap vinden, ik heb zelf een is300 sportcross gehad, had wat meer poeier maar dan zat je vast met een automaat, klinken beide wel hemels Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,843 Posted April 9, 2020 Share Posted April 9, 2020 Wij hadden een IS300 berline. Was inderdaad een lollig ding. Maar plakte wel deftig aan de baan. De achterkant laten uitbreken was niet zo simpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polygoon 12,913 Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 Op 8/4/2020 om 17:58, lancer-evo zei: Lijkt mij leuke wagen voor iemand die wil beginnen driften of gewoon er iets bij wil waarbij het niet zo nauw steekt Bij interesse laat je maar iets weten, dan bezorg ik coördinaten Na 45.000 km met de Lexus gereden te hebben word het tijd voor iets anders.Wat korte specs:Motorcode : 1G-FEAantal cilinders: 6Vermogen: 155 pkKenteken: 99-DG-SZKM stand: 275.555Vorige eigenaar heeft er rond de 230.000 een vers onderstel onder gezet bestaande uit bilstein B6 dempers en Eibach veren.Ook is de voorras voorzien van polyurethaan bussen.Ook heeft de auto een sper.Ik heb er in mijn tijd het volgende aan gedaan of laten doen.Dorpels gelast en gespoten 11-2018Nieuwe bougies en bobines 1-2019Olie wissel 2-2019Olie wissel 9-2019Nieuwe achterbanden 11-2019Olie wissel 12-2019Nieuwe thermostaat 12-2019Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020Prijs voor dit moois is €2500. Beestjes zuipen voor dood. Ook nog naar gekeken toen ik de G wou vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flupke73 9,654 Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 mist alleen kuipjes of toch op zijn minst sportzetels https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-3-8i-garantie-12-mois-toit-ouvrant-gps-cuir-xenon-benzine-rood-67de8d9b-58a7-4b45-adcb-2e181a78a1f1?cldtidx=8&cldtsrc=listPage Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,843 Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 Fak. Zat es op de BMW site te kijken, de X5’en gaan wel erg hard naar beneden in waarde sinds de facelift. 19000km en je hebt dat ding aan 60% van de nieuwprijs https://www.bmw.ch/de/occasionensuche.html#/details/5853313-47777909 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr79 255 Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 In België zijn het vooral de PHEV's die zware klappen krijgen. Je ziet het idd. bij de X5 maar ook bij de Cayenne. De vraag is gedecimeerd nu sinds 30/6 de fiscale voordelen voor professionelen zijn weggevallen en er zijn er maar weinig die zoiets privé kopen. Die dingen werden massaal gekocht toen ze nieuw waren in '18 en '19 en net nu komen er op een slecht moment heel veel op de markt die afgeschreven zijn (en dat zal alleen nog maar toenemen). Maar wat er pas echt als een baksteen aan het vallen is, zijn de Tesla's en dan vooral de Model S. Prijzen voor ene van 4-5j. oud zijn op een jaar 30-40% gezakt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuscani 10,299 Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 1 uur terug, Fr79 zei: In België zijn het vooral de PHEV's die zware klappen krijgen. Je ziet het idd. bij de X5 maar ook bij de Cayenne. De vraag is gedecimeerd nu sinds 30/6 de fiscale voordelen voor professionelen zijn weggevallen en er zijn er maar weinig die zoiets privé kopen. Die dingen werden massaal gekocht toen ze nieuw waren in '18 en '19 en net nu komen er op een slecht moment heel veel op de markt die afgeschreven zijn (en dat zal alleen nog maar toenemen). Maar wat er pas echt als een baksteen aan het vallen is, zijn de Tesla's en dan vooral de Model S. Prijzen voor ene van 4-5j. oud zijn op een jaar 30-40% gezakt. Dat is tegenwoordig (of toch al langer gaande) niets om van te verschieten? enkel kleine wagens behouden nog goed hun waarde. De Q7 gekocht aan 74K (met een nieuwprijs van 120K) en verkocht voor 46K op 4j, dat is ook bijna 50% op 4j. Niemand wilt nog grote wagens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedhunter 4,351 Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 Voor de herverkoopwaarde (dit is voor mij belangrijk als particulier) ben ik blij dat ik een EV genomen heb in plaats van PHEV. Gezien ik 10 000km per jaar rij hoop ik binnen x aantal jaren nog een mooie prijs (alles is relatief natuurlijk) voor mijn Enyaq te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr79 255 Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 8 minuten geleden, tuscani zei: Dat is tegenwoordig (of toch al langer gaande) niets om van te verschieten? enkel kleine wagens behouden nog goed hun waarde. De Q7 gekocht aan 74K (met een nieuwprijs van 120K) en verkocht voor 46K op 4j, dat is ook bijna 50% op 4j. Niemand wilt nog grote wagens. Ik verschiet er ook niet van , het was enkel een vaststelling. Denk ook niet dat de waardedaling tot alleen de grote SUV PHEV's beperkt zal blijven, de rest komt nog wel aan de beurt. Persoonlijk heb ik wel graag een grote auto, maar dan wel een iets kleinere voor erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr79 255 Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 4 minuten geleden, Speedhunter zei: Voor de herverkoopwaarde (dit is voor mij belangrijk als particulier) ben ik blij dat ik een EV genomen heb in plaats van PHEV. Gezien ik 10 000km per jaar rij hoop ik binnen x aantal jaren nog een mooie prijs (alles is relatief natuurlijk) voor mijn Enyaq te krijgen. Zo'n dingen zijn lastig te voorspellen. In 4-5 j. kunnen batterij- en laadtechnologieën drastisch evolueren. Als die dan niet backwards compatible zouden blijken, dan ben je ook gejost met je restwaarde. Ik blijf erbij dat een PHEV nog altijd zijn merites heeft, op voorwaarde dat je rijprofiel er op is afgestemd met in hoofdzaak relatief korte ritten en laaddiscipline. Hadden ze die fiscale voordelen niet afgeschaft, dan gingen bedrijven, leasing maatschappijen, zelfstandigen etc. die blijven kopen. De grap is dat ze het doen net nu de PHEV's beter zijn dan ooit en je er makkelijk 50-60km en meer kunt mee afleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts