Ga naar inhoud

2010 BMW 525d 6 cil.


Redfive

Aanbevolen berichten

Ach, een koper zoekt ALTIJD een reden om de prijs te drukken.
We zijn geen volk van afdingen, maar op dat vlak doen we als Belgen toch precies wel ons best.
 
Ik denk niet dat ik al ooit in een lez gereden heb, maar dat is natuurlijk geen reden om dan direct een dikke prijs te gaan betalen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, josenjef zei:

Ik denk niet dat ik al ooit in een lez gereden heb, maar dat is natuurlijk geen reden om dan direct een dikke prijs te gaan betalen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Voor deze wagen vind ik dit geen te dikke prijs, tenzij u algemener bedoelde, dan kan ik u wel volgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor deze wagen vind ik dit geen te dikke prijs, tenzij u algemener bedoelde, dan kan ik u wel volgen. 
Ken de prijzen niet van dit model, maar algemeen genomen is het logisch dat de koper graag laag inkoopt. Maar langs de andere kant iemand die wil kopen die koopt, niemand laat een wagen staan voor een paar euro meer of minder. Als je naar een euro 5 gaat kijken en die staat volledig naar je zin wandel je niet weg als je geen dumpingprijs loskrijgt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/26/2020 at 6:46 PM, josenjef said:

Ken de prijzen niet van dit model, maar algemeen genomen is het logisch dat de koper graag laag inkoopt. Maar langs de andere kant iemand die wil kopen die koopt, niemand laat een wagen staan voor een paar euro meer of minder. Als je naar een euro 5 gaat kijken en die staat volledig naar je zin wandel je niet weg als je geen dumpingprijs loskrijgt.
 

Nee, dat klopt. Alleen is het probleem bij prijszetting dat, ook al rijden 90% van de mensen nooit een LEZ binnen, deze wetgeving algemeen de prijzen van oudere dieselwagens zwaar heeft beinvloed. En eens die richtprijs er is, dient die als referentie en verwachten de mensen die te betalen.

Kijk naar wat gebeurd is met de mondmaskers in Belgie. Tot voor de supermarkten die gingen aanbieden "aan kost", gingen bedrijven, winkels, etc zonder probleem tussen 70c en 1 Euro betalen per stuk. Nu is het plots "Ha nee, ik wil die goedkoper want ik kan ze in de Carrefour kopen aan 60c". 
Klopt. Alleen kan je er in de Carrefour maar 1 dozeke kopen, geen 20000 stuks. Resultaat is dat de prijzen van de rest van de handel naar onder 60c werd geduwd en er veel distributeurs gewoon gestopt zijn met maskers aan te bieden.

Had deze week een gelijkaardig geval met handschoenen. Een klant vraagt om x dozen Nitril handschoenen. Ik vraag na en geef hem een prijs van $7.95, geleverd volgende week.
Hij komt af en zegt dat hij ze al aangeboden kreeg aan $5.5. Dus ik zeg hem dat hij dan daar maar moet gaan kopen. "Jamaar, ze hebben er geen beschikbaar voor de volgende 6-7 weken.".  Voldoet dat goedkope aanbod aan zijn vereisten? Nee. Maar de referentieprijs die hij kreeg zorgt er nu wel voor dat hij ook besluit de beschikbare handschoenen niet te willen kopen want hij vindt de prijs te hoog... 

En met tweedehandswagens gaat dezelfde logica vaak op. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft LEZ, wie weet welke wijzigingen hier de komende jaren zitten aan te komen als je weet dat sommige steden die terug afschaffen of inperken. Verder verwacht ik dat er euro5-6 conversiekits op de markt zullen komen. Bestaan trouwens nu al maar nog niet en masse commercieel uitgerold. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/26/2020 at 12:45 PM, Jochen said:

En dat is zelfs geen reden he. Als je in de LEZ moet zijn moet je die kar niet kopen en moet je dus ook niet zagen over de prijs.

Zoals hierboven al gezegd: zelfs al kom je ooit in een LEZ moet (of kan) je als potentiële klant wel rekening houden met navenante waardedaling eens deze niet meer binnen mag. 
Als je die koopt om op te rijden en de prijs binnen budget valt, des te beter. Als je die enkele jaren wil rijden om dan terug te switchen is dat toch iets om rekening mee te houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Fr79 said:

Wat betreft LEZ, wie weet welke wijzigingen hier de komende jaren zitten aan te komen als je weet dat sommige steden die terug afschaffen of inperken. Verder verwacht ik dat er euro5-6 conversiekits op de markt zullen komen. Bestaan trouwens nu al maar nog niet en masse commercieel uitgerold. 

Da's wel een interessant punt. Zet hier es wat links. Want een Euro 5 naar Euro 6 krijgen, moet ergens doenbaar zijn. (althans doenbaarder dan een Euro 2 naar Euro 6 krijgen).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Alexis said:

Zoals hierboven al gezegd: zelfs al kom je ooit in een LEZ moet (of kan) je als potentiële klant wel rekening houden met navenante waardedaling eens deze niet meer binnen mag. 
Als je die koopt om op te rijden en de prijs binnen budget valt, des te beter. Als je die enkele jaren wil rijden om dan terug te switchen is dat toch iets om rekening mee te houden. 

Daar zit het hem juist. Wij komen bvb nooit echt in Gent met de auto en in Antwerpen al helemaal niet. Maar als ik naar een auto voor mijn vrouw bvb kijk, dan ga ik deze diesels ook meestal uit de weg met de redenering dat als ik hem in 2-3 jaar weer wil verkopen, de wagen misschien onverkoopbaar is geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven al gezegd: zelfs al kom je ooit in een LEZ moet (of kan) je als potentiële klant wel rekening houden met navenante waardedaling eens deze niet meer binnen mag. 
Als je die koopt om op te rijden en de prijs binnen budget valt, des te beter. Als je die enkele jaren wil rijden om dan terug te switchen is dat toch iets om rekening mee te houden. 
Tgoh het is ook een nog eens de dikke tax er bovenop die het moeilijk maakt om een deftige prijs te halen. Op een krel van een paar duizend euro boeit dat allemaal wat minder, maar voor dergelijke bedragen wordt een mens al eens kieskeuriger. Dat maakt spijtig genoeg de markt voor deze wagens heel klein, als verkoper is het hopen op die liefhebber die daar allemaal wil en kan aan voorbijgaan ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat er zeker liefhebbers te vinden zijn voor dergelijke wagens met zalige zes in lijn. Vraag is of die niet meteen iets nieuwer of euro6 of minder km's kopen. 
 

5 hours ago, Fr79 said:

Allemaal goed en wel in Duitsland, waar je zoiets kan indragen. In België krijg je dat toch nooit voor mekaar? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Alexis zei:

Denk dat er zeker liefhebbers te vinden zijn voor dergelijke wagens met zalige zes in lijn. Vraag is of die niet meteen iets nieuwer of euro6 of minder km's kopen. 
 

Allemaal goed en wel in Duitsland, waar je zoiets kan indragen. In België krijg je dat toch nooit voor mekaar? 
 

doen de DPF er kwam had je daar ook kits voor. Dacht niet dat de keuring daar problemen van maakte. Dacht zelf dat er een optie was om die goed te laten keuren zodat je VB daalt, maar dat laatste niet 100% zeker van. 

Effectief van euro norm veranderen, zeker door iets te plaatsen dat je terug kan de-installeren, dat zal inderdaad altijd een NO-GO zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, josenjef said:
6 hours ago, Alexis said:
Zoals hierboven al gezegd: zelfs al kom je ooit in een LEZ moet (of kan) je als potentiële klant wel rekening houden met navenante waardedaling eens deze niet meer binnen mag. 
Als je die koopt om op te rijden en de prijs binnen budget valt, des te beter. Als je die enkele jaren wil rijden om dan terug te switchen is dat toch iets om rekening mee te houden. 

Tgoh het is ook een nog eens de dikke tax er bovenop die het moeilijk maakt om een deftige prijs te halen. Op een krel van een paar duizend euro boeit dat allemaal wat minder, maar voor dergelijke bedragen wordt een mens al eens kieskeuriger. Dat maakt spijtig genoeg de markt voor deze wagens heel klein, als verkoper is het hopen op die liefhebber die daar allemaal wil en kan aan voorbijgaan ...

Wat kost deze wagen in Vlaanderen aan BIV? (ik veronderstel als 3.0 dat de taks rond de 1000 euro is?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Wat kost deze wagen in Vlaanderen aan BIV? (ik veronderstel als 3.0 dat de taks rond de 1000 euro is?).

hier kan je simulatie doen

https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

hier vind je alle gegevens die je in moet geven

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-525-bmw-exclusive-edition-ct-ok-12-000-a-discuter-diesel-grijs-560d0093-6fbd-6c3b-e053-e250040a8e3a?cldtidx=1&cldtsrc=listPage 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci. Dus 1080 taks en 330 Biv. Op zich valt die BiV dus nog mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er iets voor over hebben om van de 6 cilinder te genieten hé. Dat is ook zo met nen  Duvel of een Westvleteren, kost ook meer dan een gewone pint, dat is ook bier, maar de beleving is toch net iets anders.. just my 2cents

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/5/2020 om 15:19, Alexis zei:


Mijn schoonmoeder woont daar

Perfecte excuus toch? Sorry, kunnen niet, lez... Ze kan sponsoren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef u 200% gelijk, @Redfive. De beleving en het rijplezier van de 525d 3.0L zescilinder is onvergelijkbaar met dat hatelijk viercilinder ding (mijn mening over 4-cilinder diesels in dure wagens lepelen is algemeen gekend ;) ).

En moest het een break zijn, dan was ik zeker geinteresseerd voor moeder de vrouw. 

Ik denk dat uw prijs zeker goed staat en dat een wagen die dealer onderhouden is zeker een meerwaarde brengt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @The Swede. Ik denk ook dat de prijs wel goed zit. Over anderhalve week komt er iemand kijken die tegen dan zijn wagen ook opgehaald ziet. Als men naast de auto staat verkoopt ie zichzelf wel hoop ik. 

To be continued

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een bod gehad van 11.000. Zonder verdere informatie te vragen. Dat is meer dan waarschijnlijk een opkoper. Ik denk er aan een tegenbod te doen van 12.000 zonder keuring en zonder de winterbanden. Goed plan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid