Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uren geleden, davy zei:

Weten jullie nog een fysieke winkel in West- of Oost Vlaanderen die schaalmodellen verkoopt?

Mathieu Eeckhout in Astene.

Geplaatst:
2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Domino op de Rode Berg

Bijna, zwarte berg :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Vanni zei:

Bijna, zwarte berg :D

Ge kunt de teleferique pakken

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Of al driftend in de sneeuw nu. 

Geplaatst:
40 minuten geleden, Bjorno zei:

Of al driftend in de sneeuw nu. 

Heer Gods, leid me niet in bekoring ?

Geplaatst:
10 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Mijn broer was nogal een verzamelaar, en dat zijn namen die blijven hangen zijn.  In Oostende was er ook nog ene, Timms, maar die is recent in uitverkoop gegaan.  Mijn Z4 kwam nog van daar @Bompa

Hij kocht er elk jaar ook wel een aantal in Italië.  

Ik heb al eea online gekocht bij Toms in NL https://www.toms.nl/

Timms is idd gestopt. 20j geleden had je in elke grote stad wel minstens 1, er was zelfs enen in Veurne, of all places. En dan had je nog een eeuwigheid geleden in de Christiaensens ook altijd een collectie. (https://jeugdsentimentportaal.wordpress.com/2013/11/04/nostalgie-christiaensen-speelgoedwinkels/) Nu is dat niet meer in de mode en blijft het beperkt tot het aantal die er nog kan op overleven omdat de rest er niet meer is en iedereen nu naar de resterende gaat.

Recent vond ik een prachtige winkel in Zonhoven (Caracars of zoiets), zo zouden er meer moeten zijn.

Geplaatst:

En in Kortrijk had je de Concorde.  Met dat gigantische RC schaalmodel van de Concorde aan het plafond (dat naar het schijnt nooit had gevlogen)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb al eea online gekocht bij Toms in NL https://www.toms.nl/

Is een eindje rijden (maar we zijn toch autofreaks :D) maar gezien de hoeveelheid die hij daar staan heeft, is dit gerust een dagtrip waard.

Geplaatst:

Of op beurzen of automeetings. Daar heb ik in het verleden wel eens wat van hem gekocht. Heeft zelfs dan een redelijk uitgebreid assortiment bij.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 9/1/2025 om 12:28, Soul zei:

Is een eindje rijden (maar we zijn toch autofreaks :D) maar gezien de hoeveelheid die hij daar staan heeft, is dit gerust een dagtrip waard.

Ik ben er eens geweest, moet zeker 15 jaar geleden zijn, maar is de moeite. Vroeger had je in Hasselt ook Broux, ze zijn daarna online nog even verder gegaan maar ik denk dat ze niet meer bestaan nu. 

Geplaatst:
Op 9/1/2025 om 08:57, Bompa zei:

Timms is idd gestopt. 20j geleden had je in elke grote stad wel minstens 1, er was zelfs enen in Veurne, of all places. En dan had je nog een eeuwigheid geleden in de Christiaensens ook altijd een collectie. (https://jeugdsentimentportaal.wordpress.com/2013/11/04/nostalgie-christiaensen-speelgoedwinkels/) Nu is dat niet meer in de mode en blijft het beperkt tot het aantal die er nog kan op overleven omdat de rest er niet meer is en iedereen nu naar de resterende gaat.

Recent vond ik een prachtige winkel in Zonhoven (Caracars of zoiets), zo zouden er meer moeten zijn.

Oh? Caracars zegt me anders niks, ik woon daar niet zo ver vandaan, moet ik zeker eens passeren dan. Triestige website ook helaas. 

Geplaatst:
21 minuten geleden, Jules_W zei:

Oh? Caracars zegt me anders niks, ik woon daar niet zo ver vandaan, moet ik zeker eens passeren dan. Triestige website ook helaas. 

Heeft volgens mij geen/weinig schaalmodellen. Verkoopt radiografisch spul, bouwpakketten en veel airsoft materiaal.

Geplaatst:

Er blijven inderdaad weinig fysieke winkels over, in Westmeerbeek heb ik een vaste stop bij GIMIC, een DIY shop waarvan de eigenaar ondertussen meer schaalmodellen verkoopt 😎

http://www.gimic.be

4EF702C7-494D-4193-8755-2D078BE1329F.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
36 minuten geleden, Fastflupke zei:

Er blijven inderdaad weinig fysieke winkels over, in Westmeerbeek heb ik een vaste stop bij GIMIC, een DIY shop waarvan de eigenaar ondertussen meer schaalmodellen verkoopt 😎

http://www.gimic.be

4EF702C7-494D-4193-8755-2D078BE1329F.jpeg

Toffe ket, 3km van mij thuis. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je oldtimerbeurzen doet a la InterClassics en andere kom je altijd grote spelers tegen die enorm veel gerief bijhebben. De moeite

gisteren was ik op InterClassics Maastricht. 
Scalepassion is een Nederlandse winkel die bijvoorbeeld ook het bekijken waard is 👍

Geplaatst:
1 uur geleden, Mich zei:

Als je oldtimerbeurzen doet a la InterClassics en andere kom je altijd grote spelers tegen die enorm veel gerief bijhebben. De moeite

gisteren was ik op InterClassics Maastricht. 
Scalepassion is een Nederlandse winkel die bijvoorbeeld ook het bekijken waard is 👍

Inderdaad, altijd wel iets om mee te nemen 😎

was IC de moeite?

Geplaatst:
4 uren geleden, Fastflupke zei:

Inderdaad, altijd wel iets om mee te nemen 😎

was IC de moeite?

Persoonlijk vond ik Brussel in november toffer. Heb daar 3dagen na mekaar doorgebracht, veel gekend volk en standhouders. Kwalitatief ook heel correct. 

Maastricht gisteren was een overrompeling qua volk. Veel toeristen die daar hun namiddagje van maken. Ollanders houden en al ni echt hunne smikkel en heb daar meermaals belachelijke commentaren opgevangen waarvan ik dacht tjah 😆
Veel mooie bedrijven wel aanwezig en paar nieuwe leren kennen. Bij hen was het niveau van wagens zeer degelijk en de moeite 👍👍. Prijzen hier en daar echt er los over. 
Jammer dat er naar mijn gevoel toch teveel foefelaars stonden die A prijzen vroegen voor niet echt frisse autos, of misleidende beschrijvingen/verhalen maken. Dat is veel minder opvallend in Brussel

ps: ze moeten daar ook iets gaan doen aan het parkeren. Elk jaar problematischer. Ik was van plan donderdag te gaan maar raakte ni weg. Next year sowieso in de week

Geplaatst:
Op 19/1/2025 om 17:39, Mich zei:

Persoonlijk vond ik Brussel in november toffer. Heb daar 3dagen na mekaar doorgebracht, veel gekend volk en standhouders. Kwalitatief ook heel correct. 

Maastricht gisteren was een overrompeling qua volk. Veel toeristen die daar hun namiddagje van maken. Ollanders houden en al ni echt hunne smikkel en heb daar meermaals belachelijke commentaren opgevangen waarvan ik dacht tjah 😆
Veel mooie bedrijven wel aanwezig en paar nieuwe leren kennen. Bij hen was het niveau van wagens zeer degelijk en de moeite 👍👍. Prijzen hier en daar echt er los over. 
Jammer dat er naar mijn gevoel toch teveel foefelaars stonden die A prijzen vroegen voor niet echt frisse autos, of misleidende beschrijvingen/verhalen maken. Dat is veel minder opvallend in Brussel

ps: ze moeten daar ook iets gaan doen aan het parkeren. Elk jaar problematischer. Ik was van plan donderdag te gaan maar raakte ni weg. Next year sowieso in de week

Bedankt Mich!

parkeren aan het MECC is inderdaad echt een issue, zotte prijzen voor bedenkelijke wagens loopt ook al een tijdje … goed je huiswerk doen voor aankoop blijft de boodschap!

Geplaatst:
Op 8/1/2025 om 20:37, ex-Mooseman zei:

Domino op de Rode Berg @Vanni

Kits & Cars in Knokke

De Kimpe (?) in Dendermonde

In de Zeelaan in De Panne is er ook een, maar dat is meer een speelgoedwinkel

In ODK is er ook ene. Café + schaalmodellen. 
Vreemd concept.

Geplaatst:
2 uren geleden, Polygoon zei:

In ODK is er ook ene. Café + schaalmodellen. 
Vreemd concept.

Waar zit die? Nog nooit gezien. 

Geplaatst:

moh. Zeker al duusd keer gepasseerd en nog nooit gezien. Volgende keer eens op letten. 

Geplaatst:

Daar al eens geweest. Speciale eigenaars. Waren wel supervriendelijk ook naar onze kleine mannen die daar bijna met al die auto's wilden gaan spelen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in