Ga naar inhoud

BMW G08 iX3


Phil

Aanbevolen berichten

Da's fijn dat dat jou zo lijkt, maar 't is weldegelijk wat ik je zeg hoor.

En voor de volledigheid: ik spreek hier niet over design he. BMW maakt 'speciale' velgen op een iX3, daar ben ik 't mee eens. Maar @Rabbit wilt wielen van een non-EV X3 steken, en dat is technisch niet toegelaten omwille van het gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

Da's fijn dat dat jou zo lijkt, maar 't is weldegelijk wat ik je zeg hoor.

En voor de volledigheid: ik spreek hier niet over design he. BMW maakt 'speciale' velgen op een iX3, daar ben ik 't mee eens. Maar @Rabbit wilt wielen van een non-EV X3 steken, en dat is technisch niet toegelaten omwille van het gewicht.

Ja sorry dat het voor mij geen (uiteraard) evidentie leek 😉 Ik dacht inderdaad in de trend van  @vince522 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tommie zei:

Maar @Rabbit wilt wielen van een non-EV X3 steken, en dat is technisch niet toegelaten omwille van het gewicht.

Is dat ECHT een issue? Ik kan dat bijna niet geloven eigenlijk. Het gaat blijkbaar over 175kg, da's 43kg per wiel. No way dat dat een issue kan zijn toch?

Volgens mij gaat het eerder over het bewaren van de identiteit van het i-gamma. Ik zou dat echt durven doen :$

Edit: kan EV-koppel zelfs niet eerder een reden zijn, dan gewicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, PJH said:

Is dat ECHT een issue? Ik kan dat bijna niet geloven eigenlijk. Het gaat blijkbaar over 175kg, da's 43kg per wiel. No way dat dat een issue kan zijn toch?
 

Misschien niet, maar niet gehomologeerd. Einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Misschien niet, maar niet gehomologeerd. Einde.

Ik zou er toch andere wielen opsmijten. En bij controle de originele er terug op 🙂 Het enige waar ik wat voor vrees is dat aandrijfgeheel, maar goed, ik denk niet dat dat echt problemen gaat geven bij zo'n gering verschil in gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Ik zou er toch andere wielen opsmijten. En bij controle de originele er terug op 🙂 Het enige waar ik wat voor vrees is dat aandrijfgeheel, maar goed, ik denk niet dat dat echt problemen gaat geven bij zo'n gering verschil in gewicht.

Verzekering zal lachen bij een ongeval! 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tommie zei:

Verzekering zal lachen bij een ongeval! 👍

En wat moet de zoveelste aftermarket BBS velg, die op eender welke auto wordt gesmeten?

Ik ken dan veel accidenten die niet gaan uitbetaald worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's iets anders. Die BBS kan volledig gehomologeerd zijn voor dat type wagen, net zoals er ongetwijfeld aftermarktvelgen zullen komen/bestaan voor de iX3.

Maar je kan NIET de OEM-velg van een non-EV X3 onder een iX3 smijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 8/18/2021 at 2:00 PM, Tommie said:

Verzekering zal lachen bij een ongeval! 👍

Zeker als ze gaan moeten proberen een oorzakelijk verband aan te tonen :D 

Ik kom kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/18/2021 at 2:31 PM, Tommie said:

Da's iets anders. Die BBS kan volledig gehomologeerd zijn voor dat type wagen, net zoals er ongetwijfeld aftermarktvelgen zullen komen/bestaan voor de iX3.

Ik denk niet dat elke aftermarket velg die verkocht wordt en die past op een bepaalde auto specifiek gehomologeerd is voor die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik denk niet dat elke aftermarket velg die verkocht wordt en die past op een bepaalde auto specifiek gehomologeerd is voor die auto.

In het gelijkvormigheidsattest staan de afmetingen (wiel/band/draagvermogen band, etc.) toch vermeld, niet het type wiel? Of heb ik wat gemist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

In het gelijkvormigheidsattest staan de afmetingen (wiel/band/draagvermogen band, etc.) toch vermeld, niet het type wiel? Of heb ik wat gemist?

Dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Tommie said:

Dit.

Wel dan, als je dan een andere velg vindt met dezelfde waardes, dan is dat toch geen probleem? Er wordt toch nergens gesproken over een load index van een velg?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Even @Asserti zin daily meegepikt ipv de manuele 318d vervangwagen. Waarvoor dank :D 

A73353A1-24A6-4179-8C5D-92F930AFB0F6.thumb.jpeg.550cb2affc2a9ad4391a262f13dbeeff.jpeg

Straks eens aan de tand voelen en morgen op en af naar kantoor.

Laat eens weten wst je ervan vond 🙂 ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Cyrano.ak zei:

Precies wel een lease topper want 2 collega's hebben er eentje besteld. 

Ik ken ook al 2 collega's. Volgens mij is hij gewoon in lease behoorlijk cheap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Rabbit said:

Laat eens weten wst je ervan vond 🙂 ben benieuwd.

Eens proberen beschrijven wat ik er van vond: om te starten, ik ben echt geen SUV fan :D 

Laat me toe om mijn ervaringen dus te splitsen tussen het i deel, en het X3 deel :D 

Beginnen met de X3 dan, interieur deels gelijkaardig aan mijn 3, deels ook het oudere interieur. Dat laatste begin je toch te merken aan de knoppen en de middenconsole. Het nieuwe is toch net dat tikkeltje moderner. Verder was deze natuurlijk uitstekend uitgerust, 'full option' volgens @Asserti. Paar zaken die ik toch kon smaken die ik zelf niet heb: ACC in de file en het open dakje wanneer je trager dan 50 gaat. Ook de Harman Kardon vond ik aangenaam, maar voor mij volstaat mijn Hifi Pro ook, en de 360° camera brengt ook wat extra. Zitpositie is anders, logger en duidelijk een grotere auto. Dat was minder mijn ding. Merkbaar zwaarder ook.

Dat laatste brengt mij bij het i deeltje, want dat heeft daar een grote invloed op. De extra massa voel je wel. Die wordt gecounterd door een steviger onderstel, ook dat had ik op voorhand iets soepeler verwacht. Het rijden an sich dan: zeer positief verrast. Ik rijd in de 30e al zeer graag elektrisch, dat constant kunnen doen is gewoon zeer rustgevend. Prestaties zijn ook zeker ok om vlot mee te gaan met het verkeer. Al komt het vermogen anders tot uiting in vergelijking met de 30e, die laatste voelt veel 'actiever' aan. De active sound werd mij ook aangeraden bij vertrek, samen met de one-pedal drive. Beide even getest, active sound is een gimmick, hoeft voor mij niet. One-pedal drive heb ik meestal uit gezet, puur omdat ik het niet gewoon ben. Op de stukken dat ik bewust zo reed zie ik wel voordelen.

Heb er gisteren en vandaag 225km mee gedaan. Paar stukken E40 en R4, andere vooral file en 50-70 banen. Uiteindelijk uitgekomen op gemiddeld 16.5kWh/100km, wat volgens @CMon zeer netjes was voor dat traject. Moet wel eerlijk zijn dat ik gewoon mee met het verkeer reed, en het vrij druk was de voorbije dagen. Met dat verbruik zo je op 1 lading dik 400km ver raken, wat voor mijn gebruik zeker voldoende is.

Een i4 stond al op de lijst der mogelijke opvolgers voor de 30e binnen enkele jaren, maar na gisteren en vandaag gaat die er nog steviger op staan.

3C75FCBC-4279-4EB7-9F99-B2CB7F63FF67.thumb.jpeg.b295e810267abaf180625f468268a6b8.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6/9/2021 om 18:42, Tommie zei:

December. Productie is pas in september naar LCI gegaan en transporttijd is 14 weken.

14 weken? :tct:
Bij ons staan de wagens op een goeie 8 weken in China.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid