Ga naar inhoud

BMW G08 iX3


Phil

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, JanC zei:

Ik heb woensdag een rijtje gezien in de buurt van Namen met die drie modellen. Sommige Duitse platen, en de Belgische waren splinternieuw. 

Dat was idd dat treintje.. ik ben er donderdag geweest 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
5 minuten geleden, Phil zei:

Je had toch gelijk. @Rabbit

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1825425

't Ziet er op het eerste zicht wel enkel een bumperpakketje uit.

Ik had de beelden al gepost in het X3 topic.

Ja lijkt me wel een pak matuurder nu in ix3 vorm. Ik wil niet dat mensen per se zien dat ik een EV versie heb. Ben wel erg benieuwd naar deze auto.
Dat aventurin rot is trouwens ook wel zeer knap, zou dit durven nemen als we ooit zoiets kopen. Het is eens iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 23/3/2021 om 22:57, Phil zei:

Het zou me gewoon sterk verbazen.

Is dus waarheid gebleken.

image.png.5010be85a15b68046f7a498ffa53cbe3.png

Ik kan hem zo wel smaken, mocht ik er gewone velgen kunnen opsmijten. (Enig idee of dat technisch kan ?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JanC zei:

Waarom niet, denk je dat er andere naven onder zitten?

Ik weet dat ik een stomme vraag lijk te stellen maar ik had indertijd een collega die een F30 320d efficient dynamics had. Tegen alle adviezen in heeft ie daar 18 inch op gelegd en die auto wilde een pak minder gretig draaien.

Hij beschreef het probleem als “soms lijkt t alsof mijn auto gemaakt is om zoveel mogelijk rechtdoor te rijden op 16 inch. Met die 18 lijkt het alsof mijn stuur soms licht geblokkeerd staat als ik van vak wil wisselen”

Misschien dat die ix3 ook een raardere maat van wielen heeft ofzo. Tijdens dat corona autosalon raadden ze het in Bornem toch hard af om daar normale velgen onder te steken 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Rabbit zei:

Is dus waarheid gebleken.

image.png.5010be85a15b68046f7a498ffa53cbe3.png

Ik kan hem zo wel smaken, mocht ik er gewone velgen kunnen opsmijten. (Enig idee of dat technisch kan ?)

 

Technisch zal het wel mogelijk zijn, al zullen ze natuurlijk weer neuten voor de garantie mocht er iets aan kapot zijn.

Mijn oom heeft er trouwens eentje in bestelling voor november; toch wel benieuwd naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, B3noît zei:

Technisch zal het wel mogelijk zijn, al zullen ze natuurlijk weer neuten voor de garantie mocht er iets aan kapot zijn.

Mijn oom heeft er trouwens eentje in bestelling voor november; toch wel benieuwd naar!

Ga hem ook wel eens testrijden. Maar dat wielenaanbod is nu zo triestig, onbegrijpelijk. Ik snap niet dat iedereen zou moeten zien dat ik een iX3 heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Rabbit zei:

Is dus waarheid gebleken.

image.png.5010be85a15b68046f7a498ffa53cbe3.png

Ik kan hem zo wel smaken, mocht ik er gewone velgen kunnen opsmijten. (Enig idee of dat technisch kan ?)

 

Toevallig ook net gedaan, optisch hetzelfde maar met het mokka interieur.  Rond de 76k. Hoeveel korting zit daar op? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van de verplichte donkere raamomlijsting. Nu, ik verwacht wel dat dat nog aanpasbaar zal zijn in de toekomst. Nog een beetje vroeg om een mooie config te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Rabbit zei:

Is dus waarheid gebleken.

image.png.5010be85a15b68046f7a498ffa53cbe3.png

Ik kan hem zo wel smaken, mocht ik er gewone velgen kunnen opsmijten. (Enig idee of dat technisch kan ?)

 

Kan (uiteraard) niet. Gewichtsverschil tussen een X3 en een iX3 is enorm, is daar niet op voorzien/gehomologeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Rabbit said:

Ik weet dat ik een stomme vraag lijk te stellen maar ik had indertijd een collega die een F30 320d efficient dynamics had. Tegen alle adviezen in heeft ie daar 18 inch op gelegd en die auto wilde een pak minder gretig draaien.

Hij beschreef het probleem als “soms lijkt t alsof mijn auto gemaakt is om zoveel mogelijk rechtdoor te rijden op 16 inch. Met die 18 lijkt het alsof mijn stuur soms licht geblokkeerd staat als ik van vak wil wisselen”

@DDke

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Tommie said:

Kan (uiteraard) niet. Gewichtsverschil tussen een X3 en een iX3 is enorm, is daar niet op voorzien/gehomologeerd.

een iX3 weegt amper 200kg meer dan een X3 M40d, is dat zo significant dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Phil said:

Heb daar toch moeite mee om dat te geloven.

Kan begrijpen dat dat anders rijdt op 18 inch dan op 16 inch.

Maar versta niet waarom een Efficient Dynamics anders zou rijden dan gewone 320 op dezelfde 18 inch velg (buiten dat die Efficient Dynamics iets lager ligt).


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Tommie said:

'Amper' 200kg. @PJH :D

Ja, da's significant.

Volgens de gegevens die ik vind online is een iX3 175kg zwaarder dan een X3 M40d. Ter vergelijking een X5 45e is 160kg zwaarder dan een X5 M50d, bij de X5 heb je hetzelfde aanbod qua velgen.

Lijkt me eerder een keuze van BMW om de i modellen een specifiek uiterlijk te geven dan dat er een technische reden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid