ir_fuel 58.280 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 29 minutes ago, Tjeu said: Maar is dus wel meer gericht op offroad gebruik. Wie koopt zoiets voor offroad gebruik?? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Wie koopt zoiets voor offroad gebruik?? Toch ideaal, papa op de gravelfiets en de misses en kids kan mee. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 Eigenlijk best hilarisch. vroeger moesten alle frames zo mooi mogelijk afgewerkt zijn qua lasnaden, aansluitingen en dergelijke. Nu is dat gewoon een stapel buizen dat ze aan elkaar lassen en verkopen voor 8K en meer. Jupke kan na zijn cursus lassen, meteen bij de Gamma buizen gaan halen en zelf eentje maken. 1 Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Wie koopt zoiets voor offroad gebruik?? Dat is zoals de kleine SUV's. Ideaal om in de stadsjungle de stoepranden op te knallen. Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 Just now, tuscani said: Eigenlijk best hilarisch. vroeger moesten alle frames zo mooi mogelijk afgewerkt zijn qua lasnaden, aansluitingen en dergelijke. Nu is dat gewoon een stapel buizen dat ze aan elkaar lassen en verkopen voor 8K en meer. Jupke kan na zijn cursus lassen, meteen bij de Gamma buizen gaan halen en zelf eentje maken. Die frames van dat soort fietsen worden wel aan een heel ander soort mishandeling blootgesteld dan bij een gewone fiets. Ik heb nog nooit gehoord van spontane framebreuken bij een deftige normale fiets. Bij deze spullen durft dat al eens gebeuren als ze niet deftig gebouwd zijn. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 50 minuten geleden, ir_fuel zei: Wie koopt zoiets voor offroad gebruik?? Ik weet niet of ze hier ingevoerd worden hoor. In landen waar de fietsinfra minder goed is, zijn offroad modellen zeer populair, gezien fietsers daar veel vaken alternatieve paden (moeten) kiezen. Denk aan bijvoorbeeld Australië, daar is die markt best groot en worden die fietsen dus ook daadwerkelijk offroad gebruikt. Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 3 uren geleden, Tjeu zei: Riese en Muller vind ik te duur om aan station te zetten en eigenlijk zit je daar ook op het punt Kangoo vs Mercedes T klasse. De belangrijkste componenten zijn hetzelfde, het zit gewoon in een wat strakker jasje en een groot deel van de prijs zit in de badge. Ik vind ze heel knap, maar vind ze ronduit te duur en een wat te hoog ma-tu-vu gehalte hebben. Oeie De zoektocht met een nieuwe fiets voor mijn madam is geëindigd met de aankoop van een Multicharger GT Vario 750. Maar idd, pokkeduur wel. Ik verwacht dan ook geen commentaar te krijgen bij mijn volgende automotive aankoop 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 14 minuten geleden, zwoemba zei: Oeie De zoektocht met een nieuwe fiets voor mijn madam is geëindigd met de aankoop van een Multicharger GT Vario 750. Maar idd, pokkeduur wel. Ik verwacht dan ook geen commentaar te krijgen bij mijn volgende automotive aankoop Valt wat te vergelijken met een 911 é, zonder twijfel zeer goed, maar niet subtiel en ook niet echt origineel. En de helft van de kopers, koopt dat voor het merk, zonder daarbij ook maar te weten wat er goed of niet goed aan is. Maar als de koper daar blij mee is, dan kan je daar niets verkeerd over zeggen - en dat hoeft niemand ook te doen, wil ik hier zeker ook niet doen. Iedereen koopt waar die gelukkig van wordt. Zo een R&M kan je tevens op geen enkele wijze als een miskoop gaan bestempelen. Is zonder twijfel top spul. En net als bij een 911 recupereer je die meerprijs achteraf bij herverkoop. Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 Kan je tegenwoordig in Gent patsen met je bakfiets/longtail? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 (aangepast) 1 uur terug, ir_fuel zei: Kan je tegenwoordig in Gent patsen met je bakfiets/longtail? Hoelang is het geleden dat je in Knokke was? 9 oktober 2024 aangepast door Tjeu Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 5 uren geleden, ir_fuel zei: Wie koopt zoiets voor offroad gebruik?? Artsen zonder grenzen zonder rijbewijs. 1 Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 1 hour ago, Tjeu said: Hoelang is het geleden dat je in Knokke was? Ik denk van 2016. Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 12 uren geleden, Tjeu zei: Valt wat te vergelijken met een 911 é, zonder twijfel zeer goed, maar niet subtiel en ook niet echt origineel. En de helft van de kopers, koopt dat voor het merk, zonder daarbij ook maar te weten wat er goed of niet goed aan is. Maar als de koper daar blij mee is, dan kan je daar niets verkeerd over zeggen - en dat hoeft niemand ook te doen, wil ik hier zeker ook niet doen. Iedereen koopt waar die gelukkig van wordt. Zo een R&M kan je tevens op geen enkele wijze als een miskoop gaan bestempelen. Is zonder twijfel top spul. En net als bij een 911 recupereer je die meerprijs achteraf bij herverkoop. Nee idd, wat je zegt klopt ook wel Ik had wel verwacht van haar huidige fiets sneller te kunnen verpatsen, tweedehands precies toch een overaanbod Quote
toere 16.927 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Mag hier wel geplaatst worden: Goede vriendin haar dochter heeft vorige week zwaar gevallen op haar achterhoofd met haar electrische fiets. Bij het aanzetten aan de lichten weggegleden en achterover op haar hoofd beland. Stond in turbo stand ofzo. Zware hersenschudding en hersenbloeding gehad. 3 dagen op intensief gelegen maar ligt nu op een gewone kamer. Door het oog van de naald gekropen zeggen de dokters. Geen helm aan inderdaad. 2 Quote
Luv4DLM 1.280 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Ik draag ook niet graag een helm maar ik doe het wel, er gebeuren te veel drama's door het gebrek aan een helm. Iets wat ik mijn schoonouders ook maar niet kan aanleren, beiden hebben ze een elektrische fiets en is het steevast zonder helm dat ze rijden. Zeker mijn schoonmoeder die al zeer fragiel is ( meerdere herseninfarcten gehad) zou beter moeten weten maar ze is te koppig.. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geen rationeel argument maar als ik met klikpedalen rij = helm, zonder draag ik hem niet (ik rij wel niet elektrisch). Kleine in het stoeltje achterop wel een helm. Valt niet uit te leggen als je het zo typt Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 minuut geleden, Polygoon zei: Geen rationeel argument maar als ik met klikpedalen rij = helm, zonder draag ik hem niet (ik rij wel niet elektrisch). Kleine in het stoeltje achterop wel een helm. Valt niet uit te leggen als je het zo typt Sinds ik met de kleine mee (die ook een helm draagt) fiets, draag ik hem ook zo goed als altijd. Ik ga ze later niet kunnen verplichten van één te dragen als ik er zelf geen aan heb. Als je dat hoort van al die accidenten is dat toch bonkers dat dat niet verplicht wordt. Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Je ziet dat nochtans vaak. Kind met helm en op dezelfde fiets een van de ouders zonder. Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 En mij maakt het allemaal niet uit. Het is je eigen hoofd. Doe ermee wat je wilt. 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Denk dat die dochter vanaf nu wel een helm gaat dragen. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 2 uren geleden, Challazer zei: Sinds ik met de kleine mee (die ook een helm draagt) fiets, draag ik hem ook zo goed als altijd. Ik ga ze later niet kunnen verplichten van één te dragen als ik er zelf geen aan heb. Als je dat hoort van al die accidenten is dat toch bonkers dat dat niet verplicht wordt. Vroeger had ik hem inderdaad enkel aan op de koersfiets, tegenwoordig altijd op de fiets. Het belang ervan kan niet genoeg worden benadrukt. Waar ik wel van verschiet zijn die georganiseerde fietsritten van scholen. Elk kind heeft daar een helm op, de begeleidende leerkrachten niet. Dat houdt toch geen steek?! Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 9 minuten geleden, Ritsuke zei: Vroeger had ik hem inderdaad enkel aan op de koersfiets, tegenwoordig altijd op de fiets. Het belang ervan kan niet genoeg worden benadrukt. Waar ik wel van verschiet zijn die georganiseerde fietsritten van scholen. Elk kind heeft daar een helm op, de begeleidende leerkrachten niet. Dat houdt toch geen steek?! Bij Floris op school was het op van die ritten altijd fluohesje verplicht, helm moest enkel 'als je er eentje had' En idd de leerkrachten zonder helm, net als de ouders vaak bij hun kinderen. Floris is nu bijna 15 en rijdt nog altijd met helm naar school, ferm van hem, vind ik! Niet simpel op die leeftijd. 1 Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 hour ago, Ritsuke said: Waar ik wel van verschiet zijn die georganiseerde fietsritten van scholen. Elk kind heeft daar een helm op, de begeleidende leerkrachten niet. Dat houdt toch geen steek?! Prachtig Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 3 uren geleden, ir_fuel zei: Je ziet dat nochtans vaak. Kind met helm en op dezelfde fiets een van de ouders zonder. Schuldig . Mijn zoon draagt er een, mijn dochters laten die intussen achterwege. Eigenlijk niet ok met al die tramsporen in Gent. Wel draag ik er een bij ritten met de gravel. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 15 uren geleden, JanC zei: Artsen zonder grenzen zonder rijbewijs. The Biking Doctors Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.