Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het probleem is ook dat de mensen ouder worden, hun reflexen trager en dan vinden ze zoiets uit waardoor ze sneller (of gemakkelijker sneller) kunnen fietsen. Waar ze idd vroeger 15 a 18 reden, zullen ze nu 18 a 25 gaan.

het is eigenlijk absurd als je ziet hoe veel veiliger auto's worden en hoe de snelheden naar beneden gaan op veel plekken, 50 naar 30. 90 naar 70 etc. En bij fietsen het net andersom gebeurt. En dan heb ik het nog niet over die elektrische steps, deze morgen zag ik er eentje voorbij komen, die ging harder dan 45 zelfs!

Geplaatst:
52 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Het probleem is ook dat de mensen ouder worden, hun reflexen trager en dan vinden ze zoiets uit waardoor ze sneller (of gemakkelijker sneller) kunnen fietsen. Waar ze idd vroeger 15 a 18 reden, zullen ze nu 18 a 25 gaan.

het is eigenlijk absurd als je ziet hoe veel veiliger auto's worden en hoe de snelheden naar beneden gaan op veel plekken, 50 naar 30. 90 naar 70 etc. En bij fietsen het net andersom gebeurt. En dan heb ik het nog niet over die elektrische steps, deze morgen zag ik er eentje voorbij komen, die ging harder dan 45 zelfs!

Liefst van al met 2 erop, of gewoon met de handen in de zakken  en dus sturend met hun buik. 😵‍💫

Geplaatst:
20 uren geleden, Ritsuke zei:

Het is, uiteraard, niet de bedoeling om met 2 kinderen achterop 45km/u te rijden. Echter vind ik het groot verschil tussen 25 en 30 km/u en voor dat laatste heb je een speed pedelec nodig. Het is ter vervanging van een Stromer omwille van een veranderde situatie dus de "hassle" van een speed pedelec kennen we. Al vind ik dat serieus meevallen.

Zo'n speedbox is niet aan de orde, zeker niet met 2 kinderen achterop. Ik betaal met plezier een verzekering in deze context.

Ga eens testrijden met bakfiets/longtail oplossingen die 45kmu 'mogen'. Ik zeg mogen, want met dat gewicht en middenmotor is 45km/u halen niet per se met twee vingers in de neus zoals bij een Stromer met achterwielmotor wel kan (in hoogste ondersteuningsstand). 
Kruissnelheid is eerder 35-ish, wat dus perfect zou zijn voor wat jij ervan verwacht. 

Ik rij ook meestal rond de 30/35 met de Stromer, maar doe hoofdzakelijk korte ritten in stedelijk gebied waar limiet ook gewoon 30 is.. 

Gisteren wel een h&t gedaan van kantoor naar regio Merelbeke en later op de avond terug via lege wegen. Was lang geleden dat ik nog eens voor een langere rit 'volle gas' had gegeven. Gemiddelde van net geen 35km/u, 13km gereden. 
Dat zou je nooit halen op een normaal 'pendel'moment, owv veel meer verkeer (auto's en fietsers) en algemeen meer zaken om rekening mee te houden, nu was het echt zeer rustig, quasi niemand op de baan. Is ook nodig als je 45km/u gaat op zo'n fiets, tenzij je een zeer goed overzicht hebt en ver kan kijken. Je staat er niet zo snel mee stil als met een auto 🙂 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
1 uur terug, Ritsuke zei:

Het is inderdaad kortzichtig om iedere gepensioneerde op een fiets met snelheidsbeperking van 18km/u te zetten maar het is even nonchalant hoe er nu mee omgegaan wordt. Wanneer je iemand 45 km/u met een cadans van 40 rpm zie rijden dan weet je gewoon dat die persoon de situatie niet onder controle heeft. Persoonlijk vind ik dat er te veel mensen met een "laid back" mentaliteit rondfietsen met die dingen, uit onwetendheid of uit gemak.

Is dit theoretisch of word jij dagelijks voorbijgevlogen door bejaarden op speedpedelecs?

Geplaatst:

Op trainingen kom ik het al te vaak tegen. Dagelijks? Waarschijnlijk niet. Meermaals per week? Zeker.

Geplaatst:
1 uur geleden, Alexis zei:

Ga eens testrijden met bakfiets/longtail oplossingen die 45kmu 'mogen'. Ik zeg mogen, want met dat gewicht en middenmotor is 45km/u halen niet per se met twee vingers in de neus zoals bij een Stromer met achterwielmotor wel kan (in hoogste ondersteuningsstand). 
Kruissnelheid is eerder 35-ish, wat dus perfect zou zijn voor wat jij ervan verwacht. 

Ik rij ook meestal rond de 30/35 met de Stromer, maar doe hoofdzakelijk korte ritten in stedelijk gebied waar limiet ook gewoon 30 is.. 

Gisteren wel een h&t gedaan van kantoor naar regio Merelbeke en later op de avond terug via lege wegen. Was lang geleden dat ik nog eens voor een langere rit 'volle gas' had gegeven. Gemiddelde van net geen 35km/u, 13km gereden. 
Dat zou je nooit halen op een normaal 'pendel'moment, owv veel meer verkeer (auto's en fietsers) en algemeen meer zaken om rekening mee te houden, nu was het echt zeer rustig, quasi niemand op de baan. Is ook nodig als je 45km/u gaat op zo'n fiets, tenzij je een zeer goed overzicht hebt en ver kan kijken. Je staat er niet zo snel mee stil als met een auto 🙂 

R&M adverteerde vroeger hun familie speedelecs effectief als fietsen die ideaal waren om 27-30km per uur te rijden en max 35. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Super95 zei:

Is dit theoretisch of word jij dagelijks voorbijgevlogen door bejaarden op speedpedelecs?

je moet eens op die fietsostrades of dijken/jaagpaden rijden...daar rijden kinderen aan 15 naast hun vader of moeder terwijl ze daar tegen 40 a 45 voorbij komen gevlamd, doe je dit op een snelweg, waar je dan nog een koets rondom je hebt, aan 180 iemand aan 120 voorbijsteken ben je een crimineel en wegpiraat. Maar op een fietsostrade mag dit precies allemaal maar.

kameraad van mij die ook veel met de fiets rijd heeft het zelfs al een paar keer gezien dat hij 's morgens, bij een vroege shift, 45 rijdt, en dan nog wordt voorbijgestoken door een fiets zonder nummerplaat, dus e-bike met begrenzing weg.

ik zou er niet aan mogen denken, als ik ze hier nu soms zie rijden met 2 a 3 kinderen in een speed-pedelec bakfiets wat er zou gebeuren als die worden aangereden. Zeker met in het achterhoofd houdende dat ze een zwakke weggebruiker zijn.

Het probleem is dat er nu met die cafetaria plannen maar een fiets wordt genomen die ze eigenlijk niet nodig hebben maar wat het interessanter maakt dan brutoloon bij krijgen. Daarom dat mijn collega nu op zoek is naar een long-tail pedelec ipv gewone pedelec of gewone fiets.

Geplaatst:
15 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

je moet eens op die fietsostrades of dijken/jaagpaden rijden...daar rijden kinderen aan 15 naast hun vader of moeder terwijl ze daar tegen 40 a 45 voorbij komen gevlamd, doe je dit op een snelweg, waar je dan nog een koets rondom je hebt, aan 180 iemand aan 120 voorbijsteken ben je een crimineel en wegpiraat. Maar op een fietsostrade mag dit precies allemaal maar.

kameraad van mij die ook veel met de fiets rijd heeft het zelfs al een paar keer gezien dat hij 's morgens, bij een vroege shift, 45 rijdt, en dan nog wordt voorbijgestoken door een fiets zonder nummerplaat, dus e-bike met begrenzing weg.

ik zou er niet aan mogen denken, als ik ze hier nu soms zie rijden met 2 a 3 kinderen in een speed-pedelec bakfiets wat er zou gebeuren als die worden aangereden. Zeker met in het achterhoofd houdende dat ze een zwakke weggebruiker zijn.

Het probleem is dat er nu met die cafetaria plannen maar een fiets wordt genomen die ze eigenlijk niet nodig hebben maar wat het interessanter maakt dan brutoloon bij krijgen. Daarom dat mijn collega nu op zoek is naar een long-tail pedelec ipv gewone pedelec of gewone fiets.

Lijkt mij een andere kwestie te zijn.

• Whut?! 1
Geplaatst:
11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

@Bompa : zeg het eens !

Een fiets heeft twee wielen te weinig om interessant te zijn.

En ik ben al van 2004 bompa!

Geplaatst:
9 hours ago, Ritsuke said:

Op trainingen kom ik het al te vaak tegen. Dagelijks? Waarschijnlijk niet. Meermaals per week? Zeker.

Bejaarden op een speed pedelec? Dat betwijfel ik ten zeerste.

Die speed pedelec "piloten" dat zijn allemaal 30'ers en 40'ers met een speed pedelec van de firma waarmee ze zullen en moeten aan 45 rijden waar ze kunnen. Ik ben nog geen enkel gepensioneerde op zo een ding tegen gekomen.

De strafste mannen zijn dan die die op zondag met dat ding gaan rijden, in full fietskledij en klikpedalen :lolz: Ik dacht vroeger ook dat het "van horen zeggen" was, tot ik er onlangs zelf zo ben tegen gekomen. WTF :lolz:

De meeste bejaarden die ik zie rijden op ebikes rijden er zelfs geen 25 mee.

En dat van die lage cadans is een universeel gegeven. Ben zo al tieners tegengekomen op een ebike, aan 40rpm trappend. 

Nu goed, in Nederland rijden die met een fatbike, en moeten ze zelfs niet meer trappen :lolz:

Geplaatst:
12 hours ago, Liquid Li0n said:

het is eigenlijk absurd als je ziet hoe veel veiliger auto's worden en hoe de snelheden naar beneden gaan op veel plekken, 50 naar 30. 90 naar 70 etc. En bij fietsen het net andersom gebeurt. 

Uw auto mag nog zoveel veiliger worden, die wordt niet veiliger als hij aan 90 een voetganger of fietser omver rijdt.

Geplaatst:
8 uren geleden, ir_fuel zei:

De strafste mannen zijn dan die die op zondag met dat ding gaan rijden, in full fietskledij en klikpedalen :lolz: Ik dacht vroeger ook dat het "van horen zeggen" was, tot ik er onlangs zelf zo ben tegen gekomen. WTF :lolz:

Toevallig vorige donderdag 1 mei ook zoiets gezien.

Restaurant/ tea-room hier langs de leie in Kuurne met groot terras waar altijd redelijk veel volk zit, vooral bezocht door veel wandelaars en fietsers. 

Kwamen een 6-tal "wielrenners" in tenue toe met hun speed pedelec😂

Geplaatst:
9 uren geleden, ir_fuel zei:

Die speed pedelec "piloten" dat zijn allemaal 30'ers en 40'ers met een speed pedelec van de firma waarmee ze zullen en moeten aan 45 rijden waar ze kunnen.

En die mannen moeten precies elke dag het record van de vorige dag scherper stellen. 

Geplaatst:

en dan maar trappisten drinken 😅

Geplaatst:
10 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat is daar nu mis mee? Met dezelfde inspanning kunnen ze een grotere afstand afleggen, ipv altijd binnen dezelfde straal te moeten blijven. 
En zelf al rijden ze met meer ondersteuning, dan nog bewegen ze en doen ze het zo beter dan iedere zetelpattat. Iedereen die ook maar iets van beweging doet dient aangemoedigd en niet uitgelachen te worden. Ongeacht of ze 180 km op een koerfiets zitten, met een speedelec gaan sporten dan wel deelnemen aan het WK stokpaard. Bewegen is bewegen en altijd goed. En er plezier aan hebben is de beste wijze om het vol te houden. 

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
2 minutes ago, Tjeu said:

dient aangemoedigd en niet uitgelachen te worden.

Ik lach uit wie ik wil. Geen dank.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
Geplaatst:
13 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Jessica Chastain Snl GIF by Saturday Night Live

Heeft niets met woke te maken. Is puur anderen uitlachen, zoals hij zelf ook schrijft. In jeugdige termen noemen we dat pesten. Is nooit ok. Je wordt zelf niet groter door anderen kleiner te maken. 

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik lach uit wie ik wil. Geen dank.

Geplaatst:
14 minutes ago, Tjeu said:

Heeft niets met woke te maken. Is puur anderen uitlachen, zoals hij zelf ook schrijft. In jeugdige termen noemen we dat pesten. Is nooit ok. Je wordt zelf niet groter door anderen kleiner te maken. 

Als je het verschil niet kent tussen uitlachen en pesten, nou ... 

Het is nu ook niet dat ik die persoon klem rijd om dan eens goed in zijn gezicht ermee te lachen. Daarvoor rijden ze trouwens te snel :D 

Geplaatst:
2 uren geleden, Redfive zei:

En die mannen moeten precies elke dag het record van de vorige dag scherper stellen. 

Kan je ze ongelijk geven? Heb ik met de wagen ook soms hoor :D 

• Grappig 2
Geplaatst:

Je moet met alles mogen lachen, dixit Teeuwen (en groot gelijk heeft ie).
Ik heb nog niemand het zo goed weten verwoorden als hem. Is al een heel oud tv moment, maar blijft zo verdomd goed en actueel.

Geplaatst:
9 minutes ago, jan.van.gent said:

Je moet met alles mogen lachen, dixit Teeuwen (en groot gelijk heeft ie).
Ik heb nog niemand het zo goed weten verwoorden als hem. Is al een heel oud tv moment, maar blijft zo verdomd goed en actueel.

Ik wil ze geen eten geven, de mensen die lachen met volk zoals mezelf, dat in een strak tenu op een koersfiets zit te fietsen.

Geplaatst:

Vanavond een elektrische fiets ophalen.

Het is geen nieuwe, maar wel een premium exemplaar met minder dan 1000km op de teller. Grootste accu (625), beltdrive, geïntegreerde accu in het frame, schijfremmen. Ik hoop dat ze er blij mee is, want ze weet nog nergens van en het is voor moederdag 😄 

image.png.10cb65786abcd52b9cc585fb807d623a.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik wil ze geen eten geven, de mensen die lachen met volk zoals mezelf, dat in een strak tenu op een koersfiets zit te fietsen.

Ik herinner me tijden waarin je dat zelf ook deed 🙂  (en nog wat andere uitspraken toen ik zei: jouw tijd komt nog :))

• Grappig 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, msxx zei:

Vanavond een elektrische fiets ophalen.

Het is geen nieuwe, maar wel een premium exemplaar met minder dan 1000km op de teller. Grootste accu (625), beltdrive, geïntegreerde accu in het frame, schijfremmen. Ik hoop dat ze er blij mee is, want ze weet nog nergens van en het is voor moederdag 😄 

image.png.10cb65786abcd52b9cc585fb807d623a.png

Gazelle Eclipse heeft de grootste accu, 750 Wh..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid