SB-01 4.347 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 3 minuten geleden, Alexis zei: Dus voor alles elektrisch ga je de 99% 'brave burgers' die niks verkeerd doen straffen door meer regulering? En wat helpt een nummerplaat in het geval dat Bjorno omschrijft, gestolen brommer.. Zelfs mochten pakweg fatbikes een nummerplaat hebben, wat gaan ze dan doen, massaal staan flitsen? Controleren op asociaal rijgedrag kan je ook zonder dat er een nummerplaat aan hangt. Wie als brave burger aan 25km/u zit te fietsen heeft nul nadelen aan een nummerplaat op zijn fiets. Het zal mogelijks wel ontradend werken om te prullen aan die fiets en te opteren voor een speedpedelec die legaal sneller mag. En met nummerplaat is controleren altijd makkelijker, dat weet je zelf ook. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Gewoon foute reflex imo om alles wat we als vervelend ervaren in het leven meteen te willen laten verbieden. Dergelijke uitwassen kunnen binnen het huidig wetgevend kader toch voldoende makkelijk aangepakt worden. 't Is m.i. eerder een kwestie van prioriteiten (bij politiek) en budgetten (bij de politie). 1 Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Cue de typische HLN reactie onder artikels "ze moesten dat verbieden!!" Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 3 minuten geleden, Alexis zei: Gewoon foute reflex imo om alles wat we als vervelend ervaren in het leven meteen te willen laten verbieden. Dergelijke uitwassen kunnen binnen het huidig wetgevend kader toch voldoende makkelijk aangepakt worden. 't Is m.i. eerder een kwestie van prioriteiten (bij politiek) en budgetten (bij de politie). Niemand heeft het over verbieden. Waarom moet het ene gemotoriseerde voertuig met een max. snelheid van 25km/u wel een nummerplaat hebben en het andere niet? Is gewoon niet logisch, heeft niets te maken met pesten of wat dan ook. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 5 minuten geleden, Alexis zei: Gewoon foute reflex imo om alles wat we als vervelend ervaren in het leven meteen te willen laten verbieden. Amai, moest N-VA nu eens dezelfde gedachtegang hebben! Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 35 minuten geleden, SB-01 zei: Niemand heeft het over verbieden. Waarom moet het ene gemotoriseerde voertuig met een max. snelheid van 25km/u wel een nummerplaat hebben en het andere niet? Is gewoon niet logisch, heeft niets te maken met pesten of wat dan ook. Waar trek je dan de lijn? Step voor kinderen ook een nummerplaat? Mijn BMX die dient om mee te sporten ipv als vervoermiddel ook een nummerplaat? Skateboard ook nummerplaat? Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 33 minuten geleden, Polygoon zei: Amai, moest N-VA nu eens dezelfde gedachtegang hebben! Zijn nochtans sterk voor deregulering, toch wat betreft Diependaele in Vlaamse overheid Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 17 minuten geleden, Alexis zei: Zijn nochtans sterk voor deregulering, toch wat betreft Diependaele in Vlaamse overheid https://www.benweyts.be/nieuws/70-kmu-wordt-de-norm-op-de-gewestwegen om maar het eerste voorbeeld te nemen dat me in gedachte springt. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 31 augustus 2025 Geplaatst: 31 augustus 2025 Op 16/8/2022 om 16:26, Stancke zei: Ondertussen de fiets al teruggestuurd, zitpositie was niet top voor mijn vrouw. Teruggereden naar de winkel en daar eerst gefilterd op beschikbare maten. Uiteindelijk boven budget moeten gaan (want we hadden nog steeds geen fiets dus), en daar op de Gazelle Ultimate C8 HMB uitgekomen. Niet lang getwijfeld en deze dan aangekocht, was nog 1 maat Large in voorraad in Belgie. Binnen 2 weken gaan ophalen. Onderstaand exemplaar was nog een maatje kleiner, maar mijn vrouw heeft kunnen rijden op een Gazelle in Large met dezelfde geometrie dus dat was al in orde. Ondertussen fietsleasing voor het onderwijs mogelijk sinds een klein jaar dus iets nieuws "gekocht" met de start van het schooljaar voor mijn vrouw. Bovenstaande fiets net 4.000km gepasseerd op exact 3 jaar. Mijn vrouw doet ondertussen alles met de fiets, nooit gedacht dat ze fietsen leuk ging vinden We hebben er bijna geen kosten gehad aan de fiets, onlangs achterrem laten vervangen want die drupte olie op de remschijf met bijhorend geluid, was best goedkoop gefixed. We wilden niet opnieuw de vering in de balhoofdbuis want bij onderhoud moet deze steeds terug vastgezet worden, zat altijd wat speling op. Daarvoor dient het onderhoud natuurlijk maar liever geen vering meer op deze manier. Het is dan de Gazelle Ultimate C5 HMB geworden met toch enkele upgrades tov. de huidige fiets: - Performance Line (75Nm idpv 50?) - Vering in de voorvork zelf - Grotere batterij 625Wh vs. 500 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 31 augustus 2025 Geplaatst: 31 augustus 2025 On 8/7/2025 at 1:58 PM, SB-01 said: Wie als brave burger aan 25km/u zit te fietsen heeft nul nadelen aan een nummerplaat op zijn fiets. Het zal mogelijks wel ontradend werken om te prullen aan die fiets en te opteren voor een speedpedelec die legaal sneller mag. En met nummerplaat is controleren altijd makkelijker, dat weet je zelf ook. Ik hang geen nummerplaat op mijne koersfiets. WTF zeg. Misschien moeten we een nummerplaat op de rug van elke voetganger hangen. Dan kunnen we ze makkelijker verbaliseren als ze oversteken door het rode licht. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 31 augustus 2025 Geplaatst: 31 augustus 2025 On 7/14/2025 at 11:26 AM, Jokke_vlo said: Er komt beweging in dat waar ik al 4 jaar voor ijver: https://e-bikefans.com/e-bike-opvoeren-binnenkort-niet-meer-nodig-nieuwe-regels-op-komst/ Ik zit er niet op te wachten iig. 32 per uur, dan kunnen ze helemaal in mijne weg komen zwabberen. 30 per uur moet je verdienen. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 31 augustus 2025 Geplaatst: 31 augustus 2025 1 uur geleden, ir_fuel zei: Ik zit er niet op te wachten iig. 32 per uur, dan kunnen ze helemaal in mijne weg komen zwabberen. 30 per uur moet je verdienen. Nog meer gepensioneerden op de spoeddienst. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 24 januari Geplaatst: 24 januari Deze week eens gaan horen voor een Urban Arrow. Los van het fortuin dat dat moet kosten verschoot ik wel van zo'n fietslening. 0,99%, je zou zot zijn om het bedrag ineens te leggen. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari 9 uren geleden, Polygoon zei: Deze week eens gaan horen voor een Urban Arrow. Los van het fortuin dat dat moet kosten verschoot ik wel van zo'n fietslening. 0,99%, je zou zot zijn om het bedrag ineens te leggen. Dan zijn ze gezakt want vroeger was dat een stukje hoger. Mss om te concurreren tegen de leaseformules? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari 31 minuten geleden, Hazen zei: Dan zijn ze gezakt want vroeger was dat een stukje hoger. Mss om te concurreren tegen de leaseformules? Ik denk een deal met de fietsenwinkel (keten) want rechtstreeks bij KBC is het een pak duurder (3,25%). Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Lenen voor een fiets Maarja, op het werk verklaren ze me ook zot dat ik reeds mijn 2de speedpedelec op eigen kosten aan het verslijten ben (ik koop die zelf en breng geen km-vergoeding binnen). Ik bekijk het meer als iets waardoor ik beweeg ipv een uur met mijn lamme krent in de auto te gaan zitten, beweeg ik nu toch een uur. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari 40 minuten geleden, Riskitalltowin zei: Lenen voor een fiets Gratis geld dat elders meer opbrengt. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Aan 1% is de rekening snel gemaakt dus dan zou ik ook niet twijfelen (Als je het geld hebt liggen). Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Ik heb een vraagje voor de mensen hier die wat bekend zijn in het wereldje van de elektrische fietsen. Op het werk doen wij postbedeling (ongeadresseerd drukwerk: infoboekjes voor gemeenten, brieven ivm werken of evenementen, brieven van awv,...), hiervoor gebruiken wij momenteel elektrische fietsen van het Nederlandse postbike.nl. We hebben al een aantal keren nieuwe fietsen van dit merk aangekocht, maar de kwaliteit van deze fietsen lijkt er bij de nieuwe steeds op achteruit te gaan ipv vooruit. Nu was de vraag of er hier mensen zijn die alternatieven kennen voor deze fietsen. https://www.postbike.nl/postbike-pro-electric/a3532 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari 2 minuten geleden, knight-rider zei: Ik heb een vraagje voor de mensen hier die wat bekend zijn in het wereldje van de elektrische fietsen. Op het werk doen wij postbedeling (ongeadresseerd drukwerk: infoboekjes voor gemeenten, brieven ivm werken of evenementen, brieven van awv,...), hiervoor gebruiken wij momenteel elektrische fietsen van het Nederlandse postbike.nl. We hebben al een aantal keren nieuwe fietsen van dit merk aangekocht, maar de kwaliteit van deze fietsen lijkt er bij de nieuwe steeds op achteruit te gaan ipv vooruit. Nu was de vraag of er hier mensen zijn die alternatieven kennen voor deze fietsen. https://www.postbike.nl/postbike-pro-electric/a3532 Riese & Müller Multicharger Mixte | Elektrische Cargobike | QicQ - QicQ Riese & Müller is wel een gekend en degelijk merk. Ik vermoed dat ze ook wel een stukje meer gaan kosten dan die je nu hebt rondrijden Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Duurder zeker en vast. Maar die bagagerekken vooraan en achteraan zien er mij toch maar prul uit. Bij die postbike is dat rek achteraan gewoon een deel van het fietskader en dat is toch wel nodig lijkt mij, als je weet dat we vaak met een gewicht van 60 kg en meer op de baan zitten als onze posttassen volledig volgeladen zijn. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari 16 minuten geleden, knight-rider zei: Duurder zeker en vast. Maar die bagagerekken vooraan en achteraan zien er mij toch maar prul uit. Bij die postbike is dat rek achteraan gewoon een deel van het fietskader en dat is toch wel nodig lijkt mij, als je weet dat we vaak met een gewicht van 60 kg en meer op de baan zitten als onze posttassen volledig volgeladen zijn. Ben je dan niet beter met een cargofiets? Een bak erop met uw lading, wellicht vast te zetten met een spanriem. Het zwaartepunt ligt ook lager, das dat gaat volgens mijn een pak aangenamer fietsen zijn. https://fietsendegeus.be/product/riese-muller-transporter-85/?srsltid=AfmBOoqRVQR5KKRVrzvCo2T-V_Yl2ojtMY5g_FfD1i1HZufumcJMZ3Pn https://fietsendegeus.be/product/e-bullitt-steps-6100/ Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Zo een fietsen zijn goed op grote pakketten ergens te gaan leveren. Maar wij steken boekjes in de brievenbussen he, daarvoor zijn zo een fietsen niet geschikt. Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Op 24/1/2026 om 22:43, Polygoon zei: Deze week eens gaan horen voor een Urban Arrow. Los van het fortuin dat dat moet kosten verschoot ik wel van zo'n fietslening. 0,99%, je zou zot zijn om het bedrag ineens te leggen. Doen ze geen fietsleasing bij je werk? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 47 minuten geleden, Challazer zei: Doen ze geen fietsleasing bij je werk? Jawel maar dat is een aderlating als je binnen het jaar vertrekt en zoooo content ben ik daar nu ook weer niet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.