Tommie 10.463 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari Marketing. Ik noem mijn iX een busje. 1 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari Ik wou het net zeggen. Noem dat ding een monovolume en de helft van de kopers zoekt iets anders Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari Het is geen monovolume en ook geen busje. Heeft zelfs geen derde zetelrij. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari Een SUV is het in elk geval ook niet Met die typische vlakke vloeren van EV, en verminderde veerweg en bodemvrijheid beland je bij veel modellen toch ook al snel richting monovolume. Zeker als je dan nog eens in-house kunt vergelijken met een X5. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari 1 hour ago, BMWMB said: Is geen monovolume hé. Deze auto heeft duidelijk een neus, en is niet gericht op maximale en modulaire binnenruimte, dus is het geen monovolume. Als het geen SUV is, dan zal het eerder een Crossover zijn. EDIT: BMW noemt het zelf een SAV, Sports Activity Vehicle. En ook SUV... SUV/SAV is gewoon marketing speak, omdat "niemand" nog een monovolume wil. En dat een monovolume geen duidelijke neus heeft is nonsens. Er zijn er die dat wel hebben. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari Zoals ik al zei, dan is het eerder een crossover. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari 7 minuten geleden, ex-Mooseman zei: moeder aller MPV’s bijvoorbeeld Inderdaad, gefocust op binnenruimte, met 3 zetelrijen, en een flexibele zetelconfiguratie. Hij had zelfs schuifdeuren. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari Chysler voyager. wij hebben indertijd met net dezelfde (met die woodlook) in Canada rond gereden. Nog nooit hadden we zo'n wagen gezien, en waren we aan het vechten om aan de schuifdeur te mogen zitten. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari En het zal idd geen echte suv zijn, aangezien Tommie op mijn vraag of de nieuwe IX5 dan deze zou doen verdwijnen, negatief reageerde. Beetje zoals de Y, dat is ook geen echte SUV in mijn ogen. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari Om 11u had ik een afspraak om de IX eens te rijden, belt mijn dochter net als ik de parking opga, dat haar trein afgelast is. Kon dus direct de wagen testen door naar Gent te rijden. Snelle uitleg waar alles staat, al heb ik nog de helft niet gevonden en het menu. En hop naar Gent. Eerste indruk, ow die zit hoog. Echt weer zoals de Q7 hoog, niet tussenin zoals bij de Y of zelfs Macan. Alles voelt goed aan, geeft een degelijk gevoel en afwerking. Ook heel stil binnenin, buiten dat ufo-geluid als je optrekt. Het was een 45 dat ik meekreeg, en deze voelde al vlot aan. Dashboard is heel zuiver en vlot afleesbaar, maar het touchscreen staat best ver. Ik moest mij echt rekken om er aan te komen. Voice-command is goed en hilarisch qua reactie. Een vriendelijke madam aan de andere kant. (is dit standaard?) Head-up is standaard en wow, wat een info komt daar op. alle vakken, borden richtingen zelfs de tekst die je zegt voor de voice command. Wagen stond gewoon in drive en in het naar huis terug rijden de b stand opgezet. One-pedal drive dus. werkt perfect wel iets bruter dan bij Tesla, maar dat is wat gewenning. Deze had geen luchtvering, mis ik het? ik weet het niet, hij was wel wat nukkig over de befaamde vluchtheuvels hier, en je merkt dat je met een tank aan gewicht onderweg bent. Hij is wel gezwinder vond ik dan de Eletre door zijn iets smallere omvang. (zeker hier in mijn straat) Kort eens in Sport gezet, maar voelde of zag niet direct verschil, buiten wat andere tekeningen op de head-up. Heen en terug naar Gent gaf mij een gemiddelde op van 22kWh/u, wat aanvaardbaar is vermoed ik, aangezien ik met de Eletre op 28 of zo zat. Ruimte voorin, is riant, achterin zeker ook, want je kan met de voeten onder de voorste zetels. En dan de koffer. Verkoper kon niet geloven dat de IX een kleinere koffer had dan de IX3 en ging het meteen opzoeken. en kwam terug met 500L voor de IX en 520L voor de IX3. (ik dacht 575L maar zal het nog eens opzoeken) In de garage plaats genoeg. Ik ben speciaal eens mijn grootste koffer van zolder gaan halen om te testen. (in vergelijking met de Y nadien) En terug buiten bij een 3 om het verschil in afmetingen te zien. 4 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 3 minutes ago, tuscani said: Hij is wel gezwinder vond ik dan de Eletre door zijn iets smallere omvang. 't Is ver gekomen als we een iX gaan prijzen omwille van zijn smallere omvang 4 Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari Geen idee of het bij de IX ook zo is, maar bij de i5 kan je de B stand aanpassen qua intensiteit en - ik dacht - dat je het rijgeluid ook kan afzetten. Staat me iets van voor toen we al die instellingen overliepen bij ophaling Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 1 minute ago, Dawud said: Geen idee of het bij de IX ook zo is, maar bij de i5 kan je de B stand aanpassen qua intensiteit en - ik dacht - dat je het rijgeluid ook kan afzetten. Staat me iets van voor toen we al die instellingen overliepen bij ophaling Geluid kan je zeker afzetten. Staat bij mij al heel lang af. B stand aanpassen, dat wist ik niet. Nooit naar gezocht. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari Zojuist, ir_fuel zei: Geluid kan je zeker afzetten. Staat bij mij al heel lang af. B stand aanpassen, dat wist ik niet. Nooit naar gezocht. Mijn geluid staat ook af, maar was niet meer 100% zeker dat dat een instelling was. Wel dus Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari Just now, Dawud said: Mijn geluid staat ook af, maar was niet meer 100% zeker dat dat een instelling was. Wel dus In sport mode is dat waanzinnig, dat geluid, als je vol gas geeft Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 1 minuut geleden, ir_fuel zei: In sport mode is dat waanzinnig, dat geluid, als je vol gas geeft Idd, ik was precies een f16, ook al door die vleugeltjes op je head-up display. Kan je idd afzetten zag ik ergens in het menu, maar niet teveel aan zitten prutsen. Iets waar er veel over klagen hier maar mij niet stoorde was het "dingding" als je over de toegelaten snelheid gaat. Dat was heel zacht aanwezig en stopte ook na 5keer ofzo. Stoorde mij dus niet. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 33 minuten geleden, tuscani zei: Iets waar er veel over klagen hier maar mij niet stoorde was het "dingding" als je over de toegelaten snelheid gaat. Dat was heel zacht aanwezig en stopte ook na 5keer ofzo. Stoorde mij dus niet. Bij mij gewoon een paar seconden op de "set" knop duwen en dan is dat weg. Quote
Super95 412 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 2 uren geleden, tuscani zei: toegelaten snelheid gaat. Dat was heel zacht aanwezig en stopte ook na 5keer ofzo. Stoorde mij dus niet. Een geduldig man. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 11 minuten geleden, Super95 zei: Een geduldig man. Het signaal werkte rustgevend. Het was toen het stopte dat ik het miste en me aan het afvragen was waar het was en van waar het kwam. 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari B stand kan je niet instellen, het is in de D stand dat je de mate van recup kan instellen. en de ding ding gaat uit door 3sec op set te duwen 2 Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 1 uur geleden, tuscani zei: Het signaal werkte rustgevend. Het was toen het stopte dat ik het miste en me aan het afvragen was waar het was en van waar het kwam. Wacht tegen dat je voor de 3de keer vertrekt… Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 20 januari Geplaatst: 20 januari 14 uren geleden, Dawud zei: Geen idee of het bij de IX ook zo is, maar bij de i5 kan je de B stand aanpassen qua intensiteit en - ik dacht - dat je het rijgeluid ook kan afzetten. Staat me iets van voor toen we al die instellingen overliepen bij ophaling B kan je niet aanpassen. D wel. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.