Ga naar inhoud

low cost daily <5000 euro


mrbbs

Aanbevolen berichten

On 12/13/2020 at 9:45 AM, mrbbs said:

Krap in hoofdruimte + slechte stoelen

Sportstoelen in de E87 maken een wereld van verschil, zitten echt best goed IMO. En kan je ook lager zetten. Mogelijk zelfs laag genoeg voor jou! 

 

Edith zegt dat je al om andere redenen dit niet meer overweegt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb fantastische herinneringen aan een 320d Efficient Dynamics Edition. Nooit in mijn leven met zo een zuinige auto gereden, plus dat biedt ruimte, comfort en enorm veel rijplezier.

Prijzige keteltjes voor hun leeftijd en kilometers maar als je maar 4L/100km verbruikt win je sowieso een pak terug.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-320-3er-efficient-dynamics-edition-diesel-zwart-440885b2-9a47-4846-83b5-45ef2ecd6d51?cldtidx=11&cldtsrc=listPage

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/12/2020 om 20:24, Polygoon zei:

Ik volg dit topic. Als ik de leasewagen lijst bekijk zal ik waarschijnlijk ook privé kopen. 

zou je echt liever een oude emotieloze doos met XXXX km's zelf kopen, ipv een nieuwe te krijgen waar je geen kosten en omzien naar hebt? tistoch  niet dat je gaat opgewekter zijn van een standaard A3 of bmw die de wereld rond geweest is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

zou je echt liever een oude emotieloze doos met XXXX km's zelf kopen, ipv een nieuwe te krijgen waar je geen kosten en omzien naar hebt? tistoch  niet dat je gaat opgewekter zijn van een standaard A3 of bmw die de wereld rond geweest is?

 

 

Het is heel dubbel maar een leasewagen kost ook geld (dat is namelijk een deel van je brutoloon ;) ). Dan liever een simpele manuele 120i dan een duffe 208 welke me op het einde van de maand ook netto 60 euro kost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Het is heel dubbel maar een leasewagen kost ook geld (dat is namelijk een deel van je brutoloon ;) ). Dan liever een simpele manuele 120i dan een duffe 208 welke me op het einde van de maand ook netto 60 euro kost.

maar voor 60€ ga je nooit je benzine/diesel, verzekering en onderhoud mee kunnen betalen.

(ik ben oud aan het worden ik weet het. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

maar voor 60€ ga je nooit je benzine/diesel, verzekering en onderhoud mee kunnen betalen.

(ik ben oud aan het worden ik weet het. :D )

Momenteel, met mijn Trafic (herverkoopwaarde in rekening brengende) kom ik daar toch niet aan :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je echt liever een oude emotieloze doos met XXXX km's zelf kopen, ipv een nieuwe te krijgen waar je geen kosten en omzien naar hebt? tistoch  niet dat je gaat opgewekter zijn van een standaard A3 of bmw die de wereld rond geweest is?
 
 
Er is toch wel iets voor mij dat ook een banale auto van jezelf boven een lease kan zetten. Ik heb nu voor de tweede keer een eigen wagen naast onze leasewagens staan, en weer is dat een goedkoope banale diesel, en toch is elke gelegenheid goed om die te nemen.

Dat is natuurlijk persoonlijk, maar zo een oudere knar die je zelf hebt uitgezocht en kranig overal brengt dat werkt voor mij.

Ook al omdat de dingen die ik leuk vind aan een wagen in lease niet kunnen bij ons. Dus die wagen sluit meer aan bij wat ik zoek.


Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft een aardig leasebudget maar kan maar tussen 7 à 8 auto’s kiezen. Allemaal heel basis met de lichtste motor. Elke optie is onmiddelijk cash te betalen, op een lease-auto die je moet inleveren na 4 jaar. Als ik voor die keuze stond zou ik toch ook goed afwegen om privé aan te kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jules_W zei:

Mijn vriendin heeft een aardig leasebudget maar kan maar tussen 7 à 8 auto’s kiezen. Allemaal heel basis met de lichtste motor. Elke optie is onmiddelijk cash te betalen, op een lease-auto die je moet inleveren na 4 jaar. Als ik voor die keuze stond zou ik toch ook goed afwegen om privé aan te kopen. 

Hier is het afhankelijk van het model of er nog opties bij kunnen of niet.
Ik kijk momenteel naar een ID.3 waar nog 3K aan opties bij kunnen zonder opleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon al om van de zeik vanaf te zijn: bedrijfswagen. Het enige wat dat moet doen is bollen.

Verzekering, taks, brandstof, waardeverlies, onderhoud, schade, ... En dan nog het feit dat je met geïnvesteerd dood kapitaal (hoeft niet veel te zijn, maar toch) zit dat niet opbrengt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft een aardig leasebudget maar kan maar tussen 7 à 8 auto’s kiezen. Allemaal heel basis met de lichtste motor. Elke optie is onmiddelijk cash te betalen, op een lease-auto die je moet inleveren na 4 jaar. Als ik voor die keuze stond zou ik toch ook goed afwegen om privé aan te kopen. 
Hier ook elke optie bijbetalen per maand of wanneer je het bedrijf verlaat cash de rest. We kunnen uit 3 auto's kiezen voor 5 jaar te rijden. Dus in moet nu een auto gaan kiezen om tot 2026 mee te rijden. Zoals het er nu naar uitziet zelfs nog een diesel voor 25k per jaar.

Zit nu in mijn 5de jaar in een platte 308, waarvan 3 jaar "onder budget" maar we moeten altijd contract uitrijden.

Maar het is een salariswagen, financieel komt er niks in de buurt van alternatief. Ik heb geen enkele collega die weigert en zijn eigen wagen gebruikt. De meesten leggen zelfs maandelijks nog op.

Ik kijk echt uit naar een oplossing in de toekomst aangezien de spelregels weer gaan veranderen. Zoals de topicopener niet meer op de payroll zien nog altijd veel werkgevers niet zitten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Hazen zei:

En dan nog het feit dat je met geïnvesteerd dood kapitaal (hoeft niet veel te zijn, maar toch) zit dat niet opbrengt.

Investeer je dan elke reserver in iets dat opbrengt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Polygoon said:

Investeer je dan elke reserver in iets dat opbrengt?

Verkoop van mijn BMW gaat geheel in het appartement ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook te kijken voor iets in dit budget. Ik ga de oudste nu leren rijden en binnen een jaar of 2-3 volgen de andere 2.

Ik denk er over na om 1 kist te kopen voor die 3 te kunnen laten rijden. 

Eerste gen 1 serie is nog zo slecht niet inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zit ook te kijken voor iets in dit budget. Ik ga de oudste nu leren rijden en binnen een jaar of 2-3 volgen de andere 2.

Ik denk er over na om 1 kist te kopen voor die 3 te kunnen laten rijden. 

Eerste gen 1 serie is nog zo slecht niet inderdaad.

Ik meen mij wel te herinneren dat die eerste generatie 18 en 20d kettingproblemen hadden, iets om in de gaten te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik meen mij wel te herinneren dat die eerste generatie 18 en 20d kettingproblemen hadden, iets om in de gaten te houden

Kan goedkoop verholpen worden als je er tijdig bij bent. Doen ze bij Auto Verfaillie geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/12/2020 at 5:13 PM, mrbbs said:

Ik ben momenteel in onderhandeling met mijn werknemer om te veranderen van statuut van werknemer terug naar zelfstandige, en dat ziet er wel goed uit.

Dat wil wel zeggen dat ik mijn bedrijfswagen ook terug moet ingeven (Ford focus, welke ik met plezier terug inlever). Met mijn huidige wagenpark (S2000 - GR Yaris) ben ik wel verplicht een low cost daily te gaan zoeken.

Ik heb volgende vereisten:

- budget max 5000 euro (max 1000 euro marge)

- liefst euro 5 indien diesel

- geen Franse auto's, geen Volvo, Opel, Ford, Fiat

- voldoende ruimte voor mijn persoon (1m93 met een langer bovenlichaam in verhuiding

- relatief zuining

- betrouwbaar

- bij voorkeur zetelverwarming / cruisecontrol

Waarom geen Franse wagens, Volvo, Opel, Ford of Fiat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom is er niemand die Japans voorbeeld geeft?

Een Honda Accord, Nissan Qashqai, Toyota Avensis,...

De topic opener heeft reeds een Honda en Toyota dus wil misschien eens iets anders.

Met een 1 serie of A3 (of iets anders uit de VAG stal) zal je niets verkeerds kunnen doen maar 5000 euro is niet veel als je iets of wat deftig wil. In duitsland (mobile.de) heb je vaak meer keuze. Een kameraad van mij heeft, wel voor beetje meer, een Skoda Superb aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid