Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Easee Lite + Equalizer ?

Wel zien dat je kabel tussen je zekering en laadpaal voldoende dik is als je de zekering wil vervangen van 20A naar 32A.

Geplaatst:
On 12/14/2023 at 2:22 PM, ma: said:

Als ik het goed begrijp installeer ik best een 3-fasig stopcontact eerst (zoals je het noemt een industrieel stopcontact). In principe kan ik daar kan mijn lader aanhangen en de auto op 6-7u opladen i.p.v nu 40u ?‍?. Gewoon instellen aan 14kWh en niet aan 22kWh om pieken te vermijden.

Zie nu nog niet direct het voordeel van een laadpaal. Als ik nu gewoon die batterij insteek als ik wil laden. Misschien wat meer instellingen of energiemanagement errond zeker?

Ik moet mijn auto zien gekoppeld te krijgen aan mijn Porsche ID. Belde naar de garage en dat zou 500 EUR kosten. Heb dan wel een laadpas die o.a. bij Ionity zou kunnen en locaties voor laadpalen, overzicht van waar auto zich bevindt enzo. Denk dat wel eens te doen. Telkens ik nu in stap zit ik in zo een privé modus waarbij ik 5-6 vensters moet wegklikken. Dan zou ik direct gekend zijn...

Tenslotte mij dan ook eens zo een EDI laadpasje aanvragen.

Toch allemaal complexer dan ik me had voorgesteld 

Ik zit in juist dezelfde situatie na de aankoop van een Porsche Taycan vorig weekend. 

Mijn Porsche ID moet gekoppeld worden en daar vragen ze 500 euro voor.

Ik ben ook van plan om een industrieel stopcontact te laten plaatsen om sneller te kunnen laden.

Heeft u uiteindelijk 500 euro betaald voor het koppelen van de Porsche ID ?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hoe zit het nu trouwens met de regelgeving rond de laadkabel die wel of niet op de stoep mag liggen ?

In sommige gemeentes oogluikend toegestaan en in andere gemeentes dan weer verboden ?

Of... ?

Geplaatst:
1 uur terug, Soul zei:

Hoe zit het nu trouwens met de regelgeving rond de laadkabel die wel of niet op de stoep mag liggen ?

In sommige gemeentes oogluikend toegestaan en in andere gemeentes dan weer verboden ?

Of... ?

Wettelijk kan dat volgens mij nergens.

Vanuit sociaal oogpunt wil je dat ook gewoon niet doen lijkt mij. Mijn schoonvader is slecht te been en vanuit dat oogpunt gekeken kan je dat niet maken om dat soort "hindernissen" te gaan maken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Soul zei:

Of... ?

Beetje verder hebben mensen recent een huis gekocht zonder oprit. Ze rijden met een ZWARTE Tesla en parkeren hun auto 's nachts op straat met de kabel over het voetpad. Levensgevaarlijk en er zal daar eens een auto oprijden. De andere mensen parkeren naast de rijbaan in de parkeervakken. Maar daar kan je uiteraard niet laden.

Wat een idee ook om dat huis te kopen.

Geplaatst:
1 uur terug, Soul zei:

Of... ?

1 minuut geleden, josenjef zei:

Wettelijk kan dat volgens mij nergens.

Vanuit sociaal oogpunt wil je dat ook gewoon niet doen lijkt mij. Mijn schoonvader is slecht te been en vanuit dat oogpunt gekeken kan je dat niet maken om dat soort "hindernissen" te gaan maken.

Er zijn gemeentes die het actief gedogen en zo'n laadkabelmat uitdelen (ik dacht Waregem (?) maar vind daar de info niet meer over terug).
Ik gebruik zo'n kabelmat, je moet al blind zijn om erover te vallen.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Er zijn gemeentes die het actief gedogen en zo'n laadkabelmat uitdelen (ik dacht Waregem (?) maar vind daar de info niet meer over terug).

Een kabelmat is niet een kabel los op de stoep leggen.

Je hoeft niet blind te zijn om moeite te hebben met obstakels trouwens ...

Geplaatst:
1 minuut geleden, josenjef zei:

Een kabelmat is niet een kabel los op de stoep leggen.

Je hoeft niet blind te zijn om moeite te hebben met obstakels trouwens ...

Een kabel los op de stoep leggen is niet slim inderdaad. Als je de regels overtreedt, doe het dan op z'n minst een beetje verantwoordelijk :D

Ik heb dus zoiets liggen, daar kan je makkelijk met een rolstoel of eender wat over/op/whatever:

image.png.41b3e4aec347c47231a4cb08845dc50d.png

Is blijkbaar https://www.wevelgem.be/kabelmatten die het actief uitdeelt.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik heb dus zoiets liggen, daar kan je makkelijk met een rolstoel of eender wat over/op/whatever:

Daar heb ik mijn twijfels over. Een laadkabel is dik dus met een rolstoel is dit geen evidentie.

Geplaatst:

Dus na jaren is er in Vlaanderen nog geen oplossing of regelgeving, er is zelfs nog geen eensgezindheid...

Geplaatst:

Je doet precies alsof je verschiet?

Geplaatst:
11 minuten geleden, dragonfly zei:

Daar heb ik mijn twijfels over. Een laadkabel is dik dus met een rolstoel is dit geen evidentie.

Die mat is breed dat maakt dat je helling minder steil is.
Als je niet over die mat met laadkabel kan, kan je niet over het gemiddelde trottoir in Vlaanderen. Uitstekende stoeptegels vormen een veel grotere/hoger obstakel.

Ik heb geen rolstoel ter beschikking, de kinderwagen kan er wel zonder problemen over.
Na een jaar ook nog geen enkele klacht gehad.

Ik ben wel principieel in het opruimen van die kabel eens m'n wagen vol zit.

Geplaatst:
11 minuten geleden, Ritsuke zei:

Je doet precies alsof je verschiet?

Het kadert volledig in hoe het "groener worden" wordt aangepakt...

Geplaatst:
7 minuten geleden, Polygoon zei:

Als je niet over die mat met laadkabel kan, kan je niet over het gemiddelde trottoir in Vlaanderen. Uitstekende stoeptegels vormen een veel grotere/hoger obstakel.

Vergeet ook niet de verzakte tegels...

Geplaatst:
2 hours ago, Soul said:

Of... ?

Het mag niet, tenzij in het gemeentereglement staat dat het wel mag. In bepaalde gemeentes mag het wel, in andere niet.

Geplaatst:
47 minutes ago, josenjef said:

Vanuit sociaal oogpunt onze trottoirs al eens bekeken? :lolz:

Geplaatst:
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vanuit sociaal oogpunt onze trottoirs al eens bekeken? :lolz:

Uiteraard, maar geeft dat mij een vrijgeleide om kabels over de stoep te leggen?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
22 uren geleden, Polygoon zei:

bij ons in WEVELgem is het zo.  Je zat de goeie richting uit.  Ik zie echter nog op veel plaatsen de kabel over het voetpad liggen, zonder mat.

Geplaatst:
22 uren geleden, Polygoon zei:

Is blijkbaar https://www.wevelgem.be/kabelmatten die het actief uitdeelt.

21 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

bij ons in WEVELgem is het zo.  Je zat de goeie richting uit.  Ik zie echter nog op veel plaatsen de kabel over het voetpad liggen, zonder mat.

VERLOREN!!

• Grappig 1
Geplaatst:

Het probleem situeert hem volgens mij ook niet bij rolstoelgebruikers maar eerder minder mobiele mensen die wel te voet onderweg zijn. Met een stok, met een rollator, of zelfs zonder hulpmiddel. Dat zijn mensen die hun voeten onvoldoende opheffen om kleine hoogteverschillen op te vangen. Ze haperen dan achter een verhoging van 0,5cm (zelf al zien gebeuren) en hebben geen kracht/reflex om corrigerend op te vangen.

Geplaatst:
14 minuten geleden, Hazen zei:

Het probleem situeert hem volgens mij ook niet bij rolstoelgebruikers maar eerder minder mobiele mensen die wel te voet onderweg zijn. Met een stok, met een rollator, of zelfs zonder hulpmiddel. Dat zijn mensen die hun voeten onvoldoende opheffen om kleine hoogteverschillen op te vangen. Ze haperen dan achter een verhoging van 0,5cm (zelf al zien gebeuren) en hebben geen kracht/reflex om corrigerend op te vangen.

De geraken gelukkig niet tot bij mijn huis want aan weerskanten van de ingang van de straat ligt de trottoir wel ergens 5mm verkeerd :D 
We zijn spijkers op laag water aan het zoeken 🙂 

Geplaatst:
24 minutes ago, Polygoon said:

De geraken gelukkig niet tot bij mijn huis want aan weerskanten van de ingang van de straat ligt de trottoir wel ergens 5mm verkeerd :D 
We zijn spijkers op laag water aan het zoeken 🙂 

Nee, dat is het argument. Dat die mensen 100 meter verder het trottoir niet op of af geraken dat doet er dan niet toe.

• Thanks Friendly 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Momenteel laden we onze auto’s aan de gewone stekker, in afwachting van een nieuwe oprit en laadpaal.

Van onze mini kan ik in de app zien hoeveel en wanneer die geladen heeft en zo aan de boekhouder bezorgen.

Voor mijn auto kan dit niet. Of ik zie er compleet over, @BMWMB?

Bestaat er een tellersysteem dat tussen het stopcontact en de lader van de auto kan gestoken worden om zo de laadsessies wat bij te houden? Het stopcontact hangt tegen de gevel dus het zou wel iets waterbestendig moeten zijn.

Geplaatst:

Een kWh-meter in de zekeringskast van Loxone of HomeWizard lijkt me dan een betere keuze eerlijk gezegd.

Geplaatst:

Een slimme kabel van bv NRGkick.

Kunt ge (laten) koppelen met een back-office als ge wilt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid