Ga naar inhoud

Bmw M sportuitlaatsysteem mogelijk op X545e?


Matistkindt

Aanbevolen berichten

Volgens mij officieel onmogelijk. Noch optioneel, noch als accessoires, ook niet in eoa pack of in (voor bepaalde markten) "M Sports" uitrustingsversies.

Enige optie lijkt me dan ook aftermarket te gaan. B.v. FI Performance maakt uitlaten voor de 40i, mogelijks past die ook op een 45e (dat zou je even moeten navragen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de komst van OPF is BMW gestopt met de M-performance uitlaten.
 

Of ze opnieuw leverbaar worden, al dan niet aangepast voor de OPF types heb ik eerlijk gezegd geen idee van. 
Een Pre-OPF uitlaatlijn monteren werkt ook niet. Motormanagement herkent dit d.m.v de uitlaatdrukken. Tenzij je dan weer die OPF laat wegschrijven door een tuner. In het laatste geval wens ik je veel succes met je 45e indien er probleempjes zijn tijdens de garantieperiode. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jan zei:

Sinds de komst van OPF is BMW gestopt met de M-performance uitlaten.

Op de MY21 X5 en X7 met xDrive40i kan je die nog altijd optioneel aanvinken; hebben die dan nog geen OPF?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Op de MY21 X5 en X7 met xDrive40i kan je die nog altijd optioneel aanvinken; hebben die dan nog geen OPF?

Ik doelde eerder op de klepgestuurde uitlaatlijnen á la M2 N55 of F80 voor de OPF. Wij hadden hier recent ook een 540i met OPF waarvan de M-performance pot niet compatibel was. We hadden nog eentje in stock van een pre-OPF, die gemonteerd en ging direct in noodloop. 
 

S55 M2C (OPF) was (of is, niet dat ik dat wekelijks bekijk of ze nieuwe ontwikkelingen maken :lol:) ook niet mogelijk. 
 

Kan perfect zijn dat ze uitlaatlijnen ontwikkelen om compatibel te zijn met die new-gen’s. Maar daar heb ik geen info over, zit niet dicht genoeg bij de bron denk ik ^_^

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, that way.

Eigenlijk is het niet helemaal duidelijk gesteld door de topicopener. @Matistkindt heb je het op de optionele "M sportuitlaat" zoals die op de optielijst staat voor de 30d en de 40i, of heb je 't over de accessoire M Performance uitlaatlijnen (niet via de optielijst maar nadien bij de dealer te monteren)?

Edit: hoe dan ook, geen van beide lukken nog op een 45e :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dergelijke vragen zijn ook al gesteld in de facebookgroep "BMW X5 45e Belgium".
Het is intussen een groep met 694 leden waaronder veel Johnnies die de sound van hun 45e al hebben aangepakt.

Komt erop neer dat dit op 2 manieren kan. Ofwel de OPF/PPF laten verwijderen met dit als resultaat (vergelijk stock en delete):

Ofwel een sound-tune-module monteren à la Audi.
Misschien wel dit topic verplaatsen naar Advies? @moderator @ir_fuel

aangepast door Roox
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik voorspel het: die auto wordt de doodsteek voor de fiscale voordelige hybride. Ik geef dat geen 2 jaar meer.

Dat is toch een beetje wat ze willen bekomen he, de grenzen opzoeken van het toelaatbare. ALs ze de fiscaliteit nog eens een rondje aanpassen is dat ding er direct bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik voorspel het: die auto wordt de doodsteek voor de fiscale voordelige hybride. Ik geef dat geen 2 jaar meer.

Wil je er een 3 à 4-tal jaar van maken aub?

Ik zou graag nog kans maken om mogelijks 545e te rijden tegen dan!

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, bt. said:

Wil je er een 3 à 4-tal jaar van maken aub?

Ik zou graag nog kans maken om mogelijks 545e te rijden tegen dan!

Ik zou dit jaar dan nog eentje kopen. Je wil niet weten wat er post-covid op de begrotingstafel gaat komen te liggen. De bodemloze put moet gedempt en dat zijn gemakkelijke pistes.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik zou dit jaar dan nog eentje kopen. Je wil niet weten wat er post-covid op de begrotingstafel gaat komen te liggen. De bodemloze put moet gedempt en dat zijn gemakkelijke pistes.

Ghoh, economisch gezien gaat dat dit jaar geen verantwoorde uitgave zijn vreesk!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/3/2021 om 08:46, ir_fuel zei:

Ik voorspel het: die auto wordt de doodsteek voor de fiscale voordelige hybride. Ik geef dat geen 2 jaar meer.

Idd, verschil power elektromotor en ICE in kW is te groot

S hybride idem 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid