Jump to content

Wat is jullie motorgeschiedenis?


Carrera S
 Share

Recommended Posts

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zie je bij de betere piloten ook. Van 2 naar 4 wielen loopt meestal veel beter dan omgekeerd.

Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van peten (m/v) die de overstap maakten, tbh.

Is ook moeilijk als argument, want als je van een MotoGP-rijder spreekt, spreek je (normaliter) over de absolute top van het motorrijden, dan is het niet evident om meteen hetzelfde niveau te bereiken bij auto's. (In omgekeerde richting ook.)

Maar ik kan er in komen dat het iets makkelijker van 2 naar 4 gaat, dan omgekeerd. Om "vet hard" te gaan op 2 wielen moet je doorgaans toch een pak "zotter" in je kop zijn (slecht uitgedrukt) en met de toenemende leeftijd neemt die eigenschap serieus af. :D  

(Uitzondering is rallye, waarschijnlijk: dat is een 4-wiel-motorsporttak waar 't ook nog bonkers is, vind ik.)

Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

@DDke aan 't beledigen ja? :D 

Hij is gewoon een PJH'tje aan 't doen. Laat hem gerust. :D

Link to comment
Share on other sites

50 minuten geleden, ir_fuel zei:

motorrijden is veel moeilijker dan autorijden.

Dat heb ik duidelijk gemerkt toen ik van 2 naar 4 wielen ben overgeschakeld op circuit. Je moet met een motorfiets veel meer het asfalt lezen, waar een auto er gewoon overheen dendert.

 

En om het soort moto's genre een Panigale echt te exploiteren ... 't is zoals een GT3 RS kopen he. Op straat kan je daar geen hol mee doen en 90% van het cliënteel haalt nog geen 30% uit zo een auto.

Dat lezen van de weg is een van de grootste verschillen, persoonlijk enorm veel voldoening van als dat goed lukt. 
 

Nog zoiets: als het koud is neemt de fysieke souplesse af en voel ik me soms echt een beginner

Link to comment
Share on other sites

37 minuten geleden, gTa zei:

Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van peten (m/v) die de overstap maakten, tbh.

Is ook moeilijk als argument, want als je van een MotoGP-rijder spreekt, spreek je (normaliter) over de absolute top van het motorrijden, dan is het niet evident om meteen hetzelfde niveau te bereiken bij auto's. (In omgekeerde richting ook.)

Maar ik kan er in komen dat het iets makkelijker van 2 naar 4 gaat, dan omgekeerd. Om "vet hard" te gaan op 2 wielen moet je doorgaans toch een pak "zotter" in je kop zijn (slecht uitgedrukt) en met de toenemende leeftijd neemt die eigenschap serieus af. :D  

(Uitzondering is rallye, waarschijnlijk: dat is een 4-wiel-motorsporttak waar 't ook nog bonkers is, vind ik.)

Toenemende leeftijd plus kinderen waar je verantwoordelijk voor bent, we worden pussy's 😅

Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden, msxx zei:

Dat lezen van de weg is een van de grootste verschillen, persoonlijk enorm veel voldoening van als dat goed lukt. 

Idem, maar ik slaag er zelden in.

Veel hangt mogelijks af van hoe je ogen zijn, ook. In een bos op zonnige dag, waar je kleine vlekjes zonlicht hebt en veel vlekjes schaduw ... daar zie ik dus echt niks op. Dan moet ik echt zwaar vertragen.

Mij valt ook iedere keer op hoe ongelofelijk intens dat is. Uitputtend.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, Krikkie zei:

Toenemende leeftijd plus kinderen waar je verantwoordelijk voor bent, we worden pussy's 😅

't is waar

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, gTa zei:

Idem, maar ik slaag er zelden in.

Veel hangt mogelijks af van hoe je ogen zijn, ook. In een bos op zonnige dag, waar je kleine vlekjes zonlicht hebt en veel vlekjes schaduw ... daar zie ik dus echt niks op. Dan moet ik echt zwaar vertragen.

Mij valt ook iedere keer op hoe ongelofelijk intens dat is. Uitputtend.

Zelfde probleem hier. Ik draag zelfs een nachtbril in het donker, reflectie van natte weg, of xenon led kan mij anders snel verblinden. Is er niet helemaal mee weg, maar helpt wel wat.

Edited by Order66
Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Krikkie zei:

Toenemende leeftijd plus kinderen waar je verantwoordelijk voor bent, we worden pussy's 😅

Vooral dit.

Voor ik kinderen had was ik een zeer roekeloze chauffeur( topsnelheid van moto's regelmatig getest😜) maar nadat mijn dochter was geboren werd ik een bange schijterd. 

Link to comment
Share on other sites

1e moto was een Honda NX 125, van 1993.
Toen nog met B-rijbewijs. Ding zag er niet uit bij aankoop, maar motor was wel ok. Dus 1 dag na aankoop begonnen aan een stripdown en vanaf 0 terug opgebouwd.

Foto van tijdens de werken:

6824503503_073a5ba297_z.jpg

Daarna de kriebels gekregen van het offroad rijden. Mijn pa heeft toen kort daarna een Yamaha XT350 van 1989 gekocht. 

9892671154_2d556e7b59_b.jpg

Deze was met kickstart toch wat lastig voor mij pa voor de offroad ritten die we toen reden. Dus mijn pa kocht een Yamaha WR250F van 2005, en ik kocht de XT350 over.
Intussen waren onze offroad ritten al geavolueerd van wat grindpaden meepikken, tot "echte" georganiseerde enduro ritten. En daar viel de XT uit de mand, veel te zwaar/log, en een motorblok dat eerder in een tractor thuishoort ivgm moderne enduro's.
Dus dan ook een Yamaha WR250F van 2005 gekocht. Daar rij ik nu tot vandaag nog steeds ritten mee. Heel tevreden van! Licht, wendbaar, en toch meer dan voldoende power aanwezig voor de meer technische ritten.

9712997700_c2dcbeec04_c.jpg

12810045_10207473057919132_956909318_o_z

Paar maand terug dan een 2016 AsiaWing LX450 bijgekocht (Honda CRF450X bj 2005 replica), omdat ik deze zomer ook wat langere/minder technische trips wil maken door de alpen (inclusief bagage). Deze bij aankoop uitgerust met andere achterveer (zachter, voor mijn gewicht), bagageuitrusting, en een Keihin FCR41 carburator.

a9qf9vUbPe-ZaaydnMYabpdAACHEvywh1Ad7ZaYxl5jtp0m3__E1YK0mBfJbZ8c_21A52ReOarJ1cbfMsKTw1I1OiVaRID9_Fg4TjKDv3AuOedNdmX41pcdVmZKZAY7RjSHeDU8RhcL7vnIvpo0VRk0JLbgDu12wx4Bg9GGF0jHsKCNC6x6ZOLfVEyGhMOtWbKVfA5u1jX12lu1_IxAdYjwkKB-HMZvw9O2gjXlmemtFr9xbePA5Y2fkruT_tQ955JaIVTTblwjnpcjYBoZ54fg1NgTmlp9zp7A5pZxH8SThcp-Igrr5CikG3OEWVxAlqEQ-f52GHxBltwLlYM1hbBOcYqeyf0PYbzpc_VJ4-vY-jvHgb9NAtvVJYeYQJr2RT6ym-TXYMU_HYGQS2XV7199IoS_X3Olhfr02MI7MMKfIeWatro93ktIqwZCVJXB-HMBQpIMMBt25L5GhRkpsosv5-jg-LuZ6CeSMaiOnedMf0fIqBlPZgxiwHgjFRw0TbiCZARggYjuvlMQvHOz2wXk3tc_3is6dSlNE9O2fwHHv9M-zLCNVigkLaQgABLyQyxgRieScyfmNJNF-gusCoEdoyIx4s8kwfQBpGyfdZRIsMdis150j2SGwdutPVgeAa37Y-FD9etD063oL6gN5VYKTnCQOowYw__OvYsFKStDcltD3_FkCIHr5MfEtlQ=w1292-h969-no?authuser=0

Zo, dat is de off-road motorgeschiedenis.
Na en deels in parallel aan de Honda NX125 ook enkele baanmoto's gehad:

In 2012 een K1100rs, herspoten in dakar gelb gekocht voor €900. Technisch een schitterende moto, nooit problemen (ondanks zijn km stand van 98.000 km) mee gehad en toch wel een stevige reis mee gemaakt. Nadeel: ENORM zwaar, heel plezant voor autostrade/lange goede bochten, maar stadsverkeer en kleinere wegen echt niet plezant.
De K1100rs had een volledige uitlaanlijn van Remus (incl headers), geluid was beestig!

7944695838_c4707910d4_c.jpg

Dan een hoogpoter gekocht, een Cagiva Elefant E750. Later nog een BOS demper op gestoken. Leuk wendbaar ding, karaktervol blok.

E0vZA2wgTIqV-wEulO72NZwx00FB_TmTdt22z4qZyrtTnyd_k6EvQfk-Gw5gs-N0XcJJE0nnL4qXJ1lx0Zz34b6e9kWA7ELIgJ7j44wkN6Wg3uKGQgURtK97eSdugyxKRwL_TFp-5gRu5BoaOxO2d76-n0b3L5Wtc1_dDwpjlfbtTsRtkeuEQPs4pb6ePl6u3oBLaRUByZrPHgl68HmpXyJCSBFTPnFahABb3_lnMXlF9JxQCV2HNfecg_u7KUHhGInYziyLSSn-UkeRketRENf7RCJh5uZDR-kHPKFAes0v-nU7eD_6RSu8k_lCjSRD3EMV2TCQlfCPGhGS1ZUuj1mVV6S6DD512udq5Y9WKJX0LdMmn4rs1DQjCRp-NS8Mq3PmYJGdOitQ-x9H4R1YlsFz88nw8L_DVuPcwhhWCBc_2sC8dRF4hDfOvCgC5Ip9qxjB0qIDn4FhQrdyABcjjhDgspYIFuWW6ww7HpR6tXw6lm5KGEXElcA-NDnjt3EzmByMsU3eI35_-9YiYQsuwVa9Y4oj98w21V390K3IPb7WVlcYm-y5rH_RlElplxWuMFkooBThOcBLnUOb3rNq49Uud-U6yAvxdbrFJNZySWY_fKITxWiLuRyHpG3bVCiDByH-aendyYko-cnSZyOMR2S745Pai9rAc6FVJcMLbNV8B-9Pd00sbHuTSKYn=w1292-h969-no?authuser=0

Dan in 2016 een Yamaha fazer 600 van 2001 gekocht voor €950, mijn beste baanmoto die ik gehad heb.
Laag gewicht in combinatie met 95 pk dacht ik was ruim voldoende. Mooi uitlaat geluid met aftermarket demper. Goede bagage mogelijkheden met aftermarket rek (wel lelijk!). Deftige remmen met goede uithouding, en blok dat geen druppel olie verbruikte en echt loepzuiver draaide.

2ixbj9Q-c3PhnJJZWZNU2eExW0uq6idcAfM2iwCWB_xUjzlq8jv-cEU67zEe2UtVkxvbCq4viLyWLQnDUrMxjDNDM9X9z9VthODBTT2wVbm0UZ1Q6sRVnniaOA_8uRn4zvtviGZhJkzYC0uqiRlQFzxR11ECFJu994C2ZxgQ7hlrnS2RNvc3UH-Qf7b2xavoaWnQ1sV94rpUIT0SGsnhvYeUBb4YmfziBXEQBKsEVkw5T6imWBLa-RsMNA1V9Em6bv3YgGbFByEdCd7zd5QIT_9GKZhiLO6TyIe4UUpzqmnmnhodXXeWF7W2sydaIpB1ciLYJwwWvNU9_7Xw1j6ipk1M3cE2C-YdfynUNzU0BzkHyZlP6aY9Ew4BJaOHyinf40WTb4dzFE0XmL6KUayGgzJKOc31L-cGjWNbvenbjcNn9E2ilFS0u9Elb2IamxXgHkvE3YonUfymNfB9WhhTjMayWPvlL-h2rkzhptt9MeuFiUrxnR0hlHCkVDtoApxz8AMM3RhH1xreWWS00sxwcl_EvRnZThoawU9TaLDYsQ-nz1pzz_NVS-FS4rze6-hx9wVM33t4zxN19NAL6U0ghDWhT7NsxYkkRVpEoZ59WbG8xzKdFK5MUFVBKYdUS9pjqsgkMOA4RgwOHzGdYpFQRKCgNuIz5v-uxgJuQcHbjSFMSmpedw3Jl1wEB48LKg=w1292-h969-no?authuser=0

 

De Fazer heb ik weg gedaan omdat mijn zoontje geboren was en ik op de baan rijden afgezworen heb. Het offroad verhaal loopt door, maar hier kwam het on-road verhaal ten einde.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Mich said:


Mijne gast heeft een Duc996. En die kerel kan dus beter met de moto rijden dan per auto he. Ik zie dat, ik voel dat. Raar want ik zou denken dat een goed motorrijder ook goed autobestuurder is.
Ik denk dan dat motorijden moet je toch een beetje “in u hebben”. Niet?

Naar rijtechniek en rijlijnen niet, maar naar verkeersinzicht zou ik verwachten van wel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 17/1/2021 om 10:18, ir_fuel zei:

060502-0571.jpg

 

 

 

Op 15/1/2021 om 09:40, Vanni zei:

 

1888538_10202600062796903_1022098634_n.j

Meer dan waarschijnlijk dezelfde dag getrokken. :D

  • Like 1
  • Whut?! 1
Link to comment
Share on other sites

Zit hier ook al een aan redelijk lijstje na 12 jaar op de moto 😉

Op 2 wielen begonnen met een Peugeot TKR scooter. Daar van mijn 16 tot 23 mee gebold. Daarna was het tijd voor wat zwaarders:

1994 Honda CB250

1999 Suzuki Bandit 600

1996 Suzuki Bandit 1200

2008 Suzuki Bandit 1250 GT

2008 Suzuki Bandit 1250 naked

2012 BMW C600 sport (had ik gekocht naast de Bandit voor woonwerk te doen) 

2008 BMW R1200GSA

2016 BMW R1200GSA

2013 Ducati Diavel

Van de Bandit 1250 heb ik altijd het meest spijt gehad die weg te doen. Heerlijk koppelrijke viercilinder. Voelde bijzonder krachtig van in de lage toeren. Elke andere moto waar ik mee reed stelde teleur qua kracht onderaan. Zalig geluid, heel betrouwbaar en kost bijna niks in aankoop. 

Maar nu (voorlopig) wel heel tevreden met de Diavel 😎

Helaas nog geen lange tochtjes kunnen doen.. 

IMG_20190918_133021_resized_20210123_064052402.jpg

IMG_20201114_162029_resized_20210123_064050506.jpg

IMG_20190918_150401_resized_20210123_064051815.jpg

IMG_20200826_160240_resized_20210123_064053041.jpg

IMG_20180917_172811_resized_20210123_065134094.jpg

Edited by M3 is the best
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op jonge leeftijd begonnen met een Honda QR50, ik was een jaar of 5.

- 16de verjaardag een Aprilia SR50 LC

toen kwam het 4 wieler tijdperk (geen uitleg nodig voor de anciens op dit forum denk ik :D)

- in 2009 een Honda CBR900RR  om de kneepjes van het vak te leren, met mijn vader in 2011 mee op reis geweest in de buurt van Alpe d'Huez.

- in 2013 BMW R1100RT gekocht als woon/werk/reis motor, veel avonturen mee beleefd samen met @Greg en ook met @msxx
reizen: zwarte woud, Franse alpen, Dolomieten...

- in 2016 nadat de tieten aan de grond gereden werden toch besloten om een lowbudget VFR800VTEC aan te schaffen als woon/werk/reis motor.
nog steeds enorm veel plezier van en deze winter de eerste upgrade gedaan: Hyperpro voor en achter ophanging gemonteerd op 143000km...
 

Reizen: Corsica, Zwitserse Alpen, Franse Alpen en vele dagtrippen van een 500-600km (Moezel, Luxemburg, Eifel)

 

vorig jaar ook nog een Ducati GT1000 retro modelleke gehad, heel mooi maar levensgevaarlijk (uitlaten raken eerder de grond dan de voetsteuntjes) dus snel weg gedaan...

 

vorig jaar ook de oude XR600R uit '89 inorde gezet welke al lang in de familie zit om wat offroad mee te rijden. Hier ben ik ieder weekend mee weg in de winter maanden. Bilstain, zandgroeve Wonck en velden hier in de buurt.

 

ook doe ik veel met oude Honda four modellen uit de jaren 70 omdat dat mijn beroep is. In bezit '75 CB750K2, '73 CB500K1 en enkele restauratieprojecten ('76 GT750B WATERBUFFEL).

mijn vader heeft ook wat klassiekers wat ook een beetje van mij zijn. '88 XRV650; '84 CB900F BOL D'OR; '76 CB550F

 

Motorrijden... Het is wat 🥰



P1090514.thumb.JPG.57a8a52bf65c3d58f432be9ee827c094.JPG

 

P1090628.JPG

20180311_133922.jpg

20180822_183244.jpg

20181013_112055.jpg

 

@Greg genietend van het uitzicht. Golf van Biskaj :D

20190602_185118.jpg

Edited by bmwm-optic
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Bilstain met de XR en de CB500K1 wat nog een beetje liefde nodig heeft voor seizoen 2021...

IMG-20210110-WA0019.jpg

20210120_200517.jpg

IMG_20201226_170212_179.jpg

IMG_20201226_170212_180.jpg

Edited by bmwm-optic
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Het is een zware kameel, ideaal om wat kennis te maken met het offroad wereldje.

Op instagram post ik wel eens wat: gpclassics_honda

Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden, Dawud zei:

Zalige outfit! Precies foto’s van toen.

thanks! broek, shirt en botten zijn nieuw, die jas heb ik gekregen van een kennis. Sinisalo jas van midden jaren '90 :D. Past inderdaad goed op die XR.

Helm heb ik geleend van mijn vader, hij heeft dat eens gekocht om op zijn Africa Twin's mee te rijden maar dat maakt hem teveel lawaai...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hier begonnen met een Aprilia RS50 op mijn 16

50639301157_aa9a978114_b.jpg

Toen een Suzuki GSX gekocht om te restaureren toen ik 18 was;
50895114213_19103fcc13_b.jpg

50895115288_2385e9b69b_b.jpg

Een tijdje GPX600R gereden van mijn nonkel, is vorige week pas verkocht door mijn nonkel:
50895837056_9b79aba757_b.jpg

Daarna mijn eerste BMW gekocht, een F800R, tot op heden de motor waar ik het meest aan gehad heb. Door weer en wind, regen en sneeuw gereden met dat ding:
50895129108_9188efb1d4_b.jpg

50895129198_e59e54fa72_b.jpg

Die werd dan vervangen door mijn huidige S1000R:
41453510761_582a355909_b.jpg

En bijkomstig heb ik dan 2jaar geleden een Aprilia RS125 gekocht om te restaureren, die nu klaar is
50669632677_6e39f78953_b.jpg

Ik heb nog nooit een grote mototrip gedaan, nooit op circuit gereden...allemaal zaken die op de TODO lijst staan maar het komt er allemaal maar niet van. Geen vrienden die met de motor rijden dus dat helpt niet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In 2001 begonnen met een GSX 600 F, nieuw gekocht, Met deze ook eerste stap op circuit gedaan, Zolder. 

10399278_17465439145_5598_n.jpg?_nc_cat=

Nog voor ik mijn na rijbewijs had stonden er 12.800km op. En anderhalf jaar later stonden er net geen 59.000km op de teller is kwam nummer twee (half jaar voor ik er wettelijk mee mocht rijden). 

10399278_17465909145_7065_n.jpg?_nc_cat=

Jaartje later kwam de volgende en mijn eerste CB Sevenfifty

IMG_20190823_133530.jpg

Paar maanden later werd die opgevolgd door een TL 1000S

10399278_17466254145_6868_n.jpg?_nc_cat=

Die reed eigenlijk best belabberd en ging buiten voor een nieuwe VFR 800 VTEC. Toen stond de bankrekening weer op 0... (was toen nog student en al mijn centen van weekend werk - onderandere bij RAD- kropen in de moto's). MEt deze ook op Folembray gereden. 

10399278_17466664145_5442_n.jpg?_nc_cat=

Graag mee gereden. Ding was ook véél sneller dan wat de cijfers deden vermoeden. Ondertussen reed ik minstens even veel met een Pan 1300, ook eens mee op Folembray gereden. 

10399278_17465384145_430_n.jpg?_nc_cat=1

10399278_17465694145_8573_n.jpg?_nc_cat=

En toen kwamen de Benelli's

10399278_17466539145_2600_n.jpg?_nc_cat=

Op 2,5 jaar 3 gewone Tre-K's, een Amazonas, een café racer en een Sport EVO. 

10399278_17466524145_1611_n.jpg?_nc_cat=

Met de Tre-K (degene die nu bij RAD Drongen in de winkel staat) nog dagje Zolder gedaan. Met de Café Racer en TnT Sport paar sessies op Misano gereden, helaas geen foto's van. 

10399278_17465389145_760_n.jpg?_nc_cat=1 

Ondertussen de VFR weggedaan en een KeeWay ARN 125 bijgekocht. RAD was invoerder voor Benelli in KeeWay en ik werkte ondertussen fulltime voor beide merken. Zo zelf mijn ARN samen kunnen stellen. Het was dus de enige ter wereld die in deze kleuren af is geleverd. Is later perto gereden door een van mijn zussen. Er nog een tweede geweest, maar ook die heeft ze perto gereden. En daarna heeft ze ook nog een YBR 125 geplooid.... 

10399278_17465479145_556_n.jpg?_nc_cat=1

Kort na het maken van onderstaande foto, op een AF-motorrit, deze perto gereden en dan was het Benelli verhaal ook gedaan. 

10399278_17465584145_4524_n.jpg?_nc_cat=

Ontslag gegeven bij RAD en toen weer een Sevenfifty gekocht. 

4427_81070784145_4807985_n.jpg?_nc_cat=1

Dan kwam er een Pan naast, een 1100. Met een setje Laser Hotcams eronder :inlove: en Hyperpro vering voor en achter :D Met de Pan nog op reis geweest naar de Frankrijk/Spanje. Geweldige trip. En ook met de toenmalige vriendin nog eens paar dagen Frankrijk gedaan. 

264964_10150214509629146_1302709_n.jpg?_

Ondertussen werd de ARN vervangen door een SH300i Sport

10400359_123469924145_2067437_n.jpg?_nc_

De Sevenfifty werd vervangen door zijn grootvader, een echte Four. Daar reed ik enorm graag mee. Remde enkel voor geen meter. Maar voor de rest echt kicken. 

35341_409574144145_4017983_n.jpg?_nc_cat

Toen kwam de 748 erbij, maar die is niet lang gebleven. 

37200_442219179145_4280267_n.jpg?_nc_cat

Dan kwamen er 2 Husqvarna's 610 bij waar ik een van gemaakt heb, maar na twee ritten was die al gestolen... 

207450_10150161958059146_5529437_n.jpg?_

Dan kwam de R50/5. Die is van 2011 tot 2019 gebleven. Het langste van alle motoren. 

283209_10150271476054146_1079805_n.jpg?_

Dan kwam de Benelli 250, ook maar kort in bezit gehad. 

420268_10150548600519146_484810845_n.jpg

En dan nog een tweede CB, maar die heeft nooit gereden. 

377955_10150372710439146_1509072461_n.jp

Dan even een dominator 650 gehad

557334_10150701461814146_2100852660_n.jp

Dan kwam de eerste van 10 amigo's. De laatste is sinds gisteren verkocht en gaat binnen drie weken buiten. 

413517_10150763694749146_2001804467_o.jp

Dan twee weken CBX 750 gereden

460966_10150909022859146_42882437_o.jpg?

Dan nog eens een lot brommers gekocht, waarvan ik nog steeds eentje heb. 

177875_10150993225719146_1167138145_o.jp

Ondertussen zijn we nog maar een jaar na aankoop van de R50/5. Maar die stond alle 5 voeten in panne, en dan kwam er een R60/5 bij. Ook niet lang gebleven, de 50 was leuker. 

621765_10151079626824146_308560370_o.jpg

Dan een Flandria Iris 90 (?) cc. Maar die heeft nooit goed gereden. 

620522_10151112420394146_371731513_o.jpg

Dan kwam de Jawa 356 (175cc). Die was leuk! 

902596_10152031525434146_1549741189_o.jp

Dan kwamen de La Dyle en de Rabeneick. Die laatste heeft nooit gereden, de eerste wel, maar maar kort... 

1410856_10151995037464146_1137491501_o.j

En in 2014 is de Pan weggegaan voor de KTM 1190 Adventure. Ondertussen stonden er 20 gemotoriseerde tweewielers verspreid over het huis. Een eetkamer hadden we niet meer en zelf in de slaapkamer stond er wel iets. Met de KTM nog tot in Zuid Portugal gereden. Vet reisje was dat. 

1417692_10152234679829146_1252067637_o.j

Toen wat beginnen verkopen. Ook door de verhuis naar huidig kot stap voor stap alles beginnen wegdoen. 

Er is wel nog eens kort een GS550 bijgekomen, maar problemen met de Nederlandse papieren en nooit in kunnen schrijven. Wel week of twee op andere plaat gereden. Ging verrassend hard en klonk echt maf! 

11707624_10153437608889146_1180656197668

Ondertussen reisje gedaan met de BMW 

773772_10153809649029146_582907938605569

En dan in 2019 de CB Sevenfifty gekocht. 

DSC_4857.jpg

Tot slot in december 2019 terug een SH300i bijgekocht, om te pendelen van Gent naar Brussel. 

DSC07910.JPG

 

Dat is het zowat... Best wel wat voor 20 jaar tijd.  
Tel je er de 50cc tjes bij, dan komen we ergens tussen de 50 en 60 uit... Er zijn ook nog twee Keeway's Speed 125 gepasseerd bedenk ik me net. En wss nog wel wat dat ik vergeet.. Niet alles was even memorable. De gene de meest zijn blijven plakken zijn de Four (puur! Rauw! Beklijvend!), de Pan 1300 (handelbaarheid), de Benelli Amazonas (geschift blok in hoogpoter, zeer goed rijwielgedeelte, 1130cc blok icm 150mm achterband en geen slipperkoppeling) en de KTM (zo potent! Pure overkill)). Maar de Sevenfifty blijft toch mijn sweet spot.  

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Een zijspan heb ik ook een jaar of 3 gehad.

Foto is een van de eerste ritten gemaakt. Uiteindelijk weg gedaan omdat het te gevaarlijk werd...

FB_IMG_1583520119027.jpg

  • Like 3
  • Funny 2
  • Whut?! 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tjeu said:

DSC_4857.jpg

Toch even quoten dit.

Had je naar eender welke ander punt gekeken, hij lag tegen het dek. Chapeau!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 28/1/2021 om 20:58, bmwm-optic zei:

Op jonge leeftijd begonnen met een Honda QR50, ik was een jaar of 5.

- 16de verjaardag een Aprilia SR50 LC

toen kwam het 4 wieler tijdperk (geen uitleg nodig voor de anciens op dit forum denk ik :D)

- in 2009 een Honda CBR900RR  om de kneepjes van het vak te leren, met mijn vader in 2011 mee op reis geweest in de buurt van Alpe d'Huez.

- in 2013 BMW R1100RT gekocht als woon/werk/reis motor, veel avonturen mee beleefd samen met @Greg en ook met @msxx
reizen: zwarte woud, Franse alpen, Dolomieten...

- in 2016 nadat de tieten aan de grond gereden werden toch besloten om een lowbudget VFR800VTEC aan te schaffen als woon/werk/reis motor.
nog steeds enorm veel plezier van en deze winter de eerste upgrade gedaan: Hyperpro voor en achter ophanging gemonteerd op 143000km...
 

Reizen: Corsica, Zwitserse Alpen, Franse Alpen en vele dagtrippen van een 500-600km (Moezel, Luxemburg, Eifel)

 

vorig jaar ook nog een Ducati GT1000 retro modelleke gehad, heel mooi maar levensgevaarlijk (uitlaten raken eerder de grond dan de voetsteuntjes) dus snel weg gedaan...

 

vorig jaar ook de oude XR600R uit '89 inorde gezet welke al lang in de familie zit om wat offroad mee te rijden. Hier ben ik ieder weekend mee weg in de winter maanden. Bilstain, zandgroeve Wonck en velden hier in de buurt.

 

ook doe ik veel met oude Honda four modellen uit de jaren 70 omdat dat mijn beroep is. In bezit '75 CB750K2, '73 CB500K1 en enkele restauratieprojecten ('76 GT750B WATERBUFFEL).

mijn vader heeft ook wat klassiekers wat ook een beetje van mij zijn. '88 XRV650; '84 CB900F BOL D'OR; '76 CB550F

 

Motorrijden... Het is wat 🥰



P1090514.thumb.JPG.57a8a52bf65c3d58f432be9ee827c094.JPG

 

P1090628.JPG

20180311_133922.jpg

20180822_183244.jpg

20181013_112055.jpg

 

@Greg genietend van het uitzicht. Golf van Biskaj :D

20190602_185118.jpg

Avonturen met @bmwm-optic :) 

 

20121118 021.JPG

20121118 020.JPG

20121118 019.JPG

Aan de kwaliteit van de onderste foto kan je goed zien hoe koud het die dag was :D  (rond het vriespunt)

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions