Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou leuk zijn voor Magnussen na zijn McLaren verhaal

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Geen Knaldonado in 2016 op de grid  :(

Geplaatst:

Geen Knaldonado in 2016 op de grid  :(

De vaste waarde voor wat opschudding en uitgedund aantal finishers valt weg :D

Goed voor Kevin en goed voor de sport.

Hopelijk kan Sauber binnenkort ook weer fatsoenlijke rijders contracteren vanwege capaciteiten (Nasr lijkt fatsoenlijk, maar is binnengehaald vanwege centjes)

Geplaatst:

Di Montezemolo: "Nieuws over Schumacher niet goed"

254483.jpg254483.jpg

18:02 – Het lijkt niet goed te gaan met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. Voormalig Ferrari-baas Luca di Montezemolo liet zich donderdag in Milaan ontvallen dat de laatste berichten over de gezondheid van de Duitser niet best zijn. Details over de conditie van Schumacher gaf hij daarbij niet.

Op de vraag of hij nieuws had over de toestand van Schumacher, was het antwoord van Di Montezemolo veelzeggend. "Ik hoor regelmatig nieuws over hem en helaas is dat niet goed", sprak hij.

De 68-jarige Italiaan voegde er, volgens de Gazzetta dello Sport met brok in zijn keel, aan toe: "Michael Schumacher was een geweldige coureur en we hebben zowel sportief als privé veel dingen met elkaar gedeeld. Maar het leven zit raar in elkaar. In zijn Formule 1-carrière heeft hij maar één ernstig ongeluk gehad, in 1999. Maar één ongelukje tijdens het skiën heeft hem geruïneerd", aldus de oud-teambaas van Ferrari.

Eind december 2013 raakte Schumacher zwaargewond bij een ski-ongeluk in de Franse Alpen. Hij werd maandenlang in een kunstmatig coma gehouden, sinds september 2014 werkt hij in eigen omgeving aan zijn herstel. Het management van Schumacher wil niet reageren op de uitlatingen van Di Montezemolo.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mogelijks off topic, maar ... scroll even naar beneden, die pagina. Wat is er verdorie loos met de gezichten van al die modellen die dat drankje aanprijzen? Die lijken zo uit een vampierenfilm weggelopen! They're scaring me!  :o  :wacko:

bottom-videos.jpg

Geplaatst:

En waarom postte gij dat hier...? 

Geplaatst:

Ah, omdat dat in de link staat die Mich postte. Dat viel me op. Sorry. :D Ik zei al dat het offtopic was! :-)

Geplaatst:

Gekleurde lenzen + slechte bewerking v/d foto????

Geplaatst:

Volgens Eddy Jordan had Bertrand Gachot altijd al nog méér talent voor Marketing dan voor autorijden.

Het blijkt waarheid te zijn want onzen @@gTa is al volledig ontspoord en in de ban van "Hype" :D :D :D

Geplaatst:

Dat ik ontspoord ben heeft niks te maken met diene Hype, da's chronisch. :D

Geplaatst:

Heb ze denk ik nog op vhs. Destijds opgenomen vanop bbc [emoji6]. Super materiaal

Geplaatst:

Dat ik ontspoord ben heeft niks te maken met diene Hype, da's chronisch. :D

Chronisch = leeftijd?

Geplaatst:

Ontsporen = vooral psychisch.

En mijn psychische leeftijd is chronisch 20.

Ongeveer.

Dus ja, maar omgekeerd dan je dacht. :D

Geplaatst:

Via de RTL page deze serie ontdekt, schitterend om dat eens terug te zien

Alle 6 delen: https://vimeo.com/channels/954350

Heerlijk. Wat een tijden. Circuitjes met paddocks zoals Croix-en-Ternois nu (wat betonnen bunkertjes), mécaniciens die de pitstops verzorgen in een rood shortje en hemdje met witte mouwen, de box binnenin met op repen papier afgeprinte (matrix-printer? :D) sponsorlogo's, ... Heheh. :-)

Geplaatst:

En niet vergeten: een paar doden per jaar. Ave Caesar ! :)

Geplaatst:

Als je die gastjes ziet zitten in dat cockpitje ... bijna de naam niet waard ... absurd toch? Precies een kartje met wat fiberglass rond. Wat het ook was, ooit. :D  Maar dan wel tot 1.500 pk (in het turbo-tijdperk) onder uw gat. Waanzinnig. :-o

In dat filmpje zie je precies ook Hakinnens prototype van H.A.N.S. :lol: 

Geplaatst:

Hier wordt wat kort door de bocht gegaan hoor... deze video's zijn van 1993 en meer dan 800-850 pk hadden die motoren niet. Het turbo tijdperk lag ook al minstens 5 jaar achter de rug toen.

Paar doden per jaar? Villeneuve in 1982 en De Angelis in 1986 (tijdens een testsessie op Le Castellet, te wijten aan ondermaatse bezetting vd baanposten) waren tot dan de laatste doden in F1.

Senna en Ratzenberger was een jaar later... maar voor een groot deel te wijten aan de "overnight" beslissing van de FIA om tussen 1993 en 1994 een paar gimmicks zoals actieve ophanging te weren van de autos met ditto gevolgen.

Racen kan nooit 100% veilig zijn... maar het is wel knap dat er op alle gebied ferm werk van gemaakt is. Men laat nagenoeg niks meer aan het toeval over en dat loont. Nu nog leren om bulldozers uit zandbakken te houden zolang de koers bezig is en we komen er misschien wel.

Geplaatst:

Ik zei niet dat ze hiér 1.500pk onder de kont hadden hé, amigo! Net daarom zette ik dat er tussen haakjes erbij.

Hier zijn de auto's ook al geen birdcage meer met wat glasvezel rond maar werd er ook al met een crashbox gewerkt, dacht ik.

Maar toch, 't verschil met hoe ze nu weggestopt zitten is toch frappant. Ik vraag me af of die helm wel volledig uit de wind zat? (je zou denken van wel, moet anders bijna niet doenbaar zijn)

Geplaatst:

klein plexi lipje op de cockpit-rand doet het nodige om het hoofd te vrijwaren van luchtstroom... enfin, zou toch moeten.

crashboxen zijn iets later gekomen... allemaal post-Senna maatregelen. Begin jaren '90 was het nog vooral "the stiffer, the better" en was het aan de piloot om de schok op te vangen.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in