Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat ik naar darts zal beginnen kijken 

Geplaatst:

Ik verwachte een saaie raca want Zandvoort is meestal zeer saai maar dat was het deze keer toch niet. 
Max die nog eens laat zien hoe goed hij een wagen onder controle heeft, wat een safe alweer. 

Ik vond het een mooie inhaal actie van Leclerc, die van Antonelli was iets minder professioneel. 

Vond het wel raar dat Sainz de straf kreeg, ik vond daar Lawson toch meer in de fout. 

En hadjar 3de mooi. 

Geplaatst:

Het was natuurlijk enkel “niet saai” door de incidenten, qua racing zelf was het maar meh. Hoe die McLarens gewoon zonder enige moeite wegrijden van de rest .. Heb uitgesteld gekeken en toch enkele keren de fast-forward gebruikt 😬

Geplaatst:

Nog maar eens bewezen dat dit veredeld kart circuit niet thuis hoort op de F1 kalender. 

Het moge dan misschien een leuk circuit zijn om op te rijden, maar om naar te kijken stelt het toch echt niks voor. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minutes ago, Maxime S said:

Het moge dan misschien een leuk circuit zijn om op te rijden, maar om naar te kijken stelt het toch echt niks voor. 

Zoals Spa Francorchamps?

Geplaatst:
28 minuten geleden, Maxime S zei:

Nog maar eens bewezen dat dit veredeld kart circuit niet thuis hoort op de F1 kalender. 

Is het probleem niet eerder de auto's, die amper nog geschikt zijn voor de huidige circuits, dan de circuits?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zoals Spa Francorchamps?

pijnlijke vergelijking, maar je hebt een punt. Was ook geen mooie race... al heeft de FIA ons dit jaar ons een mogelijks mooie race ontnomen...

Geplaatst:
Zojuist, BelgianRally zei:

Is het probleem niet eerder de auto's, die amper nog geschikt zijn voor de huidige circuits, dan de circuits?

Dat is sowieso een probleem dat al langer duidelijk is. Maar dat is niet nieuw. Zandvoort staat nu al 3 of 4 jaar terug op de kalender en toen waren de auto's ook al zo groot... 

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Zoals Spa Francorchamps?

42 minuten geleden, Maxime S zei:

Dat is sowieso een probleem dat al langer duidelijk is. Maar dat is niet nieuw. Zandvoort staat nu al 3 of 4 jaar terug op de kalender en toen waren de auto's ook al zo groot... 

Spa heeft toch al veel moois laten zien en is een perfect circuit voor F1/WEC wagens. Dit jaar was dan eerder de uitzondering dat de race zo saai was. 

Zoals Maxime S zegt, Zandvoort ga je al vanuit dat het treintje rijden is omdat het gewoon niet gemaakt is voor deze F1 wagens. Is eerder toerenwagen circuit. 
Zandvoort hoort niet op de kalender. 

Geplaatst:

Ik vind Spa eigenlijk enkel boeiend als het nat ligt (en ze toelaten om te racen). In het droge is er meestal niet zo veel aan.

Geplaatst:
3 uren geleden, Roger zei:

Ik vind Spa eigenlijk enkel boeiend als het nat ligt (en ze toelaten om te racen). In het droge is er meestal niet zo veel aan.

Nochtans het circuit met de meeste mogelijkheden.

Geplaatst:

ondertussen die save van Verstappen uit alle mogelijke hoeken bekeken. Geniaal toch hoe hij die RB op de baan weet te houden :o. 
Denk niet dat veel andere piloten het hem zouden na doen! 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
8 minuten geleden, Maxime S zei:

ondertussen die save van Verstappen uit alle mogelijke hoeken bekeken. Geniaal toch hoe hij die RB op de baan weet te houden :o. 
Denk niet dat veel andere piloten het hem zouden na doen! 

Dat was genieten echt. 

Geplaatst:

Vreemde strategie bij McLaren inderdaad. Zoiets nog nooit gezien...
Wel blij voor Lando want hij was duidelijk sterker dan Piastri gisteren. 
Maar goed, het is op zijn minst wel vreemd te noemen dat Oscar zijn plaats moet afstaan omdat het team fouten maakt bij een ander. 

En, we mogen dan stoppen met zeggen dat de RB een draak van een auto is zeker? Akkoord, hij steekt er niet meer met kop en schouders bovenuit als vorige jaren. Maar hij is nog altijd sneller dan de Ferrari en Mercedes.... op de meeste circuits en in handen van Verstappen weliswaar. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Maxime S zei:

Vreemde strategie bij McLaren inderdaad. Zoiets nog nooit gezien...
Wel blij voor Lando want hij was duidelijk sterker dan Piastri gisteren. 
Maar goed, het is op zijn minst wel vreemd te noemen dat Oscar zijn plaats moet afstaan omdat het team fouten maakt bij een ander. 

En, we mogen dan stoppen met zeggen dat de RB een draak van een auto is zeker? Akkoord, hij steekt er niet meer met kop en schouders bovenuit als vorige jaren. Maar hij is nog altijd sneller dan de Ferrari en Mercedes.... op de meeste circuits en in handen van Verstappen weliswaar. 

Ze hadden hem bewust heel weinig downforce gegeven (nog minder dan normaal voor dat type circuit). Miserie in de bochten, winst op de rechte. Niets te verliezen als hij P1 kan/kon houden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, Maxime S zei:

Het is daar al langer duidelijk dat Lando de favoriet is.

Geplaatst:
13 minuten geleden, ICM zei:

Ze hadden hem bewust heel weinig downforce gegeven (nog minder dan normaal voor dat type circuit). Miserie in de bochten, winst op de rechte. Niets te verliezen als hij P1 kan/kon houden.

Inderdaad... I know.

Maar goed, hij staat derde in het kampioenschap, heeft dit jaar 3 GP's gewonnen, tegenover 1 voor Mercedes en 0 voor Ferrari.
Verstappen kan meer dan een andere, dat weten we allemaal. Maar als de RB echt zo slecht zou zijn, zou ie niet winnen... denk ik dan?

Geplaatst:
8 minuten geleden, dragonfly zei:

Het is daar al langer duidelijk dat Lando de favoriet is.

Gohja, dat is een straffe uitspraak.

Ik vind vooral dat ze die Papaja-rules nogal hard doortrekken en iets te veel 'het toffe team met de uitstekende teamspirit' willen zijn... (of hoe moet ik het uitleggen?)

Geplaatst:
1 minuut geleden, Maxime S zei:

Inderdaad... I know.

Maar goed, hij staat derde in het kampioenschap, heeft dit jaar 3 GP's gewonnen, tegenover 1 voor Mercedes en 0 voor Ferrari.
Verstappen kan meer dan een andere, dat weten we allemaal. Maar als de RB echt zo slecht zou zijn, zou ie niet winnen... denk ik dan?

Een echt goeie auto is overal goed, en in ieders handen goed. In dat opzicht is de RB van dit jaar toch echt geen referentie imo.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Maxime S zei:

Inderdaad... I know.

Snel rechtdoor rijden kan iedereen!

Nee, inderdaad, VER is een andere categorie, kijk maar naar TSU. Die RB zal all-round problemen hebben. Monza heeft minder bochten, dus in z'n element. En aangezien hij vertrok van P1, kon hij het risico nemen met die setup. Een ander moet rekening houden dat hij in het pack terecht komt.

Geplaatst:
9 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Een echt goeie auto is overal goed, en in ieders handen goed. In dat opzicht is de RB van dit jaar toch echt geen referentie imo.

Uiteraard. Ik zeg ook niet dat het een echte goede auto is hé. Maar hij is bijlange zo slecht niet als begin dit seizoen constant werd beweerd. (again... in de handen van Verstappen) 
Met alle commentaren die we begin dit seizoen moesten geloven, dan was de RB goed voor maximaal P4 tot P6 na de Ferrari's en Mercedessen... 
Neem er de resultaten van dit seizoen bij en het is toch effe anders. 

Is't een top auto, zoals RB hem in 2023 bouwde: zeker niet. 
Maar is ie zo slecht zoals iedereen constant beweert: zeker ook niet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid