Ga naar inhoud

Het leven als autosport technieker. (Renault 2.0)


Bjorno

Aanbevolen berichten

Ja man, dat is geweldig die avonturen en variatie dat jij al beleefd hebt.

aangepast door Capitol
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Mich zei:

Amai fantastisch neergepend 👏👏👍

Merci, ja ik denk er wel met plezier aan terug aan die tijden. Ook al waren er ook een hoop frustraties. Was toch leuk om mee gemaakt te hebben. 
En ook om vele piloten van toen nu te zien rijden in verschillende disiplines. 

Yu Kanamaru racet nog altijd, vorig jaar ook een 24 uren race gedaan.Hij is wel beter geworden, vooral in Formule 3000 dacht ik dat hij toch wat heeft laten zien.
Maar goed hij had en heeft waarschijnlijk een eindeloos budget. Vader heeft een voedsel bedrijf in Japan en geld genoeg precies. Yu ging naar een Zwitserse school en zijn moeder kwam toen bijna naar elk race weekend. Meeste sponsors op zijn wagen waren ook gewoon fake dacht het niet leek dat er maar 1 sponsor achter zat.

De andere 2 zijn ermee gestopt. 

Josh Hill is een jaar daarna er ook mee gestopt, hij had meer plezier in muziek maken. Kreeg het ook niet zomaar cadeau van zijn vader, heeft veel zelf sponsors moeten zoeken. Zijn auto een Toyota Yaris. Vandaar ook dat hij niet als een fervent ventje rond liep. 

Mikkel Mac van het eerste jaar, zijn vader had zijn huis zelfs borg gesteld om zijn zoon een kans te geven. Mikkel heeft nooit potten gebroken maar raced nog altijd wel rond her en der. 

Tussendoor hebben we ook nog een paar andere manne gehad, vooral rijkelui kindjes. Ouders met veel geld, maar piloten zonder talent. Maar de vader bleef er maar geld in pompen. En dat heb je er betere die het seizoen niet uit geraken omdat ze geen geld hebben. Harde wereld. 

3 jaar geleden nog bij RBM langs geweest in de box in zolder bij hun laatste DTM race. Mijn 2de technieker was daar Truckie. Nog veel van dezelfde techniekers dat er werkte en ze kende mij ook nog. Echt zonde dat Bart Mampaey de deuren heeft gesloten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je toch ook enkel uit passie doen, die job. Veel betalen doet dat niet, je bent nooit thuis, en op de raceweekends is het soms zeer hard werken, zeker als je met brokkenpiloten zit. Heb er genoeg tussen gestaan, wel op een wat lager niveau.

En je merkt ook het verschil tussen de teams waar iedereen er voor de lol in zit, en de teams waar iedereen betaald wordt. Dat is direct een andere sfeer en manier van werken. Dan wordt het ook gewoon een job zoals een andere job.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat kan je toch ook enkel uit passie doen, die job. Veel betalen doet dat niet, je bent nooit thuis, en op de raceweekends is het soms zeer hard werken, zeker als je met brokkenpiloten zit. Heb er genoeg tussen gestaan, wel op een wat lager niveau.

En je merkt ook het verschil tussen de teams waar iedereen er voor de lol in zit, en de teams waar iedereen betaald wordt. Dat is direct een andere sfeer en manier van werken. Dan wordt het ook gewoon een job zoals een andere job.

Ja je moet idd echt de passie hebben. De eerste 2 jaar was enkel in de race weekends dat ik mee ging dus dat was eigenlijk nog wel plezant. Ik bleef dan wat langer daar of vloog ineens door naar de volgende plek. Maar als 1ste technieker moet je tussen de race's thuis zijn om elke keer die wagen terug volledig uiteen te halen, alles nakijken en terug in elkaar steken. We hadden zo 8 race's in 9 weken. Relatie is mede hierdoor ook wel stuk gelopen toen. Op zich was de verantwoordelijkheid wel tof dat het "jouw" auto is maar de 26 race weekends + test weekends wogen door. Het laatste testweekend was midden December en begin Februari zouden we er terug in vliegen. Dikke 10 maanden kei hard knokken om dan 6 weken even te bekome...daar was de opgave net iets te hoog voor mij. 

Nu had er meer respect geweest dan had ik het zeker nog 1 of 2 jaar gedaan. Maar de team sfeer was er niet. De ingenieur van 1 wagen deed ook het managment. 
En die kerel heeft ook beslist dat ik vroeger ben weg gegaan. Hij moest altijd de beste piloot hebben en het beste matriaal en iedereen moest hem helpen maar omgekeerd gebeurde er niets. Zijn 2 Techniekers waren juist hetzelfde. Als we dan er is tegen in gingen was het direct ruzie. 

Op zich was Kurt nog wel oke. Wij mochten doen wat we wilde savonds, als we smorgen maar paraat waren. Bij sommige team mogen ze niet meer uit hun Hotel.
Ik ben ook veel gevraagd om mee te gaan met andere teams maar dan onbetaald maar ik heb toen ook beslist dat ik enkel mee ga als ik betaal wordt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotel? Grote luxe dat. Op "mijn" niveau was dat bij sommige teams slapen in de camion. En dan bedoel ik niet eoa trailer met ingerichte slaapruimtes, maar op een luchtmatras op de grond in de camion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hotel? Grote luxe dat. Op "mijn" niveau was dat bij sommige teams slapen in de camion. En dan bedoel ik niet eoa trailer met ingerichte slaapruimtes, maar op een luchtmatras op de grond in de camion.

Ja dat was altijd in orde, meestal Ibis en die zijn van interieur altijd hetzelfde dus soms wist ik niet meer in welk ik land ik nu weer was dat ik op stond. 
Alles werd betaald van ontbijt, lunch, koekekast en avond eten. Enkel als je nog wil uitgaan moest je het zelf betalen, terecht ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid