dragonfly 14.973 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 5 minuten geleden, Maxime S zei: Uiteraard. Ik zeg ook niet dat het een echte goede auto is hé. Maar hij is bijlange zo slecht niet als begin dit seizoen constant werd beweerd. (again... in de handen van Verstappen) Met alle commentaren die we begin dit seizoen moesten geloven, dan was de RB goed voor maximaal P4 tot P6 na de Ferrari's en Mercedessen... Neem er de resultaten van dit seizoen bij en het is toch effe anders. Is't een top auto, zoals RB hem in 2023 bouwde: zeker niet. Maar is ie zo slecht zoals iedereen constant beweert: zeker ook niet En dit baseer je op 1 race waar downforce onbelangrijk is Ik had je kennis van F1 toch wat hoger ingeschat RB wordt geen kampioen en Max haalt meer uit de auto dan normaal mogelijk is. Beetje zoals Alonso soms laat zien. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 3 minuten geleden, dragonfly zei: En dit baseer je op 1 race waar downforce onbelangrijk is Ik had je kennis van F1 toch wat hoger ingeschat RB wordt geen kampioen en Max haalt meer uit de auto dan normaal mogelijk is. Beetje zoals Alonso soms laat zien. dit begrijp ik niet? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 15 minutes ago, Maxime S said: Maar is ie zo slecht zoals iedereen constant beweert: zeker ook niet Steek Hamilton eens in die kar. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Steek Hamilton eens in die kar. Ik denk dat Hamilton in geen enkele auto goed scoort momenteel :') Zijn tijd is voorbij. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Tsunoda was toch weer nergens dus ik denk niet dat die RB een wagen is die normaal gezien vooraan zou moeten eindigen. Maar kijk Max slaagt daar wel in. Wat bij Papaja gebeurde was een zeer lastig moment. Ze hadden beter gewoon eerst Norris laten binnen komen. Als teamleider een zeer lastig moment en ja ik begrijp wel wat ze gedaan hebben. Was gewoon een zeer lastig moment. Ik heb toch veel meer respect voor Mclaren zo dan bv RB waar de 2de piloot zowiezo de 2de piloot is. Hamilton...tja die werkt alleen goed als hij zijn mojo heeft en dat is die al een tijdje kwijt. Dit weekend ook eens de reviews gezien van F1 in 95 en 96 (youtube). In 95 waren het meestal amper 10 wagens die aankwamen...zot hoeveel mechanische pech ze toen hadden. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 8 minuten geleden, Bjorno zei: Dit weekend ook eens de reviews gezien van F1 in 95 en 96 (youtube). In 95 waren het meestal amper 10 wagens die aankwamen...zot hoeveel mechanische pech ze toen hadden. Logisch, ik doe in mijn gewone auto zelfs alleen maar 98. 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 7 minuten geleden, Bjorno zei: Tsunoda was toch weer nergens dus ik denk niet dat die RB een wagen is die normaal gezien vooraan zou moeten eindigen. Maar kijk Max slaagt daar wel in. Wat bij Papaja gebeurde was een zeer lastig moment. Ze hadden beter gewoon eerst Norris laten binnen komen. Als teamleider een zeer lastig moment en ja ik begrijp wel wat ze gedaan hebben. Was gewoon een zeer lastig moment. Ik heb toch veel meer respect voor Mclaren zo dan bv RB waar de 2de piloot zowiezo de 2de piloot is. Hamilton...tja die werkt alleen goed als hij zijn mojo heeft en dat is die al een tijdje kwijt. Dit weekend ook eens de reviews gezien van F1 in 95 en 96 (youtube). In 95 waren het meestal amper 10 wagens die aankwamen...zot hoeveel mechanische pech ze toen hadden. McLaren doet alsof beide rijders evenwaardig zijn en behandeld worden, maar toch bekruipt me af en toe het gevoel dat ze toch meer beslissingen pro-Norris nemen dan omgekeerd. De leider in het kampioenschap zou ten allen tijde de voorkeur moeten krijgen in dit soort situaties. Doch dit is louter een mening. 2 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 24 minuten geleden, DenDuvel zei: McLaren doet alsof beide rijders evenwaardig zijn en behandeld worden, maar toch bekruipt me af en toe het gevoel dat ze toch meer beslissingen pro-Norris nemen dan omgekeerd. De leider in het kampioenschap zou ten allen tijde de voorkeur moeten krijgen in dit soort situaties. Doch dit is louter een mening. We zijn soms kort van geheugen. Moesten ze echt zo pro Norris zijn, dan hadden ze die kaart vorig jaar veel meer getrokken. Toen maakte hij nog kans op de titel, maar dan moesten ze wel als 1 team achter 1 piloot staan. Hebben ze toen niet, of toch veel te laat gedaan... 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 En het is ook al lang duidelijk dat het sowieso een McLaren-piloot is die WC wordt, dus op dat vlak hebben ze de "luxe" om het zo te spelen. Maar met Verstappen in de plaats van Piastri had het geen waar geweest Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Zou het vóór de motorpech vorige week überhaupt zijn waargeweest? En dan bedoel ik zowel de geste van McLaren als de uitvoering van de geste door Piastri Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 https://www.instagram.com/p/DI1Nu6Kx1Id/ 1.26.1 als laptime in qualy. Dit jaar was dat 1.15.0. Goed 11 sec sneller dus. Toch vind ik het oudere aangenamer om naar te kijken. Kan toch niet enkel door het geluid zijn? Quote
Fille 798 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Mclaren heeft zich in dik in de nesten gewerkt met hun teamorder afgelopen weekend. Waar trekken ze de lijn naarmate einde van het seizoen? Stel je voor dat het in de laatste race erop aankomt zoals VER-HAM in 2021 maar dan tussen de 2 Mclarens en 1 van de 2 Mclarens heeft een slechte pitstop.. Denk je dan echt dat 1 ploegmaat de andere gaat voorlaten ook al strijden zij met 2 voor de titel? + dan nog eens tijdens een race argumenten bovenhalen toen er voicechat was met Piastri over Hongarije 2024.. sorry maar ik vind het belachelijk. Je moet soms geluk hebben in een race/kampioenschap en ik denk dat zonder het teamorder Norris Piastri ook wel had kunnen passeren. 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 1 uur terug, Fille zei: Mclaren heeft zich in dik in de nesten gewerkt met hun teamorder afgelopen weekend. Waar trekken ze de lijn naarmate einde van het seizoen? Stel je voor dat het in de laatste race erop aankomt zoals VER-HAM in 2021 maar dan tussen de 2 Mclarens en 1 van de 2 Mclarens heeft een slechte pitstop.. Denk je dan echt dat 1 ploegmaat de andere gaat voorlaten ook al strijden zij met 2 voor de titel? + dan nog eens tijdens een race argumenten bovenhalen toen er voicechat was met Piastri over Hongarije 2024.. sorry maar ik vind het belachelijk. Je moet soms geluk hebben in een race/kampioenschap en ik denk dat zonder het teamorder Norris Piastri ook wel had kunnen passeren. 100% mee eens. Ik snap überhaupt niet dat Piastri gehoorzaamt. Wat heeft hij te verliezen? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 1 uur geleden, Lotuzzz zei: 100% mee eens. Ik snap überhaupt niet dat Piastri gehoorzaamt. Wat heeft hij te verliezen? Ik had dit jaar een andere Piastri (en Webber) verwacht maar het lijkt erop dat hij zich nog braaf houdt. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 Als het op het kampioenschap uit komt gaan ze geen team orders doen. Dit was gewoon een kut moment voor Mclaren waar zowiezo wat ze dan ook gedaan hadden gezaag over ging komen. Hadden ze geen team orders gedaan dan had Norris de volgende keer ook fuck it gezegd als Piastri hem echt nodig had. Hij heeft de ronde ervoor nog gezegd, "Piastri can go first but no undercut" Eerlijk ik heb dit liever dan vroeger waar er altijd een slaafje mee reed. Vooral het Webber / Vettel en Ricciardo / Max en vooral Hamilton / Alonso "fuck mijn team en ik doe wat ik wil" vind ik dan weer een no go. Mclaren heeft een top wagen en 2 top piloten en heeft dan ook nog eens controle over zijn 2 top piloten die dan ook nog eens respect voor elkaar hebben, dat vind ik de definitie van Team. Ze mogen ook racen tegen elkaar en dat is toch veel leuker zo. De gevechten die we al gezien hebben met Norris en Piastri, Lecler vs Sainz, Russel vs Hamilton en Gasly vs Ocon...ah nee wacht die niet dat is toch machtig om te zien. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 3 minuten geleden, Bjorno zei: Als het op het kampioenschap uit komt gaan ze geen team orders doen. Dit was gewoon een kut moment voor Mclaren waar zowiezo wat ze dan ook gedaan hadden gezaag over ging komen. Hadden ze geen team orders gedaan dan had Norris de volgende keer ook fuck it gezegd als Piastri hem echt nodig had. Hij heeft de ronde ervoor nog gezegd, "Piastri can go first but no undercut" Eerlijk ik heb dit liever dan vroeger waar er altijd een slaafje mee reed. Vooral het Webber / Vettel en Ricciardo / Max en vooral Hamilton / Alonso "fuck mijn team en ik doe wat ik wil" vind ik dan weer een no go. Mclaren heeft een top wagen en 2 top piloten en heeft dan ook nog eens controle over zijn 2 top piloten die dan ook nog eens respect voor elkaar hebben, dat vind ik de definitie van Team. Ze mogen ook racen tegen elkaar en dat is toch veel leuker zo. De gevechten die we al gezien hebben met Norris en Piastri, Lecler vs Sainz, Russel vs Hamilton en Gasly vs Ocon...ah nee wacht die niet dat is toch machtig om te zien. Verstappen komt Tsunoda ook tegen wanneer hij hem op een ronde zet. 6 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 https://www.gpblog.com/en/tech/f1-tech-how-verstappens-risky-choice-in-fp3-allowed-him-to-dominate-in-monza 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 1 uur terug, ICM zei: Verstappen komt Tsunoda ook tegen wanneer hij hem op een ronde zet. Ik ben benieuwd wie volgend jaar naast Max gaat rijden. Wie durft..... Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 24 minuten geleden, Bjorno zei: Ik ben benieuwd wie volgend jaar naast Max gaat rijden. Wie durft..... Hadjar toch, er gingen zelfs al geruchten dat Tsunoda het einde van het jaar niet zou halen. Gerucht stelt dat ze graag Arvid Lindblad zouden 'testen' bij RB, als het kan nog 1-2 races dit jaar. Zou betekenen dat of Hadjar of Lawson een race aan de kant gaat. Gaan ze niet doen, dus dan komt een dubbele wissel naar voor. Tsunoda uit, Hadjar naar RedBull, en dan Lindblad bij RB. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 36 minuten geleden, Monterey Jack zei: Hadjar toch, er gingen zelfs al geruchten dat Tsunoda het einde van het jaar niet zou halen. Gerucht stelt dat ze graag Arvid Lindblad zouden 'testen' bij RB, als het kan nog 1-2 races dit jaar. Zou betekenen dat of Hadjar of Lawson een race aan de kant gaat. Gaan ze niet doen, dus dan komt een dubbele wissel naar voor. Tsunoda uit, Hadjar naar RedBull, en dan Lindblad bij RB. Ja oke maar wil je wel naar RB mits Max al iedereen heeft afgemaakt. Enkel Ricciardo is een waardige tegenstander geweest en al de rest is daarna verbrand geraakt. En ik verwacht niet dat RB er volgend jaar al terug bij is. Al zal die Ford motor wel gewoon een afgeleide Honda motor zijn zeker. Lindblad is idd ook wel een goede rijder in GP2 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 9 september 2025 Auteur Geplaatst: 9 september 2025 1 uur terug, Bjorno zei: Ja oke maar wil je wel naar RB mits Max al iedereen heeft afgemaakt. Enkel Ricciardo is een waardige tegenstander geweest en al de rest is daarna verbrand geraakt. En ik verwacht niet dat RB er volgend jaar al terug bij is. Al zal die Ford motor wel gewoon een afgeleide Honda motor zijn zeker. Lindblad is idd ook wel een goede rijder in GP2 Een Redbull motor, met Ford logo. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 57 minuten geleden, TCT zei: Een Redbull motor, met Ford logo. Ja maar die RB motor is toch ook gewoon een afkooksel van de Honda motor? Ik dacht dat RB die divisie had over genomen van Honda? Of was het altijd een RB motor waar Honda gewoon voor sponsorde? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 2 hours ago, Bjorno said: Ja oke maar wil je wel naar RB mits Max al iedereen heeft afgemaakt. Enkel Ricciardo is een waardige tegenstander geweest en al de rest is daarna verbrand geraakt. En ik verwacht niet dat RB er volgend jaar al terug bij is. Al zal die Ford motor wel gewoon een afgeleide Honda motor zijn zeker. Lindblad is idd ook wel een goede rijder in GP2 Stel je voor dat je als piloot de keuze krijgt: 2e auto bij Red Bull, of 1 van de auto's bij HAAS. Zou je dan toch geen 2 keer nadenken over die HAAS, of zijn die hun ego's zo groot dat ze allemaal geloven dat zij wel degene gaan zijn die de Red Bull kan temmen? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 2 uren geleden, Bjorno zei: Ja oke maar wil je wel naar RB mits Max al iedereen heeft afgemaakt. Enkel Ricciardo is een waardige tegenstander geweest en al de rest is daarna verbrand geraakt. En ik verwacht niet dat RB er volgend jaar al terug bij is. Al zal die Ford motor wel gewoon een afgeleide Honda motor zijn zeker. Lindblad is idd ook wel een goede rijder in GP2 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Stel je voor dat je als piloot de keuze krijgt: 2e auto bij Red Bull, of 1 van de auto's bij HAAS. Zou je dan toch geen 2 keer nadenken over die HAAS, of zijn die hun ego's zo groot dat ze allemaal geloven dat zij wel degene gaan zijn die de Red Bull kan temmen? En jullie denken dat die RedBull Junior mannen nee kunnen zeggen? Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 3 uren geleden, ir_fuel zei: Stel je voor dat je als piloot de keuze krijgt: 2e auto bij Red Bull, of 1 van de auto's bij HAAS. Zou je dan toch geen 2 keer nadenken over die HAAS, of zijn die hun ego's zo groot dat ze allemaal geloven dat zij wel degene gaan zijn die de Red Bull kan temmen? Ik zou voor HAAS gaan, wedde dat Bearman verder gaat geraken dan al die bij RB hebben gereden? Denk dat ze nu wel doorhebben dat ze Max niet gaan verslaan. 3 uren geleden, Monterey Jack zei: En jullie denken dat die RedBull Junior mannen nee kunnen zeggen? 1 keer wel ja. Als morgen Hadjar nee zegt en die wordt buiten gekegeld, wedde dat iemand hem gaat oppikken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.