Polygoon 15.035 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 3 minuten geleden, Bjorno zei: 1 keer wel ja. Als morgen Hadjar nee zegt en die wordt buiten gekegeld, wedde dat iemand hem gaat oppikken. Hoeveel hebben er dat gedacht en rijden geen F1 meer? Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 12 minuten geleden, Polygoon zei: Hoeveel hebben er dat gedacht en rijden geen F1 meer? F1 is altijd een gamble maar naar RB gaan is pakweg 90% kans dat je nooit kampioen gaat worden of nog met top materiaal kan rijden. Daniel Kvyat, Alex Albon, Pierre Gasly, Liam Lawson, Yuki Tsunoda waren/ zijn allemaal mannen die genoeg in hun mars hadden om verder te geraken. Pierre Gasly is naar een ander team kunnen gaan, hij is er tijdig uit gegaan en nog een zitje gevonden bij Alpine dankzij zijn nationaliteit. Hetzelfde voor Albon , die voelde zich gewoon Of Gasly kampioen materiaal is dat weet ik niet maar Albon heeft echt wel zijn kansen gemist. Liam Lawson en Yuki Tsunoda gaan niet meer naar een topteam gaan vrees ik. Terwijl we van Liam zeker nog niet alles gezien hebben. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 1 uur terug, Bjorno zei: Ik zou voor HAAS gaan, wedde dat Bearman verder gaat geraken dan al die bij RB hebben gereden? Denk dat ze nu wel doorhebben dat ze Max niet gaan verslaan. 1 keer wel ja. Als morgen Hadjar nee zegt en die wordt buiten gekegeld, wedde dat iemand hem gaat oppikken. Denk dat je hier toch wat te veel door een roze bril kijkt. 1 uur terug, Polygoon zei: Hoeveel hebben er dat gedacht en rijden geen F1 meer? Ik denk niet dat er veel zijn die zelf nee gezegd hebben tegen een kans. 33 minuten geleden, Bjorno zei: F1 is altijd een gamble maar naar RB gaan is pakweg 90% kans dat je nooit kampioen gaat worden of nog met top materiaal kan rijden. Daniel Kvyat, Alex Albon, Pierre Gasly, Liam Lawson, Yuki Tsunoda waren/ zijn allemaal mannen die genoeg in hun mars hadden om verder te geraken. Pierre Gasly is naar een ander team kunnen gaan, hij is er tijdig uit gegaan en nog een zitje gevonden bij Alpine dankzij zijn nationaliteit. Hetzelfde voor Albon , die voelde zich gewoon Of Gasly kampioen materiaal is dat weet ik niet maar Albon heeft echt wel zijn kansen gemist. Liam Lawson en Yuki Tsunoda gaan niet meer naar een topteam gaan vrees ik. Terwijl we van Liam zeker nog niet alles gezien hebben. Het lijstje dat je nu opnoemt zijn wel allemaal eerst gepromoveerd (en gefaald). Er zijn er volgens mij maar 1 die in het recente verleden weg gegaan is uit zichzelf in een positie waar hij een keuze had. Danny Ric naar Renault omdat hij anders 2e piloot moest zijn naast Max, ipv 1e piloot wat hij had gehoopt na Vettel. Er is nog 1 voorbeeld dat meer uit zijn carrière haalt dan wat RB er in zag: Sainz, die heeft nooit bij het eerste team mogen rijden. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 3 uren geleden, Monterey Jack zei: Denk dat je hier toch wat te veel door een roze bril kijkt. Ik denk niet dat er veel zijn die zelf nee gezegd hebben tegen een kans. Het lijstje dat je nu opnoemt zijn wel allemaal eerst gepromoveerd (en gefaald). Er zijn er volgens mij maar 1 die in het recente verleden weg gegaan is uit zichzelf in een positie waar hij een keuze had. Danny Ric naar Renault omdat hij anders 2e piloot moest zijn naast Max, ipv 1e piloot wat hij had gehoopt na Vettel. Er is nog 1 voorbeeld dat meer uit zijn carrière haalt dan wat RB er in zag: Sainz, die heeft nooit bij het eerste team mogen rijden. Vraag is of die mannen hadden gefaald als ze bij Mercedes, Mclaren of Ferrari hadden gezeten. Gazly heeft ook zelf beslist RB te verlaten, maar dat was al wel nadat hij al een tijdje terug voor Alpha Tauri reed. Albon ben ik niet zeker van wat er juist gebeurd is. Sainz ben ik idd vergeten, reed nochtans ook al met de Red Bull kleuren in Formule Renault toen ik werkte voor KTR. Wat ik nog altijd niet snap dat ze hem het zitje niet hebben gegeven. Tenzij Max ook mag zeggen wie er naast hem mag rijden. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 8 minuten geleden, Bjorno zei: Sainz ben ik idd vergeten, reed nochtans ook al met de Red Bull kleuren in Formule Renault toen ik werkte voor KTR. Klikte niet met Max. Sainz is een bleiter. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 22 minuten geleden, dragonfly zei: Klikte niet met Max. Sainz is een bleiter. Sjaans dat het met de meeste team genoten van Max wel klikt.... 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 Prach-tig rondje weer van VER, als je dan LEC, PIA en NOR ziet struggelen... 2 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 Er waren idd weinig piloten die vertrouwen hadden in hun wagen. Prachtig rondje idd van Verstappen en Sainz en Lawson. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 20 september 2025 Geplaatst: 20 september 2025 16 minuten geleden, Bjorno zei: Er waren idd weinig piloten die vertrouwen hadden in hun wagen. Prachtig rondje idd van Verstappen en Sainz en Lawson. Heeft niets te verliezen. Norris was veel behoedzamer. Lichte regen is ook niet bevorderlijk naruurlijk. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 21 september 2025 Geplaatst: 21 september 2025 Extreem zwak weekend van Piastri, amai! Stond ook al vrij ruim voorbij z'n startvak, leek me op het helikopterbeeld. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 21 september 2025 Geplaatst: 21 september 2025 Sainz heeft eerder een podiumplek bij Williams... dan Hamilton bij Ferrari 1 4 Quote
Salokin 8.961 Geplaatst: 21 september 2025 Geplaatst: 21 september 2025 Om Gunther Steiner te quoten: “Focking hell”. Tegenwoordig de indruk dat ik masochist ben als ik naar F1 kijk. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 21 september 2025 Geplaatst: 21 september 2025 Saaie race en wat een kut weekend voor Piastri. Maar mooi gedaan van vooral Sainz en Lawson. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 Op 8/9/2025 om 09:26, Maxime S zei: Uiteraard. Ik zeg ook niet dat het een echte goede auto is hé. Maar hij is bijlange zo slecht niet als begin dit seizoen constant werd beweerd. (again... in de handen van Verstappen) Met alle commentaren die we begin dit seizoen moesten geloven, dan was de RB goed voor maximaal P4 tot P6 na de Ferrari's en Mercedessen... Neem er de resultaten van dit seizoen bij en het is toch effe anders. Is't een top auto, zoals RB hem in 2023 bouwde: zeker niet. Maar is ie zo slecht zoals iedereen constant beweert: zeker ook niet Op 8/9/2025 om 09:33, dragonfly zei: En dit baseer je op 1 race waar downforce onbelangrijk is Ik had je kennis van F1 toch wat hoger ingeschat RB wordt geen kampioen en Max haalt meer uit de auto dan normaal mogelijk is. Beetje zoals Alonso soms laat zien. Voor iemand die geen kennis heeft van de F1, zit ik er toch nog zo naast niet Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 5 minuten geleden, Maxime S zei: Voor iemand die geen kennis heeft van de F1, zit ik er toch nog zo naast niet Hehe, Verstappen wordt geen kampioen of ze moeten bij McLaren een meltdown krijgen. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 heb ik ook nergens beweerd hé... ? Quote
Redfive 242 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 Het lijkt wel dat de ontwikkeling bij McLaren gestopt is en de rest toch nog even verder doet. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 2 uren geleden, Redfive zei: Het lijkt wel dat de ontwikkeling bij McLaren gestopt is en de rest toch nog even verder doet. Hoe kom je daarbij? Ze hebben er bij McLaren beiden een potje van gemaakt, had niets te maken met de auto Quote
Redfive 242 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 Circuit lag de auto ook niet eigenlijk, en ja ze hebben het beiden wel verkl**t... Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 2 uren geleden, dragonfly zei: Hoe kom je daarbij? Ze hebben er bij McLaren beiden een potje van gemaakt, had niets te maken met de auto Ik vermoed dat er bij RBR ook een stap voorwaarts gemaakt werd sinds Laurent Mekies er de team baas is (mss met de kennis waar de performantie gain bij Racing Bulls vandaan kwam). Benieuwd naar de volgende races, deze twee overwinningen maakt het kampioenschap weer spannender. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 'The Race' meldt dat de RB lager ligt, waardoor sneller. Iets wat de Ferrari's ook geprobeerd hebben en er onlangs nog voor gediskwalificeerd werden omdat de skidplate te dun geworden was. En met Mekies is er precies idd wel terug schwung in dat team. McLaren mag zich niet te veel dergelijke weekends permitteren, en al zeker niet met die twijfelachtige plaats afgeven strategie. De laatste pitstop van Norris was ook (te) traag. Moesten ze dan niet aan Tsunoda en Lawson vragen om hem er terug voor te laten? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 Je mag wel niet vergeten dat de laatste circuits echt wel in het voordeel spreken van RedBull, halen vrij veel downforce uit hun vloer, meer dan de anderen, waardoor ze minder vleugel nodig hebben om snel te gaan. Laat dat nu net belangrijk zijn in Monza en Baku. In Singapore wordt het wat anders, daar heb je veel mechanische grip nodig en is aerodynamische efficiëntie van minder belang. Rijhoogte draagt hier aan bij, en een Ferrari rijdt inderdaad beter bij een lage afstelling, maar dat lukt niet door de oneffenheden op een stratencircuit. 3 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 22 september 2025 Geplaatst: 22 september 2025 22 minuten geleden, Monterey Jack zei: Je mag wel niet vergeten dat de laatste circuits echt wel in het voordeel spreken van RedBull, halen vrij veel downforce uit hun vloer, meer dan de anderen, waardoor ze minder vleugel nodig hebben om snel te gaan. Laat dat nu net belangrijk zijn in Monza en Baku. In Singapore wordt het wat anders, daar heb je veel mechanische grip nodig en is aerodynamische efficiëntie van minder belang. Rijhoogte draagt hier aan bij, en een Ferrari rijdt inderdaad beter bij een lage afstelling, maar dat lukt niet door de oneffenheden op een stratencircuit. Oneffenheden op een stratencircuit zorgen anders ook wel dat downforce uit de vloer minder goed werkt. Confer Baku vorig jaar voor Red Bull, confer andere stratencircuits voor Red Bull vorig en dit seizoen... Maar toch wint Max. Ik blijf er bij, die auto is helemaal niet slecht. Het is de tweede auto van het veld, na McLaren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.