PJH 21.017 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 19 minuten geleden, Lotuzzz zei: maar ook extreem dom van McLaren. 't is F1 é, elk beetje telt. Als ze de auto hoger zetten en ze hebben daardoor teveel bodemvrijheid waardoor ze niet meekunnen zou het ook dom zijn enz enz. Ik kan dat wel snappen, al is het erg zuur voor hun. Anyway, racen maar! Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 7 minuten geleden, PJH zei: 't is F1 é, elk beetje telt. Als ze de auto hoger zetten en ze hebben daardoor teveel bodemvrijheid waardoor ze niet meekunnen zou het ook dom zijn enz enz. Ik kan dat wel snappen, al is het erg zuur voor hun. Anyway, racen maar! Kijk eens naar Ferrari wat die rijhoogte doet voor je performance. 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Kan niet anders dan DSQ zijn toch? Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 23 november 2025 Auteur Geplaatst: 23 november 2025 Amai, goei nieuws voor Max. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 2 uren geleden, PJH zei: 't is F1 é, elk beetje telt. Als ze de auto hoger zetten en ze hebben daardoor teveel bodemvrijheid waardoor ze niet meekunnen zou het ook dom zijn enz enz. Ik kan dat wel snappen, al is het erg zuur voor hun. Anyway, racen maar! Idd, het bewijst in elk geval dat McLaren zich niet comfortabel voelt met het risico van de Mercs en Ferrari's er nog tussen (en Sainz waaw). Wel ferm in de voet geschoten. Koersen verdomme! Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 5 uren geleden, Lotuzzz zei: Idd, het bewijst in elk geval dat McLaren zich niet comfortabel voelt met het risico van de Mercs en Ferrari's er nog tussen (en Sainz waaw). Wel ferm in de voet geschoten. Koersen verdomme! Vraag mij af aan wat het ligt. Te weinig goede data door het rare weekend? Met de weinige grip de voorbije dagen op de groene piste en dan de regen? Minder snel dus minder downforce? Hebben de regenbanden dezelfde doorsnede of scheelt dat een beetje bij de inters en wets? Als Max nu nog kampioen wordt, dan moet je je toch vragen stellen bij McLaren. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 3 minuten geleden, Monterey Jack zei: Vraag mij af aan wat het ligt. Te weinig goede data door het rare weekend? Met de weinige grip de voorbije dagen op de groene piste en dan de regen? Minder snel dus minder downforce? Hebben de regenbanden dezelfde doorsnede of scheelt dat een beetje bij de inters en wets? Als Max nu nog kampioen wordt, dan moet je je toch vragen stellen bij McLaren. Er was natuurlijk een bericht een paar dagen geleden... https://www.gpfans.com/en/f1-news/1068259/fia-discover-illegal-skid-block-trick-at-multiple-f1-teams/ 1 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 23 november 2025 Auteur Geplaatst: 23 november 2025 Skidblockgate coming up? Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Wets en inters hebben iets grotere diameter om de auto meteen iets hoger te zetten Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Zojuist, Mich zei: Wets en inters hebben iets grotere diameter om de auto meteen iets hoger te zetten Rij je sowieso niet hoger in de regen, wegens bij voorkeur zachtere ophanging? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 5 minuten geleden, Lotuzzz zei: Rij je sowieso niet hoger in de regen, wegens bij voorkeur zachtere ophanging? Zou niet mogen want je hebt Parc Fermé, auto’s zouden toch op zondag afgesteld zijn. Quote
#166 276 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Interessant artikel ... https://www.racefans.net/2025/11/23/the-mclaren-radio-messages-which-show-they-tried-to-manage-plank-wear-during-the-race/ 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 24 minuten geleden, Monterey Jack zei: Zou niet mogen want je hebt Parc Fermé, auto’s zouden toch op zondag afgesteld zijn. Weet ik, ik bedoel in 't algemeen. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 53 minuten geleden, Lotuzzz zei: Rij je sowieso niet hoger in de regen, wegens bij voorkeur zachtere ophanging? Dat is inderdaad zo. Maar om “snel wat wagenhoogte te creëren” tijdens de race als het begint te regenen is de grotere diameter de simpelste en veiligste oplossing. Er is geen tijd om ophanging te wijzigen bij een pitstop. Meer dan met de antirollbars spelen is er niet mogelijk 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Zou de skidblockaffaire ook de reden geweest zijn dat Lando over de boordradio vroeg of hij Russell wel voorbij mocht? Want da's op zich een vreemde vraag. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 1 uur terug, Lotuzzz zei: Zou de skidblockaffaire ook de reden geweest zijn dat Lando over de boordradio vroeg of hij Russell wel voorbij mocht? Want da's op zich een vreemde vraag. Denk 't wel. Als je de analyse van de boordradioberichten leest op racefans (link) dan zie je dat de ganse race al werd gevraagd om te liften etc in bochten met bumps. De drivers lijken daar zelfs méér mee bezig geweest te zijn dan met gelijk wat anders. McLaren was echt al van 't begin van de race helemaal daarop gefocust en de prestaties tijdens de race waren daar ook volledig op afgestemd. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 2 minuten geleden, gTa zei: Denk 't wel. Als je de analyse van de boordradioberichten leest op F1fans dan zie je dat de ganse race al werd gevraagd om te liften etc in bochten met bumps. De drivers lijken daar zelfs méér mee bezig geweest te zijn dan met gelijk wat anders. McLaren was echt al van 't begin van de race helemaal daarop gefocust en de prestaties tijdens de race waren daar ook volledig op afgestemd. Klopt, ik heb die boordradio ook gelezen. Geeft wel te denken dat ze serieus wat onder hun potentieel aan het rijden waren? Behoudens de te lage rijhoogte dan Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Zojuist, Lotuzzz zei: Klopt, ik heb die boordradio ook gelezen. Geeft wel te denken dat ze serieus wat onder hun potentieel aan het rijden waren? Behoudens de te lage rijhoogte dan Ze rijden vermoedelijk al gans het jaar te laag. + de beruchte remkoeling en flexibele vleugel. Maar dat is F1, hoort bij het spelletje Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Idd. Trade-off natuurlijk tussen rijhoogte en prestaties, dus een mooike "we'll never know". Maar: yes, lijkt er op dat ze een pak sneller konden. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 Zojuist, dragonfly zei: Ze rijden vermoedelijk al gans het jaar te laag. + de beruchte remkoeling en flexibele vleugel. Maar dat is F1, hoort bij het spelletje En nu dus nog de expandable skidblocks erbij. (Zij niet als enige.) Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 23 november 2025 Geplaatst: 23 november 2025 6 minuten geleden, Lotuzzz zei: Klopt, ik heb die boordradio ook gelezen. Geeft wel te denken dat ze serieus wat onder hun potentieel aan het rijden waren? Behoudens de te lage rijhoogte dan Deze is wel funny. Het initiële bericht kwam niet door op de livefeed, dacht ik, maar Norris' reactie en de reactie daarop vanuit de pit wél. En dat was waar Jenson Button zo smalend over deed... omdat hij dat interpreteerde als "doe nog beter uw best inzake prestaties". Maar nu snappen we dat natuurlijk een pak beter en ging 't 'm om "do even more li/co than what we're asking for". 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.