Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 minuten geleden, Mich zei:

Ik snap niet dat hij niet meer op de vingers wordt getikt. Door Ferrari, door zijn vader, entourage

… als een paar youtubers en de dedicated F1 analisten zien dat hij anders rijdt sinds de 2022 Mercedes (die moeilijk was en zich moest aanpassen), en niet meer teruggrijpt naar zijn rijstijl van weleer (Max-alike) dan weet ik ni wat er daar bij Ferrari rondloopt eerlijk gezegd 🙃

Die moet terug rijles nemen om het zo te zeggen. Erg maar het is zo.

Hij drijft op talent, intuïtie en het specifieke gevoel van laat remmen en 'harde rotatie'.

Goed leesvoer van vorig jaar:

https://www.the-race.com/formula-1/lewis-hamilton-f1-ground-effect-cars-driving-style-clash/

Geplaatst:

Ferrari gebruikt ook een ander merk remmen, en ook daar had hij het moeilijk mee.

Geplaatst:

Klopt maar dat geldde voor Fernando ook toen en hij heeft zich wel eraan aangepast 

Enfin dat speelt zeker een rol die remmen maar je bent wel 7x kampioen he

Geplaatst:
3 minuten geleden, Mich zei:

Max en Charles rijden nog steeds op deze manier. Vreemd dat Lewis het sinds 2022 ni meer doet

Dat is zo, maar beiden hebben geen last van een 'losse achteras'. De aero instabiliteit maakt die rijstijl extreem veeleisend voor fijngevoeligheid/correcties bij instabiliteit. De meeste coureurs moeten dan simpelweg iets verder van de grens wegblijven om niet in de problemen te komen. 

Geplaatst:

Die RedBull heeft al meerdere keren een losse achterkant gehad afgelopen jaren

Heb je gezien naar de Ferrari afgelopen weekend, die ligt overal los

Enfin wij zijn de piloten niet maar ik denk niet dat daar t probleem ligt van Lewis. Hij wordt weggezet door elke teamgenoot nu. Pijnlijk

Geplaatst:
10 minuten geleden, Mich zei:

Die RedBull heeft al meerdere keren een losse achterkant gehad afgelopen jaren

Heb je gezien naar de Ferrari afgelopen weekend, die ligt overal los

Enfin wij zijn de piloten niet maar ik denk niet dat daar t probleem ligt van Lewis. Hij wordt weggezet door elke teamgenoot nu. Pijnlijk

Ah ik bedoelde Max en Charles. Die hebben daar ogenschijnlijk geen last van. 

In tegenstelling tot Vettel en Sainz bijvoorbeeld. Die hebben graag een 'planted rear end'. De RB en Ferrari hebben absoluut eerder een losse achterkant.. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja klopt… Sainz, Russell, Alonso die rijden allemaal wat “ronder” tegen de griplimiet. Senna bijvoorbeeld had ook deze stijl

Max en Charles rijden eerder V gelijk Schumacher op zijn piek. Ook Mansell en Prost zijn uitstekende voorbeelden hiervan

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, BelgianRally said:

Aan de andere kant vermoed ik dat ze zich al een tijdje op 2026 aan het focussen zijn.

En andere teams niet ofzo?

Geplaatst:
4 hours ago, TCT said:

Hamilton heeft enkel al door te tekenen 7 miljard aan ferrari opgebracht. Er is geen enkel ander die hem dat nadoet. En de fout bij hamilton leggen is gatachterllijk.

Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. 7 miljard opgebracht :lolz:

Geplaatst:
16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. 7 miljard opgebracht :lolz:

Hij refereert aan de koersstijging direct na bekendmaking van het binnenhalen van Hamilton. Maar 'beurswaarde' is ten eerste enkel voor de bezitters (= niet gelijk aan Ferrari zelf) van de aandelen en anderzijds enkel de papieren waarde en als laatste een, jawel, momentopname.

Overigens is de effectieve schatting wel dat hij zo'n 80 a 90miljoen extra omzet gegenereerd heeft als het gaat om merchandising en sponsorcontracten. Moet zijn salaris nog wel vanaf... en de verminderde opbrengst vanuit F1 wegens 2 plaatsen lager in het constructeurskampioenschap dan met Sainz.

Geplaatst:

Rumour says ook dat Ferrari het na de zomerstop opzettelijk begaaid. Hoger finishen is extra budget, maar budgetplafond is budgetplafond en als het budget al rond is en tevens de infrastructuur... Lager in de rangorde betekent wel meer windtunneltijd.

Maar of we Ferrari zo slim mogen achten...

• Taal izan 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, TCT zei:

Rumour says ook dat Ferrari het na de zomerstop opzettelijk begaaid. Hoger finishen is extra budget, maar budgetplafond is budgetplafond en als het budget al rond is en tevens de infrastructuur... Lager in de rangorde betekent wel meer windtunneltijd.

Maar of we Ferrari zo slim mogen achten...

Ik denk dat dat vooral fanboys zijn die een excuus zoeken. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik las ook dat ze sinds april geen aero updates meer doen aan deze wagen, enkel mechanische upgrades?

In elk geval triestig om te zien, Hamilton achteraan en Leclerc met een auto die alle kanten op gaat.

Geplaatst:

Heel zijne mojo verspeeld sinds hij met z'n kop meer bij die belachelijke kledij en katsjoe bottekes zit dan bij 't racer zijn. :D 

• Grappig 1
Geplaatst:

Heeft een sprintrace gewonnen

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
  • Omhelzing 2
Geplaatst:

Dik verdient van Norris!! 

Ze hebben het niet cadeau gekregen deze race, Leclerc wist de pace er toch ook goed in te houden. 
Maar ze hebben het deze keer niet verprutst en verdient gewonnen. 

Tsunoda ging er wat over, maar goed daar gaan we volgend jaar geen last meer van hebben. 

• Vind ik leuk 1
  • Taal izan 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid